Strona 13 z 13

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 09 wrz 2025, 9:14
autor: Szymi
Mr. Passenger pisze: 07 wrz 2025, 21:26 Zgodzę się, że "189" musi pozostać, ale zaproponowana trasa jest moim zdaniem nie najszczęśliwsza. Doceniam chęć obsługi Życzkowskiego, ale robienie wielkiego kółka przez Stella-Sawickiego, Skarżyńskiego i JPII tylko po to by wrócić potem przez Meissnera na Młyńskie jest trochę bez sensu. Licząc na szybko to ponad 5 km trasy zamiast niecałych 3 w obecnym kształcie
Dlaczego bez sensu? Coś w zamian "124"/"424" musi zostać skierowane na Meissnera. Tramwaj nie będzie kursował przez Pilotów, Olszyny, Brodowicza. Tak samo ul. Życzkowskiego zyska wreszcie autobus i to nie byle jaki, rejon Os. Zielonego, Sportowego zyska fajne, bezpośrednie połączenie do centrum we wszystkie dni tygodnia. Kiedyś "501" kursowała przez Rondo Kocmyrzowskie, Plac Centralny i mimo, że jest to linia przyśpieszona, to nadal ma zainteresowanie na aktualnej, okrężnej trasie.
Bezsensowne będzie pozostawienie "189" przez Bora-Komorowskiego/Dobrego Pasterza, gdzie już kursuje "152", "501" (scalona z "511") i mocna "502".

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 09 wrz 2025, 19:15
autor: Mr. Passenger
Szymi pisze: 09 wrz 2025, 9:14 Dlaczego bez sensu? Coś w zamian "124"/"424" musi zostać skierowane na Meissnera
Ale... po co? Takie "189" nie zapewni na Meissnera żadnych nowych relacji - do Mogilskiego będzie można dojechać tramwajami znacznie szybciej niż przez Młyńskie, a do Bieńczyc i Huty pojedzie prawdopodobnie przedłużona "16" lub jakaś inna linia jej śladem. Jedyny atut to dojazd do Nowego Kleparza, ale zawsze można podjechać (lub podejść) kawałek i złapać "5x1" na Młyńskim
Szymi pisze: 09 wrz 2025, 9:14 Tak samo ul. Życzkowskiego zyska wreszcie autobus i to nie byle jaki, rejon Os. Zielonego, Sportowego zyska fajne, bezpośrednie połączenie do centrum we wszystkie dni tygodnia
Obawiam się, że przy tak okrężnej trasie korzystanie z takiej linii będzie po prostu bezcelowe i dla mieszkańców Zielonego i Sportowego szybciej będzie podejść na "Żeromskiego" albo "Teatr Ludowy" na "139" niż robić sobie wycieczki przez Życzkowskiego i Meissnera. Dla dzielnic oddalonych od centrum jak Nowa Huta kluczowe jest to by połączenie z centrum było jak najszybsze, więc każde dodatkowe "kręcenie" bezpośrednimi liniami będzie się negatywnie odbierać na ich odbiorze przez mieszkańców
Szymi pisze: 09 wrz 2025, 9:14 Kiedyś "501" kursowała przez Rondo Kocmyrzowskie, Plac Centralny i mimo, że jest to linia przyśpieszona, to nadal ma zainteresowanie na aktualnej, okrężnej trasie. Bezsensowne będzie pozostawienie "189" przez Bora-Komorowskiego/Dobrego Pasterza, gdzie już kursuje "152", "501" (scalona z "511") i mocna "502"
"Okrężna" trasa "501" to w rzeczywistości 500 metrów (3,8 km z Os. Na Lotnisku do Struga zamiast 3,3 przez Plac Centralny), więc wydłużenie jest minimalne, a dzięki nowej trasie "501" lepiej obsługuje osiedla Starej Huty oraz północną część Bieńczyc bez pokrywania się z tramwajem.
A jeśli chodzi o Bora-Komorowskiego to nadmiar linii wynika stąd, że będzie to najszybsze połączenie Bieńczyc/Czyżyn/Huty z centrum niepokrywające się z tramwajem. Poza tym lepiej skumulować wszystkie linie w jednym miejscu i dzięki temu synchronizować je lepiej na dłuższych odcinkach niż zmieniać środkowe odcinki i potem tworzyć niepotrzebne stada. W zaproponowanym przeze mnie układzie "152" i "189" można względnie zsynchronizować ze sobą na odcinku od Mogilskiego aż do "Os. Na Lotnisku" (nie będzie ona idealna, jeśli "152" pojedzie przez ABP i Grochowską, ale różnica w czasie przejazdu to 2 minuty, ale i tak jest to do zrobienia)