Weź pod uwagę, że na całej 1. obwodnicy następuje spora wymiana pasażerska, więc dużo bardziej prawdopodobne jest tworzenie się kolejki tramwajów do przystanku. Przystanki podwójne z pewnością podniosłyby przepustowość i pozwoliły przebić barierę 36 p/h, jednak nie wiem gdzie pod Pocztą zmieścić chcesz 90-metrowy przystanek. Sytuacja na Basztowej jest jednak nieco inna, zwłaszcza w stronę Teatru Bagatela, gdzie autobusy poruszają się innym pasem, stają na innym przystanku i nijak nie przeszkadzają tramwajom.fysztof pisze: 10 sty 2025, 11:06 Z żadnej strony nie ma sygnalizacji, która by ograniczała skrzyżowania. Myślę, że 44 poc/h nie jest jeszcze wartością nie do przeskoczenia w sytuacji remontowej. Najbardziej problematyczny byłby jak sądzę przystanek pod Pocztą - więc w razie czego na czas remontu można zamknąć wjazd w Westerplatte od strony Pawiej i zrobić pod Pocztą przystanek podwójny. Skoro może tak funkcjonować Basztowa to i może też tak być na Westerplatte:-)
Edit: dla porównania na Basztowej mamy obecnie 40 kursów/h (tramwaje+autobusy) i jest ok, wręcz można powiedzieć że to na pewno nie jest górna granica możliwości.
Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Tylko w tych dwóch przykładach rzuca się poważne ograniczanie komunikacji podczas objazdów przez Was. Ja osobiście zamieniłbym tym liniom trasy podczas objazdów. Od Poczty Głównej do Cichego Kącika linia "13" a "6" powraca przez Starowiślną do Płaszowa. Zalety to najważniejsze to, że to "13" ma większą frekwencję wśród pasażerów niezależnie od dnia, pory dniowej. Po drugie jest też częściej kursującą linią i przez całe godziny kursowania od rana do ostatnich kursów późnowieczornych przez cały tydzień. Zaś "6" tylko wzmacnia "13" na wspólnym odcinku.Kenoip pisze: 10 sty 2025, 1:16 Nie wiem czy 1 przejdzie z dwoma końcówkami bez punktów socjalnych, dlatego proponuję (na czas zamknięcia Franciszkańskiej i mostu):
.....
6 Mały Płaszów - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Cichy Kącik
.......
13 Nowy Bieżanów P+R - po stałej trasie - Stradom - Wawel - św. Gertrudy - Poczta Główna - Starowiślna - PBG - po stałej trasie - Nowy Bieżanów P+R
Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie
Jeżeli Cmentarz Rakowicki nie ma punktu socjalnego - to raczej moja propozycja nie ma sensuBayer2003 pisze: 10 sty 2025, 9:57 Aleja Powstania Warszawskiego nie przyjmie tych kursów, ponadto dłuższa trasa oznacza, że wysłać na nią trzeba więcej tramwajów dwukierunkowych, a 8 p/h na Cmentarzu Rakowickim raczej potrzebne nie jest.
Trochę nie wyraźnie to napisałem, ale (jeśli to byłoby możliwe) zakładam, że CM mają 11,18,52 i 70. Jeśli to konieczne z uwagi na przepustowość odcinków Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Długa, wówczas 18 można podzielić na 17 i 18 i/lub 52 na 52 i 72.Bayer2003 pisze: 10 sty 2025, 9:57 6 linii na Makach... odważnie, nawet gdyby każda z nich miała f~15, nie ma to szans zadziałać, będą liczne zajechania na tej karłowatej pętli.
Dlatego "ruszam", aż tyle linii, aby liczba kursów była taka jak w Twoim przykładzie. na odcinku Poczta Główna - Teatr Słowackiego nie było 18 (8/h), dlatego usunąłem 10 i połowę kursów linii 8. Obie linie na odcinku Łagiewniki - Dworzec Główny/Długa są dublowane przez 18 i 52. Teatr Słowackiego - Długa 18 również korzysta z połowy kursów linii 8 i zawieszonej linii 2.Bayer2003 pisze: 10 sty 2025, 9:57 Po co ruszać aż tyle linii, których remont nie dotyczy?
Nie chce mi się liczyć ile p/h wychodzi w Twoim układzie na północnej części 1. obwodnicy, ale wydaje mi się, że niestety więcej niż 36, jeżeli pchasz tam "6", "18", a nawet "10".
W przypadku linii 10 pomyślałem o przetestowaniu jednej z postulowanych tu czasami zmian (podzielenia jej na dwie części). Odcinek Łagiewniki - Dworzec/Rondo Czyżyńskie zapewnia 18 i 52. 10 działające od Pleszowa do centrum miasta. Tu brakowało mi przepustowości między Teatrem Słowackiego a Długą, stąd przekierowanie przez DT (na czas prac przy Franciszkańskiej), jednocześnie myślałem, że częściowo wspomoże przejazdy z GN/KG do Bagateli na odcinku od DT. Biorąc pod uwagę, że 1 pojedzie na Dajwór, 10 ewentualnie można skrócić do CR.
Zastanawiałem się czy pokierować tam 6 czy 13. pierwotnie wybrałem 6, bo myślałem, że 10 skończy na CR. Jeżeli 10 dojedzie na Salwator, to wtedy 13 do ciągu Bronowickiego, a 6 nawracające przy Getrudy.
Nie policzyłem jedynie trasy między Długą, a Bagatelą - tu mi wychodzi 40/h: 4(8/h),6(4/h),8(4/h),10(4/h),14(4/h),20(8/h),24(4/h),78(4/h), ale u Ciebie również było 40: 2(4/h),4(8/h),8(8/h),14(4/h),20(8/h),24(4/h),78(4/h)
Uznałem, że ciąg CM - Łagiewniki jest bardziej "energetyczny" niż BF - Łagiewniki. Oraz, że 18,19,22,52 skutecznie pokrywają trasę linii 8. Tu znowu niedokładnie wyraziłem myśl dotyczącą linii 19. Zakładałem, że połączenie CM - Centrum przez Łagiewniki to 16/h, a BF to 8 (8/h) i 22 (4/h), ale przecież w innym miejscu 8 na 4/h, więc zwiększam priorytet na 19 docelowo: z BF 3 linie 8,19,22 każda 4/h. W efekcie CR zostało bez niczego, dlatego chyba najlepiej będzie tam skierować 19 zamiast do tunelu.Bayer2003 pisze: 10 sty 2025, 9:57 Czemu częstotliwość "18" w układzie remontowym jest według Ciebie ważniejsza od "8", jeżeli pierwszą z tych linii dotyczą dwa remonty, a drugą tylko jeden?
Zostaje kwestia 1+5 do Orzeszkowej - dojazd do Orzeszkowej według mnie może być hitem lub kitem. jeśli hitem, to zastanawiałem się na 8/h na godzinę.
Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie
I jaką częstotliwość każdej z tych linii widzisz?Kenoip pisze: 10 sty 2025, 23:54 Trochę nie wyraźnie to napisałem, ale (jeśli to byłoby możliwe) zakładam, że CM mają 11,18,52 i 70. Jeśli to konieczne z uwagi na przepustowość odcinków Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Długa, wówczas 18 można podzielić na 17 i 18 i/lub 52 na 52 i 72.
36 p/h, "4" kursuje co 15 minutKenoip pisze: 10 sty 2025, 23:54 ale u Ciebie również było 40: 2(4/h),4(8/h),8(8/h),14(4/h),20(8/h),24(4/h),78(4/h)

Przy takich remontach ktoś stracić musi, nie jestem przekonany czy Maki potrzebują aż 16/h w relacji do Centrum, pewne potoki z tego ciągu na Kapelankę/Rondo Grunwaldzkie też są. Moim zdaniem 8 p/h na Kapelankę ("7x" do Grunwaldzkiego), 12 p/h w stronę Centrum ("52" i "17") oraz 4 p/h w inną stronę ("11") będą najlepszym podziałem na czas remontu, a "18" powinno się poświęcić żeby nie ruszać linii, których remont nie dotyczy (jak "17"). Z przekierowywaniem/zawieszaniem linii tunelowych problem jest taki, że pasuje tam jednak coś dać w zamian - 24 p/h to maksimum jeżeli chodzi o przepustowość ze względu na podział tunelu na sekcje, ale także minimum jeżeli chodzi o potoki pasażerskie, które w godzinach szczytu bywają tam naprawdę spore.Kenoip pisze: 10 sty 2025, 23:54 Uznałem, że ciąg CM - Łagiewniki jest bardziej "energetyczny" niż BF - Łagiewniki. Oraz, że 18,19,22,52 skutecznie pokrywają trasę linii 8. Tu znowu niedokładnie wyraziłem myśl dotyczącą linii 19. Zakładałem, że połączenie CM - Centrum przez Łagiewniki to 16/h, a BF to 8 (8/h) i 22 (4/h), ale przecież w innym miejscu 8 na 4/h, więc zwiększam priorytet na 19 docelowo: z BF 3 linie 8,19,22 każda 4/h. W efekcie CR zostało bez niczego, dlatego chyba najlepiej będzie tam skierować 19 zamiast do tunelu.
Ponownie - "5" nie powinno się ruszać, bo tunel. Jeżeli chodzi o "1" do Orzeszkowej - brygadowo wyszłaby ona chyba identycznie jak na Dajwór i jest to bardzo dobry pomysł, jednak nie wiem na ile realne jest zamontowanie tam przejazdówki (MPK musiałoby zamontować dwie przejazdówki w tym samym czasie), do tego jednak motorniczowie mieliby tam mniej czasu na przerwę niż na Dajworze, a nawet montaż prowizorycznego punktu socjalnego nie rozwiąże przecież sprawy jeżeli po kilku minutach trzeba będzie zmienić czoło tramwaju i odjechać na drugą, identyczną przejazdówkę.Kenoip pisze: 10 sty 2025, 23:54 Zostaje kwestia 1+5 do Orzeszkowej - dojazd do Orzeszkowej według mnie może być hitem lub kitem. jeśli hitem, to zastanawiałem się na 8/h na godzinę.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Za PSMKS, o tramwajach dwukierunkowych:
Ograniczenie użycia w Hucie pewnie oznacza zawieszenie "5". Czy warto? Moim zdaniem jednak tak. Owszem zmusimy pasażerów "5" do przesiadki, ale zawsze będą mieli tramwaj z f7,5; a pasażerowie Grunwaldzkie<->Ruczaj będą wisieć na autobusach.
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... do-krakowaIch użycie jest rozważane do obsługi ulicy Kapelanka i Monte Cassino podczas planowanego remontu mostu Grunwaldzkiego w tym roku. Problem stanowi jednak zbyt małą ich liczba. Jeśli więc pojadą na Dębniki, wówczas trzeba będzie najpewniej ograniczyć ich użycie w Nowej Hucie.
Ograniczenie użycia w Hucie pewnie oznacza zawieszenie "5". Czy warto? Moim zdaniem jednak tak. Owszem zmusimy pasażerów "5" do przesiadki, ale zawsze będą mieli tramwaj z f7,5; a pasażerowie Grunwaldzkie<->Ruczaj będą wisieć na autobusach.
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Przecież ''5" czy "1" nie trzeba zawieszać tylko można przenieść końcówkę do zajezdni, nie traci wtedy cały ciąg tylko same Wzgórza.
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Pytanie czy wobec remontu Franciszkańskiej nie lepiej byłoby "1" skrócić do Dajworu, przez co tabor na linię Maki - Grunwaldzkie by się znalazł. Oczywiście z jakiegoś powodu zapewne "niedasie" i linia będzie musiała zostać wciśnięta na jakiś absurdalny objazd, przez co będzie miała nawet więcej brygad niż teraz i "5" trzeba będzie zawieszać - zupełnie niepotrzebnie.Ydhflx pisze: 13 lut 2025, 21:45 Ograniczenie użycia w Hucie pewnie oznacza zawieszenie "5". Czy warto? Moim zdaniem jednak tak. Owszem zmusimy pasażerów "5" do przesiadki, ale zawsze będą mieli tramwaj z f7,5; a pasażerowie Grunwaldzkie<->Ruczaj będą wisieć na autobusach.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Pomysł będzie durny, ale gdyby 1 lub 5 puścić do zajezdni, a na trasie WK - Plac Centralny puścić takie krótkie jakby wahadło, nie wiem jakieś 71 to udałoby się uzyskać kilka dwukierunkowców na Grunwaldzkie. Myślę, że dwie sztuki na takie 71 spokojnie by starczyły.
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
A gdzie wg ciebie motorniczowie linii 1 mieliby korzystać z punktu socjalnego? Na Dajworze czy może na Jarzębiny?Bayer2003 pisze: 14 lut 2025, 10:20 Pytanie czy wobec remontu Franciszkańskiej nie lepiej byłoby "1" skrócić do Dajworu, przez co tabor na linię Maki - Grunwaldzkie by się znalazł. Oczywiście z jakiegoś powodu zapewne "niedasie" i linia będzie musiała zostać wciśnięta na jakiś absurdalny objazd, przez co będzie miała nawet więcej brygad niż teraz i "5" trzeba będzie zawieszać - zupełnie niepotrzebnie.


Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Czy na czas remontu to jest taki wielki problem postawić jakąś budę ze sraczem i czajnikiem żeby sobie zrobić kawy?
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Wg MPK to skomplikowane jak przetarg na tramwaje 

Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
A to rzeczywiście powinno MPK robić a nie organizator?
Jeśli na jakiejś końcówce będą linie obsługiwane przez dwóch różnych operatorów to będą dwa osobne punkty socjalne?
Swoją drogą na każdej pętli powinien być przynajmniej tojtoj.
Jeśli na jakiejś końcówce będą linie obsługiwane przez dwóch różnych operatorów to będą dwa osobne punkty socjalne?
Swoją drogą na każdej pętli powinien być przynajmniej tojtoj.
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Dajwór to niemal centrum miasta - pod ulicami z pewnością biegną instalacje wodne i kanalizacyjne, więc postawienie kontenera z punktem socjalnym w tym miejscu raczej nie powinno przerastać ponad 800-tysięcznego miasta, które chwali się dobrze funkcjonującą komunikacją miejskąsuchy pisze: 14 lut 2025, 11:48 A gdzie wg ciebie motorniczowie linii 1 mieliby korzystać z punktu socjalnego? Na Dajworze czy może na Jarzębiny?![]()
![]()

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Zgodnie z rozporządzeniem na temat warunków BHP w komunikacji miejskiej, niestety zapewnienie punktu socjalnego leży po stronie operatora. W momencie jak to rozporządzenie wchodziło kilka lat temu, pierwotny projekt zakładał przeniesienie takich obowiązków na organizatora (co było logiczne) ale niestety wszelakiej maści ZTMy i inne ZTPy skutecznie lobbowały i udało im się to odwrócić.Kojak pisze: 14 lut 2025, 11:59 A to rzeczywiście powinno MPK robić a nie organizator?
Jeśli na jakiejś końcówce będą linie obsługiwane przez dwóch różnych operatorów to będą dwa osobne punkty socjalne?
Swoją drogą na każdej pętli powinien być przynajmniej tojtoj.
W Krakowie akurat Mobilis ma umowę z MPK więc wielkiego problemu nie ma.
A co do "łatwości" postawienia - no wbrew pozorom nie jest to takie proste, własność gruntów, przyłącza uzgodnienia itp. - na wielu pętlach kilka lat to trwało żeby się punkt pojawił. To jest akurat patologia, że są nadal linie gdzie to kuleje bo mamy XXI wiek i zapewnienie godnych warunków pracy powinno być podstawą.
Re: Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii
Moje propozycje układu linii tramwajowych i autobusowych.
LINIE TRAMWAJOWE :
2, 13, 17, 18, 19, 44 linie zawieszone
1. JARZĘBINY - ... - Dietla - Starowiślna - Dajwór
6. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - Świętej Gertrudy - Westerplatte - Lubicz - CMENTARZ RAKOWICKI
8. przez : Świętej Gertrudy - Westerplatte - Basztową
10. PLESZÓW - Lubicz - Basztowa - Podwale - SALWATOR
11. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - ŁAGIEWNIKI ( linia zawraca w zajezdni ) Tylko wtedy jeżeli nie zmieści się na Czerwonych Makach.
22. przez : Kalwaryjska - Krakowska - Dietla
52. przez: Brożka - Kalwaryjska - Krakowska - Dietla
LINIE TRAMWAJOWE CZASOWE :
72. CZERWONE MAKI P+R - Grota - Roweckiego - Kapelanka - RONDO GRUNWALDZKIE ( co 7,5 minuty )
73. NOWY BIEŻANÓW P+R - po trasie linii 3 - Poczta Główna - po zmienionej trasie linii 52 - CZERWONE MAKI P+R ( co 7,5 minuty )
74. BRONOWICE - po dotychczasowej trasie linii 13 - Filharmonia - SALWATOR ( co 15 minut )
75. zmiana trasy : RONDO HIPOKRATESA - ... - Basztowa - Karmelicka - BRONOWICE ( linia szczytowa co 15 minut )
77. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 50 - Rondo Grzegórzeckie - Dietla - Starowiślna - Limanowskiego - KORONA ( powrót: Krakowska - Dietla)
( co 15 minut )
78. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 18 - Filharmonia - SALWATOR ( co 7,5 minuty )
79. BOREK FAŁĘCKI - Zakopiańska - Brożka - Kapelanka - RONDO GRUNWALDZKIE ( co 7,5 minuty )
LINIE AUTOBUSOWE :
112, 124, 162, 189, 424 LINIE ZAWIESZONE
502 linia wydłużona do OS. PODWAWELSKIE
LINIE AUTOBUSOWE CZASOWE :
712. TYNIEC KAMIENIOŁOM / 762 PODGÓRKI TYNIECKIE - ... - Monte Cassino - Konopnickiej Al. Krasińskiego - Piłsudskiego - Podwale - Basztowa
- Lubicz - Rakowicka - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD
724. CZERWONE MAKI P+R - Grota - Roweckiego - Kapelanka - Monte Cassino - Konopnickiej - ... - Pilotów - Ułanów - Al. Jana Pawła II - Lema
- TAURON ARENA KRAKÓW WIECZYSTA AL. POKOJU ( co 15 minut )
789. PLAC CENTRALNY - ... - Al. Słowackiego - Al. Mickiewicza - Al. Krasińskiego - Konopnickiej - Monte Cassino - Kapelanka - Brożka - ŁAGIEWNIKI
linia kursuje codziennie w pełnym wymiarze godzin
Zastanawiam się na linią 718 zamiast linii 789 ale nie wiem czy miała by w ogóle sens
718 CZERWONE MAKI P+R - Grota Roweckiego - Kapelanka - Zielińskiego - Most Zwierzyniecki - Księcia Józefa - SALWATOR lub wydłużona jak linia
109 do CRACOVIA STADION ( co 15 minut )
LINIE TRAMWAJOWE :
2, 13, 17, 18, 19, 44 linie zawieszone
1. JARZĘBINY - ... - Dietla - Starowiślna - Dajwór
6. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - Świętej Gertrudy - Westerplatte - Lubicz - CMENTARZ RAKOWICKI
8. przez : Świętej Gertrudy - Westerplatte - Basztową
10. PLESZÓW - Lubicz - Basztowa - Podwale - SALWATOR
11. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - ŁAGIEWNIKI ( linia zawraca w zajezdni ) Tylko wtedy jeżeli nie zmieści się na Czerwonych Makach.
22. przez : Kalwaryjska - Krakowska - Dietla
52. przez: Brożka - Kalwaryjska - Krakowska - Dietla
LINIE TRAMWAJOWE CZASOWE :
72. CZERWONE MAKI P+R - Grota - Roweckiego - Kapelanka - RONDO GRUNWALDZKIE ( co 7,5 minuty )
73. NOWY BIEŻANÓW P+R - po trasie linii 3 - Poczta Główna - po zmienionej trasie linii 52 - CZERWONE MAKI P+R ( co 7,5 minuty )
74. BRONOWICE - po dotychczasowej trasie linii 13 - Filharmonia - SALWATOR ( co 15 minut )
75. zmiana trasy : RONDO HIPOKRATESA - ... - Basztowa - Karmelicka - BRONOWICE ( linia szczytowa co 15 minut )
77. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 50 - Rondo Grzegórzeckie - Dietla - Starowiślna - Limanowskiego - KORONA ( powrót: Krakowska - Dietla)
( co 15 minut )
78. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 18 - Filharmonia - SALWATOR ( co 7,5 minuty )
79. BOREK FAŁĘCKI - Zakopiańska - Brożka - Kapelanka - RONDO GRUNWALDZKIE ( co 7,5 minuty )
LINIE AUTOBUSOWE :
112, 124, 162, 189, 424 LINIE ZAWIESZONE
502 linia wydłużona do OS. PODWAWELSKIE
LINIE AUTOBUSOWE CZASOWE :
712. TYNIEC KAMIENIOŁOM / 762 PODGÓRKI TYNIECKIE - ... - Monte Cassino - Konopnickiej Al. Krasińskiego - Piłsudskiego - Podwale - Basztowa
- Lubicz - Rakowicka - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD
724. CZERWONE MAKI P+R - Grota - Roweckiego - Kapelanka - Monte Cassino - Konopnickiej - ... - Pilotów - Ułanów - Al. Jana Pawła II - Lema
- TAURON ARENA KRAKÓW WIECZYSTA AL. POKOJU ( co 15 minut )
789. PLAC CENTRALNY - ... - Al. Słowackiego - Al. Mickiewicza - Al. Krasińskiego - Konopnickiej - Monte Cassino - Kapelanka - Brożka - ŁAGIEWNIKI
linia kursuje codziennie w pełnym wymiarze godzin
Zastanawiam się na linią 718 zamiast linii 789 ale nie wiem czy miała by w ogóle sens
718 CZERWONE MAKI P+R - Grota Roweckiego - Kapelanka - Zielińskiego - Most Zwierzyniecki - Księcia Józefa - SALWATOR lub wydłużona jak linia
109 do CRACOVIA STADION ( co 15 minut )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości