
https://krabok.wordpress.com/2022/11/06 ... niedziele/
Jedyna dobra decyzja ZTP w tym roku - niedzielne popołudnia w "52" już od dawna wymagały wzmocnienia. Mam tylko nadzieję, że ostatni kurs co 10 minut z TS w stronę Maków będzie odjeżdżał jednak po godzinie 21 (w sumie powinno tak być jeżeli o 20:30 odjedzie ostatni tramwaj f~10 z Piastów).Kaszmir pisze: 06 lis 2022, 17:14 Od 11 listopada "52" będzie kursować w niedziele i święta co 10 minutMa dostać taką częstotliwość w godzinach ok. 13 - 20:30.
https://krabok.wordpress.com/2022/11/06 ... niedziele/
Wątpię żeby tak było, niestety 50 ostatni kurs wzmocniony w niedzielę ma już przed 19 w stronę Kurdwanowa (przez co jest okropny tłok w tunelu) i podejrzewam że 52 też tak będzie miało.Bayer2003 pisze: 06 lis 2022, 17:29 Jedyna dobra decyzja ZTP w tym roku - niedzielne popołudnia w "52" już od dawna wymagały wzmocnienia. Mam tylko nadzieję, że ostatni kurs co 10 minut z TS w stronę Maków będzie odjeżdżał jednak po godzinie 21 (w sumie powinno tak być jeżeli o 20:30 odjedzie ostatni tramwaj f~10 z Piastów).
Uruchomienie komunikacji autobusowej w ciągu Trasy Łagiewnickiej i ul. Lubostroń
od 26.11.2022
116, 196, 608
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 26.11.2022 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:
* linia 116 – zostanie zlikwidowana;
* linia 196 – zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Łagiewniki – Zakopiańska – Trasa Łagiewnicka – Kobierzyńska – Lubostroń – Czerwone Maki – Czerwone Maki P+R – Bunscha – Mochnaniec – Skotniki Szkoła – Skotnicka – Kozienicka – Ks. Wujka – Kozienicka (powrót: Paska);
--- linia będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut i w dni wolne co 20 minut;
--- co drugi kurs będzie realizowany po trasie wariantowej (skróconej): Łagiewniki – Skotniki Szkoła;
--- przystanek końcowo-początkowy Łagiewniki będzie zlokalizowany na pętli (słupek 07), dodatkowo w obu kierunkach będą funkcjonować przystanki przelotowe: w kierunku Kozienickiej na ul. Zakopiańskiej (słupek 11), w kierunku Łagiewnik na ul. Brożka (słupek 09);
--- przystanek Rostworowskiego w kierunku Kozienickiej będzie zlokalizowany na ul. Kobierzyńskiej (słupek 01), natomiast w kierunku Łagiewnik na Trasie Łagiewnickiej (nowy słupek 05);
--- przystanek Czerwone Maki P+R w kierunku Kozienickiej będzie zlokalizowany na ul. Bunscha (słupek 02), natomiast w kierunku Łagiewnik na ul. Czerwone Maki, na istniejącym przystanku dla wysiadających (nowy numer słupka 06, po ruszeniu z tego przystanku autobusy będą zawracać na dworcu);
--- przystanek Skotniki Szkoła w kierunku Kozienickiej oraz początkowo-końcowy dla kursów realizowanych na trasie wariantowej będzie zlokalizowany na pętli (słupek 02), natomiast przelotowy w kierunku Łagiewnik (dla wszystkich kursów) na ul. Mochnaniec (słupek 03);
--- linia będzie obsługiwać następujące nowe przystanki (szczegółowe informacje poniżej): Łagiewniki SKA 04 i 06, Krokusowa 01 i 02, Rostworowskiego 05, Lubostroń 03 i 04, Konopczyńskiego 01 i 02, Piltza 01, 02 i 04, Czerwone Maki P+R 06;
* linia 608 – od nocy 26/27.11.2022 r. będzie kursować po nowej stałej trasie: Czyżyny Dworzec – … – Wadowicka – Zakopiańska – Trasa Łagiewnicka – Kobierzyńska – … – Pod Fortem;
--- przystanek Łagiewniki w kierunku Pod Fortem zostanie przeniesiony na ul. Zakopiańską (słupek 11);
--- przystanek Rostworowskiego w kierunku Czyżyn Dworca zostanie przeniesiony na Trasę Łagiewnicką (nowy słupek 05);
--- przystanki: Borsucza, Lipińskiego i Grota-Roweckiego pozostaną bez obsługi przez linią 608;
--- na nowym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: Łagiewniki SKA 04 i 06 oraz Krokusowa 01 i 02 (szczegółowe informacje poniżej).
W związku z powyższymi zmianami zostaną uruchomione następujące nowe przystanki autobusowe (dotychczas nieobsługiwane przez Komunikację Miejską w Krakowie):
* Łagiewniki SKA 04 – na ul. Zakopiańskiej, na wylocie skrzyżowania z Trasą Łagiewnicką, w kierunku centrum Krakowa (dla linii 196 i 608);
* Łagiewniki SKA 06 – na Trasie Łagiewnickiej, na wylocie skrzyżowania z ul. Zakopiańską, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196 i 608);
* Krokusowa 01 (n/ż) – na Trasie Łagiewnickiej, przy skrzyżowaniu z projektowaną ul. 8. Pułku Ułanów, w kierunku ul. Zakopiańskiej (dla linii 196 i 608);
* Krokusowa 02 (n/ż) – na Trasie Łagiewnickiej, przy skrzyżowaniu z projektowaną ul. 8. Pułku Ułanów, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196 i 608);
* Rostworowskiego 05 – na Trasie Łagiewnickiej, przy skrzyżowaniu z ul. Kobierzyńskiej, w kierunku ul. Zakopiańskiej (dla linii 196 i 608);
* Lubostroń 03 (n/ż) – na ul. Lubostroń, przy skrzyżowaniu z ul. Kobierzyńską, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196);
* Lubostroń 04 (n/ż) – na ul. Lubostroń, przy skrzyżowaniu z ul. Kobierzyńską, w kierunku ul. Czerwone Maki (dla linii 196);
* Konopczyńskiego 01 – na ul. Lubostroń, w rejonie skrzyżowania z ul. Konopczyńskiego, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196);
* Konopczyńskiego 02 – na ul. Lubostroń, w rejonie skrzyżowania z ul. Konopczyńskiego, w kierunku ul. Czerwone Maki (dla linii 196);
* Piltza 01 – na ul. Lubostroń, za skrzyżowaniem z ul. Piltza, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196);
* Piltza 02 – na ul. Lubostroń, przed skrzyżowaniem z ul. Piltza, w kierunku ul. Czerwone Maki (dla linii 196);
* Piltza 04 – na ul.Lubostroń, między skrzyżowaniami z ul. Piltza i Czerwone Maki, w kierunku ul. Czerwone Maki (dla linii 196);
* Czerwone Maki P+R 06 – na ul. Czerwone Maki, jest to dotychczasowy przystanek dla wysiadających dla linii kończących trasę, który w związku z pełnieniem funkcji przelotowego otrzyma nowy numer (Uwaga! Numer ten NIE będzie uwzględniony w rozkładach jazdy linii kończących trasę na pętli Czerwone Maki P+R).
Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linię 116 zachowują ważność (do końca okresu obowiązywania biletu) na całej trasie linii 196.
To nie jest dobry pomysł. Ta pętla jest zbyt mała na ilość linii którą obsługuje. Często nie ma żadnego wolnego peronu, a na niektórych stoją po 2 autobusy jeden za drugim. A na najszerszym ostatnim peronie często i 3 stoją naraz. Do tego oczekujący 578 na wolny peron. Skończy się brakiem przejazdu co kurs.natomiast w kierunku Łagiewnik na ul. Czerwone Maki, na istniejącym przystanku dla wysiadających (nowy numer słupka 06, po ruszeniu z tego przystanku autobusy będą zawracać na dworcu)
Dyskutujemy o tym w wątku o Trasie Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Raczej patrzymy na to jako dobrą wiadomość, bo zamiast tego oznacza to połączenie Kapelanka - CK. Moim zdaniem dużo lepsza, jeśli chodzi o budowę linii tramwajowejpawel200020 pisze: 22 gru 2022, 9:13 Linia tramwajowa nie będzie przebiegać wzdłuż trasy Pychowickiej. Rezygnujemy z budowy węzła drogowego na Bielanach.
Czy to oznacza definitywny koniec linii tramwajowej wzdłuż III obwodnicy? Zwycięztwo ruchu kołowego nad szynowym![]()
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa- ... 49174.html
Ja z niej korzystałem 19 grudnia kurs 14:50 z Łagiewnik, jadąc do Czerwonych Maków, około 15 osób na starcie i podobnie (po 15-20 ludzi) na całym przemierzonym powyższym odcinku
Co 15, nie co 20Ydhflx pisze: 16 sty 2023, 14:31 Potwierdzam. Problem jest taki, że niestety ponieważ kursuje co 20 minut to szybciej i pewniej jest pojechać tramwajem z przesiadką na Łagiewnikach. Szczególnie w zimie gdy lepiej być w ogrzewanym tramwaju niż czekać na przystanku na autobus.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], fysztof i 5 gości