Bayer2003 pisze: 09 sty 2025, 16:55
"1" Jarzębiny - po obecnej trasie - Starowiślna - Dajwór
"6" Mały Płaszów P+R - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Pawia - Dworzec Towarowy - Krowodrza Górka P+R - Górka Narodowa P+R
"8" Borek Fałęcki - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - po stałej trasie - Bronowice Małe
"13" Nowy Bieżanów P+R - po stałej trasie - Stradom - Wawel - św. Gertrudy - Poczta Główna - Starowiślna - Stradom - po stałej trasie - Nowy Bieżanów P+R
"18" zawieszona
"22" Borek Fałęcki - Łagiewniki - Korona - Stradom - po obecnej trasie - Zajezdnia Nowa Huta
"52" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - Stradom - po stałej trasie - Osiedle Piastów
"72" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Kapelanka - Rondo Grunwaldzkie
"73" Bronowice Małe - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
"78" Górka Narodowa P+R - Krowodrza Górka P+R - Dworzec Towarowy - Długa - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
Nie wiem czy 1 przejdzie z dwoma końcówkami bez punktów socjalnych, dlatego proponuję (na czas zamknięcia Franciszkańskiej i mostu):
1 Jarzębiny - stała trasa - Grzegórzecka - Mogilskie - Lubicz - CR (choć to dłuższa trasa niż na Dajwór)
2 Zawieszony (dla zrobienia miejsca między Teatrem Słowackiego, a Bagatelą)
3,4,5,9,14,21,24,50 stała trasa
6 Mały Płaszów - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Cichy Kącik
10 Pleszów - stała trasa - Mogilskie - tunel - Długa -Teatr Bagatela - Salwator
11 bez zmian
13 Nowy Bieżanów P+R - po stałej trasie - Stradom - Wawel - św. Gertrudy - Poczta Główna - Starowiślna - PBG - po stałej trasie - Nowy Bieżanów P+R
17 normalna trasa (jeśli będzie miejsce między Łagiewnikami i Koroną - potencjalnie jako uzupełnienie dla 18 jeśli musiałaby jeździć rzadziej z uwagi na odcinek Poczta - Długa - w tym przypadku przedłużona do GN)
18 CM - Łagiewniki - Korona - Krakowska - św. Gertrudy - Teatr Słowackiego - Długa - KG -GN (względem Bayer2003 przejmuje ruch od Poczty do Teatr Słowackiego z 8 i 10, od Teatru Słowackiego do Długiej z 2 i 75)
19 Borek - Korona - Krakowska - Dietla - RG - RM - DT (jeśli będzie miejsce między Łagiewnikami i Koroną - jako wsparcie dla 8, ale priorytet ma 22)
20 stałą trasa lub rozbicie na 20 i "70" (przez tunel i Długą)
22 Borek - Korona - Krakowska - Dietla - RG i dalej po swojej trasie
52 Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - PBG - Starowiślna - Poczta Główna i dalej po swojej trasie (tu możliwy podział na 52 i 72)
75 zawieszone (ew. skrócone z Rondo Hipokratesa do Cmentarz Rakowicki)
70 Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Kapelanka - Rondo Grunwaldzkie (zmiana numeru)
72 Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - Stradom - Dietla - RG -RM i dalej po trasie 52
73 Bronowice Małe - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
78 Górka Narodowa P+R - Krowodrza Górka P+R - Dworzec Towarowy - Długa - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
125 Złocień - stała trasa - Lubicz - Teatr Słowackiego - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator (
124/424 - tabor MAXI
184 - wydłużone do Orzeszkowej albo nawet do mostu Grunwaldzkiego
Poza remontem Franciszkańskiej:
1 - jw (zakładam, że Dajwór nie jest wystarczający)
2 -zawieszona (10 przejmuje rolę)
6 - powrót na stałą trasę
8 - powrót na stałą trasę i do stałej częstotliwości
10 nowa trasa zmieniona: Pleszów - stała trasa - Mogilskie - Lubicz - Teatr Słowackiego -Teatr Bagatela - Salwator
13 powrót na stałą trasę
17 zawieszona
18 - CM - Łagiewniki - Korona - Krakowska - św. Gertrudy - Franciszkańska - Teatr Bagatela - Długa - KG -GN
19 zawieszona
20 - scalenie - stała trasa
22 jw
52 - scalenie - stała trasa
75 powrót na stałą trase
70 jw
72 zawieszone
73 zawieszone
78 zawieszone
125 - powrót na stałą trasę
124/424/184 - jw
----
Uzasadnienia:
1. założyłem, że tramwaje przez skrzyżowania Dietla/Stradom i Dietla/Starowiślna powinny jechać prosto za wyjątkiem 17,19,22,72. uruchomienie 17, 19, 72 zależne jest od przepustowości odcinka Poczta Główna - Teatr Słowackiego/Długa.
2. 17,19,72 są zależne od częstotliwości linii: 18,8 i 52 i miejsca między Łagiewnikami a Koroną. Częstotliwość 8,18,52 zależy od miejsca między Poczta Główna, a Długą. Priorytet zachowania częstotliwości w kolejności 52,18, 8. Uruchomienie 19 ma najmniejszy priorytet.
3. Gdyby nie punkty socjalne proponowałbym likwidację 1 i 5 w zamian 71 Jarzębiny - po trasie 1 do przystanku Starowiślna - Dietla - Orzeszkowej i zmiana kierunku przed Mostem Grunwaldzkim. W zamian 75 bez opcji zawieszenia do Rakowic.