Strona 96 z 99

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 09 mar 2025, 18:52
autor: Kierman
Jaki sens montować ten kasownik w aucie, które ma do końca roku zostać wycofane z eksploatacji?

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 09 mar 2025, 18:54
autor: pasazer_mobilisu
A dlaczego nie? Kasownik się nie zużyje i za rok się go przełoży, a stary automat może po prostu się zepsuł.

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 09 mar 2025, 18:57
autor: Ankin
pasazer_mobilisu pisze: 09 mar 2025, 18:54 A dlaczego nie? Kasownik się nie zużyje i za rok się go przełoży, a stary automat może po prostu się zepsuł.
Pełna zgoda co do nowego kasownika, a co do biletomatu to czy w ww. pojeździe nie znajdował się stary typ biletomatu, który przyjmował tylko bilon?

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 09 mar 2025, 19:06
autor: Piotr246
Kierman pisze: 09 mar 2025, 18:52 Jaki sens montować ten kasownik w aucie, które ma do końca roku zostać wycofane z eksploatacji?
Może dlatego, że właśnie zastąpił jeden z najstarszych automatów. Gdyby wymieniono automat w dwuletnim autobusie, to byłby zarzut o niegospodarność.

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 09 mar 2025, 19:32
autor: pasazer_mobilisu
Ankin pisze: 09 mar 2025, 18:57 Pełna zgoda co do nowego kasownika, a co do biletomatu to czy w ww. pojeździe nie znajdował się stary typ biletomatu, który przyjmował tylko bilon?
Prawdopodobnie tak, bo w 2011 roku jeszcze nie montowano automatów na kartę.

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 09 mar 2025, 19:34
autor: fubukiers
goracygreg pisze: 09 mar 2025, 18:10 Zamontowano w tym samym miejscu. A rozwiązano to tak: Obrazek
Czyli użyto ramion od starego biletomatu.

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 09 mar 2025, 20:08
autor: Ankin
pasazer_mobilisu pisze: 09 mar 2025, 19:32 Prawdopodobnie tak, bo w 2011 roku jeszcze nie montowano automatów na kartę.
Popraw mnie jeżeli się mylę i jednocześnie posiadasz wiedzę w odniesieniu do interesującej mnie kwestii.
MIanowicie z tego co kojarzę przynajmniej w odniesieniu do biletomatów na bilon znajdujących się w tramwajach NGT6 oraz NGT6/2 (a przynajmniej w jakiejś ich części), zapewne w drugiej dekadzie XXI wieku, MPK zaczęło dodawać czytniki kart zbliżeniowych.
W kilku autobusach też spotkałem takie "protezy" w odniesieniu do biletomatów starszego typu, które jednocześnie umożliwiały płatność gotówką i kartą.
Z upływem lat, możliwość zapłaty kartą pojawiła się m. in. we wszystkich białych, stacjonarnych biletomatach, które jako pierwsze pojawiły się na krakowskich ulicach.
Potem proces ten się zatrzymał i możliwość zapłaty kartą zbliżeniową została dodana tylko do wspomnianych już białych biletomatów stacjonarnych, natomiast w pojazdach (autobusy i tramwaje) MPK nie dodawało terminali.
Rozchodziło się o koszty czy też zbytnio nikt nie przejmował się wygodą pasażerów, wychodząc z założenia że za x lat i tak docelowo wszystkie gotówkowe biletomaty zostaną zastąpione nowszymi lub pojazdy w których się znajdują np. przestaną być eksploatowane w regularnym ruchu?

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 09 mar 2025, 20:30
autor: tomek_m
Ankin pisze: 09 mar 2025, 20:08 natomiast w pojazdach (autobusy i tramwaje) MPK nie dodawało terminali.
Rozchodziło się o koszty czy też zbytnio nikt nie przejmował się wygodą pasażerów, wychodząc z założenia że za x lat i tak docelowo wszystkie gotówkowe biletomaty zostaną zastąpione nowszymi lub pojazdy w których się znajdują np. przestaną być eksploatowane w regularnym ruchu?
Może niektóre biletomaty nie były kompatybilne i nie posiadały możliwości instalacji czytników i to nie chodzi tylko o hardware ale i o oprogramowanie.

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 09 mar 2025, 21:35
autor: Ankin
Dziękuję za wyjaśnienie technicznych aspektów poruszonej przeze mnie kwestii "historycznej" instalacji czytników do kart zbliżeniowych w starych biletomatach na bilon, jaka miała miejsce co najmniej kilkanaście lat wstecz.

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 10 mar 2025, 9:39
autor: suchy
Ankin pisze: 09 mar 2025, 20:08 MIanowicie z tego co kojarzę przynajmniej w odniesieniu do biletomatów na bilon znajdujących się w tramwajach NGT6 oraz NGT6/2 (a przynajmniej w jakiejś ich części), zapewne w drugiej dekadzie XXI wieku, MPK zaczęło dodawać czytniki kart zbliżeniowych.
W NGT6 nic nie było dodawane, wszystkie automaty były/są wyłącznie na bilon. Jedynie chyba w 2 czy 3 sztukach NGT8 w drugim automacie na końcu wagonu zostały dodane czytniki kart.

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 10 mar 2025, 9:52
autor: Ankin
suchy pisze: 10 mar 2025, 9:39 W NGT6 nic nie było dodawane, wszystkie automaty były/są wyłącznie na bilon. Jedynie chyba w 2 czy 3 sztukach NGT8 w drugim automacie na końcu wagonu zostały dodane czytniki kart.
Dziękuję za sprostowanie.
Minęło już tyle lat od montowania czytników kart zbliżeniowych w wybranych automatach na bilon, że zwyczajnie mi się zacierają fakty, ale coś tak w głowie lata, że były to tramwaje od Bombardiera :D
Pamiętasz może jak to wyglądało w autobusach? Bo też kojarzę wozy gdzie takie protezy spotykałem.

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 12 mar 2025, 19:23
autor: goracygreg
#HW142 dostał Merę. Czyżby pierwszy wiedeńczyk z Merą?

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 12 mar 2025, 19:43
autor: Scania_9640
goracygreg pisze: 12 mar 2025, 19:23 #HW142 dostał Merę. Czyżby pierwszy wiedeńczyk z Merą?
RZ243 też dostał Merę

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 12 mar 2025, 22:30
autor: michal49944
Ciekawe dane dotyczące "gapiowiczów" w komunikacji miejskiej:
W bazie KRD to ponad 78 tys. informacji na kwotę 29,8 mln zł, co daje średnią na poziomie 381 zł na jednego gapowicza. W BIG widnieje ponad 52 tys. informacji, na kwotę ponad 16,7 mln zł, a więc średnio ok. 320 zł. Sebastian Kowal zwraca uwagę, że obydwie bazy różnią się sposobem podawania kwot z odsetkami lub bez, więc nie należy porównywać tych danych bezpośrednio.
Kontroli wciąż mniej niż wcześniej

ZTP przejął kontrolę biletów od lipca 2023 roku, po tym jak umowę z miastem wypowiedziała firma Rewizor. Początkowo statystyki dotyczące liczby kontroli i wystawianych wezwań były znacznie niższe niż przed tą zmianą.

Jak wygląda to obecnie? – Średnio w 2024 roku wystawialiśmy ok. 5000-6600 wezwań miesięcznie przy zatrudnieniu 50-80 kontrolerów. Rewizor przy około 100 kontrolerach wystawiał 7000-10000. – mówi nam Sebastian Kowal.

Jednostka przekonuje, że liczba wezwań w przeliczeniu na jednego kontrolera jest porównywalna, ale łączne statystki będą się zmieniać, ponieważ trwa obecnie nabór kolejnych pracowników.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/gapow ... 60658.html

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

: 25 kwie 2025, 10:28
autor: yosujiro
Na Płaszowie rozpoczęło się montowanie automatów Mery. Na pewno już je mają 940, 968, 747, 752, 760.