Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 08 paź 2025, 13:31
Ciekawe czy po oddaniu WK na "5" powrócą HK451-HK455 wcześniej "przyklejone" do tej linii?
To nie chodzi o ilość kursów, tylko ilość linii i konieczność ich wzajemnej koordynacji - na PH są dostępne 2 tory do zawracania. Wtedy na jednym z nich już była 4ka, do tego miałaby dojść 1 co 7,5min oraz 5 co 15min - nie dało się tego zgrać (1 była często opóźniona i zajechana już przez 5tkę).Pokrzywa pisze: 08 paź 2025, 12:55 A ja pamiętam jak podczas poprzedniego jeżdżenia "1" na Elektromontaż był argument że nie może wjeżdżać tam aż tyle kursów (wtedy zawracało też tam chyba "22"), to teraz jest to możliwe? Tak czy siak - jak 5 wyląduje na Hipokratesa to faktycznie zmniejszy się potrzeba na dwukierunki, o ile oczywiście MPK nie stwierdzi że wyśle na nią dalej GT8N tak jak to było ostatnio. Sorry za mój pesymizm, ale zauważam że MPK chce wycisnąć starsze pojazdy do granic możliwości i nie wiem czy ma dobrą motywację żeby tego nie robić tutaj.
Na same Zaduszki raczej 1 i 5 dostaną Bomby albo Lajkoniki, no chyba że ZTP chce iść w ilość kursów a nie długość pojazdów, natomiast co będzie później - nie wiadomo. Na pewno Hucie przydałoby się przenieść coś lepszego bo nie widzę osobiście dalszego sensu wysyłania na linie z Kocmyrzowskiej częściowej niskiej podłogi - w szczególności kiedy skrócą 2x2 do Wzgórz, bo wtedy to one przejmą od nich potoki.Bautosz pisze: 15 paź 2025, 9:31 Dziwi mnie, to że nie zdecydowano się na posłanie NGT6, a "5" jest w całości z Podgórza. Być może faktycznie MPK planuje przeczekać do Świąt (chociaż nie rozumiem co się zmieni po Wszystkich Świętych). Niestety nie ma innej opcji niż puszczenie na "1" EU8N, no bo niby co lepszego z Huty?
Też skłaniałbym się do obsługi Wzgórz od strony Bieńczyc czymś dłuższym, jednak jest to mało możliwePokrzywa pisze: 15 paź 2025, 14:22 Na same Zaduszki raczej 1 i 5 dostaną Bomby albo Lajkoniki, no chyba że ZTP chce iść w ilość kursów a nie długość pojazdów, natomiast co będzie później - nie wiadomo. Na pewno Hucie przydałoby się przenieść coś lepszego bo nie widzę osobiście dalszego sensu wysyłania na linie z Kocmyrzowskiej częściowej niskiej podłogi - w szczególności kiedy skrócą 2x2 do Wzgórz, bo wtedy to one przejmą od nich potoki.
Dzisiaj widziałem GT8SU na 72. Jakoś po 12 w rejonie Maków oidp. Nie patrzyłem dokładnie bo te wozy to na tej linii standard (wbrew oznaczeniu na stronie MPK, ale to inna sprawa).Pokrzywa pisze: 15 paź 2025, 8:48 Finalnie wygląda na to że "1" dało nowsze GT8N "72" (słusznie) a w zamian puścili na nią parę EU8N (mniej słusznie), co oznacza prawdopodobnie, że okienko na spotkanie liniowo GT8SU się skończyło. Zobaczymy jak się rozwinie sytuacja po 1 XI.
Przed zamknięciem Kocmyrzowskiej latem lub wczesną jesienią 2022 r., na 1 dominowały EU8N, jako że to była linia z reguły z obsadą hucką (było raptem 5 NGT6 na 16 brygad ogółem). 5 dla kontrastu względem obecnego stanu była w pełni hucka i dostawała najczęściej zmodernizowane Norymbergi. Innej opcji w ramach Huty zasadniczo nie ma, bo umówmy się, Lajkoniki na 5 to nadmiar dobra (w KBR sprzed dwóch lat ta linia rzadko kiedy osiągała potoki międzyprzystankowe na poziomie powyżej 80 pasażerów; ogółem wyszło, że w ujęciu globalnym jest to trzecia lub czwarta najsłabiej zapełniona linia tramwajowa zwykła), a tłok na środkowym odcinku trasy 1 wynikał w dużej mierze z niskiej pojemności GT8N, nie mówiąc o tym, że w układzie stałym nie ma za bardzo skąd wziąć tych wagonów, aby zaszła odczuwalna zmiana. Jednocześnie nie sądzę, aby skrócenie linii aglo do nowego terminala doprowadziło do przepełnień już na samym początku trasy, żeby wysyłać na nie coś bardziej pojemnego od NGT6, które może pomieścić ponad 170 pasażerów. Nie wspomnę też o tym, że MPK rękami i nogami się broni przed jakimikolwiek deklaracjami o roszadach taborowych między zajezdniami (wysłałem kilka miesięcy temu stosowny wniosek do przewoźnika na podstawie u.d.i.p. i zostałem olany z racji tego, że ich zdaniem zdarzenia przyszłe lub postulowane nie podlegają pod możliwość udostępnienia informacji publicznej).Pokrzywa pisze: 15 paź 2025, 14:22 Na same Zaduszki raczej 1 i 5 dostaną Bomby albo Lajkoniki, no chyba że ZTP chce iść w ilość kursów a nie długość pojazdów, natomiast co będzie później - nie wiadomo. Na pewno Hucie przydało by się przenieść coś lepszego bo nie widzę osobiście dalszego sensu wysyłania na linie z Kocmyrzowskiej częściowej niskiej podłogi - w szczególności kiedy skrócą 2x2 do Wzgórz, bo wtedy to one przejmą od nich potoki.
Owszem był na brygadzie 72-07, ale już po 14:00 go nie było i po godzinie pojawił się normalny GT8N.Ydhflx pisze: 15 paź 2025, 21:20 Dzisiaj widziałem GT8SU na 72. Jakoś po 12 w rejonie Maków oidp. Nie patrzyłem dokładnie bo te wozy to na tej linii standard (wbrew oznaczeniu na stronie MPK, ale to inna sprawa).
Nie ma żadnego podziału na bombki bez ostatnich drzwi VS z ostatnimi drzwiami - każdy wagon może kursować na każdej linii. Więc 1 seria może się pojawić np. dzisiaj na 13, jutro na 20, pojutrze na 1, a za kilka dni na 5.Kojak pisze: 16 paź 2025, 6:36 A te pierwszy bombki bez ostatnich drzwi to jakie brygady pokrywają najczęściej?