Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
: 09 cze 2024, 11:00
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Miałem dziś w planie skorzystać z całej trasy pod same zakłady, ale... jedzie ponad 30 minut później niż bus, który jedzie krótszą trasą. No kusi, ale czy aż tak.yosujiro pisze: 04 cze 2024, 17:31 No i bardzo ładnie to wygląda terazChociaż wątpię, żeby ktoś jechał na pełnej trasie to na pewno Grojec i Zalas będą ciążyć do Krakowa, tak samo jak i do Alwernii, bo kursów busów zostało tam jak na lekarstwo.
Tak w ogóle to ile zostało połączeń busowych Alwernia - Kraków?Kenoip pisze: 16 cze 2024, 13:22 Miałem dziś w planie skorzystać z całej trasy pod same zakłady, ale... jedzie ponad 30 minut później niż bus, który jedzie krótszą trasą. No kusi, ale czy aż tak.
Połączenia Kolei Małopolskich: Kraków - Oświęcim, Kraków - Chrzanów, Kraków - Katowice, Kraków - Bielsko Biała dobiły busiarzy. Model biznesowy: dopłaty od samorządów, bilety z całej trasy i zysk na dodatkowych biletach na trasie już się nie sprawdza (zwłaszcza, że samorządy dopłacają tylko na swoim terenie, a kolej przejmuje pasażerów z najbardziej dochodowej części trasy). Następne lata pewnie to zmienią - szkoda tylko, że linie dowozowe zamiast transferować pasażerów na pociągi jeżdżą slalomem.yosujiro pisze: 19 cze 2024, 4:36 Jest qbus, są jeszcze busy Krakow- Alwernia, Kraków- Źródła, Kraków- Babice, ale szału z ilością kursów nie ma.
Na początku roku był temat połączenia Alwernia-Krzeszowice, ale radni stwierdzili, że 350 tys zł dopłaty to za dużo i musieliby z czegoś zrezygnować.Kenoip pisze: 19 cze 2024, 9:49 Połączenia Kolei Małopolskich: Kraków - Oświęcim, Kraków - Chrzanów, Kraków - Katowice, Kraków - Bielsko Biała dobiły busiarzy. Model biznesowy: dopłaty od samorządów, bilety z całej trasy i zysk na dodatkowych biletach na trasie już się nie sprawdza (zwłaszcza, że samorządy dopłacają tylko na swoim terenie, a kolej przejmuje pasażerów z najbardziej dochodowej części trasy). Następne lata pewnie to zmienią - szkoda tylko, że linie dowozowe zamiast transferować pasażerów na pociągi jeżdżą slalomem.
Mieszkańcy takich gmin i miejscowości potrzebują jeszcze trochę czasu, aby polubić dojazdówki do kolei. Z drugiej strony sposób finansowania takich połączeń również musi dojrzeć.mems pisze: 19 cze 2024, 10:31 Na początku roku był temat połączenia Alwernia-Krzeszowice, ale radni stwierdzili, że 350 tys zł dopłaty to za dużo i musieliby z czegoś zrezygnować.
System finansowania MLD jest dosyć dziwny, to trzeba przyznać.Kenoip pisze: 19 cze 2024, 12:54 Mieszkańcy takich gmin i miejscowości potrzebują jeszcze trochę czasu, aby polubić dojazdówki do kolei. Z drugiej strony sposób finansowania takich połączeń również musi dojrzeć.
Biorąc pod uwagę gminy Babice i Alwernia trudno zaplanować efektywny system połączeń. Obecnie Babice mają dojazdówki do Babic i Chrzanowa z Rozkochowa, Olsztyn i Janowic oraz Mętkowa. Mętków, Zagórze i Wygiełzów mają szczątkową komunikację miejską. W Alwernii miejscowości poza DW780 są praktycznie pozbawione transportu publicznego (busów). Źródła i Okleśna mają jeszcze busa.
Porównując jednak komunikację z sąsiednimi miejscowościami w powiecie krakowskim to jednak przepaść.
Ale akurat Alwernia i Chrzanów to jeden i ten sam powiatmems pisze: 19 cze 2024, 14:16 Dużą przeszkodą jest prawo, bo linie MLD muszą przekraczać granice powiatów, dlatego np. linia Alwernia-Chrzanów nie mogłaby powstać.
No tak, dlatego nie może takie połączenie powstać.
Patent na to już KMŁ raz zastosował z liniami wielickimi - wszystkie miały pierwszy do Wieliczki i ostatni kurs z Wieliczki do Świątnik Górnych. Jeśłi dobrze zrozumiałem linia G2 (Grabie-Wieliczka-Świątniki) była wtedy w dokumentach kursem przedłużonym G1 (Grabie-Wieliczka).mems pisze: 19 cze 2024, 14:16 Dużą przeszkodą jest prawo, bo linie MLD muszą przekraczać granice powiatów, dlatego np. linia Alwernia-Chrzanów nie mogłaby powstać.
Kursy wariantowe A7 do Chobotu też z czegoś podobnego korzystają.rumcajs pisze: 20 cze 2024, 14:03 Patent na to już KMŁ raz zastosował z liniami wielickimi - wszystkie miały pierwszy do Wieliczki i ostatni kurs z Wieliczki do Świątnik Górnych. Jeśłi dobrze zrozumiałem linia G2 (Grabie-Wieliczka-Świątniki) była wtedy w dokumentach kursem przedłużonym G1 (Grabie-Wieliczka).