Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ydhflx » 31 maja 2024, 15:24

kot_feliks pisze: 30 maja 2024, 22:40 A dla przypomnienia, ta hucznie zapowiadana SCT miała obecnie objąć... głównie 28 letnie diesle i 32 letnie benzyniaki. Cała reszta wymagań (diesle starsze od +/- 2010 r. oraz 24 letnie benzyniaki) dot. jedynie aut zarejestrowanych po 03.2023 albo zaczyna obowiązywać w połowie 2026 roku....
Może i od 2026, i co z tego? Wówczas by to oznaczało zakaz samochodów (dieseli) 15-letnich, gdy średnik wiek samochodu w Polsce to 14 lat i ciągle rośnie. Także nie mówmy że uchwała dotyczy bardzo małej części ludzi, bo tak nie jest.

Owszem, te ograniczenia weszłyby za dwa lata (jeśli uchwała nie zostanie to tego czasu jakoś unieważniona/zmieniona). Ale, jak mówiłem, co z tego? Są zapisane w uchwale i teraz jest odpowiedni moment dla przeciwników by protestować, bo teraz najłatwiej to zmienić.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 01 cze 2024, 20:50

Ydhflx pisze: 31 maja 2024, 15:24 Może i od 2026, i co z tego? Wówczas by to oznaczało zakaz samochodów (dieseli) 15-letnich, gdy średnik wiek samochodu w Polsce to 14 lat i ciągle rośnie. Także nie mówmy że uchwała dotyczy bardzo małej części ludzi, bo tak nie jest.

Owszem, te ograniczenia weszłyby za dwa lata (jeśli uchwała nie zostanie to tego czasu jakoś unieważniona/zmieniona). Ale, jak mówiłem, co z tego? Są zapisane w uchwale i teraz jest odpowiedni moment dla przeciwników by protestować, bo teraz najłatwiej to zmienić.
No ale nikt nikogo nie zmusza do jazdy 15 letnim dieslem. Szczerze, to obojętnie mi jest, czym ktoś jedzie, pod warunkiem, że przy okazji nie będzie truł innych osób. A stare diesle wydzielają tyle syfu, że zwyczajnie trują ludzi dookoła.

Gdzieś po prostu jest granica własnej wolności vs. dobro ogółu.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ydhflx » 01 cze 2024, 23:47

kot_feliks pisze: 01 cze 2024, 20:50 No ale nikt nikogo nie zmusza do jazdy 15 letnim dieslem. Szczerze, to obojętnie mi jest, czym ktoś jedzie, pod warunkiem, że przy okazji nie będzie truł innych osób. A stare diesle wydzielają tyle syfu, że zwyczajnie trują ludzi dookoła.
Ale jeśli średnia wieku auta w Polsce to 14 lat (i ciągle rośnie), to moim zdaniem można stwierdzić że jednak kwestie finansowe do tego zmuszają. Przecież to nie tak, że Polacy mają jakieś dziwne sympatie do starych samochodów.
kot_feliks pisze: 01 cze 2024, 20:50 Gdzieś po prostu jest granica własnej wolności vs. dobro ogółu.
Pewnie, ale jeśli zabraniamy kilkudziesięciu procentom ludzi głównego środka komunikacji, gdy jednocześnie alternatywy są w postaci jednego autobusu z f-60 (jak we wsiach za kombinatem, gdzie strefa też miała obowiązywać) - to jednak jest to moim zdaniem przegięcie w drugą stronę. I to nie tylko moim - normy emisji miały być dużo bardziej wyśrubowane niż w znacznie bogatszych krajach zachodu (np. Londyn, Berlin) a objęcie nią całego miasta jest rozwiązaniem w zasadzie niespotykanym na całym świecie.

Sensowność tak mocnego walczenia ze złym powietrzem nawet w częściach Krakowa, gdzie nie jest ono tak złe jak na Alejach - jest co najmniej dyskusyjna.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 02 cze 2024, 12:56

Ydhflx pisze: 01 cze 2024, 23:47 Ale jeśli średnia wieku auta w Polsce to 14 lat (i ciągle rośnie), to moim zdaniem można stwierdzić że jednak kwestie finansowe do tego zmuszają. Przecież to nie tak, że Polacy mają jakieś dziwne sympatie do starych samochodów.
Ale to ograniczenie dotyczy tylko diesli. Zawsze można zamienić takiego diesla na nawet starszego benzyniaka.

I kwestie finansowe zmuszają do czego, do zatruwania innych osób?

Jak ktoś p. nie ma akurat pieniędzy, żeby coś kupić w sklepie, to ma ukraść jedzenie, bo go kwestie finansowe do tego zmuszają (imho "trochę" większy problem od dojazdu)? Jak ktoś ma problemy finansowe to ma nie płacić np. za wywóz ścieków i śmieci i wyrzucać je przez okno, bo kwestie finansowe go do tego zmuszają?

Jak to się dzieje, że w praktycznie każdej dziedzinie życia mamy jakieś obwarowania społeczne itd., a jak ktoś truje inne osoby jadąc starym dieslem, to nie jest to problem, bo przecież "kwestie finansowe"?
Ydhflx pisze: 01 cze 2024, 23:47Pewnie, ale jeśli zabraniamy kilkudziesięciu procentom ludzi głównego środka komunikacji, gdy jednocześnie alternatywy są w postaci jednego autobusu z f-60 (jak we wsiach za kombinatem, gdzie strefa też miała obowiązywać) - to jednak jest to moim zdaniem przegięcie w drugą stronę. I to nie tylko moim - normy emisji miały być dużo bardziej wyśrubowane niż w znacznie bogatszych krajach zachodu (np. Londyn, Berlin) a objęcie nią całego miasta jest rozwiązaniem w zasadzie niespotykanym na całym świecie.
Ale nikt nikomu nie zabiera głównego środka komunikacji. Obostrzenia miały dotyczyć przede wszystkim diesli, które najbardziej trują. Równie dobrze można się przesiąść na o wiele tańszego i starszego benzyniaka.

Natomiast zgadzam się, objęcie całego miasta SCT (w tym rejonów jak np. Pleszów) to była głupota.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ydhflx » 02 cze 2024, 13:19

kot_feliks pisze: 02 cze 2024, 12:56 le to ograniczenie dotyczy tylko diesli. Zawsze można zamienić takiego diesla na nawet starszego benzyniaka.

I kwestie finansowe zmuszają do czego, do zatruwania innych osób?

Jak ktoś p. nie ma akurat pieniędzy, żeby coś kupić w sklepie, to ma ukraść jedzenie, bo go kwestie finansowe do tego zmuszają (imho "trochę" większy problem od dojazdu)? Jak ktoś ma problemy finansowe to ma nie płacić np. za wywóz ścieków i śmieci i wyrzucać je przez okno, bo kwestie finansowe go do tego zmuszają?

Jak to się dzieje, że w praktycznie każdej dziedzinie życia mamy jakieś obwarowania społeczne itd., a jak ktoś truje inne osoby jadąc starym dieslem, to nie jest to problem, bo przecież "kwestie finansowe"?


Ale nikt nikomu nie zabiera głównego środka komunikacji. Obostrzenia miały dotyczyć przede wszystkim diesli, które najbardziej trują. Równie dobrze można się przesiąść na o wiele tańszego i starszego benzyniaka.

Natomiast zgadzam się, objęcie całego miasta SCT (w tym rejonów jak np. Pleszów) to była głupota.
Skoro starsze benzyny są tańsze, to dlaczego miasto nie odkupi tych dieseli od mieszkańców i nie da im benzyniaków w zamian? Twoją logiką miasto powinno jeszcze na tym zarobić, i nikt by nie protestował.

Otóż to tak nie zadziała. Jak kilkadziesiąt procent ludzi nagle będzie miało wymienić diesela na benzynę, to ich ceny spadną a ceny benzyn wzrosną. Do tego jak kupujesz 15-letni samochód, to nie do końca wiesz w jakim jest stanie. Zawsze jest ryzyko że kupisz i po pół roku zacznie się sypać. A swój to zawsze swój, wiadomo co i jak, szczególnie jak się miało kilka lat. Do tego oczywiście diesele nie były popularne przez przypadek, mniej palą od benzyn.

Przykro mi też, ale życie na ziemi "truje ludzi". Nowa benzyna z Euro 6 też truje ludzi. Autobus miejski truje ludzi. Pisząc do mnie tą odpowiedź trujesz ludzi, bo przecież prąd mamy w większości z trującego węgla. Dlaczego to jeszcze jest dozwolone? Trzeba koniecznie wszystkich samochodów spalinowych, i zamknąć wszystkie elektrownie na paliwa kopalnie. Najlepiej od jutra, w końcu trujemy ludzi.

A nie, nie możemy tak zrobić. Bo kwestie finansowe. Czyli jednak.

Poza tym porównanie kradnięcia do jeżdżenia samochodem pozostawię bez komentarza.

No i finalnie to jednak zabieramy ludziom środek komunikacji. Dokładnie tym, dla których był to stary diesel. I owszem, może faktycznie nie zmuszamy ich do autobusu z f-60, ale do autobusu lub wydania pieniędzy, których mogą nie mieć.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: mkm3 » 19 cze 2024, 16:08

No i jedyne co zmieniono w uchwale SCT to datę na 1.07.2025.

Tymczasem przypominam sobie jak jeszcze parę miesięcy temu mówiono, że ZTP przygotowuje/ma przygotować nową uchwałę. I gdzie ta uchwała? Tyle czasu i nadal nie wiadomo czy chcą zachować całe miasto w SCT czy może jeszcze bardziej dokręcą śrubę....

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 13 sie 2024, 15:47

Nie będzie unieważnienia Uchwały o SCT w Krakowie:
Wojewoda nie zakwestionował uchwały

Ich przewidywania jednak się nie spełniły. Wojewoda, po przeprowadzeniu postępowania nadzorczego, w tym po uwzględnieniu wyjaśnień Prezydenta Miasta Krakowa, uznał, że brak jest wystarczających podstaw prawnych do kwestionowania tej uchwały Rady Miasta Krakowa.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wojew ... 57769.html

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1395
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: GoMeZz391 » 16 paź 2024, 12:56

Akcja informacyjno-edukacyjna o SCT za ponad 800 tys. zł.
Radio Kraków pisze:W najbliższych dniach w Krakowie rozpocznie się dwumiesięczna kampania informacyjno-edukacyjna, która ma przekonać mieszkańców do strefy czystego transportu. Akcję dla miasta realizuje podwykonawca, prywatna agencja reklamowa, za ponad 800 tys. zł.
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... YGYY0GpASg

nizszecenybiletow
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: nizszecenybiletow » 30 lis 2024, 23:28

Odnośnie SCT, to uważam, że i tak auta, które nie spełniają wymagań i tak już w większości trafiły na złomowiska. Przykład: https://www.wyborkierowcow.pl/zlomowani ... -w-polsce/
Z zestawienia wynika, że w 2023 roku Polacy najczęściej złomowali samochody z 1999 roku – było ich ponad 50 tysięcy, czyli prawie 13% całości. Drugi najpopularniejszy rocznik złomowanych aut to 2000 (ponad 48 tysięcy) i 2001 (ponad 42 tysiące aut), a dalej przewijają się pojazdy z lat 2002, 2003 i 1998. Co ciekawe, obecnie na szroty trafia więcej samochodów z rocznika 2004 niż 1997, a także więcej roczników 2005 od 1996.
Więc wymiana floty następuje niejako naturalnie i sam znam może dwie osoby, co jeszcze jeżdżą samochodem z lat 90 na co dzień. Więc przepisy o SCT przyśpieszą i może niektórych zmuszą do nieco szybszej zmiany samochodu. Ale jak widać teraz masowo złomuje się samochody 25 letnie. Więc co z tego, że w myśl SCT nie będą mogły wjechać benzyny sprzed 2000 roku, jak przy takim tempie złomowania w lipcu 2025 praktycznie ułamek zostanie, a te co są perełkami będą mieć ponad 25 lat i dostaną żółte tablice.
kot_feliks pisze: 02 cze 2024, 12:56 Ale nikt nikomu nie zabiera głównego środka komunikacji. Obostrzenia miały dotyczyć przede wszystkim diesli, które najbardziej trują. Równie dobrze można się przesiąść na o wiele tańszego i starszego benzyniaka.
Właśnie nie rozumiem ludzi, którzy protestują hasłami ,, zmuszanie do kupowania droższych aut". Poza ceną zakupu, utrzymywanie starszego auta, to coraz więcej i coraz poważniejszych usterek i awarii, korozja, słabsze zabezpieczenie w razie wypadku np. brak poduszek był latach 90 czymś normalnym. Z coraz większym przebiegiem i zużyciem, przecież użytkowanie starego samochodu jest coraz bardziej kłopotliwe. To czego nie wyda się na zmianę samochodu zostawi się w warsztacie.


kot_feliks pisze: 02 cze 2024, 12:56 Natomiast zgadzam się, objęcie całego miasta SCT (w tym rejonów jak np. Pleszów) to była głupota.
Obecnie trwają, nieco słabo rozreklamowane konsultacje społeczne odnośnie SCT i sam w na jedno z pytań zaproponowałem, by nie wprowadzać strefy w całym mieście, ale granicami zrobić np. obwodnicę.

Od wschodniej strony s7, więc poza SCT by były Wzgórza Krzesławickie, Lubocza, Walcownia, Pleszów i tereny zapleszowskie. Więc teren z małą gęstością zaludnienia i mniejszym ruchem.

Od południa zaproponowałem A4, więc odpadają Sidzina Swoszowice, Rajsko, Soboniowice. Też rejony słabiej zaludnione i ze słabą KM.

Na północy zaproponowałem Jasnogórską, Conrada, ale dalej wzdłuż linii kolejowej 95. Wtedy poza SCT zostają Bronowice Wielkie, Chełmońskiego, Witkowice, Górka Narodowa.

Największy problem jest na zachodzie. Niby A4 to wyraźna granica, ale może też być granica Orla, Chełmska, Podłużna, a może nawet Jodłowa i Starowolska. Może warto wyłączyć Las wolski.

Po drugiej stronie Wisły może granicą być Falista, Winnicka, Skotnicka.

Do tego by zapewnić dojazd do P+R, trzeba by wyłączyć Herberta do P+R Kurdwanów, Małą Górę i Heleny do P+R Bieżanów i Sliwiaka, Botewa i Surzyckiego do P+R Mały Płaszów. No i Bunscha do Czerwonych Maków.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1395
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: GoMeZz391 » 02 gru 2024, 17:05

nizszecenybiletow pisze: 30 lis 2024, 23:28 [...]

Właśnie nie rozumiem ludzi, którzy protestują hasłami ,, zmuszanie do kupowania droższych aut". Poza ceną zakupu, utrzymywanie starszego auta, to coraz więcej i coraz poważniejszych usterek i awarii, korozja, słabsze zabezpieczenie w razie wypadku np. brak poduszek był latach 90 czymś normalnym. Z coraz większym przebiegiem i zużyciem, przecież użytkowanie starego samochodu jest coraz bardziej kłopotliwe. To czego nie wyda się na zmianę samochodu zostawi się w warsztacie.





Obecnie trwają, nieco słabo rozreklamowane konsultacje społeczne odnośnie SCT i sam w na jedno z pytań zaproponowałem, by nie wprowadzać strefy w całym mieście, ale granicami zrobić np. obwodnicę.

Od wschodniej strony s7, więc poza SCT by były Wzgórza Krzesławickie, Lubocza, Walcownia, Pleszów i tereny zapleszowskie. Więc teren z małą gęstością zaludnienia i mniejszym ruchem.

Od południa zaproponowałem A4, więc odpadają Sidzina Swoszowice, Rajsko, Soboniowice. Też rejony słabiej zaludnione i ze słabą KM.

Na północy zaproponowałem Jasnogórską, Conrada, ale dalej wzdłuż linii kolejowej 95. Wtedy poza SCT zostają Bronowice Wielkie, Chełmońskiego, Witkowice, Górka Narodowa.

Największy problem jest na zachodzie. Niby A4 to wyraźna granica, ale może też być granica Orla, Chełmska, Podłużna, a może nawet Jodłowa i Starowolska. Może warto wyłączyć Las wolski.

Po drugiej stronie Wisły może granicą być Falista, Winnicka, Skotnicka.

Do tego by zapewnić dojazd do P+R, trzeba by wyłączyć Herberta do P+R Kurdwanów, Małą Górę i Heleny do P+R Bieżanów i Sliwiaka, Botewa i Surzyckiego do P+R Mały Płaszów. No i Bunscha do Czerwonych Maków.
Jak regularnie dbasz o samochód, to nawet stare auto poza bieżącą wymianą części eksploatacyjnych nie wymaga dużego nakładu na naprawy.
Tu podam swój przykład, gdzie mam auto z 2001 i 2017 roku, mimo że jedno jest dość młode auto to już robiłem w nim zabezpieczenie antykorozyjne na nowo, po to aby póki czas zabezpieczyć je przed szybką degradacją, a przy okazji zrobiłem po raz drugi w starszym aucie.


Granica obwodnicy jest ciekawym pomysłem, jednak pasuje wyłączyć całe Bronowice i Mydlniki (Conrada, Pasternik, Jasnogórska, Balicka, Armii Krajowej, Opolska), po to aby umożliwić chociaż dojazd na P&R na ROK i do szpitali (Narutowicz, Żeromski, Jan Paweł, NSSU, Rozy, MSWiA, Wojskowy).
Dlatego lepszym pomysłem jest zrobienie granicy za ATW (od strony Karmelickiej, Krupniczej), a jak dla mnie to nawet wokół plant (I obwodnica).

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ydhflx » 02 gru 2024, 17:14

nizszecenybiletow pisze: 30 lis 2024, 23:28 Odnośnie SCT, to uważam, że i tak auta, które nie spełniają wymagań i tak już w większości trafiły na złomowiska. Przykład: https://www.wyborkierowcow.pl/zlomowani ... -w-polsce/

Więc wymiana floty następuje niejako naturalnie i sam znam może dwie osoby, co jeszcze jeżdżą samochodem z lat 90 na co dzień. Więc przepisy o SCT przyśpieszą i może niektórych zmuszą do nieco szybszej zmiany samochodu. Ale jak widać teraz masowo złomuje się samochody 25 letnie. Więc co z tego, że w myśl SCT nie będą mogły wjechać benzyny sprzed 2000 roku, jak przy takim tempie złomowania w lipcu 2025 praktycznie ułamek zostanie, a te co są perełkami będą mieć ponad 25 lat i dostaną żółte tablice.
Benzyzy może i tak - ale Diesele dalece nie.
nizszecenybiletow pisze: 30 lis 2024, 23:28
Właśnie nie rozumiem ludzi, którzy protestują hasłami ,, zmuszanie do kupowania droższych aut". Poza ceną zakupu, utrzymywanie starszego auta, to coraz więcej i coraz poważniejszych usterek i awarii, korozja, słabsze zabezpieczenie w razie wypadku np. brak poduszek był latach 90 czymś normalnym. Z coraz większym przebiegiem i zużyciem, przecież użytkowanie starego samochodu jest coraz bardziej kłopotliwe. To czego nie wyda się na zmianę samochodu zostawi się w warsztacie.
Jeżeli używanie starszych pojazdów byłoby droższe, to ludzie by tego nie robili. Jak masz stare auto z którym się nic nie dzieje, to... no właśnie, nic się z nim nie dzieje. A jak zacznie się sypać - albo ze rdzy, albo z awarii - to możesz wtedy kupić inne, i wyjdziesz na tym lepiej, niż jakbyś od razu kupił nowsze na zapas.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 02 gru 2024, 17:22

GoMeZz391 pisze: 02 gru 2024, 17:05 Jak regularnie dbasz o samochód, to nawet stare auto poza bieżącą wymianą części eksploatacyjnych nie wymaga dużego nakładu na naprawy.
Tu podam swój przykład, gdzie mam auto z 2001 i 2017 roku, mimo że jedno jest dość młode auto to już robiłem w nim zabezpieczenie antykorozyjne na nowo, po to aby póki czas zabezpieczyć je przed szybką degradacją, a przy okazji zrobiłem po raz drugi w starszym aucie.
Oj, widzę osobę która robi tak samo jak ja. W moim gospodarstwie są trzy pojazdy jednej marki z lat: 2003, 2004 i 2015 i również dbam o nie jak o własne dzieci. Te starsze mają zrobioną konserwację porządnie "przeze mnie" już dobre 10 lat i nie mają na sobie ani grama rdzy. Do tego młodszego przymierzam się do zrobienia konserwacji wewnętrznej i zewnętrzej póki auto jeszcze zdrowe, czyste. :)
Także zgadzam się z Twoją wypowiedzią - jak ktoś dba to pojazdy odwzajemniają się tym samym. Również wymieniam tylko same płyny i części eksploatacyjne jak: klocki, tarcze,filtry czy bardzo żadko żarówki. Ale nic poza tym. Taka jakość pewnej marki. :D
A wydać przeszło setkę tysięcy złotych na nowe auto które w 95 % jest badziewiem nie dorównującym jakości starszym samochodom tylko po to aby zaraz iść w tysiącach na naprawy (bo taka jest jakość i żywotność podzespołów). Jak dla mnie bez sensu. A i tak za 5, 6 lat te "nowe" (specjalnie zaznaczyłem w cudzysłowiu" zabawki w większosci będą sprzedawane przez obecnych właścicieli bo zobaczą w co się wpakowali. I to mówię tylko o samochodach benzynowych i dieslowskich. O elektrykach nie wspomnę bo już jest problem w wielu krajach bogatszej Europy z zachodu - jest ich mnóstwo do kupienia taka to ewolucja motoryzacyjna. :lol:

tomek_m
Ekspert
Posty: 511
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomek_m » 03 gru 2024, 1:32

Używany elektryk w Polsce jest w zasadzie "niesprzedawalny". Już zaczyna tego wisieć spore ilości na ogłoszeniach i jakoś nie ma chętnych na używanego elektryka. Ludzie się jeszcze tego boją bo "Panie, to ma ponad 80 tys przebiegu, ile tam zostało pojemności baterii? A jej wymiana o ile w ogóle możliwa to koszt 75% wartości pojazdu".
Takie są przekonania.

WDZ
Specjalista
Posty: 327
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: WDZ » 03 gru 2024, 9:43

Kto kupi pięcioletniego elektryka skoro dokładając nieduże pieniądze może mieć nowe auto spalinowe tej samej klasy?

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 18 gru 2024, 9:52

Jest już roboczy projekt Krakowskiej SCT:
Od 1 lipca 2030 r. aby móc jeździć po SCT, samochód będzie musiał wypełniać następujące wymogi: w przypadku diesli auto będzie musiało być wyprodukowane przynajmniej w 2018 r. lub spełniać wymagania normy emisji Euro 6dT. W przypadku aut benzynowych i LPG wymagania się nie zmienią: będzie to minimum rok produkcji 2005 lub minimum norma emisji Euro 4 – informuje urząd miasta.
Więcej informacji poniżej.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/sct-k ... 59544.html

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość