Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
: 09 mar 2025, 18:52
Jaki sens montować ten kasownik w aucie, które ma do końca roku zostać wycofane z eksploatacji?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Pełna zgoda co do nowego kasownika, a co do biletomatu to czy w ww. pojeździe nie znajdował się stary typ biletomatu, który przyjmował tylko bilon?pasazer_mobilisu pisze: 09 mar 2025, 18:54 A dlaczego nie? Kasownik się nie zużyje i za rok się go przełoży, a stary automat może po prostu się zepsuł.
Może dlatego, że właśnie zastąpił jeden z najstarszych automatów. Gdyby wymieniono automat w dwuletnim autobusie, to byłby zarzut o niegospodarność.Kierman pisze: 09 mar 2025, 18:52 Jaki sens montować ten kasownik w aucie, które ma do końca roku zostać wycofane z eksploatacji?
Prawdopodobnie tak, bo w 2011 roku jeszcze nie montowano automatów na kartę.Ankin pisze: 09 mar 2025, 18:57 Pełna zgoda co do nowego kasownika, a co do biletomatu to czy w ww. pojeździe nie znajdował się stary typ biletomatu, który przyjmował tylko bilon?
Czyli użyto ramion od starego biletomatu.
Popraw mnie jeżeli się mylę i jednocześnie posiadasz wiedzę w odniesieniu do interesującej mnie kwestii.pasazer_mobilisu pisze: 09 mar 2025, 19:32 Prawdopodobnie tak, bo w 2011 roku jeszcze nie montowano automatów na kartę.
Może niektóre biletomaty nie były kompatybilne i nie posiadały możliwości instalacji czytników i to nie chodzi tylko o hardware ale i o oprogramowanie.Ankin pisze: 09 mar 2025, 20:08 natomiast w pojazdach (autobusy i tramwaje) MPK nie dodawało terminali.
Rozchodziło się o koszty czy też zbytnio nikt nie przejmował się wygodą pasażerów, wychodząc z założenia że za x lat i tak docelowo wszystkie gotówkowe biletomaty zostaną zastąpione nowszymi lub pojazdy w których się znajdują np. przestaną być eksploatowane w regularnym ruchu?
W NGT6 nic nie było dodawane, wszystkie automaty były/są wyłącznie na bilon. Jedynie chyba w 2 czy 3 sztukach NGT8 w drugim automacie na końcu wagonu zostały dodane czytniki kart.Ankin pisze: 09 mar 2025, 20:08 MIanowicie z tego co kojarzę przynajmniej w odniesieniu do biletomatów na bilon znajdujących się w tramwajach NGT6 oraz NGT6/2 (a przynajmniej w jakiejś ich części), zapewne w drugiej dekadzie XXI wieku, MPK zaczęło dodawać czytniki kart zbliżeniowych.
Dziękuję za sprostowanie.suchy pisze: 10 mar 2025, 9:39 W NGT6 nic nie było dodawane, wszystkie automaty były/są wyłącznie na bilon. Jedynie chyba w 2 czy 3 sztukach NGT8 w drugim automacie na końcu wagonu zostały dodane czytniki kart.
RZ243 też dostał Merę
W bazie KRD to ponad 78 tys. informacji na kwotę 29,8 mln zł, co daje średnią na poziomie 381 zł na jednego gapowicza. W BIG widnieje ponad 52 tys. informacji, na kwotę ponad 16,7 mln zł, a więc średnio ok. 320 zł. Sebastian Kowal zwraca uwagę, że obydwie bazy różnią się sposobem podawania kwot z odsetkami lub bez, więc nie należy porównywać tych danych bezpośrednio.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/gapow ... 60658.htmlKontroli wciąż mniej niż wcześniej
ZTP przejął kontrolę biletów od lipca 2023 roku, po tym jak umowę z miastem wypowiedziała firma Rewizor. Początkowo statystyki dotyczące liczby kontroli i wystawianych wezwań były znacznie niższe niż przed tą zmianą.
Jak wygląda to obecnie? – Średnio w 2024 roku wystawialiśmy ok. 5000-6600 wezwań miesięcznie przy zatrudnieniu 50-80 kontrolerów. Rewizor przy około 100 kontrolerach wystawiał 7000-10000. – mówi nam Sebastian Kowal.
Jednostka przekonuje, że liczba wezwań w przeliczeniu na jednego kontrolera jest porównywalna, ale łączne statystki będą się zmieniać, ponieważ trwa obecnie nabór kolejnych pracowników.