Strona 11 z 16

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 14 sty 2024, 10:09
autor: impuls
Miękkie wkładki to gąbka i MPK nie chce jej stosować. Z trzech powodów wandalizmu, łatwość w przecięciu tkaniny, mniejszej trwałości i po czasie takie siedzenia wydają niemiły zapach.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 14 sty 2024, 13:00
autor: stefan
Nie chce, ale w autobusach stosuje już od dłuższego czasu przecież.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 14 sty 2024, 18:49
autor: impuls
stefan pisze: 14 sty 2024, 13:00 Nie chce, ale w autobusach stosuje już od dłuższego czasu przecież.
Tramwaje są na 30 lat a autobusy na do 15 lat może dlatego. Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat. Obecnie jak jakiś autobus dochodzi do 15 roku to idzie na sprzedaż. A tramwaje E1 są już w Krakowie od 22 lat a niektóre są z rocznika 1967 (mają 57 lat a doczepy c3 nawet 65). Niektóre GT8S są już w Krakowie od 15 lat, a planuje się, że po modernizacjach będą co najmniej 15 kolejnych lat.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 14 sty 2024, 21:36
autor: Bayer2003
impuls pisze: 14 sty 2024, 18:49 Tramwaje są na 30 lat a autobusy na do 15 lat może dlatego. Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat. Obecnie jak jakiś autobus dochodzi do 15 roku to idzie na sprzedaż. A tramwaje E1 są już w Krakowie od 22 lat a niektóre są z rocznika 1967 (mają 57 lat a doczepy c3 nawet 65). Niektóre GT8S są już w Krakowie od 15 lat, a planuje się, że po modernizacjach będą co najmniej 15 kolejnych lat.
Rozumiem, że po zużyciu się siedzeń tramwaj powinien trafić na złom? W STL2 zamontowano całkiem wygodne siedzenia, które na pewno nie wytrzymają do końca eksploatacji tych tramwajów. Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.

Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 14 sty 2024, 23:12
autor: suchy
Bayer2003 pisze: 14 sty 2024, 21:36 Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.

Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
Czyli wg ciebie komunikacja w czeskiej Pradze jest niewygodna? ;) Bo tam w Skodach 15T stosują GOŁE DECHY BEZ ŻADNEJ WKŁADKI :D

https://foto2.mhdfoto.cz/2012/02/22/4f4 ... 2011_3.JPG
https://foto2.mhdfoto.cz/2009/10/03/920 ... 2009_2.jpg
https://plzensketramvaje.cz/15t/15t-31p.jpg

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 14 sty 2024, 23:16
autor: Scania_9640
Bayer2003 pisze: 14 sty 2024, 21:36 Rozumiem, że po zużyciu się siedzeń tramwaj powinien trafić na złom? W STL2 zamontowano całkiem wygodne siedzenia, które na pewno nie wytrzymają do końca eksploatacji tych tramwajów. Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.

Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
Stadlery z 1 i 2 dostawy według mnie mają wygodne siedzenia. Na 1 miejscu jeśli chodzi o twardość siedzeń dałbym Pesę, są też wąskie, a te w GT8x przynajmniej są szersze.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 14 sty 2024, 23:54
autor: sorig
suchy pisze: 14 sty 2024, 23:12 Czyli wg ciebie komunikacja w czeskiej Pradze jest niewygodna? ;) Bo tam w Skodach 15T stosują GOŁE DECHY BEZ ŻADNEJ WKŁADKI :D

https://foto2.mhdfoto.cz/2012/02/22/4f4 ... 2011_3.JPG
https://foto2.mhdfoto.cz/2009/10/03/920 ... 2009_2.jpg
https://plzensketramvaje.cz/15t/15t-31p.jpg
Są bardzo wygodne, dla mnie osobiście dużo wygodniejsze niż wszystkie typy siedzeń w Krakowie. Bo są znakomicie wyprofilowane, bardzo ergonomicznie.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 15 sty 2024, 0:05
autor: impuls
Do niedawna były doczepy z 1959. No a ta HB549 została wprowadzona do ruchu w lutym 1960, ale produkcja musiała trochę trwać w 1959 roku. Zatem niewiele przesadziłem jak napisałem że ma 65 lat. Ale to wytłumaczenie traktuję jako żart.
Natomiast chciałbym przypomnieć wprowadzanie pierwszych GT8S do ruchu. Malowali je, dostawały wyświetlacze, kasowniki i do ruchu. Były słowa krytyki, że w wagonach śmierdzi. Dopiero później szły na pierwszą modernizację z wymianą okien i siedzeń. Dopiero podczas drugiej modernizacji wymieniano środkowe człony i wklejano nowe mordki. Poniżej można zobaczyć wnętrze, te siedzenia były bardzo wygodne.
http://kmk.krakow.pl/duewag_gt8.html

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 15 sty 2024, 16:59
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
impuls pisze: 14 sty 2024, 18:49 Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat.
Które dokładnie?

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 15 sty 2024, 19:00
autor: Scania_9640
pasazer_mobilisu pisze: 15 sty 2024, 16:59 Które dokładnie?
Gazowce

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 15 sty 2024, 19:11
autor: stefan
No nie, DJ201-205 jeździły 12 lat, 2006-2018.
Jelcze Libero jeździły najkrócej bo w latach 2008-2018, a ostatnie Tantusy były w eksploatacji 11 lat, 2007-2018. Najkrócej ekpsloatowanym Jelczem w XXI w. był DJ645, bo 6 lat, ale ten to się spalił w 2005.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 15 sty 2024, 22:37
autor: Scania_9640
stefan pisze: 15 sty 2024, 19:11 No nie, DJ201-205 jeździły 12 lat, 2006-2018.
Jelcze Libero jeździły najkrócej bo w latach 2008-2018, a ostatnie Tantusy były w eksploatacji 11 lat, 2007-2018. Najkrócej ekpsloatowanym Jelczem w XXI w. był DJ645, bo 6 lat, ale ten to się spalił w 2005.
Rzeczywiście gazowce jeździły dłużej, jednak nie od 2006 a od 2007r

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 16 sty 2024, 7:21
autor: stefan
Debiut można rozważać dwojako, bo pierwszy raz na linii pojawił się 23.11.2006 na 192, ale oficjalny debiut całej piątki z nr bocznymi nastąpił już w styczniu 2007. 😉

No ale dość tego offtopu autobusowego. 😉

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 24 sty 2024, 15:03
autor: Grzechu
RF328 jest gotowy, ostatnio jeździł po PT.

Re: DÜWAG GT8S/C/N

: 24 lut 2024, 9:09
autor: Michajlo
Ktoś wie czy #RF328 zadebiutował już liniowo czy jeszcze czeka??

Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka