- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 756
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 16 gru 2023, 13:29
mkm3 pisze: 16 gru 2023, 10:49
I jeszcze nie móc dojechać do parkingów P+R, których i tak w wielu miejscach nie ma. SCT tylko w obszarze I obwodnicy i to raczej jako test. Jednak mimo, że od kwietnia ekipa Majchrowskiego nie będzie rządzić, obawiam się, że kolejny prezydent również będzie podtrzymywać SCT. Z głównych kandydatów nie widać przeciwników SCT.
Ale I obwodnica nie ma sensu jako SCT - tam już i tak praktycznie nie ma ruchu drogowego. Nawet II obwodnica niewiele da, bo przecież chodzi o to, by strefą objąć obszar, gdzie mieszka (i oddycha) większość krakowian. Jeśli już to III obwodnica + duże osiedla poza nią.
Kaszmir pisze: 16 gru 2023, 10:47
Tak, z drugiej strony uniemożliwiała dojazd do P&R.
Może np. tak: jest zapewniony dojazd do P+R oraz do największych szpitali na obrzeżach. Można jeszcze rozważyć dojazd do dworca głównego przez al. 29 Listopada (chociaż mam wątpliwości). No i tu i ówdzie wyszlifować granice.

-
Kierman
- Ekspert
- Posty: 600
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
Post
autor: Kierman » 16 gru 2023, 18:31
Ludzie ja pier*** czy wy jesteście spełni rozumu? Chcecie ograniczyć dziesiątkom tysięcy obywateli poruszanie się po Krakowie? W tym dojazdy do P+R, aby mogli się przesiąść na ekologiczną wobec niesprawdzonych przesłanek? Widać że nikt nie wziął pod uwagę tego co pisałem, że kryterium wieku pojazdów jest debilne i że trzeba brać jeśli już coś takiego rozważamy pojemność silnika i ich spalanie.
A co do kolegi, który prosił o wrzucenie badań, to wrzucę je w poniedziałek/wtorek jak wrócę do domu.
-
szakal
- Znawca
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 lut 2020, 15:15
Post
autor: szakal » 16 gru 2023, 21:19
Kierman pisze:Ludzie ja pier*** czy wy jesteście spełni rozumu? Chcecie ograniczyć dziesiątkom tysięcy obywateli poruszanie się po Krakowie? W tym dojazdy do P+R, aby mogli się przesiąść na ekologiczną wobec niesprawdzonych przesłanek? Widać że nikt nie wziął pod uwagę tego co pisałem, że kryterium wieku pojazdów jest debilne i że trzeba brać jeśli już coś takiego rozważamy pojemność silnika i ich spalanie.
A co do kolegi, który prosił o wrzucenie badań, to wrzucę je w poniedziałek/wtorek jak wrócę do domu.
Co ma pojemność i spalanie do emisji spalin? Odpowiem, NIC. Od redukcji spalin są EGR, DPF, SCR. Mazda wypuściła właśnie silnik diesla, o pojemności trzech litrów, który spełnia normę Euro 7.
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 879
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 18 gru 2023, 12:35
Kierman pisze: 15 gru 2023, 15:23w szczególności tutaj na forum gdzie większość z was to entuzjaści tego bandyckiego, bolszewickiego i antyobywatelskiego pomysłu
Kierman pisze: 16 gru 2023, 18:31Ludzie ja pier*** czy wy jesteście spełni rozumu?
Umiesz inaczej dyskutować? Na takim poziomie rozmowy to ja dziękuję za dyskusję...
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 11 sty 2024, 12:29
Wojewódzki Sąd Administracyjny unieważnił uchwałę o Strefie Czystego Transportu w Krakowie
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... -krakowie/ Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie unieważnił uchwałę o Strefie Czystego Transportu. Tłumaczy, że uchwała nie określała dokładnie jakie mają być granice strefy. Sąd wskazał też na niejasność w sposobie przyszłej organizacji ruchu w mieście.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Post
autor: miloszkasperczyk » 11 sty 2024, 14:49
Myślę że miasto nie da za wygraną i sprawa trafi do naczelnego sądu administracyjnego.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Post
autor: Scania_9640 » 11 sty 2024, 15:34
miloszkasperczyk pisze: 11 sty 2024, 14:49
Myślę że miasto nie da za wygraną i sprawa trafi do naczelnego sądu administracyjnego.
Na szczęście już ostatnie tygodnie obecnej władzy w Krakowie
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 11 sty 2024, 16:33
Scania_9640 pisze: 11 sty 2024, 15:34
Na szczęście już ostatnie tygodnie obecnej władzy w Krakowie
I co z tego? Pewny jestem, że w Krakowie SCT i tak powstanie.

-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Post
autor: Scania_9640 » 11 sty 2024, 16:39
kucyk pisze: 11 sty 2024, 16:33
I co z tego? Pewny jestem, że w Krakowie SCT i tak powstanie.
Ja myślę że nie powstanie, a jeśli już to dopiero za kilka lat.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Post
autor: miloszkasperczyk » 11 sty 2024, 16:48
Myślę że byłoby dużo mniej negatywnych emocji przy SCT jeśli zostałby zachowany dojazd do P+R z możliwością przesiadki na jakiś tramwaj albo autobus do centrum + osiedla zapleszowskie poza strefą.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 11 sty 2024, 16:51
Scania_9640 pisze: 11 sty 2024, 16:39
Ja myślę że nie powstanie, a jeśli już to dopiero za kilka lat.
Masz prawo do tego.
Ja uważam, że powstanie z małym opóźnieniem. Zresztą miasto już zapowiada nową uchwałę z poprawkami i nie będzie się odwoływać do dzisiejszej decyzji Sądu:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/komen ... 54661.html
-
Kierman
- Ekspert
- Posty: 600
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
Post
autor: Kierman » 11 sty 2024, 21:51
Czyli miasto dalej zamierza walczyć z plebsem jeżdżącym do Krakowa czy tam centrum. Ale wyrok sądu to mały promyk nadziei.
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 638
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 11 sty 2024, 22:12
Kierman pisze: 11 sty 2024, 21:51
Czyli miasto dalej zamierza walczyć z plebsem jeżdżącym do Krakowa czy tam centrum. Ale wyrok sądu to mały promyk nadziei.
Tak właśnie niektórzy zwolennicy widzą ludzi, których nie stać na nowy samochód. Plebs, który zabrudza nam nasze miasto dla elit.
-
pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Post
autor: pasazer_mobilisu » 11 sty 2024, 23:02
Jeśli dla Was benzyna z rocznika 2000 to pojazd dla elit to radzę się zastanowić nad tym co w życiu osiągnęliście.
Podobnie cherry picking z 3 cylindrowym Lupo i Dodgem RAM.
Temat jest szalenie kontrowersyjny, a tego wypu wypowiedzi w żaden sposób nie prowadzą do poznania argumentów drugiej strony, nie mówiąc już nawet o jakimś porozumieniu.
Nie karmić troli

-
Kierman
- Ekspert
- Posty: 600
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
Post
autor: Kierman » 12 sty 2024, 10:20
Nie. Chodzi o to, że samochody jakimi poruszają się "elity" i bogacze tego miasta nie mają się nijak do ekologii i czystego transportu w porównaniu z benzyną rocznik 2000, o której wspomniałeś. A to oni będą mogli bezproblemowo się poruszać. I tutaj oprócz niekonstytucyjności wszyscy przeciwnicy wskazują główny absurd i niedorzeczność stref "czystego" transportu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość