Strona 20 z 25

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 6:15
autor: kucyk
Kowalik pisze: 26 lut 2025, 22:27 Jeszcze 24 została jaka ta bez zmian.
Też to samo wczoraj zauważyłem. Teraz z kolei widzę brak w zestawieniu kolegi Impulsa linii "17". Ona w tym okresie bardzo zmieni trasę albo zostanie zawieszona na ten czas. ;)

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 7:29
autor: michal49944
No i też jakby nie patrzeć zakłócenia dotkną też wszystkie linie nocne tramwajowe (mniej lub bardziej), więc w nocnej siatce też może być mała rewolucja. :)

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 8:49
autor: fysztof
Cyjan pisze: 26 lut 2025, 22:46 Trzymam kciuki, że o UJ/AST, z tego co kojarzę plany to Filharmonia nie planuje aż tak się zmienić
Ale na przystanku UJ/AST w obie strony chodnik jest przy torowisku... więc gdzie tu miejsce na przystanek wiedeński? Rozumiem w takim razie, że chodzi tylko o to, że chodnik będzie przybliżony do torowiska i podniesiony wyżej...
Piotr246 pisze: 27 lut 2025, 5:10 Czy to poszerzenie chodnika przed Czapskich w kierunku Straszewskiego, to nie był planowany przystanek? https://maps.app.goo.gl/yvNyqgfw49kARtDz6?g_st=ac
... właśnie dokładnie tak, jak tu jest to fizycznie wykonane. Bo we wskazanym linkiem miejscu, po poprzednim remoncie nawet był uruchomiony przystanek, ale pasażerowie chcieli go bliżej skrzyżowania i UJ - tam gdzie jest obecnie i gdzie był przed remontem. Więc tylko ślad pozostał;-)

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 9:20
autor: lukaszpdg
kucyk pisze: 27 lut 2025, 6:15 Też to samo wczoraj zauważyłem. Teraz z kolei widzę brak w zestawieniu kolegi Impulsa linii "17". Ona w tym okresie bardzo zmieni trasę albo zostanie zawieszona na ten czas. ;)
A jak bardzo zmieni trasę, skoro "17" się nie wlicza na listę planowanych remontów? Proponuję żebyś nie pisał takich bzdur.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 9:45
autor: Kaszmir
"17" jest pierwsza w kolejce do zmiany trasy albo niestety zawieszenia. Jej jednym z głównych zadań jest połączenie Podgórza ze Starowiślną (które na czas remontu przejmie zapewne "52" albo "22") oraz Ruczaju z Podgórzem (przejmą "52" i/albo "18").
Piotr246 pisze: 27 lut 2025, 5:10A tak poza tym to linie 124/424, 152 i 502 pojadą Karmelicką i Alejami, czy macie inne pomysły? Myślę o Westerplatte, Franciszkańskiej i Zwierzynieckiej, ale pewnie nie będzie miejsca pomiędzy tramwajami.
Pawia - Nowy Kleparza - Aleje, tak zawsze były kierowane autobusy przy poprzednich remontach i tak zapewne będą i tym razem. Przy czym "502" często było w ogóle skrócone do N. Kleparza celem oszczędności wzkm i brygad.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 9:50
autor: impuls
52 będzie dublować w znacznym stopniu 17. Ponadto na Makach linia zastępcza do Ronda G musi być dużej częstotliwości. Dodatkowym problemem jest to, że musi na Makach mieć dłuższe przerwy, W tej sytuacji nie zmieści się na Makach pięć linii. Sądzę, że skierują tam 52 i 72 co 7,5 min oraz 18 i 11 co 15 min. Prawdopodobnie 17 zostanie skrócona do Łagiewnik. Linia 18 zostanie podzielona na 78 do Bronowic.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 10:34
autor: lukaszpdg
Chyba źle zrozumiałem. Bardziej chodziło mi o linie, które powinny być bez zmiany trasy i w tym jest właśnie "17". Tak poza tym zgadzam się z Wami, bo nie ma szans żeby równocześnie było 5 linii z Maków, obecnie czasami też się zajeżdżają brygady. Pierwszym kandydatem do zawieszenia są "17" lub "18" (koło 1/3 zmiany trasy) w zamian "7x" lub któraś z tych linii skrócona do np. Dajwór choćby, albo jeszcze tak jak jest wyżej napisane.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 10:42
autor: Kaszmir
Mnie by właśnie nie zdziwił Dajwór dla "17". Wtedy utrzymane byłyby unikatowe relacje tramwajowe które linia zapewnia (R. Mogilskie - Grzegórzecka i ew. Grzegórzecka - Starowiślna), za to bez wjeżdżania na przeciążone rondo Matecznego i Kalwaryjską.

Z drugiej strony taka trasa zapewne nie cieszyłaby się dużym powodzeniem. A jeśli skierują jednak "22" przez Starowiślną (i dalej Grzegórzecką), oraz uznają że "784" wystarczająco zapewnia relację r. Mogilskie - Grzegórzecka, to taka skrócona "17" traci rację bytu. Zatem chyba zawieszenie jest bardzo realne.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 12:38
autor: Piotr246
A może linia 6+17, czyli Mały Płaszów - Limanowskiego - Starowiślna i dalej jak 17? Przy wyłączeniu wpierw Franciszkańskiej, następnie UJ, linia 6 długo nie pojedzie na CK.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 12:48
autor: Ydhflx
Piotr246 pisze: 27 lut 2025, 12:38 A może linia 6+17, czyli Mały Płaszów - Limanowskiego - Starowiślna i dalej jak 17? Przy wyłączeniu wpierw Franciszkańskiej, następnie UJ, linia 6 długo nie pojedzie na CK.
Twój pomysł jest całkiem dobry, choć raczej powinno takie zastępstwo 6 jechać do I obwodnicy. Ja bym więc raczej połączył z 2, bo ta linia nie będzie mieć wiele sensu przy zamknięciach (będzie dublować "1" podczas z zamknięć) - a z drugiej strony, pewnie na Cmentarz Rakowicki będą chcieli coś puścić.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 20:19
autor: kucyk
lukaszpdg pisze: 27 lut 2025, 9:20 A jak bardzo zmieni trasę, skoro "17" się nie wlicza na listę planowanych remontów? Proponuję żebyś nie pisał takich bzdur.
Twoje zdanie - Masz prawo. :)
Ale jak widać kilku przedmówców Cię oświeciło. :lol:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 21:36
autor: lukaszpdg
kucyk pisze: 27 lut 2025, 20:19 Twoje zdanie - Masz prawo. :)
Ale jak widać kilku przedmówców Cię oświeciło. :lol:
Jak widać nie przeczytałeś mojego drugiego posta, chodziło mi o linie które nie przejeżdżają przez planowane remonty, a nie jakie dotkną zmiany.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 22:34
autor: michal49944
Cyjan pisze: 26 lut 2025, 22:46 Trzymam kciuki, że o UJ/AST, z tego co kojarzę plany to Filharmonia nie planuje aż tak się zmienić
Potwierdzenie info:
Zbudowany zostanie również peron dla pasażerów na przystanku UJ-AST w kierunku centrum miasta. Wcześniej tramwaje zatrzymywały się na ulicy Piłsudskiego w rejonie skrzyżowania z ulicą Czapskich, jednak potem przystanek powrócił na wcześniejsze miejsce, bliżej skrzyżowania z ulicą Straszewskiego. W tym miejscu brakowało jednak peronu i pasażerowie byli zmuszeni do wysiadania na jezdnię, a więc w znacznie mniej komfortowych warunkach.
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... lsudskiego

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 27 lut 2025, 23:26
autor: Cyjan
To z przeniesieniem przystanku bliżej Straszewskiego to jest szczerze mówiąc jakość jakiej się nie spodziewałam, dobry krok imo

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 28 lut 2025, 0:30
autor: Bautosz
Moim zdaniem obecna lokalizacja powinna pozostać. W tym miejscu jest zdecydowanie szerzej niż przy obecnie istniejącym miejscu na peron. Obecne ustawienie upraszcza dojście na Filharmonię, z którego wiele pasażerów korzysta.