Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
: 02 sty 2025, 22:44
Uważam podobnie. Jazda przez Kombinat jest naokoło i to zniechęca. Sam piszę to jako były mieszkaniec Stoków - człowiek zawsze celował w "5" jako jadącą najszybciej. Z "4" korzystało się tylko wtedy gdy musiało - tj. gdy uciekła "5". Dlatego f15 ze Wzgórz przez Kombinat to optimum, tak by było połączenie z Nową Hutą. A resztę kursów lepiej skierować przez Kocmyrzowską jeśli tylko jest możliwość.scyzor663 pisze: 05 gru 2024, 6:06Dla Wzgórz optymalny układ to:
2 x f7,5 do Ronda Kocmyrzowskiego i 1x f15 na Kombinat.
Minimum to:
1 x f7,5 + 1 x f15 do Ronda Kocmyrzowskiego i 1x f15 na Kombinat.
Dla pasażerów "5" byłoby to wydłużenie dojazdu do centrum o kilkanaście minut. Nie wyobrażam sobie takiego układu. Albo inaczej - gdyby "5" pojechała taką trasą, to i tak inna linia musiałaby przejąć jej relację ze Wzgórz przez Kocmyrzowską i Mogilską, stając się nową "5". To lepiej zostawić numerek bez zmian na obecnej trasie.judash pisze: 05 gru 2024, 9:26"5" może byłaby ciekawym rozwiązaniem - KG - Wieczysta - Nowa Trasa - Andersa - Kocmyrzowska - WK, a w zamian "16" KW - Rondo Kocmyrzowskie - Bieńczycka - trasą "5" do Mogilskiego i gdzieś dalej.
Jeszcze bym zastanowił się nad pętlą w Mistrzejowicach. Po przebudowie będzie mieć bardzo małą pojemność i nie jestem przekonany czy trzy linie ("9", "14", "49") się tam pomieszczą. Analizując plany miałem wrażenie, że tam zmieszczą się naraz tylko... dwa pojazdy, po jednym na każdym torze. Czyli max dwie linie a i te bez dłuższych postojów - mniej niż 15 minut by następna brygada miała gdzie wjechać.