Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 11 wrz 2024, 15:08
A dzisiaj widziałem ok. 10:30 rezerwę HL na 52-01.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Pesa miała awarię drzwi
Jak to czytałem to też mnie to zdziwiło. Może PESA szykuje coś dla Krakowa i liczy na wygraną z niezgodnym projektem Bozankayi i za drogim Stadlerem.Arni pisze: 21 wrz 2024, 15:26 https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 20610.html
Za artykułem...PESA zaprezentuje najnowszy tramwaj dla MPK Kraków?![]()
Rzeczywiście była to pomyłka.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 84804.htmlPesa przywiozła na targi tramwaj Twist dla Wrocławia, o którym szeroko pisaliśmy tutaj. MPK Wrocław ma docelowo użytkować 40 takich wagonów. Jednak jak na razie do miasta dotarło kilkanaście wozów, z których pierwsze wożą już pasażerów.
Warto pamiętać, że stało się to przy spadku ilostanu taboru 40m+, więc opowieści o równomiernym wykorzystaniu jak zwykle można włożyć między bajkiLLoan pisze: 24 paź 2024, 7:55 Ważna, choć niewielka zmiana taborowa, o której warto wspomnieć - od paru dni linia "52" w końcu doczekała się pełnego obsadzenia taborem 40m+, nie kursuje tam już jeden Lajkonik. Sytuacja uległa poprawie także na "24", gdzie zostały tylko dwie brygady 33m, natomiast pozostałe są obsadzone Krakowiakiami.
Pytanie na jak długo, mając na uwadze ostatnie niedomagania Pesozłomów. W przyszłym roku czekają je kolejne remonty.LLoan pisze: 24 paź 2024, 7:55 Ważna, choć niewielka zmiana taborowa, o której warto wspomnieć - od paru dni linia "52" w końcu doczekała się pełnego obsadzenia taborem 40m+, nie kursuje tam już jeden Lajkonik. Sytuacja uległa poprawie także na "24", gdzie zostały tylko dwie brygady 33m, natomiast pozostałe są obsadzone Krakowiakiami.
Linie "4" i "52" muszą być obsadzone wyłącznie ponad 40-metrowym taborem, ponieważ tam występują największe przepełnienia. Jeżeli powróci większa awaryjność i będzie konieczność remontów, część PES powinna zostać zdjętych z "24", gdzie napełnienia są bardzo różne i 33-metrowe tramwaje będą mniejszą uciążliwością niż na "4" lub "52".krakus pisze: 24 paź 2024, 10:33 Pytanie na jak długo, mając na uwadze ostatnie niedomagania Pesozłomów. W przyszłym roku czekają je kolejne remonty.
MPK powoli chyba ma dość wiecznych napraw ufoków dlatego zmniejsza ich stan. Trzy rezerwy naraz w ciągu dnia powszedniego na "52" to często norma a nie przypadek. Oczywiście czasem padają też Pesy. Dlatego sytuację na "52" MPK powinno unormować. Ufoki powinno się porozpinać i pozostawić tylko te wagony które są w dobrej kondycji w składach. Skierować składy 105Na na brygady szczytowe "13" i pozostawić na tych co są na "49". Na "4" i "52" wyłącznie Krakowiaki a na "24" Pesy które zostaną jedna lub dwie brygady. Skoro "24" na dwóch czy trzech brygadach 33 metrowych daje radę to Stadlery poradzą sobie też na sześciu czy siedmiu. MPK powinno poprawić dostępność części zamiennych do Stadlerów. Zresztą już zaczyna to czynić zamawiając części do pantografów. Tak aby wagony nie musiały stać po kilka miesięcy. W wakacje i we wrześniu nieczynnych było z 8 wagonów tego typu, przez przekładnie, brak pantografu, kolizje. Muszą mieć zapasowe czołowe szyby i zderzaki, lampy przednie, bo te tramwaje się tłuką z blachosmrodami na potęgę. I wtedy będzie można zwiększyć udział wagonów 33 metrowych w ruchu, aby je skierować na "24". Jeśli nie to w przypadku braku ufoków ze dwie brygady "8" lub "9" straciłyby tabor 33 metrowy.Bayer2003 pisze: 24 paź 2024, 10:47 Linie "4" i "52" muszą być obsadzone wyłącznie ponad 40-metrowym taborem, ponieważ tam występują największe przepełnienia. Jeżeli powróci większa awaryjność i będzie konieczność remontów, część PES powinna zostać zdjętych z "24", gdzie napełnienia są bardzo różne i 33-metrowe tramwaje będą mniejszą uciążliwością niż na "4" lub "52".