Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
"199" pojedzie do Prądnika Czerwonego, nie do Cmentarza Prądnik Czerwony. Był błąd w opisie na grafice, ZTP w poście już podmieniło na poprawny.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Czyżby do Kombinatu wzmocnieniem miało być ... 132?
To już śmieszne nie jest.
To już śmieszne nie jest.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
No właśnie, jeżeli drugą linią będzie 513 to wzkm i tak wyjdą na - , bo zostaną zabrane z 503. A 439 jeżeli powstanie to będzie szczytówką, i pewnie nie aż do Przybyszewskiego. Do tego jeszcze pewnie 105 będzie przycięte.Kaszmir pisze: ↑16 cze 2023, 11:31 Podane częstotliwości dotyczą wakacji więc nie ma cięć - latem 2022 "139" też kursowało co 15 minut. Czyli na obrzeżach - Kombinat, Mydlniki - jest tyle samo kursów. Natomiast Armii Krajowej czy Prądnik Czerwony zyskują dodatkową linię.
Po wakacjach ZTP już napisało, że będą dodatkowe linie. Czyli Myldniki f7,5 zamiast f10, Kombinat tak samo. Oczywiście jeśli dotrzymają słowa i jeśli do Kombinatu pojedzie nowa linia ("439"), a nie np. tylko zrobią wydłużenie "501".
Na spotkaniu w Mydlnikach podano, że druga linia pojedzie w stronę południa Krakowa, stąd podejrzewamy że może to być "513", ew. jakieś "479".
513 doda 8wzkm/h na północy (a jeszcze pewnie będzie skrócone względem 503 na południu), ale 105 co 15 minut odejmie 10.
439 dodałoby aż 64wzkm/h (na całej trasie, np. do Kleparza już 52), ale osobiście nie wierzę że powstanie. ZTP już się chwali że będzie f~7,5 na środkowym odcinku, wątpię żeby dodawali więcej. Poza tym, napisali "do Kombinatu", a nie że na całą hucką część. Osobiście widzę przedłużenie 501 lub czegoś z Alei Przyjaźni, np. 502. Wtedy już zmiany są na - .
Podsumowując, zmiany wyjdą na + jeżeli powstanie wzmocnienie 139 jako szczytówka a nie wydłużenie czegoś do Kombinatu; będę je natomiast uważał za dobre, jeżeli ta szczytówka pojedzie przynajmniej do Ronda Barei.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Może być nieciekawie gdy przyjadą naraz cztery brygady. Powróci problem który był na starej pętli w Mydlnikach. Zablokuje się cała ulica i przystanek dla innych linii. Dobrze że 208 już ten problem nie dotyczy
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Ja będę uważał za dobre jeśli nowa linia będzie jechać przynajmniej z Bulwarowej do Pl. Inwalidów jak "139". Ew. może po drodze obsłużyć os. Zielone w miejsce "132". I jeśli będzie całodzienna bo inaczej będzie powtórka absurdalnej sytuacji ze "182/482" że poza szczytem autobus jest blisko trzykrotnie rzadziej niż w szczycie.
Właśnie na plus. Na południowym odcinku będzie 8 kursów/h zamiast 6, podobnie w Mydlnikach.
Jasne, "503" będzie pocięte na północnym odcinku, jednak wynika to przecież z otwarcia tramwaju. Jak otwierano torowiska do Czerwonych Maków, Kurdwanowa itd. to też cięto część autobusów. I nie mówię, że to "503" nie przydałoby się tam częściej, jednak zdecydowanie nie uznaję tego za cięcia skoro dojdzie tramwaj co 3 minuty.
Jak wspominałem, z całym "513" bardziej mnie martwi, że może nie dojechać do N. Bieżanowa tylko np. skończyć przy MCO. Oby tak nie było bo to faktycznie byłyby cięcia w tym rejonie.
"105/405" pewnie pojedzie co 15 minut, czyli Prądnik Czerwony też na plus - 8 kursów/h ("105/405"+"199") zamiast 6.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
W poście na Facebook oznaczony jest na dole Mobilis. Czyżby jedną z tych linii miał przejąć?
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Na pewno nie, bo cierpią ostatnio na braki w przegubach i nawet jakby wszystkie były sprawne, to nie starczy ich na 199.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Marszruta "503" ma tyle wspólnego z tramwajem, co obecny rząd z przestrzeganiem prawa... To kolejne prymitywne cięcie w wydaniu ZTP pod płaszczykiem "zmian na wniosek pasażerów". Nic więcej.Kaszmir pisze: ↑16 cze 2023, 14:08 Jasne, "503" będzie pocięte na północnym odcinku, jednak wynika to przecież z otwarcia tramwaju. (...)
Jak wspominałem, z całym "513" bardziej mnie martwi, że może nie dojechać do N. Bieżanowa tylko np. skończyć przy MCO. Oby tak nie było bo to faktycznie byłyby cięcia w tym rejonie.
"513" pojedzie na pewno do MCO, będzie zawieszane przy byle okazji, kolejna linia-przypadek. Zamiast niegdyś mocnych linii z f=7,5 zostaną kolejne pierdyliardy linii f=15/20 (a w weekendy pewnie f=40). Wszystkich skoordynować się nie da, więc stada murowane. Sam ZTP przy tramwajach zapewniał - a patrzący w niego ślepo cały czas powtarzali - że minimalna akceptowalna przez pasażerów częstotliwość to f=15. Więc w związku z tym... przez większość dnia ten sam ZTP proponuje linie f=20. A jako że "minimalna akceptowalna" -> to dla ZTP staje się w szczycie podstawowa na wszystkich ważniejszych liniach magistralnych.
To już nawet nie jest śmieszne. To już prawie standardy rumuńskie. Quo vadis - panie ŁF?
Zaraz się okaże, że jedyne czym da się autobusowo jeździć po Krakowie to będą agloekspresy. Wow!
-
- Specjalista
- Posty: 230
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
-
- Ekspert
- Posty: 994
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
W tych liniach niebawem już w ogóle nie będzie się można połapać.
139 to był rewelacyjny kandydat na mocną linię, łączącą wiele obszarów miasta, tylko trzeba było rozwiązać problem w postaci korków (np. punktowo buspasy itd.) zamiast go pudrować. A tak będziemy mieli dwie osobne linie, których i tak realnie się ze sobą nie skoordynuje.
Cały czas mówi się, ze jest pierdyliard linii zewsząd dowsząd, że nie da się tego skoordynować ze sobą, że przepala się w ten sposób $. No więc co robi miasto? Rozdziela jeszcze te linie, które miały w miarę mocny takt na oddzielne...
Może w ogóle idźmy np. za przykładem Rzeszowa, zróbmy sobie ze 3x więcej linii ale z f30...
139 to był rewelacyjny kandydat na mocną linię, łączącą wiele obszarów miasta, tylko trzeba było rozwiązać problem w postaci korków (np. punktowo buspasy itd.) zamiast go pudrować. A tak będziemy mieli dwie osobne linie, których i tak realnie się ze sobą nie skoordynuje.
Cały czas mówi się, ze jest pierdyliard linii zewsząd dowsząd, że nie da się tego skoordynować ze sobą, że przepala się w ten sposób $. No więc co robi miasto? Rozdziela jeszcze te linie, które miały w miarę mocny takt na oddzielne...
Może w ogóle idźmy np. za przykładem Rzeszowa, zróbmy sobie ze 3x więcej linii ale z f30...
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Dwie? 139, 199, wzmocnienie na Mydlnikach, wzmocnienie na kombinacie...kot_feliks pisze: ↑16 cze 2023, 19:15 W tych liniach niebawem już w ogóle nie będzie się można połapać.
139 to był rewelacyjny kandydat na mocną linię, łączącą wiele obszarów miasta, tylko trzeba było rozwiązać problem w postaci korków (np. punktowo buspasy itd.) zamiast go pudrować. A tak będziemy mieli dwie osobne linie, których i tak realnie się ze sobą nie skoordynuje.
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
A przepraszam co z weekendami? Kazda co 30 czy co 40min?
-
- Ekspert
- Posty: 994
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
O, to by było coś. Albo np. 12 linii z f120 każda, byłyby bezpośrednie połączenia w każdy rejon miasta
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Ale za to jak miasto bedzię mogło się pochwalić że uruchamia nowe linie ...jak dobrze że zbiór liczb jest nieskończenie wielki
Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej
Jeżdżę 139 do pracy i pożegnam się z komunikacją. Jeśli mam czekać 15 min to podziękuję i wybiorę samochód. Przy takiej częstotliwości f15 nie jest to dla mnie atrakcyjna linia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości