Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 12 lis 2020, 22:51
Jeżeli nie ma opcji skierować takiej "6" przez cały ciąg kurdwanowski, lepiej żeby w ogóle jej trasa nie ulegała zmianie - pasażerowie z ww. ciągu na tym stracą, a sama linia będzie pustakiem większym niż dotychczas, dublującym "8" oraz "10". Skierowanie takiej "6" na Mały Płaszów nie obciążyłoby wprawdzie Kabla w większym stopniu (jej obecna trasa i tak biegnie przez Kabel), jednak byłoby raczej pozbawione sensu (choć tutaj należałoby się skonsultować z mieszkańcami MP - może nawet na forum jest na forum ktoś z tego rejonu, kto jest w stanie wypowiedzieć się na ten temat). Co do opłacalności czasowej - moim zdaniem wyrównywałaby się ona w okolicach Kozłówka, mieszkańcy Kurdwanowa, Piasków Nowych oraz sporej części Woli Duchackiej zdecydowanie zyskaliby na takim rozwiązaniu (gdyby zmieniona "6" pojechała przez cały ciąg kurdwanowski).prezes pisze: 12 lis 2020, 22:00Zdaję sobie sprawę, że pętla na Kurdwanowie jest położona na skraju osiedla i masz rację, że lepszym rozwiązaniem byłoby gdyby taka "6" obsługiwała cały ciąg kurdwanowski, ale tak jak piszesz, wymagałoby to stworzenia zwrotnic Wielicka-Nowosądecka. Uważam jednak, że ma to jedynie sens w przypadku ich istnienia, ponieważ gdyby skierować taką "6" na Mały Płaszów, niepotrzebnie obciążałaby ona ciąg na Kablu, a w tamtych rejonach raczej nie cieszyłaby się wielkim zainteresowaniem z racji okrężnej trasy (im bliżej Kurdwanowa tym opłacalność czasowa takiej podróży byłaby większa).Bayer2003 pisze: 12 lis 2020, 20:47 Weź pod uwagę, że pętla Kurdwanów jest położona na skraju osiedla i stosunkowo mało osób z takiej "6" skorzysta. Moim zdaniem Kurdwanów powinien mieć oczywiście zapewniony bezpośredni dojazd tramwajowy do odcinka między Łagiewnikami a Koroną, jednak taki dojazd powinien mieć zapewniony cały ciąg Kurdwanowski. Znam osoby np. z Woli Duchackiej, które z tej relacji niedwno korzystały ("76"), a teraz muszą się przesiadać. Można było to zresztą zaobserwować we wrześniu i październiku, kiedy połowa osób wysiadała z "6" na Koronie w celu prawdopodobnie przesiadki na coś, jadącego w kierunku Łagiewnik. Jestem oczywiście za zmianą trasy "6", jednak zostawienie jej na Kurdwanowie nie rozwiązuje żadnych problemów, a wręcz tworzy nowe (w zasadzie jedyną możliwością dojazdu z reszty ciągu kurdwanowskiego na odcinek Korona-Łagiewniki pozostaje wówczas przesiadka z "24" f~15 na "11" f~15, co byłoby bardzo uciążliwe). Oto, co osobiście proponuję:
Niestety, wymagałoby to stworzenia zwrotnic Wielicka-Nowosądecka, jednak jedynie w przypadku przedłużenia linii aż do Prokocimia ciąg kurdwanowski nie traci (a wręcz zyskuje) na takiej zmianie. Oczywiście przy braku możliwości powstania ww. zwrotnic linię można byłoby skierować na Mały Płaszów, jednak poza dodaniem linii kilku kilometrów zbytniej korzyści wówczas nie widzę. Z drugiej strony na forum pojawił się niedawno pomysł połączenia Małego Płaszowa z Trasą Łagiewnicką, więc i taki wariant należy tutaj rozważyć (zwłaszcza, że sprawa zwrotnic ostatnio ucichła).
Do BM wolałbym jednak z powrotem wydłużyć "14", a "44" skierować na zwykłe Bronowiceprezes pisze: 12 lis 2020, 22:00Według mnie, żeby wzmocnić ciąg bronowicki należałoby zwiększyć częstotliwość którejś linii jadącej w stronę Teatru Słowackiego. Jeśli nie "24", może być to "4" czy też "44" jak to proponujesz (chociaż w przypadku docierania obu tych linii do Bronowic Małych wolałbym ujednolicenia tych linii w jedną, mocną "4" z ewentualnymi skróconymi wariantami do Kopca Wandy).Bayer2003 pisze: 12 lis 2020, 20:47 Bronowice lepiej byłoby wesprzeć, przywracając tam "44" (moim zdaniem jest to możliwe).

Do Mistrzejowic nie ma sensu - zaledwie dwa kilometry dalej znajduje się pętla Osiedle Piastów (tutaj przy budowie linii ktoś pomyślał i niezbędne zwrotnice już są, za co bardzo szanuję projektanta). Przy takim przedłużeniu "12" mogłaby dodatkowo odciążyć na huckim odcinku "52", co będzie bardzo ważne - otwarcie trasy przez Meissnera powinno się zbiec w czasie z wycofaniem 105Na (ufoków?), co może spowodować większą ilość brygad 32m na tej linii.prezes pisze: 12 lis 2020, 22:00Myślałem o jakiejkolwiek końcówce bliżej Huty, aby nadać tej linii większego potencjału. Obecnie jednak może być z tym problem, gdyż chyba nie ma obecnie takiego huckiego ciągu, który potrzebowałby wzmocnień, a nie uważam, że dobre byłoby wprowadzanie tej linii kosztem innej. Chyba dopiero po otwarciu trasy przez Meissnera znalazłoby się takie miejsce i wtedy można by puścić tamtędy tę "12" do Mistrzejowic.Bayer2003 pisze: 12 lis 2020, 20:47 Co do północnego odcinka - co obecnie byś proponował jako nową pętlę takiej linii?
Stara "9" pusta nie jeździła, więc taka "12" zdecydowanie mogłaby się przyjąć (z pewnością bardziej niż jej najnowsze wcielenie).Kitek pisze: 12 lis 2020, 22:36I wtedy będzie też argument by nie przywracać "184" na Kurdwanówprezes pisze: 12 lis 2020, 19:59 Z kolei gdyby skierować "12" przez Starowiślną i Wielicką, pozwoliłoby to odciążyć "24" na odcinku do Starowiślnej, a także stanowiłoby alternatywę dla "50" w dojeździe do Ronda Grzegórzeckiego i Mogilskiego. Dzięki temu, Kurdwanów odzyskałby także połączenie z Halą Targową, które jakiś czas temu stracił.No i taka "12" byłaby poniekąd starą "9" sprzed 2015 (tylko z inną końcówką w Podgórzu i krótszą trasą).