Po naszym wczorajszym spotkaniu z ZDMK, MIR, ZTP oraz Gullermakiem, ZDMK zadeklarował się do wystąpienia do partnera prywatnego z poleceniem zmiany dotyczącym skrzyżowania na Wieczystej (oczywiście uwierzymy, jak to polecenie zmiany zostanie faktycznie wysłane

).
Zmiany, które mają być wprowadzone w projekcie:
- likwidacja zatoki autobusowej w kierunku Mogilskiej (linie nocne będą zatrzymywać się na prawym pasie ruchu);
- w zamian poszerzenie chodnika od strony młynów;
- oraz poszerzenie peronu przystankowego w kierunku centrum (obecnie w projekcie na 1/3 - 1/2 długości miał on szerokość.... 1,80m minus skrajnia, barierki itd...);
- zmiana geometrii chodników i ich poszerzenie - na narożniku między Meissnera, a Mogilską;
- zawężenie pasów ruchu z 3,50 m do 3,00 m oraz 3,25 m (jedynie pasy, po których poruszać się będą ew. pojazdy KMK);
- w zamian wprowadzenie większej ilości zieleni w pasach dzielących jezdnie i chodniki / DDR;
Jak to wyślą, to uwierzymy, niemniej deklaracje ze strony ZDMK były jasne. Zresztą deklaracje te są zgodne również z wnioskami innych miejskich jednostek (MIR, ZTP), które ZDMK miesiącami (a nawet latami) zlewał.
Do dyskusji pozostało jeszcze ujednolicenie przekroju Meissnera, skrócenie horrendalnie długich pasów akumulacji na wlocie na rondo Młyńskie, wprowadzenie nasadzeń zieleni między wykopem tramwajowym na Młyńskiej, a jezdniami.
Co się udało zyskać na wcześniejszych spotkaniach, m.in.:
- większa ilość nasadzeń zieleni, szczególnie w pasach między jezdniami, a chodnikami / DDR;
- zwężenie pasów ruchu do 3,00m (poza skrajnymi, które pzoostają dla autobusów o szerokości 3,50m);
- wprowadzenie szpalerów drzew na Młyńskiej, które nie były planowane;
- wprowadzenie wydzielonej DDR na Lublańskiej (w międzyczasie magicznie "zniknęła" z projektu

);
- dodatkowe nasadzenia drzew po zachodniej stronie Lublańskiej oraz wprowadzenie szpalerów drzew po stronie wschodniej (biurowce) - również ich nie było;