Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: LLoan » 23 maja 2025, 15:00

Ydhflx pisze: 23 maja 2025, 14:17 Ja tylko czekam aż jakiś Konstal na "52" nie da rady jechać w ciągłym korku od Matecznego do Stradomia xD

A z innej beczki, z moich obserwacji to "722" spokojnie by wyrobiło w solówkach.
Z jednej strony kategoryczne nie dla 52 na Starowiślnej, bo trzeba jechać powoli, a z drugiej 105-tki i tak radośnie wleczą się w korkach, tylko na równoległym odcinku, nabijając przy tym opóźnienie. :lol:
Cyjan pisze: 23 maja 2025, 14:34 Właśnie nie wiem skąd to przekonanie o wysyłaniu długich cały tydzień na 7xx. W przypadku 704 i 701 to samo, marnują się dobre wozy zwyczajnie.
701 to spory tlenowóz i poza rejonem Wzgórz wozi tylko pojedynczych pasażerów. Z 704 było podobnie (linia już nie istnieje), ale tam było dopuszczenie na solówki, z którego nierzadko korzystano.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Cyjan » 23 maja 2025, 15:24

LLoan pisze: 23 maja 2025, 15:00 Z jednej strony kategoryczne nie dla 52 na Starowiślnej, bo trzeba jechać powoli, a z drugiej 105-tki i tak radośnie wleczą się w korkach, tylko na równoległym odcinku, nabijając przy tym opóźnienie. :lol:


701 to spory tlenowóz i poza rejonem Wzgórz wozi tylko pojedynczych pasażerów. Z 704 było podobnie (linia już nie istnieje), ale tam było dopuszczenie na solówki, z którego nierzadko korzystano.
1. Albo stoją w korku na Krakowskiej, albo jadą przez Starowiślną powoli. Inna sprawa, że widziałabym tam raczej 22, bo Borek ma już połączenie ze Stradomiem w postaci 8, a za to nie istnieje bezpośrednie połączenie Matecznego, Łagiewnik ze Starowiślną, co jest wynikiem usunięcia 19. Nie rozumiem czemu ani jedna linia z ciągu nie została tam puszczona, jest to absurd trochę.

2. Hucie się należy autobus dowozowy do Tomexu i Placu Bieńczyckiego, bo głównie taką rolę pełni 701 i wiele innych linii :lol:
ona/jej

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Kaszmir » 23 maja 2025, 15:28

Cyjan pisze: 23 maja 2025, 15:24a za to nie istnieje bezpośrednie połączenie Matecznego, Łagiewnik ze Starowiślną, co jest wynikiem usunięcia 19. Nie rozumiem czemu ani jedna linia z ciągu nie została tam puszczona, jest to absurd trochę.
Jest "10" Łagiewniki - R. Matecznego - Starowiślna.

"22" skierowano przez Krakowską pewnie po to by 1) utrzymać dojazd ze wschodniej części trasy do Stradom i 2) by odciążała linię "8".

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: LLoan » 23 maja 2025, 15:32

Cyjan pisze: 23 maja 2025, 15:24 1. Albo stoją w korku na Krakowskiej, albo jadą przez Starowiślną powoli. Inna sprawa, że widziałabym tam raczej 22, bo Borek ma już połączenie z Stradomiem w postaci 8, a za to nie istnieje bezpośrednie połączenie Matecznego, Łagiewnik z Starowiślną, co jest wynikiem usunięcia 19. Nie rozumiem czemu ani jedna linia z ciągu nie została tam puszczona, jest to absurd trochę.

2. Hucie się należy autobus dowozowy do Tomexu i Placu Bieńczyckiego, bo głównie taką rolę pełni 701 i wiele innych linii :lol:
Ad1. Swoje robi pewnie ekstremalne zużycie torowiska na Starowiślnej. Od Dietla do "Miodowej" jest ograniczenie do 10km/h, codziennością są wizyty ZUE i grzebanie przy szynach. Sam przejazd też nie należy do przyjemnych ze względu na ogromne wibracje, tylko czekać, aż MPK się zbuntuje i nie puści tam nic innego jak E1+c3 (jak swego czasu na Ptaszyckiego).

Ad2. Chyba bardziej chodzi o bezpośredni dojazd do Ronda Czyżyńskiego i w okolice CH Czyżyny, wszakże raz podjęto próbę skrócenia "701" do Ronda Kocmyrzowskiego, to spotkało się to z ogromnym buntem. Ale na wspomnianym odcinku pasażerów można policzyć na palcach jednej ręki. Do Tomexu, tak jak dawniej, są 122/422 oraz w ostateczności linie aglo. Ale poza tym to dublowanie tramwaju na 90% trasy.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Cyjan » 23 maja 2025, 16:29

LLoan pisze: 23 maja 2025, 15:32 Ad2. Chyba bardziej chodzi o bezpośredni dojazd do Ronda Czyżyńskiego i w okolice CH Czyżyny, wszakże raz podjęto próbę skrócenia "701" do Ronda Kocmyrzowskiego, to spotkało się to z ogromnym buntem. Ale na wspomnianym odcinku pasażerów można policzyć na palcach jednej ręki. Do Tomexu, tak jak dawniej, są 122/422 oraz w ostateczności linie aglo. Ale poza tym to dublowanie tramwaju na 90% trasy.
Nie mówię że nowy, tylko sporo tych linii ma bardzo dobre zapełnienia do TL albo RK, a potem w zasadzie pustki. Bardziej, że należy im się TYLKO tyle, oczywiście żartem :)
ona/jej

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: michal49944 » 23 maja 2025, 19:24

Uruchomienie tymczasowego przystanku na ul. Monte Cassino (AKTUALIZACJA: 23.05.2025 r.)

od 24.05.2025
101, 126, 194, 219, 299, 494, 608, 612, 722

Szanowni Pasażerowie,
AKTUALIZACJA w dniu 23.05.2025 r.
Informujemy, że w związku z koniecznością wykonania dodatkowych prac związanych z budową tymczasowego peronu, przystanek Szwedzka 71 nie zostanie uruchomiony w dniu 24.05.2025 r. O nowym terminie uruchomienia przystanku będziemy informowali w osobnym komunikacie.

Za utrudnienia przepraszamy!
  • uprzejmie informujemy, że od dnia 24.05.2025 r. (sobota) w związku z remontem Mostu Grunwaldzkiego zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek autobusowy:
    Szwedzka 71 – na ul. Monte Cassino (pas dla ruchu ogólnego), ok. 90 m przed skrzyżowaniem z ul. Szwedzką (w kierunku przystanku Kapelanka);
  • przystanek będzie posiadał status STAŁY i będzie obsługiwany przez linie: 101, 126, 194, 219, 299, 494, 608, 612, 722;
  • obsługa przystanku przez linie 608, 612 nastąpi od nocy 24/25.05.2025 r. (sobota/niedziela).
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1410-2025

Dobre wieści! Będzie przystanek Szwedzka dla autobusów wreszcie w obie strony. Jeszcze nie wiadomo od kiedy, ale dobrze, że ktoś pomyślał. Lepiej późno niż wcale. ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Kaszmir » 23 maja 2025, 21:02

Dobry ruch bo teraz ten przystanek (jadąc od centrum) został z samym "72".

Może mógłby zostać na stałe? Dzięki temu "101", "126", "219", "299" i "612" zatrzymywałyby się na "Szwedzkiej" w obie strony.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Kaszmir » 28 maja 2025, 13:02

Przystanek końcowy "784" jest przy Orzeszkowej. Co sądzicie, by dodać jeszcze jeden, przy moście Grunwaldzkim, przed nawrotką? Niby to tylko ok. 200 m różnicy, jednak zawsze skróciłoby dystans do przejścia. A obecny "Orzeszkowej" zostawić jako przelotowy by z kolei nie wydłużać przejścia pasażerom z tego przystanku.

Wprawdzie te 200 m to niewiele, jednak skoro kilka lat temu udało nam się dodać przystanek przelotowy "N. Kleparz" na przełączce tuż przed pętlą (obecnie "189", dawniej "257/277/280"), to może i tu miałoby to sens?

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: michal49944 » 28 maja 2025, 17:26

Według mnie pomysł świetny, zastanawiam się dlaczego od razu nie zrobiono przystanku końcowo-początkowego np. zaraz przed przejściem dla pieszych w stronę mostu. Generalnie nawet sporo ludzi korzysta z tego autobusu, szczególnie rano. Kursy między 7 a 8 nierzadko zabierają z Orzeszkowej po 10-15, a czasem nawet 20 osób. Przystanek bliżej mostu byłby zdecydowanie na plus, i tak ruch między Orzeszkowej a Mostem Grunwaldzkim jest absolutnie znikomy, głównie właśnie autobusowy.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Aułrora » 28 maja 2025, 18:33

Mnie ciągle zastanawia dlaczegóż 722 kończy na Nowym Świecie? W sensie domyślam się, że żeby jeździła co 15 minut, nie miała zbyt dużych opóźnień ect. Jednakże mam takie również wrażenie, że ona jeździ no, że tak to ujmę... Pusta. Ot kilka osób. Za to 194/494 wręcz przeciwnie. Od czasu rozpoczęcia remontu ilość osób znacząco się na linii zwiększyła. Czy nie byłoby żadnych możliwości aby podciągnąć to linię chociażby do N. Kleparza? (bądź do innej pętli ulokowanej za przystankiem AGH/UR). Z jednej strony świadom jestem jej za pewnego utykania na skrzyżowaniu z Prądnicką, jednakże wraz z 194/494 na odcinku AGH/UR - KOBIERZYŃSKA znacząco rozłożyłoby potoki pasażerskie, co by wpłynęło na większą zabieralność 194/494 - ki (szczególnie do przystanku "Słomiana", gdzie po nim jakoś tak w autobusie luźniej) a ta nietypowa relacja Monte Cassino-Al. Słowackiego skutecznie by poprawiła ilość ludzi na tej linii (722). I przy okazji aby pętla na Nowym Świecie nie była pusta wydłużyć tam tymczasowo 307. Bo ta podjeżdża na Muzeum Narodowe również pusta (bądź z kilkoma osobami), a tak to by spod Jubilata kogoś by zabrała.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Gołąb_NGT8 » 28 maja 2025, 20:33

A może 722 na I Obwodnicę? Np. Zwierzyniecka, Straszewskiego, Piłsudskiego, Krasińskiego (pętla uliczna).
Ostatnio zmieniony 28 maja 2025, 20:57 przez Gołąb_NGT8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Aułrora » 28 maja 2025, 20:38

Kwestia jest w tym że jadąc ATW odciążamy już i tak ledwo wydalającą 194/494-kę dodatkowo na najbardziej natłoczonym odcinku wesprzemy jej takt. Stąd twa propozycja nie za bardzo by cokolwiek zmieniła. Ponadto pętla uliczna po wydłużeniu tej linii nie miałaby racji bytu (aby kierowcy mieli komfort i budynek socjalny). Stąd przyszedł mi na myśl N. Kleparz.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Kaszmir » 28 maja 2025, 20:47

Gołąb_NGT8 pisze: 28 maja 2025, 20:33A, może 722 na I Obwodnicę? Np. Zwierzyniecka, Straszewskiego, Piłsudskiego, Krasińskiego (pętla uliczna).
Proponowałem podobne rozwiązanie w tym temacie dwa tygodnie temu, natomiast canoe_bart słusznie zauważył, że lada chwila rusza remont węzła UJ więc ta trasa nie będzie przejezdna.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Gołąb_NGT8 » 28 maja 2025, 20:58

A relacja Rondo Grunwaldzkie -> I Obwodnica?

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: suchy » 28 maja 2025, 21:10

Gołąb_NGT8 pisze: 28 maja 2025, 20:58 A relacja Rondo Grunwaldzkie -> I Obwodnica?
Ale którędy miałby jechać do tej 1 Obwodnicy - i gdzie po samej obwodnicy?

1. Przez Zwierzyniecką do Filharmonii:
- prosto we Franciszkańską się nie da, bo jest remont, otwarcie będzie dopiero pod koniec czerwca. A nawet jeśli się otworzy, to na Placu Wszystkich Świętych w ciągu dnia nie ma szans, żeby autobus zmieścił się z tramwajami (jest zbyt wąsko),
- w lewo pod UJ i Bagatelę - jak już Kaszmir wyżej napisał, po otwarciu Franciszkańskiej rozpocznie się remont Straszewskiego / Piłsudskiego, więc skrzyżowanie będzie nieprzejezdne.

2. Przez Piłsudskiego (jak 124/424) - jw, będzie remont pod UJ, więc odpada.

3. Dalej zostaje nam Karmelicka - autobus jadący Alejami nie ma szans wykręcić 90-stopniowego zakrętu w prawo.

4. No i dojeżdżamy do Nowego Kleparza - gdzie także mamy 90 stopniowy zakręt w Długą, a na drugim końcu ulicy znowu 90 stopniowy wyjazd na ruchliwe skrzyżowanie przy Basztowej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: gadolin, piotrekkrk i 8 gości