Aktualnie tak, od nowego roku to nie będzie 5MateuszW pisze: 18 gru 2024, 12:19 Z tego co wiem A1 ma 5 brygad, z czego jedna jest obsługiwana przegubem.
Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
-
mems
- Specjalista
- Posty: 245
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
- Lokalizacja: wielka wieś
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Są wyniki naboru do dofinansowania z FRPA
co oznacza, że (przynajmniej według pierwotnych planów) MLD ma wyjeździć około 10.4 mln wzkm w 2025.
https://bip.malopolska.pl/muw,a,2581592 ... arakt.html
co oznacza, że (przynajmniej według pierwotnych planów) MLD ma wyjeździć około 10.4 mln wzkm w 2025.
https://bip.malopolska.pl/muw,a,2581592 ... arakt.html
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Ciekawe, czy znajdą pieniądze w budżecie na uruchomienie obiecanych linii, czy oferta będzie ograniczona przez 10 mln dofinansowania mniej niż zakładali.
-
mems
- Specjalista
- Posty: 245
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
- Lokalizacja: wielka wieś
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Rok temu też brakło w pierwszym naborze, ale ustawa przewiduje możliwość przesunięcia środków z innych województw, gdzie kwota nie została wykorzystana.scyzor663 pisze: 18 gru 2024, 14:40 Ciekawe, czy znajdą pieniądze w budżecie na uruchomienie obiecanych linii, czy oferta będzie ograniczona przez 10 mln dofinansowania mniej niż zakładali.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Dokładnie. Nic dodać, nic ująć.mems pisze: 18 gru 2024, 15:21 Rok temu też brakło w pierwszym naborze, ale ustawa przewiduje możliwość przesunięcia środków z innych województw, gdzie kwota nie została wykorzystana.
-
mikolaj.boron
- Specjalista
- Posty: 273
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Dziś nastąpiło otwarcie ofert. Wypłynęła tylko jedna - MANa:mems pisze: 10 paź 2024, 13:50 KMŁ ogłosiło przetarg na zakup 15 nowych niskowejściowych autobusów hybrydowych w podziale na 2 zadania:
- 12 autobusów 12m, przynajmniej 40 miejsc siedzących
- 3 autobusy 13m, przynajmniej 44 miejsca siedzące
w obu przypadkach układ drzwi 1-2-0
Punktacja ofert: 40% za warunki techniczne, 60% za cenę
Dodatkowe punkty są za więcej miejsc siedzących, aktywny tempomat z systemem automatycznego hamowania, kamery zamiast lusterek zewnętrznych oraz czas dostawy.
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... owych.html
Co ciekawe przetarg pojawił się zanim pojawiły się wyniki drugiej wersji konkursu autobusowego na stronie CUPT
https://www.cupt.gov.pl/konkurs/aktualn ... obusy-2-0/
Zadanie 1 - 30 479 400,00 zł brutto
Zadanie 2 - 8 029 440,00 zł brutto
Budżet zamawiającego:
Zadanie 1 – 19 200 000,00 zł brutto
Zadanie 2 – 4 800 000,00 zł brutto
https://platformazakupowa.pl/transakcja/996122
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Kogoś chyba pogrzało ~2,5mln na wóz 12m i ponad 2,6mln za 13m 



Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Chcieli 5 lat gwarancji oraz obsługi serwisowej (wszystkie przeglądy przez 5 lat w cenie autobusu). To nie są tanie rzeczy 
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Otóż to, jeśli oni nie posiadają własnego zaplecza i parkują swoje pojazdy "po krzakach" to dla nich kontrakt serwisowo-naprawczy jest nie tylko wygodny ale wręcz jest to jedyne sensowne rozwiązanie.MM869 pisze: 20 gru 2024, 18:54 Chcieli 5 lat gwarancji oraz obsługi serwisowej (wszystkie przeglądy przez 5 lat w cenie autobusu). To nie są tanie rzeczy![]()
Wiele firm transportowych z tego korzysta, bo jest to po prostu wygoda, prosty koszt księgowy, dodatkowo masz święty spokój na nieprzewidziane usterki. Jak się okaże, że np coś tak w układzie napędowym nie wytrzymuje tyle co średnio powinno, to się buja z tym kontrahent a nie my
Bardzo mi się to podejście podoba.
Man całkiem ładnie się prezentuje na tych wizkach.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
MPK za swoje MANy dało ok 1,6mln za sztukę dwa lata temu. Dodając do tego moduł hybrydowy i obsługę oraz inflację można stwierdzić, że KMŁ niedoszacowały budżetu. Ale tak jak KMł zdecydowanie zaniżyły budżet, tak MAN ewidentnie postanowił pójść va banque z ceną mając nadzieję, że KMł dzięki dofinansowaniu zakupu będzie skłonne zapłacić więcej. Tak dla porównania MZA za elektryczne Irizary 12m zapłaci ok 2,8mln za sztukę.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Irizar jest (chyba) jednym z najtańszych produktów na rynku, który startuje w przetargach w PL.
Man najtańszy nigdy nie był.
Pomijając już aspekty dot źródła zasilania.
Już samo to, że Irizar nie funkcjonuje jako samodzielny dystrybutor tylko jest to w kooperacji z podmiotami takimi jak niejaki Wanicki, który łapie 10 srok za ogon.
Ewentualnie w kooperacji ze Scanią w przypadku autokarów Irizar na podwoziu Scania.
Co pasuje jak pies do kota, kto próbował zamówić części do Irizara ten z podziwu wyjść nie może, jak coś takiego może funkcjonować z produktem z najwyższej półki jakim jest Scania.
Man najtańszy nigdy nie był.
Pomijając już aspekty dot źródła zasilania.
Już samo to, że Irizar nie funkcjonuje jako samodzielny dystrybutor tylko jest to w kooperacji z podmiotami takimi jak niejaki Wanicki, który łapie 10 srok za ogon.
Ewentualnie w kooperacji ze Scanią w przypadku autokarów Irizar na podwoziu Scania.
Co pasuje jak pies do kota, kto próbował zamówić części do Irizara ten z podziwu wyjść nie może, jak coś takiego może funkcjonować z produktem z najwyższej półki jakim jest Scania.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
No nie jest najtańszy. Przetarg w Warszawie był chyba drugim po Krakowie gdzie był tańszy niż konkurencja z Chin, czy Turcji i Solaris... Zresztą ciężko mówić o tanim elektryku, gdzie każdy zamawiający ma swoją specyfikację, plany co do ilości i obsługi. A to powoduje spore wahania w cenach.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Jak obserwuję przetargi na elektryki to najtańszy jest Ikarus. Chińczycy dają dużo tańszą technologię i siłę roboczą stąd Ikarus wyprzedza ceną nawet Irizara. A Man czy nawet Solaris jednak mają wyższe koszty.
Powinniśmy się raczej cieszyć. Po co przepłacać.
Wziąć tak jak MLD produkt z obsługą i koncentrować się na swoim.
W przypadku Irizara to gdyby kupili Irizary mają niedaleko do Wanickiego.
Wezmą Mana to mają w zasadzie dwa, jedno w Modlniczce a drugie w Hucie o ile Transbud dalej istnieje i ma autoryzacjë, bo nawet się nie orientuję jak jest obecnie.
Powinniśmy się raczej cieszyć. Po co przepłacać.
Wziąć tak jak MLD produkt z obsługą i koncentrować się na swoim.
W przypadku Irizara to gdyby kupili Irizary mają niedaleko do Wanickiego.
Wezmą Mana to mają w zasadzie dwa, jedno w Modlniczce a drugie w Hucie o ile Transbud dalej istnieje i ma autoryzacjë, bo nawet się nie orientuję jak jest obecnie.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
No z tym parkowaniem po krzakach to wyolbrzymiłeś. Zaplecze techniczne również jest z kanałem i własnymi mechanikami.Kojak pisze: 21 gru 2024, 8:31 Otóż to, jeśli oni nie posiadają własnego zaplecza i parkują swoje pojazdy "po krzakach" to dla nich kontrakt serwisowo-naprawczy jest nie tylko wygodny ale wręcz jest to jedyne sensowne rozwiązanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
