Bayer2003 pisze: 22 sie 2020, 10:04
Przy wielu rzadszych liniach często się one pokrywają na dużej części trasy, więc przesiadka jest możliwa na więcej niż jedną linię. Osobiście w wymienionej przez Ciebie sytuacji jechałbym którąkolwiek linią na Mogilskie ("5", "17", "19" lub "50"), po czym (przynajmniej w godzinach szczytu) przesiadłbym się na "4"/"44", które w sumie co 10 minut będą jeździć
Tyle że w wariancie wielu rzadkich linii będziesz miał na przykład:
- z Krowodrzy do Tunelu:
a) "5" z KG na Wzgórza;
b) "25" z KG na Płaszów;
c) "26" z KG na Łagiewniki via Krakowska;
d) "27" z KG na Kurdwanów;
e) "29" z KG na Mistrzejowice przez Aleję Pokoju.
- z Krowodrzy na Pawią:
a) "28" z KG na Bronowice;
b) "3" jak obecnie;
c) "30" z KG na Kącik via PWŚ;
- z Krowodrzy na Stary Kleparz:
a) "18" jak obecnie;
b) "31" z KG na Salwator;
c) "32" z KG na Rakowice.
Z kolei na Kombinat jechać będą:
a) "21" jak obecnie;
b) "33" z Mistrzejowic na Wzgórza;
c) "4" jak obecnie;
d) "22" jak obecnie;
e) "34" z Kopca na Ruczaj.
Oczywiście wszystkie linie z f~20. Czym jedziesz w relacji Krowodrza - Kombinat? Oczywiście linie np. w Tunelu są w takcie 2+7+1+9+1, bo za nic tego nie zsynchronizujesz
Bayer2003 pisze: 22 sie 2020, 10:04
Sugerujesz zrobienie punktu przesiadkowego na Lubicz? Może i by się to sprawdziło, jednak musiałaby być dobra koordynacja w obydwie strony z "4", "44" oraz sugerowaną przez Ciebie linią Centrum-Pleszów. Twój pomysł dąży jednak do układu, w którym taką linią będzie "2", co spowoduje utratę niektórych relacji.
Jakich? Przesiadki nie są złem...
Bayer2003 pisze: 22 sie 2020, 10:04
Najgorsze jednak jest nałożenie się na siebie kilku czynników. Sama wymiana taboru na "10" już znacznie zmniejszyła by opóźnienia (co nie znaczy, że całkowicie by je zlikwidowała).
Być może, ale nie zmienia to faktu utykania w korkach. Obecna "10" nie przeszkadzałaby mi, gdyby w Hucie nie jechała do Pleszowa.
Bayer2003 pisze: 22 sie 2020, 10:04
Sugerujesz, że na Pleszowie nie zmieszczą się trzy linie f~20?
Nie. Po prostu 9/h na Pleszowie potrzebne nie jest
Bayer2003 pisze: 22 sie 2020, 10:04
(pozbawiamy jednak wówczas ludzi z Ptaszyckiego możliwości dojazdu do Pleszowa, więc nie jestem do tego przekonany).
Idąc tą logiką połączmy "240" z "297", aby ludzie z Toń Kąty mieli bezpośredni dojazd do Zielonek (co z tego, że relacja całkowicie absurdalna i piechotą autentycznie szybciej).