Tak, wydłużenie "10" to właściwie pewniak, jak rozmawiałem z urzędnikami to przyznawano, że (wstępnie) planuje się takie rozwiązanie. Oprócz połączenia z Koroną, taka "10" ma szansę trochę odciążyć "24" które obecnie pęka w szwach.M0096 pisze: 23 sty 2024, 14:55W przypadku linii "10" chodzi o połączenie Witosa i Nowosądeckiej z Koroną i Krakowską (dawniej zapewniane przez "6").
Wg mnie linia z Rżąki w stronę Wielickiej i Rynku powinna być nawet pierwsza w kolejności. Jej brak to trochę tak jakby zostawić Borek Fałęcki bez linii w stronę ronda Matecznego. Też uważam, że ta linia powinna jechać po trasie "3" do T. Słowackiego, zastanawiam się czy to nie mogłaby być "nowa 7" z Rżąki po trasie "24" do Basztowej i potem np. Długą do Dworca Towarowego. I wtedy takt z "24" do f7,5.M0096 pisze: 23 sty 2024, 14:55W przypadku pętli na Rżące to oprócz linii "10" i czegoś co powstanie na bazie "49" powinna tam dojeżdżać jakaś linia do I obwodnicy najprostszą trasą. Wg mnie powinna to być linia pokrywająca się z "3" przynajmniej do Teatru Słowackiego.
"49" mnie nie przekonuje w pełni bo to dalsze rozdrabnianie linii, w tym przypadku "9+49". Choć gdyby po otwarciu Meissnera obie dostały wspólną trasę na północy, to może nie byłoby tak źle. Czyli wtedy:
"10", "49" do Rżąki,
"11" do Nowego Bieżanowa (powrót "23"?),
"7" Rżąka - Wielicka - Starowiślna - T. Słowackiego - Długa - Dw. Towarowy, takt f7,5 z "24".
Minus - Rżąka nie miałaby ani jednej linii z f7,5, same f15. Z drugiej strony, w porównaniu do obecnej oferty ("125" f20 i "144" f15/20) to i tak olbrzymi skok do przodu.