Zmiany mogą być dobre, acz ZTP trochę podłożyło sobie minę dwoma sprawami:
1) ogłosiło zmiany w wakacje i co wiele osób odbiera f15 na "139" jako cięcia , mimo, że w wakacje 2022 czy ferie 2023 też było f15,
2) nie podało szczegółów dodatkowych linii do Mydlnik i Kombinatu, więc ludzie nie wiedzą czy całość zmian po wakacjach będzie na plus czy minus.
Wg mnie powinni poczekać te dwa miesiące i ogłosić to z pełną pompą bo tak to rzeczywiście nie wiadomo co np. pojedzie do Kombinatu, z jaką częstotliwością i na jakim odcinku będzie wspomagać "139".
fysztof pisze: 16 cze 2023, 16:51Marszruta "503" ma tyle wspólnego z tramwajem, co (...)
fysztof pisze: 17 cze 2023, 11:37Ciekawe którzy mieszkańcy południa wnioskują o pocięcie i uwalenie "503", żeby zrekompensować majstrowanie przy "139".
Tu chodzi o funkcję, a nie dokładną trasę. Obecnie "503" robi za główne "okno na świat" na północnym odcinku. Czy ktoś jedzie do Rynku, Alej, czy gdziekolwiek indziej, korzysta głównie z "503". Do tego dochodzi trochę pasażerów z aglo, m.in. z "217" czy "247". Po otwarciu torowiska, część przesiądzie się do tramwajów. Jasne, do N. Kleparza czy Alej "pięćsetka" dojedzie szybciej, jednak już taka "18" może skusić bezpośrednim dojazdem do Rynku, a "50" do R. Mogilskiego czy Zabłocia.
Podobnie, jak otwierano tramwaj do Kurdwanowa to ścięto ówczesne linie jadące przez Kamieńskiego ("124" skrócenie do r. Grunwaldzkiego, "194" likwidacja), a jak otwierano tramwaj do Płaszowa to pogorszyła się oferta na Saskiej i Stoczniowców. A przecież do żadnego z tych rejonów tramwaj nie dociera.
Zresztą nawet nie wiadomo co pojedzie do Mydlnik, "513" to tylko nasze domysły. Równie dobrze może "513" skończy na N. Kleparzu, a do Mydlnik pojedzie np. "479" (pod innym numerem) albo jednak "136" (skoro i tak mają je wydłużać do os. Podwawelskiego od 2024)? Mnie w tym wszystkim bardziej martwi kwestia os. Gotyk (tu by się przydało "513") i odcinka właśnie do N. Bieżanowa.
kot_feliks pisze: 16 cze 2023, 19:15Cały czas mówi się, ze jest pierdyliard linii zewsząd dowsząd, że nie da się tego skoordynować ze sobą, że przepala się w ten sposób $. No więc co robi miasto? Rozdziela jeszcze te linie, które miały w miarę mocny takt na oddzielne...
Ja mam mieszane uczucia, wszystko zależy od szczegółów. Jeśli "139" dostanie bliźniaczy autobus, coś jak "439", to w praktyce będzie jedna linia. Przykładowo, gdyby do "139" Kombinat - Mydlniki dodano "439" o tych samych końcówkach lecz przez os. Zielone, to ja bym zmiany ocenił na plus. Łącznie i tak byłoby f7,5, ot z minimalnie innym przebiegiem na trzech przystankach w Hucie.
I choć ogólnie też jestem zwolennikiem mniejszej liczby linii za to częstszych, tak są miejsca które są wyjątkami. Choćby właśnie Mydlniki. Jeśli ma być 8 kursów/h to wg mnie dobrze by połowa pojechała z Czarnowiejskiej w prawo, a druga połowa w lewo. Połączenie w stronę południa jest potrzebne, zyska też węzeł przesiadkowy w Bronowicach Małych który obecnie nie ma w ogóle połączenia w stronę południowych Alej czy r. Grunwaldzkiego.