Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii

Post autor: Bayer2003 » 08 sty 2025, 20:19

kbieniu7 pisze: 08 sty 2025, 19:49 Chyba opłacało się uderzyć wyprzedzająco :D Jest szansa na przejazdówkę przy Rondzie Grunwaldzkim (i oby również na zmiany na Kalwaryjskiej). Za to ZDMK twierdzi, że nie będzie ruszać Monte Cassino.
Zakładając, że maksymalne wykorzystanie dwukierunkowych N8 może wynosić 3/5, a GT8 26/31, do dyspozycji pozostaje.. 5 brygad. Jeżeli chodzi o potencjalne linie, szacowana liczba brygad na nich wyglądałaby następująco:

Czerwone Maki P+R - Rondo Grunwaldzkie:
f~7,5 - 6 brygad
f~15 - 3 brygady

Borek Fałęcki - Rondo Grunwaldzkie:
f~7,5 - 6 brygad
f~15 - 3 brygady

Łagiewniki - Rondo Grunwaldzkie:
f~7,5 - 4 brygady
f~15 - 2 brygady

W grę wchodzi więc albo linia f~7,5 do Łagiewnik, albo dwie linie: f~15 do Łagiewnik oraz f~15 do Borku (zamiast "22") lub f~15 do Ruczaju (zamiast... no właśnie, niezbyt jest zamiast czego). Słaba oferta, ale lepszy rydz niż nic.


Posty wydzielone z tematu dot. remontu mostu Grunwaldzkiego - adm. K.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: kot_feliks » 08 sty 2025, 21:19

Kaszmir pisze: 07 sty 2025, 22:47 Jesteś pewny, że chcesz pozbawiać Mieszkańców Wzgórz ok. 40% kursów tramwajowych, w tym jedynego połączenia z rondem Mogilskim czy Dworcem Głównym?
Z jednej strony oczywiście nie. Niemniej z drugiej, wydaje mi się, że to po prostu "mniejsze zło".

Ale i tak wydaje mi się, że wszyscy nie wzięliśmy pod uwagę jednego: w podobnym czasie (być może jutro będzie więcej info na radzie budowy KST) zamknięty będzie najprawdopodobniej przejazd na skrzyżowaniu JPII x Lema x Messnera.

Tak więc tramwaje ze Wzgórz i tak kursowałyby jedynie w kierunku al. Pokoju.

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: judash » 08 sty 2025, 22:04

I jakby się teraz przydał HK458?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: Bayer2003 » 08 sty 2025, 22:24

judash pisze: 08 sty 2025, 22:04 I jakby się teraz przydał HK458?
Dałby możliwość wysłania jednej brygady więcej (gdyby był sprawny, a nie w takim stanie jak przez ostatnie 4 lata). Póki nie został wywieziony na złom, jest jeszcze szansa na jego naprawę, chociaż raczej nie do wiosny...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Remont mostu Grunwaldzkiego - propozycje układu linii

Post autor: Bayer2003 » 09 sty 2025, 16:55

Kaszmir pisze: 09 sty 2025, 15:48 Możliwe, że prace ruszą już pod koniec marca, acz to wariant optymistyczny:

https://glos24.pl/czy-krakow-czeka-komu ... my-wyjscia
W marcu rozpocząć ma się także remont torowiska na ulicy Franciszkańskiej. Nałożenie się na siebie tych dwóch remontów z pewnością będzie dla pasażerów oznaczać spore ograniczenia. W związku z tym opracowałem projekt remontowego układu linii, który maksymalnie wykorzystuje przepustowość ciągów (36 p/h na niemal całej 1. obwodnicy) oraz nie zmienia niepotrzebnie tras linii, których remont nie dotyczy, chociaż oczywiście bez sporych utrudnień dla pasażerów (i niestety także motorniczych) się nie obędzie. Linie, które według mojego pomysłu miałyby zmienić trasę względem obecnego (remontowego) układu to:

"1" Jarzębiny - po obecnej trasie - Starowiślna - Dajwór
"6" Mały Płaszów P+R - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Pawia - Dworzec Towarowy - Krowodrza Górka P+R - Górka Narodowa P+R
"8" Borek Fałęcki - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - po stałej trasie - Bronowice Małe
"13" Nowy Bieżanów P+R - po stałej trasie - Stradom - Wawel - św. Gertrudy - Poczta Główna - Starowiślna - Stradom - po stałej trasie - Nowy Bieżanów P+R
"18" zawieszona
"22" Borek Fałęcki - Łagiewniki - Korona - Stradom - po obecnej trasie - Zajezdnia Nowa Huta
"52" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - Stradom - po stałej trasie - Osiedle Piastów
"72" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Kapelanka - Rondo Grunwaldzkie
"73" Bronowice Małe - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
"78" Górka Narodowa P+R - Krowodrza Górka P+R - Dworzec Towarowy - Długa - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator

W takim układzie linie na zmienionych trasach utrzymałyby swoją obecną częstotliwość, "72" kursowałaby co 7,5 minuty, a "73" oraz "78" co 15 minut. Skrócenie "1" do Dajworu pozwala na uwolnienie trzech brygad dwukierunkowych, jednocześnie odciążając ciągi znajdujące się na 1. obwodnicy. Rozwiązać trzeba byłoby problem braku punktu socjalnego, jednak w przeszłości zdarzały się już objazdowe trasy linii na Dajwór (chociażby "2" w 2021 roku), więc powinno być to możliwe. Linia "6" na Górce Narodowej zapewnić może temu ciągowi dojazd do przystanków takich jak św. Gertrudy, Wawel czy Stradom przy zawieszeniu "18", a skierowanie tej linii przez Pawią zamiast Długiej wynika z ograniczeń przepustowości. Skierowania linii "8" przez 1. obwodnicę chyba tłumaczyć nie muszę. Niestety miejsca tam zabraknie już dla "13", która według mnie powinna zawracać na pętli ulicznej Stradomska - św. Gertrudy - Starowiślna - Dietla, kursując tam jednokierunkowo. Gdyby jednak istniał uzasadniony powód, kierunek takiej "pętli" może być oczywiście odwrotny. Trasę linii "18" obydwa remonty dotkną w największym stopniu, więc sensu nie będzie miało jej utrzymywanie, zwłaszcza przy sporych ograniczeniach przepustowości. Linie "22" oraz "52" powinny pojechać przez Rondo Matecznego, Koronę i ulicę Krakowską, a Czerwone Maki z Rondem Grunwaldzkim połączyć mogłaby linia "72", która dzięki skróceniu "1" kursowałaby co 7,5 minuty w taborze dwukierunkowym. Linia "73" zapewniłaby połączenie całego ciągu bronowickiego z Filharmonią, a "78" połączyłaby Górkę Narodową z Teatrem Bagatela oraz Filharmonią, również częściowo zastępując zawieszoną "18". Jeżeli chodzi o liczbę kursów na godzinę, w układzie tym tracą Cichy Kącik oraz ciąg bronowicki (do pętli Bronowice, pomiędzy pętlami kursów jest nawet więcej), co na siłę dałoby się rozwiązać w raczej niepożądany sposób, jednak wątpię żeby była taka potrzeba. Kursy traci również ulica Długa (zostałyby tam wyłącznie "75" oraz "78", obydwie z f~15), jednak na Basztowej i Dunajewskiego w moim układzie już jest po 36 p/h, więc dodatkowa linia od żadnej ze stron raczej się nie zmieści. W pewien sposób stratny jest również Salwator - liczba kursów tam niby by się nie zmieniła, jednak "73" i "78" zapewnią gorsze połączenia niż "1". Układ ten ma wiele wad i jestem otwarty na krytykę, ale mimo wszystko wątpię, że możliwe jest stworzenie lepszego przy nałożeniu się remontów Mostu Grunwaldzkiego oraz Franciszkańskiej - w mojej propozycji 36 p/h mamy na Dunajewskiego, Basztowej, Westerplatte i Krakowskiej. 32 p/h z kolei wyszło na Rondzie Matecznego - nie wiem czy możliwe jest skierowanie tam tylu tramwajów, a jeżeli nie, "19" powinna trafić na trasę Dworzec Towarowy - Dąbie, a "22" pojechać przez Plac Bohaterów Getta zamiast Krakowskiej. Możliwe byłoby również utworzenie kursującej co 15 minut, dwubrygadowej linii z Łagiewnik na Rondo Grunwaldzkie, jednak nie wiem na ile taka linia byłaby przydatna, więc jej nie zaproponowałem. Przedłużenie jej do Borku Fałęckiego niestety jest niemożliwe - wymagałoby ono trzeciej brygady, której nie będzie czym obsłużyć - w moim pomyśle "1" ma 12 brygad, "5" 7 brygad, "72" 6 brygad, dwie dwukierunkowe brygady są rezerwowe, a maksymalne wykorzystanie taboru dwukierunkowego raczej nie może przekroczyć 29/36 (26/31 GT8, 3/5 N8), więc do dyspozycji pozostają maksymalnie dwie brygady (chyba, że zostałaby jedna dwukierunkowa brygada rezerwowa zamiast dwóch, ale to raczej zły pomysł). Co sądzicie o takiej organizacji remontowego układu linii? Jeżeli ktoś ma lepszą propozycję, proszę pisać i krytykować ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: michal49944 » 09 sty 2025, 19:06

Bayer2003 pisze: 09 sty 2025, 16:55 "1" Jarzębiny - po obecnej trasie - Starowiślna - Dajwór
"6" Mały Płaszów P+R - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Pawia - Dworzec Towarowy - Krowodrza Górka P+R - Górka Narodowa P+R
"8" Borek Fałęcki - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - po stałej trasie - Bronowice Małe
"13" Nowy Bieżanów P+R - po stałej trasie - Stradom - Wawel - św. Gertrudy - Poczta Główna - Starowiślna - Stradom - po stałej trasie - Nowy Bieżanów P+R
"18" zawieszona
"22" Borek Fałęcki - Łagiewniki - Korona - Stradom - po obecnej trasie - Zajezdnia Nowa Huta
"52" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - Stradom - po stałej trasie - Osiedle Piastów
"72" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Kapelanka - Rondo Grunwaldzkie
"73" Bronowice Małe - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
"78" Górka Narodowa P+R - Krowodrza Górka P+R - Dworzec Towarowy - Długa - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
Tak na szybko to trochę jednak brakuje tramwajów z CM do ścisłego centrum. Wiem, że ogranicza dużo przepustowość ciągów, ale uważam, że jeden tramwaj z CM do centrum ("52") zamiast dwóch ("18" i "52") to jednak za mało. Wiem, że część osób skorzysta z "72" do Ronda Grunwaldzkiego, ale i tak jest mnóstwo ludzi jeżdżących z Ruczaj nawet tylko Stradomia.
Dlatego proponuję dodać jakiś tramwaj nawet z f15 z racji przepustowości z CM przez Kalwaryjską i Krakowską chociażby do nawrotki przez Stradom, Wawel, Pocztę Główną i Starowiślną (tak jak "13"). Wspomoże to "52" na najbardziej krytycznym odcinku, a zarazem pętla na Czerwonych Makach powinna wystarczyć. gdyż "72" jeździłaby na krótszych tramwajach. Dodatkowo kursowałaby tylko do najmniej obciążonej części centrum, ale jednak strategicznej.
Oprócz pomysł mi się nawet podoba. Oczywiście nie jest idealny i będzie wymagał większej ilości przesiadek, ale nic lepsze za bardzo nie da się wymyślić przy obu zamknięciach. :D

PS. Może warto utworzyć nowy temat w dziale "Układ linii komunikacyjnych" o organizacji ruchu podczas zamknięcia Mostu Grunwaldzkiego, gdyż zrodziła się tu spora dyskusja?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: Bayer2003 » 09 sty 2025, 19:16

michal49944 pisze: 09 sty 2025, 19:06 Tak na szybko to trochę jednak brakuje tramwajów z CM do ścisłego centrum. Wiem, że ogranicza dużo przepustowość ciągów, ale uważam, że jeden tramwaj z CM do centrum ("52") zamiast dwóch ("18" i "52") to jednak za mało. Wiem, że część osób skorzysta z "72" do Ronda Grunwaldzkiego, ale i tak jest mnóstwo ludzi jeżdżących z Ruczaj nawet tylko Stradomia.
Dlatego proponuję dodać jakiś tramwaj nawet z f15 z racji przepustowości z CM przez Kalwaryjską i Krakowską chociażby do nawrotki przez Stradom, Wawel, Pocztę Główną i Starowiślną (tak jak "13"). Wspomoże to "52" na najbardziej krytycznym odcinku, a zarazem pętla na Czerwonych Makach powinna wystarczyć. gdyż "72" jeździłaby na krótszych tramwajach. Dodatkowo kursowałaby tylko do najmniej obciążonej części centrum, ale jednak strategicznej.
Niestety nie wiem czy taka linia byłaby możliwa do utworzenia. Na Czerwonych Makach w takim układzie byśmy mieli 5 linii i 28 p/h - to raczej za dużo. Również Rondo Matecznego i Krakowska więcej tramwajów mogą już nie przyjąć (chociaż jest to na pewno mniejszy problem niż pętla na Makach) :(. Jeżeli uda się przypilnować rozdziału taboru i nie będzie np. dopuszczenia na Stadlera na "52", linia ta w samym taborze 40m+ powinna wyrobić - nie wszyscy pasażerowie z Maków jadą przecież do ścisłego centrum, spore są też potoki na Kapelankę czy Rondo Grunwaldzkie, więc przy ograniczonej przepustowości ciężko wymyślić inny podział niż po 8 kursów na godzinę w każdą z tych stron.
michal49944 pisze: 09 sty 2025, 19:06 Oprócz pomysł mi się nawet podoba. Oczywiście nie jest idealny i będzie wymagał większej ilości przesiadek, ale nic lepsze za bardzo nie da się wymyślić przy obu zamknięciach. :D

PS. Może warto utworzyć nowy temat w dziale "Układ linii komunikacyjnych" o organizacji ruchu podczas zamknięcia Mostu Grunwaldzkiego, gdyż zrodziła się tu spora dyskusja?
Jestem za utworzeniem nowego tematu, przy ograniczonej przepustowości każdy pomysł może być ciekawy ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: kucyk » 09 sty 2025, 19:50

michal49944 pisze: 09 sty 2025, 19:06 Oprócz pomysł mi się nawet podoba. Oczywiście nie jest idealny i będzie wymagał większej ilości przesiadek, ale nic lepsze za bardzo nie da się wymyślić przy obu zamknięciach. :D
W wakacje dojdzie jeszcze zamknięcie na Mogilskiej i może się okazać, że połowa Waszych linii znów będzie mieć zmienione trasy a inne z kolei będą zawieszone. :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: Bayer2003 » 09 sty 2025, 19:53

kucyk pisze: 09 sty 2025, 19:50 W wakacje dojdzie jeszcze zamknięcie na Mogilskiej i może się okazać, że połowa Waszych linii znów będzie mieć zmienione trasy a inne z kolei będą zawieszone. :)
W wakacje sieć tramwajowa przechodzi na częstotliwości f~10 oraz f~20, więc problemy z przepustowością nieco się zmniejszają i możliwe jest skierowanie większej liczby linii na objazdy ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: fysztof » 09 sty 2025, 21:59

Bayer2003 pisze: 09 sty 2025, 16:55 Linie, które według mojego pomysłu miałyby zmienić trasę względem obecnego (remontowego) układu to:

"1" Jarzębiny - po obecnej trasie - Starowiślna - Dajwór
"6" Mały Płaszów P+R - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Pawia - Dworzec Towarowy - Krowodrza Górka P+R - Górka Narodowa P+R
"8" Borek Fałęcki - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - po stałej trasie - Bronowice Małe
"13" Nowy Bieżanów P+R - po stałej trasie - Stradom - Wawel - św. Gertrudy - Poczta Główna - Starowiślna - Stradom - po stałej trasie - Nowy Bieżanów P+R
"18" zawieszona
"22" Borek Fałęcki - Łagiewniki - Korona - Stradom - po obecnej trasie - Zajezdnia Nowa Huta
"52" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - Stradom - po stałej trasie - Osiedle Piastów
"72" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Kapelanka - Rondo Grunwaldzkie
"73" Bronowice Małe - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
"78" Górka Narodowa P+R - Krowodrza Górka P+R - Dworzec Towarowy - Długa - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
Bardzo ciekawa propozycja!
Co do większości założeń i proponowanych rozwiązań - wydają się dobre.
Zastanawiam się tylko nad jedną ingerencją w linię, która teoretycznie bezpośrednio nie jest dotknięta remontem, ale przy tej skali ograniczeń jest taki ruch w mojej opinii dopuszczalny... Myślę bowiem, że linię "2" należy jednak zawiesić. Dzięki temu można skierować na Salwator "6", a na Cmentarz Rakowicki puścić "13".

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: Bayer2003 » 09 sty 2025, 22:57

fysztof pisze: 09 sty 2025, 21:59 Bardzo ciekawa propozycja!
Co do większości założeń i proponowanych rozwiązań - wydają się dobre.
Zastanawiam się tylko nad jedną ingerencją w linię, która teoretycznie bezpośrednio nie jest dotknięta remontem, ale przy tej skali ograniczeń jest taki ruch w mojej opinii dopuszczalny... Myślę bowiem, że linię "2" należy jednak zawiesić. Dzięki temu można skierować na Salwator "6", a na Cmentarz Rakowicki puścić "13".
Problem w tym, że "13" nie zmieści się na Westerplatte..
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kenoip
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 18 kwie 2023, 10:47

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: Kenoip » 10 sty 2025, 1:16

Bayer2003 pisze: 09 sty 2025, 16:55 "1" Jarzębiny - po obecnej trasie - Starowiślna - Dajwór
"6" Mały Płaszów P+R - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Pawia - Dworzec Towarowy - Krowodrza Górka P+R - Górka Narodowa P+R
"8" Borek Fałęcki - po stałej trasie - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - po stałej trasie - Bronowice Małe
"13" Nowy Bieżanów P+R - po stałej trasie - Stradom - Wawel - św. Gertrudy - Poczta Główna - Starowiślna - Stradom - po stałej trasie - Nowy Bieżanów P+R
"18" zawieszona
"22" Borek Fałęcki - Łagiewniki - Korona - Stradom - po obecnej trasie - Zajezdnia Nowa Huta
"52" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - Stradom - po stałej trasie - Osiedle Piastów
"72" Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Kapelanka - Rondo Grunwaldzkie
"73" Bronowice Małe - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
"78" Górka Narodowa P+R - Krowodrza Górka P+R - Dworzec Towarowy - Długa - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
Nie wiem czy 1 przejdzie z dwoma końcówkami bez punktów socjalnych, dlatego proponuję (na czas zamknięcia Franciszkańskiej i mostu):
1 Jarzębiny - stała trasa - Grzegórzecka - Mogilskie - Lubicz - CR (choć to dłuższa trasa niż na Dajwór)
2 Zawieszony (dla zrobienia miejsca między Teatrem Słowackiego, a Bagatelą)
3,4,5,9,14,21,24,50 stała trasa
6 Mały Płaszów - św. Gertrudy - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Cichy Kącik
10 Pleszów - stała trasa - Mogilskie - tunel - Długa -Teatr Bagatela - Salwator
11 bez zmian
13 Nowy Bieżanów P+R - po stałej trasie - Stradom - Wawel - św. Gertrudy - Poczta Główna - Starowiślna - PBG - po stałej trasie - Nowy Bieżanów P+R
17 normalna trasa (jeśli będzie miejsce między Łagiewnikami i Koroną - potencjalnie jako uzupełnienie dla 18 jeśli musiałaby jeździć rzadziej z uwagi na odcinek Poczta - Długa - w tym przypadku przedłużona do GN)
18 CM - Łagiewniki - Korona - Krakowska - św. Gertrudy - Teatr Słowackiego - Długa - KG -GN (względem Bayer2003 przejmuje ruch od Poczty do Teatr Słowackiego z 8 i 10, od Teatru Słowackiego do Długiej z 2 i 75)
19 Borek - Korona - Krakowska - Dietla - RG - RM - DT (jeśli będzie miejsce między Łagiewnikami i Koroną - jako wsparcie dla 8, ale priorytet ma 22)
20 stałą trasa lub rozbicie na 20 i "70" (przez tunel i Długą)
22 Borek - Korona - Krakowska - Dietla - RG i dalej po swojej trasie
52 Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - PBG - Starowiślna - Poczta Główna i dalej po swojej trasie (tu możliwy podział na 52 i 72)
75 zawieszone (ew. skrócone z Rondo Hipokratesa do Cmentarz Rakowicki)

70 Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Kapelanka - Rondo Grunwaldzkie (zmiana numeru)
72 Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - Stradom - Dietla - RG -RM i dalej po trasie 52
73 Bronowice Małe - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator
78 Górka Narodowa P+R - Krowodrza Górka P+R - Dworzec Towarowy - Długa - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator

125 Złocień - stała trasa - Lubicz - Teatr Słowackiego - Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator (
124/424 - tabor MAXI
184 - wydłużone do Orzeszkowej albo nawet do mostu Grunwaldzkiego

Poza remontem Franciszkańskiej:
1 - jw (zakładam, że Dajwór nie jest wystarczający)
2 -zawieszona (10 przejmuje rolę)
6 - powrót na stałą trasę
8 - powrót na stałą trasę i do stałej częstotliwości
10 nowa trasa zmieniona: Pleszów - stała trasa - Mogilskie - Lubicz - Teatr Słowackiego -Teatr Bagatela - Salwator
13 powrót na stałą trasę
17 zawieszona
18 - CM - Łagiewniki - Korona - Krakowska - św. Gertrudy - Franciszkańska - Teatr Bagatela - Długa - KG -GN
19 zawieszona
20 - scalenie - stała trasa
22 jw
52 - scalenie - stała trasa
75 powrót na stałą trase
70 jw
72 zawieszone
73 zawieszone
78 zawieszone

125 - powrót na stałą trasę
124/424/184 - jw

----
Uzasadnienia:
1. założyłem, że tramwaje przez skrzyżowania Dietla/Stradom i Dietla/Starowiślna powinny jechać prosto za wyjątkiem 17,19,22,72. uruchomienie 17, 19, 72 zależne jest od przepustowości odcinka Poczta Główna - Teatr Słowackiego/Długa.
2. 17,19,72 są zależne od częstotliwości linii: 18,8 i 52 i miejsca między Łagiewnikami a Koroną. Częstotliwość 8,18,52 zależy od miejsca między Poczta Główna, a Długą. Priorytet zachowania częstotliwości w kolejności 52,18, 8. Uruchomienie 19 ma najmniejszy priorytet.
3. Gdyby nie punkty socjalne proponowałbym likwidację 1 i 5 w zamian 71 Jarzębiny - po trasie 1 do przystanku Starowiślna - Dietla - Orzeszkowej i zmiana kierunku przed Mostem Grunwaldzkim. W zamian 75 bez opcji zawieszenia do Rakowic.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: Bayer2003 » 10 sty 2025, 9:57

Kenoip pisze: 10 sty 2025, 1:16 1 Jarzębiny - stała trasa - Grzegórzecka - Mogilskie - Lubicz - CR (choć to dłuższa trasa niż na Dajwór)
Aleja Powstania Warszawskiego nie przyjmie tych kursów, ponadto dłuższa trasa oznacza, że wysłać na nią trzeba więcej tramwajów dwukierunkowych, a 8 p/h na Cmentarzu Rakowickim raczej potrzebne nie jest.
Kenoip pisze: 10 sty 2025, 1:16 11 bez zmian
17 normalna trasa (jeśli będzie miejsce między Łagiewnikami i Koroną - potencjalnie jako uzupełnienie dla 18 jeśli musiałaby jeździć rzadziej z uwagi na odcinek Poczta - Długa - w tym przypadku przedłużona do GN)
18 CM - Łagiewniki - Korona - Krakowska - św. Gertrudy - Teatr Słowackiego - Długa - KG -GN (względem Bayer2003 przejmuje ruch od Poczty do Teatr Słowackiego z 8 i 10, od Teatru Słowackiego do Długiej z 2 i 75)
52 Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - PBG - Starowiślna - Poczta Główna i dalej po swojej trasie (tu możliwy podział na 52 i 72)
70 Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Kapelanka - Rondo Grunwaldzkie (zmiana numeru)
72 Czerwone Maki P+R - Lipińskiego - Łagiewniki - Korona - Stradom - Dietla - RG -RM i dalej po trasie 52
6 linii na Makach... odważnie, nawet gdyby każda z nich miała f~15, nie ma to szans zadziałać, będą liczne zajechania na tej karłowatej pętli.
Kenoip pisze: 10 sty 2025, 1:16 2 Zawieszony (dla zrobienia miejsca między Teatrem Słowackiego, a Bagatelą)
10 Pleszów - stała trasa - Mogilskie - tunel - Długa -Teatr Bagatela - Salwator
19 Borek - Korona - Krakowska - Dietla - RG - RM - DT (jeśli będzie miejsce między Łagiewnikami i Koroną - jako wsparcie dla 8, ale priorytet ma 22)
20 stałą trasa lub rozbicie na 20 i "70" (przez tunel i Długą)
75 zawieszone (ew. skrócone z Rondo Hipokratesa do Cmentarz Rakowicki)
Po co ruszać aż tyle linii, których remont nie dotyczy?

Nie chce mi się liczyć ile p/h wychodzi w Twoim układzie na północnej części 1. obwodnicy, ale wydaje mi się, że niestety więcej niż 36, jeżeli pchasz tam "6", "18", a nawet "10".
Kenoip pisze: 10 sty 2025, 1:16 2. 17,19,72 są zależne od częstotliwości linii: 18,8 i 52 i miejsca między Łagiewnikami a Koroną. Częstotliwość 8,18,52 zależy od miejsca między Poczta Główna, a Długą. Priorytet zachowania częstotliwości w kolejności 52,18, 8. Uruchomienie 19 ma najmniejszy priorytet.
Czemu częstotliwość "18" w układzie remontowym jest według Ciebie ważniejsza od "8", jeżeli pierwszą z tych linii dotyczą dwa remonty, a drugą tylko jeden?
Kenoip pisze: 10 sty 2025, 1:16 3. Gdyby nie punkty socjalne proponowałbym likwidację 1 i 5 w zamian 71 Jarzębiny - po trasie 1 do przystanku Starowiślna - Dietla - Orzeszkowej i zmiana kierunku przed Mostem Grunwaldzkim. W zamian 75 bez opcji zawieszenia do Rakowic.
Nie rozumiem po co ruszać "5", a przekierowanie "1" na Orzeszkowej uważam za bardzo dobry pomysł, przy czym prawdopodobnie nie będzie tam przejazdówki.

Moja propozycja prezentuje się następująco, jeżeli chodzi o liczbę p/h na poszczególnych ciągach (czarne liczby):
Obrazek
Nie jest idealna, ale w żadnym miejscu gdzie remonty wpływają na układ linii, nie przekracza 36 p/h, a na Czerwonych Makach pozostają 24 p/h przy czterech liniach. Jeżeli masz lepszy pomysł, który pilnuje przepustowości oraz liczby linii na Makach, możesz oczywiście go przedstawić, Twój obecny niestety nie spełnia tych założeń. Nie jest łatwo wymyślić układu linii na czas tych remontów i wiele ciągów musi coś stracić.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: suchy » 10 sty 2025, 10:28

Kenoip pisze: 10 sty 2025, 1:16 Nie wiem czy 1 przejdzie z dwoma końcówkami bez punktów socjalnych, dlatego proponuję (na czas zamknięcia Franciszkańskiej i mostu):
1 Jarzębiny - stała trasa - Grzegórzecka - Mogilskie - Lubicz - CR (choć to dłuższa trasa niż na Dajwór)
Na Rakowicach też nie ma żadnego punktu socjalnego, tak samo jak na Dąbiu, Wieczystej, Prokocimiu, Hipokratesie i Kopcu Wandy - stoją tam wyłącznie toi-toie.

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: fysztof » 10 sty 2025, 11:06

Bayer2003 pisze: 09 sty 2025, 22:57 Problem w tym, że "13" nie zmieści się na Westerplatte..
Z żadnej strony nie ma sygnalizacji, która by ograniczała skrzyżowania. Myślę, że 44 poc/h nie jest jeszcze wartością nie do przeskoczenia w sytuacji remontowej. Najbardziej problematyczny byłby jak sądzę przystanek pod Pocztą - więc w razie czego na czas remontu można zamknąć wjazd w Westerplatte od strony Pawiej i zrobić pod Pocztą przystanek podwójny. Skoro może tak funkcjonować Basztowa to i może też tak być na Westerplatte:-)
Edit: dla porównania na Basztowej mamy obecnie 40 kursów/h (tramwaje+autobusy) i jest ok, wręcz można powiedzieć że to na pewno nie jest górna granica możliwości.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość