Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: Kaszmir » 16 cze 2023, 12:32

"199" pojedzie do Prądnika Czerwonego, nie do Cmentarza Prądnik Czerwony. Był błąd w opisie na grafice, ZTP w poście już podmieniło na poprawny.

judash
Ekspert
Posty: 635
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: judash » 16 cze 2023, 13:00

Czyżby do Kombinatu wzmocnieniem miało być ... 132?
To już śmieszne nie jest.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 323
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: Ydhflx » 16 cze 2023, 13:12

Kaszmir pisze: 16 cze 2023, 11:31 Podane częstotliwości dotyczą wakacji więc nie ma cięć - latem 2022 "139" też kursowało co 15 minut. Czyli na obrzeżach - Kombinat, Mydlniki - jest tyle samo kursów. Natomiast Armii Krajowej czy Prądnik Czerwony zyskują dodatkową linię.

Po wakacjach ZTP już napisało, że będą dodatkowe linie. Czyli Myldniki f7,5 zamiast f10, Kombinat tak samo. Oczywiście jeśli dotrzymają słowa i jeśli do Kombinatu pojedzie nowa linia ("439"), a nie np. tylko zrobią wydłużenie "501".


Na spotkaniu w Mydlnikach podano, że druga linia pojedzie w stronę południa Krakowa, stąd podejrzewamy że może to być "513", ew. jakieś "479".
No właśnie, jeżeli drugą linią będzie 513 to wzkm i tak wyjdą na - , bo zostaną zabrane z 503. A 439 jeżeli powstanie to będzie szczytówką, i pewnie nie aż do Przybyszewskiego. Do tego jeszcze pewnie 105 będzie przycięte.

513 doda 8wzkm/h na północy (a jeszcze pewnie będzie skrócone względem 503 na południu), ale 105 co 15 minut odejmie 10.

439 dodałoby aż 64wzkm/h (na całej trasie, np. do Kleparza już 52), ale osobiście nie wierzę że powstanie. ZTP już się chwali że będzie f~7,5 na środkowym odcinku, wątpię żeby dodawali więcej. Poza tym, napisali "do Kombinatu", a nie że na całą hucką część. Osobiście widzę przedłużenie 501 lub czegoś z Alei Przyjaźni, np. 502. Wtedy już zmiany są na - .

Podsumowując, zmiany wyjdą na + jeżeli powstanie wzmocnienie 139 jako szczytówka a nie wydłużenie czegoś do Kombinatu; będę je natomiast uważał za dobre, jeżeli ta szczytówka pojedzie przynajmniej do Ronda Barei.

Parówczak
Specjalista
Posty: 228
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: Parówczak » 16 cze 2023, 13:52

Kaszmir pisze: 16 cze 2023, 11:06
Przybyszewskiego to dobry wybór bo będzie obsługa biurowców. "159" do Cichego Kącika ma niskie zapełnienia, do tego stoi w korku na Piastowskiej.
Może być nieciekawie gdy przyjadą naraz cztery brygady. Powróci problem który był na starej pętli w Mydlnikach. Zablokuje się cała ulica i przystanek dla innych linii. Dobrze że 208 już ten problem nie dotyczy :twisted:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: Kaszmir » 16 cze 2023, 14:08

Ydhflx pisze: 16 cze 2023, 13:12Podsumowując, zmiany wyjdą na + jeżeli powstanie wzmocnienie 139 jako szczytówka a nie wydłużenie czegoś do Kombinatu; będę je natomiast uważał za dobre, jeżeli ta szczytówka pojedzie przynajmniej do Ronda Barei.
Ja będę uważał za dobre jeśli nowa linia będzie jechać przynajmniej z Bulwarowej do Pl. Inwalidów jak "139". Ew. może po drodze obsłużyć os. Zielone w miejsce "132". I jeśli będzie całodzienna bo inaczej będzie powtórka absurdalnej sytuacji ze "182/482" że poza szczytem autobus jest blisko trzykrotnie rzadziej niż w szczycie.
Ydhflx pisze: 16 cze 2023, 13:12No właśnie, jeżeli drugą linią będzie 513 to wzkm i tak wyjdą na - , bo zostaną zabrane z 503.
Właśnie na plus. Na południowym odcinku będzie 8 kursów/h zamiast 6, podobnie w Mydlnikach.

Jasne, "503" będzie pocięte na północnym odcinku, jednak wynika to przecież z otwarcia tramwaju. Jak otwierano torowiska do Czerwonych Maków, Kurdwanowa itd. to też cięto część autobusów. I nie mówię, że to "503" nie przydałoby się tam częściej, jednak zdecydowanie nie uznaję tego za cięcia skoro dojdzie tramwaj co 3 minuty.

Jak wspominałem, z całym "513" bardziej mnie martwi, że może nie dojechać do N. Bieżanowa tylko np. skończyć przy MCO. Oby tak nie było bo to faktycznie byłyby cięcia w tym rejonie.
Ydhflx pisze: 16 cze 2023, 13:12Do tego jeszcze pewnie 105 będzie przycięte.
"105/405" pewnie pojedzie co 15 minut, czyli Prądnik Czerwony też na plus - 8 kursów/h ("105/405"+"199") zamiast 6.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1035
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: mkm3 » 16 cze 2023, 16:01

W poście na Facebook oznaczony jest na dole Mobilis. Czyżby jedną z tych linii miał przejąć?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1083
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: yosujiro » 16 cze 2023, 16:06

Na pewno nie, bo cierpią ostatnio na braki w przegubach i nawet jakby wszystkie były sprawne, to nie starczy ich na 199.

fysztof
Ekspert
Posty: 734
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: fysztof » 16 cze 2023, 16:51

Kaszmir pisze: 16 cze 2023, 14:08 Jasne, "503" będzie pocięte na północnym odcinku, jednak wynika to przecież z otwarcia tramwaju. (...)
Jak wspominałem, z całym "513" bardziej mnie martwi, że może nie dojechać do N. Bieżanowa tylko np. skończyć przy MCO. Oby tak nie było bo to faktycznie byłyby cięcia w tym rejonie.
Marszruta "503" ma tyle wspólnego z tramwajem, co obecny rząd z przestrzeganiem prawa... To kolejne prymitywne cięcie w wydaniu ZTP pod płaszczykiem "zmian na wniosek pasażerów". Nic więcej.
"513" pojedzie na pewno do MCO, będzie zawieszane przy byle okazji, kolejna linia-przypadek. Zamiast niegdyś mocnych linii z f=7,5 zostaną kolejne pierdyliardy linii f=15/20 (a w weekendy pewnie f=40). Wszystkich skoordynować się nie da, więc stada murowane. Sam ZTP przy tramwajach zapewniał - a patrzący w niego ślepo cały czas powtarzali - że minimalna akceptowalna przez pasażerów częstotliwość to f=15. Więc w związku z tym... przez większość dnia ten sam ZTP proponuje linie f=20. A jako że "minimalna akceptowalna" -> to dla ZTP staje się w szczycie podstawowa na wszystkich ważniejszych liniach magistralnych.
To już nawet nie jest śmieszne. To już prawie standardy rumuńskie. Quo vadis - panie ŁF?
Zaraz się okaże, że jedyne czym da się autobusowo jeździć po Krakowie to będą agloekspresy. Wow!

tomaszep42
Specjalista
Posty: 230
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: tomaszep42 » 16 cze 2023, 16:59

fysztof pisze: 16 cze 2023, 16:51 Zaraz się okaże, że jedyne czym da się autobusowo jeździć po Krakowie to będą agloekspresy. Wow!
To już braliśmy w 2020 przy kowidzie - tak naprawdę sensownie i bez zawieszania w pewnych godzinach jeździło...304.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 994
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: kot_feliks » 16 cze 2023, 19:15

W tych liniach niebawem już w ogóle nie będzie się można połapać.

139 to był rewelacyjny kandydat na mocną linię, łączącą wiele obszarów miasta, tylko trzeba było rozwiązać problem w postaci korków (np. punktowo buspasy itd.) zamiast go pudrować. A tak będziemy mieli dwie osobne linie, których i tak realnie się ze sobą nie skoordynuje.

Cały czas mówi się, ze jest pierdyliard linii zewsząd dowsząd, że nie da się tego skoordynować ze sobą, że przepala się w ten sposób $. No więc co robi miasto? Rozdziela jeszcze te linie, które miały w miarę mocny takt na oddzielne...

Może w ogóle idźmy np. za przykładem Rzeszowa, zróbmy sobie ze 3x więcej linii ale z f30...

Ydhflx
Specjalista
Posty: 323
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: Ydhflx » 16 cze 2023, 19:33

kot_feliks pisze: 16 cze 2023, 19:15 W tych liniach niebawem już w ogóle nie będzie się można połapać.

139 to był rewelacyjny kandydat na mocną linię, łączącą wiele obszarów miasta, tylko trzeba było rozwiązać problem w postaci korków (np. punktowo buspasy itd.) zamiast go pudrować. A tak będziemy mieli dwie osobne linie, których i tak realnie się ze sobą nie skoordynuje.
Dwie? 139, 199, wzmocnienie na Mydlnikach, wzmocnienie na kombinacie...

Adrian14
Ekspert
Posty: 841
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: Adrian14 » 16 cze 2023, 21:26

A przepraszam co z weekendami? Kazda co 30 czy co 40min? 😬😬😬

kot_feliks
Ekspert
Posty: 994
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: kot_feliks » 16 cze 2023, 22:03

O, to by było coś. Albo np. 12 linii z f120 każda, byłyby bezpośrednie połączenia w każdy rejon miasta ;)

Kolec
Znawca
Posty: 197
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: Kolec » 16 cze 2023, 22:19

Ale za to jak miasto bedzię mogło się pochwalić że uruchamia nowe linie ...jak dobrze że zbiór liczb jest nieskończenie wielki ;)

krawiec
Specjalista
Posty: 334
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: krawiec » 16 cze 2023, 23:44

Jeżdżę 139 do pracy i pożegnam się z komunikacją. Jeśli mam czekać 15 min to podziękuję i wybiorę samochód. Przy takiej częstotliwości f15 nie jest to dla mnie atrakcyjna linia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości