Księżyc pisze: 15 maja 2025, 19:14
Linia 724 lepsze rozwiązanie niż obecna linia 722. Dlatego skierowana do Al. Pokoju z myślą o zamknięciu skrzyżowania Al. Jana Pawła II/ Mogilska/ Meissnera/ Lema w wakacje. Linia 73 Częstotliwość i godziny kursowania jak linia 2. Linia 71 nie do końca przemyślana. Można ją skierować przez Starowiślną a kursy międzyszczytowe skrócić do Dajwór. Linia 71 miała być rekompensatą dla Nowego Bieżanowa za zabranie części szczytowych kursów zawieszonej linii 13. Nie wiem jak z napełnieniem linii 77, ale trasa nie za bardzo mnie przekonuje. Nowa trasa linii 77 jako rekompensata dla Górki Narodowej za zmniejszenie częstotliwości linii 18. Zdaję sobie sprawę że mieszkańcy Górki Narodowej pewnie by woleli linię 78. Linia 79 ułatwienie powrotu mieszkańcom z przychodni przy ul. Szwedzkiej w stronę Łagiewnik i Borku Fałęckiego. Linia 794 wzmocnienie przepełnionej w niektórych godzinach linii 194 i 494. Nie przemyślałem tego czy starczy nam kierowców i motorniczych. Linia 76 może kursować w niepełnym wymiarze godzin jak zawieszona linia 6 ( w ramach oszczędności ). U nas w Krakowie przy różnych remontach jest połączenie oszczędności, często kosztem pasażerów z marnowaniem pieniędzy. Ostatni przykład to linie 704, 722 ( marnowanie ), oraz linia 13 i jej zastępcze warianty ,16, 78 ( oszczędności ).
Pomysł z wydłużeniem 124 do Alei Pokoju podczas zamknięcia Wieczystej jest jak najbardziej dobry. Dość ekonomiczny i przekierowywuje część ruchu do Huty na Aleje Pokoju, co napewno będzie dobrym krokiem gdy w autobusie Rondo Mogilskie-Czyżyńskie może być tłoczno. Jednak skoro taka trasa ma dotyczyć właśnie tej przebudowy, możnaby zamieścić o tym informację w pierwszym poście, by uniknąć nieporozumień. Obawiam się, że stworzenie 724 przy jednoczesnym tramwaju z Borku Fałęckiego i wsparciu 194 powtórzy los 722, które kończąc na Łagiewnikach nie ma dużych zapełnień.
Gdy powstało 76 byłem lekko zdziwiony, bo spodziewałem się że właśnie powstanie 73 o trasie takiej jaką wspomniałeś. Napewno kluczowym punktem do którego linia 13 docierała były Planty. Zgadzam się, mnie również trasa 77 nie przekonuje właśnie z powodu braku tego dojazdu. Niestety tym razem muszę stanąć po stronie ucięcia 7,5f w szczycie. Nie za bardzo jest na to miejsce w obecnym stanie. Starowiślna jest w stanie tragicznym, kursują nią dodatkowe dwie linie (10,71) co dodatkowo obciąża torowisko. Krakowska jest już zapchana, a np. połączenie 19+13 tez nie wchodzi w grę ze względu na Mateczny i konieczność takiego połączenia z Borku gdy mamy 22 właśnie przez Koronę. Zamiast wspierać trasę 13, postawiłbym na dobra koordynację z 76. Obecna właściwie nie istnieje. Ja bym jednak skłaniał się do wsparcia Górki Narodowej przez 78, ponieważ ono jest tam w tym momencie potrzebne. Jednak ZTP próbuje odwrócić kota ogonem tłumacząc decyzję na początku oszczędnościami, a gdy większą ilość osób jak i radni zwrócili uwagę na temat cięć - oświadczeniem dla tępego ludu, licząc że ktoś się na to nabierze.
Jeśli mamy wystarczająco dwukierunkowców, a z tego co Forumowicze piszą wynika, że tak, 79 jak najbardziej powinno powstać zamiast 722. Niestety w przypadku tego co zaoferował ZTP dla Salwatoru, kończenie autobusu pod Jubilatem jest śmiechem na sali. Nie wspominając o tym jaki kawał drogi trzeba pokonać z Nowego Światu na Jubilat w stronę centrum. Dlatego też popieram pomysł wydłużenia linii 502 do Os. Podwawelskiego. Zaoszczędzone na zawieszeniu 136 fundusze można by właśnie na to przeznaczyć.
Co do 794 mam mieszane uczucia, napisałeś że ma kursować tak jak 194. Chodzi o kursowanie co 15 minut w szczycie czy kursowanie co 7,5 (194+494)? Rozumiem też potrzebę załatania dziury po 136 jak to powinno odbywać się w mieście, które nie traktuje komunikacji zbiorowej po macoszemu. W propozycji chcemy wprowadzić już parę wzmocnień. Przy ograniczonym budżecie wprowadzenie 794 staje się nierealnie. Rozwiązaniem, które mogłoby chociaż trochę rozładować tłok, choć nie jestem jeszcze do końca przekonany byłby autobus Os. Pod Fortem - trasa 136 - ul. Skośna, ul. Lubostroń - Czerwone Maki P+R. Jednak mam podejrzenia że będzie to tlenowóz.
Jako pasażer 6 i jej pochodnych wiem, że ta linia w przypadku braku przejazdu przez Plac Wszystkich Świętych jeździ, lekko mówiąc, pusta. I tak dla Płaszowa dojazd do okolic dworca zapewnia 20, 6 służy bardziej jako dojazd na Kazimierz i Podgórze. Zgadzam się z trasą 76 jednak z kwestii czysto teoretycznych, czy musimy od razu robić z niej linie zastępczą? Ja bym po prostu zostawił 6 Mały Płaszów - Poczta Główna. Alternatywną propozycją byłoby zostawienie 76 w obecnym kształcie i przekierowanie 77 przez Pocztę Główna i Stradomską. Wtedy z Nowego Bieżanowa mamy dojazd do Plant i dodatkowo wsparcie dla relacji Hala Targowa - Starowiślna - Poczta Główna jaką pokonywała jedynka z dwukrotnie większą częstotliwością niż teraz.