Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
ant_sm
Specjalista
Posty: 421
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: ant_sm » 25 cze 2023, 2:46

Myślę, że to nie jest tak, że się da czy się nie da, bo praktycznie zawsze się da. Bardziej chyba chodzi o to aby nie generować niepotrzebnych sytuacji, które mogą stanowić zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zobaczycie, że jeśli dojdzie do jakiegoś zaklinowania się czy to autobusów wzajemnie czy to z innym większym pojazdem to MPK od razu zrobi raban i pojadą tam autobusy MIDI, chociaż nie wiem skąd je wyczarują nagle. Trzeba pamiętać, że w weekend na 191 jest jedna brygada, podczas gdy w tygodniu są już 3.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 04 lip 2023, 20:05

Od września "136" będzie wydłużone do osiedla Podwawelskiego. To zgodne z tym co zapisano w przetargu na linie od 2024, acz teraz wychodzi, że zmiana wejdzie jeszcze w tym roku.

„136” pojedzie do osiedla Podwawelskiego
https://krabok.wordpress.com/2023/07/04 ... welskiego/
Jak przekazał Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) w korespondencji z jednym z Mieszkańców, wraz z wejściem rozkładów powakacyjnych, a zatem na przełomie sierpnia i września 2023, planuje się wydłużyć linię „136” tak, by zamiast w Łagiewnikach, kończyła bieg na osiedlu Podwawelskim: Pod Fortem – jak obecnie – Grota-Roweckiego – Kapelanka – Rondo Grunwaldzkie – Os. Podwawelskie.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Scania_9640 » 04 lip 2023, 20:09

Kaszmir pisze: 04 lip 2023, 20:05 Od września "136" będzie wydłużone do osiedla Podwawelskiego. To zgodne z tym co zapisano w przetargu na linie od 2024, acz teraz wychodzi, że zmiana wejdzie jeszcze w tym roku.

„136” pojedzie do osiedla Podwawelskiego
https://krabok.wordpress.com/2023/07/04 ... welskiego/
Ciekawe jak Osiedle Podwawelskie pomieści tyle linii, przecież jeszcze pewnie 2x9 tam skierują na czas przebudowy Kościuszki.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: tomaszep42 » 04 lip 2023, 20:21

Kaszmir pisze: 04 lip 2023, 20:05 Od września "136" będzie wydłużone do osiedla Podwawelskiego. To zgodne z tym co zapisano w przetargu na linie od 2024, acz teraz wychodzi, że zmiana wejdzie jeszcze w tym roku.

„136” pojedzie do osiedla Podwawelskiego
https://krabok.wordpress.com/2023/07/04 ... welskiego/
No - oby nie kosztem pozostawienia rzadkiego rozkładu na 194 lub "skrócenia trasy" tejże- np właśnie do Podwawelskiego- ach ta moda na dzielenie "niepunktualnych" linii na mniejsze części vide 139/199

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 04 lip 2023, 21:03

Przy okazji wydłużenia, choć to mniej ważna sprawa, warto byłoby zmienić linii numer na "1x4" ("104", "114") lub "494".

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: fysztof » 04 lip 2023, 21:24

Można być pewnym zatem, że 194 zostaje z f=15... Niezwykła korzyść dla mieszkańców :-/
Idę o zakład, że 173, 503, 144, 164 i 179 też dziwnym trafem po wakacjach zostaną z f=15...

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: pjetrek » 04 lip 2023, 21:27

fysztof pisze: 04 lip 2023, 21:24 Można być pewnym zatem, że 194 zostaje z f=15... Niezwykła korzyść dla mieszkańców :-/
Idę o zakład, że 173, 503, 144, 164 i 179 też dziwnym trafem po wakacjach zostaną z f=15...
A ja coś czuję, że oficjalnym "pretekstem" do tego będzie remont mostu Dębnickiego, który przecież na początku września będzie jeszcze trwał w najlepsze...

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: pablo » 04 lip 2023, 21:30

Kaszmir pisze: 04 lip 2023, 21:03 Przy okazji wydłużenia, choć to mniej ważna sprawa, warto byłoby zmienić linii numer na "1x4" ("104", "114") lub "494".
Na 494 to może lepiej niech nie zmieniają, bo to definitywnie zdegraduje linię 194 do f15. Ciekawe jaka byłaby rekompensata na pozostałym odcinku trasy tej linii, bo od strony Krowodrzy i Azorów f15 na 194 i f15 na 144 to zdecydowanie za mało. Z trzynastu kursów w szczycie na godzinę łącznie dla obu linii pozostałoby osiem. Ci co wsiadają na Łobzowie lub przy Mazowieckiej rano do centrum to chyba musieliby na dachu jeździć.

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: fysztof » 04 lip 2023, 21:35

Myślę, że w kwestii cięć na tych dwóch liniach po północnej stronie alibi będzie stanowił tramwaj. Co prawda wspólnego z prawdą będzie mieć to tyle, co kot napłakał, ale da się na FB ZTP wrzucić wszystko...

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: pablo » 04 lip 2023, 21:39

Obawiam się tego samego. Zwłaszcza mieszkańcy Azorów ucieszą się, że na Prądniku Białym i Górce Narodowej jest tramwaj, który bardzo pomoże im w dojeździe do Alej Trzech Wieszczów. :lol: Ale biorąc pod uwagę merytoryczne informacje ZTP, to takie uzasadnienie jest możliwe. :mrgreen:

mejtolx
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 21 sie 2022, 3:08

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: mejtolx » 04 lip 2023, 21:41

pablo pisze: 04 lip 2023, 21:30 Na 494 to może lepiej niech nie zmieniają, bo to definitywnie zdegraduje linię 194 do f15. Ciekawe jaka byłaby rekompensata na pozostałym odcinku trasy tej linii, bo od strony Krowodrzy i Azorów f15 na 194 i f15 na 144 to zdecydowanie za mało. Z trzynastu kursów w szczycie na godzinę łącznie dla obu linii pozostałoby osiem. Ci co wsiadają na Łobzowie lub przy Mazowieckiej rano do centrum to chyba musieliby na dachu jeździć.
Zwieksza 102 z f24 do f20 i bedzie po problemie, przy okazji napisza ze dbaja o mieszkancow Bielan :D

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: pablo » 04 lip 2023, 21:48

A mieszkańcom korzystającym z przystanku Mazowiecka doradzą podejście sobie pod Biprostal do tramwaju, bo skoro tam jest poniżej kilometra, to zgodnie z nową polityką transportową tego żałosnego miasta, można sobie podejść (patrz przykład Mogilska podczas remontu). :twisted:

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 205
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Mr. Passenger » 04 lip 2023, 23:13

Już można było pociągnąć "136" przynajmniej do Cracovii, żeby zapewnić mieszkańcom Klin w miarę komfortową przesiadkę na autobusy alejowe (zwłaszcza, że na 99% po wakacjach "194" dziwnym trafem nie wróci do f10). Czasowo wyszłoby chyba nawet szybciej niż wyjazd z pętli na Podwawelskim, stanie w korku do świateł na Bułhaka, a potem jeszcze objeżdżanie całego ronda Grunwaldzkiego dookoła.

Zwłaszcza, że pewnie w stronę centrum przystanek końcowy będzie w tym samym miejscu co dla "300" i "112", więc oczyma duszy mojej już widzę długie marsze pasażerów "136" wokół całego ronda, żeby przesiąść się na cokolwiek w stronę Alej

Aszaf
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aszaf » 05 lip 2023, 0:38

Mr. Passenger pisze: 04 lip 2023, 23:13 Już można było pociągnąć "136" przynajmniej do Cracovii, żeby zapewnić mieszkańcom Klin w miarę komfortową przesiadkę na autobusy alejowe (zwłaszcza, że na 99% po wakacjach "194" dziwnym trafem nie wróci do f10). Czasowo wyszłoby chyba nawet szybciej niż wyjazd z pętli na Podwawelskim, stanie w korku do świateł na Bułhaka, a potem jeszcze objeżdżanie całego ronda Grunwaldzkiego dookoła.

Zwłaszcza, że pewnie w stronę centrum przystanek końcowy będzie w tym samym miejscu co dla "300" i "112", więc oczyma duszy mojej już widzę długie marsze pasażerów "136" wokół całego ronda, żeby przesiąść się na cokolwiek w stronę Alej
Świetny pomysł, jak najbardziej przychylam się do takiej propozycji. Obawiam się jednak, że póki nie zostanie zakończony remont mostu Dębnickiego to trudno będzie przeforsować taką zmianę, ale zdecydowanie taki wariant zwiększałby wygodę pasażerów i byłby w ostateczności ciekawszy niż kolejna linia kończąca się na os. Podwawelskim.

Parówczak
Specjalista
Posty: 257
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Parówczak » 05 lip 2023, 19:24

Najlepiej by tak połączyć 136 ze 184 w jedną linię.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Tancin i 4 gości