Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 14 sty 2024, 10:09
Miękkie wkładki to gąbka i MPK nie chce jej stosować. Z trzech powodów wandalizmu, łatwość w przecięciu tkaniny, mniejszej trwałości i po czasie takie siedzenia wydają niemiły zapach.
Tramwaje są na 30 lat a autobusy na do 15 lat może dlatego. Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat. Obecnie jak jakiś autobus dochodzi do 15 roku to idzie na sprzedaż. A tramwaje E1 są już w Krakowie od 22 lat a niektóre są z rocznika 1967 (mają 57 lat a doczepy c3 nawet 65). Niektóre GT8S są już w Krakowie od 15 lat, a planuje się, że po modernizacjach będą co najmniej 15 kolejnych lat.stefan pisze: 14 sty 2024, 13:00 Nie chce, ale w autobusach stosuje już od dłuższego czasu przecież.
Rozumiem, że po zużyciu się siedzeń tramwaj powinien trafić na złom? W STL2 zamontowano całkiem wygodne siedzenia, które na pewno nie wytrzymają do końca eksploatacji tych tramwajów. Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.impuls pisze: 14 sty 2024, 18:49 Tramwaje są na 30 lat a autobusy na do 15 lat może dlatego. Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat. Obecnie jak jakiś autobus dochodzi do 15 roku to idzie na sprzedaż. A tramwaje E1 są już w Krakowie od 22 lat a niektóre są z rocznika 1967 (mają 57 lat a doczepy c3 nawet 65). Niektóre GT8S są już w Krakowie od 15 lat, a planuje się, że po modernizacjach będą co najmniej 15 kolejnych lat.
Czyli wg ciebie komunikacja w czeskiej Pradze jest niewygodna?Bayer2003 pisze: 14 sty 2024, 21:36 Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.
Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
Stadlery z 1 i 2 dostawy według mnie mają wygodne siedzenia. Na 1 miejscu jeśli chodzi o twardość siedzeń dałbym Pesę, są też wąskie, a te w GT8x przynajmniej są szersze.Bayer2003 pisze: 14 sty 2024, 21:36 Rozumiem, że po zużyciu się siedzeń tramwaj powinien trafić na złom? W STL2 zamontowano całkiem wygodne siedzenia, które na pewno nie wytrzymają do końca eksploatacji tych tramwajów. Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.
Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
Są bardzo wygodne, dla mnie osobiście dużo wygodniejsze niż wszystkie typy siedzeń w Krakowie. Bo są znakomicie wyprofilowane, bardzo ergonomicznie.suchy pisze: 14 sty 2024, 23:12 Czyli wg ciebie komunikacja w czeskiej Pradze jest niewygodna?Bo tam w Skodach 15T stosują GOŁE DECHY BEZ ŻADNEJ WKŁADKI
![]()
https://foto2.mhdfoto.cz/2012/02/22/4f4 ... 2011_3.JPG
https://foto2.mhdfoto.cz/2009/10/03/920 ... 2009_2.jpg
https://plzensketramvaje.cz/15t/15t-31p.jpg
Które dokładnie?
Gazowce
Rzeczywiście gazowce jeździły dłużej, jednak nie od 2006 a od 2007rstefan pisze: 15 sty 2024, 19:11 No nie, DJ201-205 jeździły 12 lat, 2006-2018.
Jelcze Libero jeździły najkrócej bo w latach 2008-2018, a ostatnie Tantusy były w eksploatacji 11 lat, 2007-2018. Najkrócej ekpsloatowanym Jelczem w XXI w. był DJ645, bo 6 lat, ale ten to się spalił w 2005.