LLoan pisze: 20 wrz 2024, 11:12
Dopiski można przecież także zaprogramować jako domyślny kierunek, bez konieczności ich ręcznego wprowadzania (tak jest chyba obecnie). A kwestia piktogramów dotyczy chyba raczej autobusów, gdzie ta kwestia w większości jest łatwiejsza do ogarnięcia.
Jasne, można je zaprogramować jako domyślny kierunek - ale TYLKO w przypadku zaplanowanych objazdów, tak jak masz teraz np. 4 "Zajezdnia Nowa Huta PRZEZ PTASZYCKIEGO".
Ale co w sytuacji nagłego objazdu (wypadek, wykolejenie, awaria)? Wg zarządzenia w takiej sytuacji również należy wyświetlać informację "przez" albo "kurs skrócony" (strona 49, punkt 4)?
numer linii w negatywie oznacza także nagłą modyfikację trasy wywołaną sytuacją awaryjną – należy wyświetlać tę informację do momentu minięcia odcinka objazdowego, a potem wyświetlanie numeru linii bez negatywu. Sekcja „przez...” dodawana jest w przypadku zmian fragmentu środkowego trasy, informacja „kurs skrócony” w przypadku skrócenia kursu podstawowego.
Musiałbyś wobec tego zaprogramować KILKA TYSIĘCY końcówek z przeróżnymi wariantami, np.
- Czerwone Maki przez Koronę, Łagiewniki (dla 18 i 52 jeśli nie pojadą przez Grunwaldzki),
- Czerwone Maki przez Aleję Pokoju (dla 52 jeśli nie pojedzie przez Mogilską),
- Czerwone Maki przez Grzegórzecką (dla 52 jeśli nie pojedzie przez Lubicz),
- Czerwone Maki przez Basztową (dla 52 jeśli nie skręci w Westerplatte)
- Czerwone Maki przez Pawią (dla 18 jeśli nie pojedzie przez Długą),
- Czerwone Maki przez Westerplatte (dla 18 jeśli nie pojedzie pod Bagatelę)
- Czerwone Maki przez Starowiślną (dla 18 jeśli nie pojedzie pod Wawel)
- Czerwone Maki przez Kapelankę (dla 17 jeśli nie będzie przejazdu przez Mateczny),
- Czerwone Maki przez Kalwaryjską (dla 11 jeśli nie pojedzie na Kurdwanów),
- itd, itd.
Wyobrażasz sobie teraz motorniczego, który stoi na przystanku, na którym ma zmienić trasę na objazdową - i przewija kilkadziesiąt różnych zakodowanych wariantów, żeby znaleźć ten odpowiedni dla swojej trasy objazdowej?