Re: Koleje Małopolskie
: 04 kwie 2023, 17:55
Ma schodki, więc z punktu widzenia pasażera lepiej, że wygrało Iveco.
Ma schodki, więc z punktu widzenia pasażera lepiej, że wygrało Iveco.
Wymagali:
1. Podłoga:
a. Autobus ma spełniać wymagania autobusu niskopodłogowego, zgodnie z PN-S-47010, respektując wymagania Regulaminu nr 107 EKG ONZ.
b. Dopuszcza się tylko stopnie w podłodze za drugimi drzwiami.
c. Brak stopni w drzwiach.
https://transinfo.pl/infobus/iveco-wygr ... opolskich/. 4 kwietnia spółka Koleje Małopolskie dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w przetarg na dostawę siedmiu nowych autobusów z układami mild hybrid. I to z unijnym dofinansowaniem! Wszystko wskazuje na to, że będą to pierwsze w Polsce hybrydowe autobusy międzymiastowe klasy MAXI (wcześniej model Intouro K hybrid zakupiło Wijewo, ale w klasie MIDI). W pojedynku zmierzyły się dwie bardzo ciekawe, premierowe w naszym kraju konstrukcje – Mercedes-Benz Citaro LE U i Iveco Crossway 12 LE hybrid. Znamy decyzję kolejarzy!
Prawdopodobnie nastąpiła jakaś zmiana, bo w lutym, gdy informowałem o otwarciu ofert, był w tekście Intouro, jednak obecnie widzę Citaro w tym artykule również.yosujiro pisze: 05 kwie 2023, 4:05 Infobus jednak uważa, że Mercedes oferował Citaro
https://transinfo.pl/infobus/iveco-wygr ... opolskich/
7 kwietnia spółka Koleje Małopolskie ogłosiła przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego dwóch używanych autobusów międzymiastowych.
Kolejowa spółka poszukuje następujących autobusów:
- Autobusy wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku, z tego co najmniej jeden autobus nie wcześniej niż w 2014 roku.
- Maksymalny przebieg każdego z Autobusów – nie więcej niż 600 000 km.
- Spełniają normę emisji spalin co najmniej EURO V, z tego co najmniej jeden autobus spełnia normę emisji spalin co najmniej EURO VI.
- Każdy autobus posiada łącznie co najmniej 80 miejsc, z tego minimalnie 45 miejsc siedzących (nie licząc dodatkowych 2-4 uchylnych miejsc umiejscowionych w strefie dla wózka inwalidzkiego) oraz minimalnie 35 miejsc stojących. Liczba miejsc siedzących i stojących musi być potwierdzona w dowodzie rejestracyjnym.
- Długość: od 11 500 mm do 12 500 mm.
- Szerokość: od 2 400 mm do 2 550 mm.
- Wysokość: maksymalnie 3 400 mm.
- Każdy autobus posiada wejście z poziomu niskiej podłogi zarówno w drzwiach przednich jak i środkowych;
- Siedzenia pasażerskie: z wysokim oparciem, miękkie, wyposażone w tapicerkę wysokiej jakości na oparciu oraz na siedzisku o wysokiej odporności na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz o podwyższonej odporności na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie); wyposażone w pasy bezpieczeństwa, uchylne podłokietniki i uchwyty na każdym oparciu fotela od strony przejścia;
- Silnik: wysokoprężny; pojemność skokowa do 2200 cm3; moc: min. 235 kW;
- Skrzynia biegów: automatyczna.
WYPRAWA WEEKENDOWA Z ALD
Nim się obejrzymy znowu będziemy mogli cieszyć się weekendem. Jeśli zastanawiacie się jak spędzić kolejne majowe wolne dni polecamy skorzystanie z uroków miejscowości Sułoszowa. Znajdziecie tam wspaniały Zamek Pieskowa Skała
, do którego przylega park krajobrazowy
, po którym możecie do woli spacerować i podziwiać między innymi słynną „Maczugę Herkulesa”.
Do Sułoszowej dojedziecie oczywiście Wojewódzkimi Autobusowymi Liniami Dowozowymi! Jak wygląda weekendowy rozkład jazdy? Oto nasza propozycja:
Linia A13 startuje z Krakowa o godzinie 10:15, na przystanku Sułoszowa Pieskowa Skała będziecie już o 11:01.
Po aktywnie spędzonym dniu możecie również z nami wrócić!
Z Sułoszowej w stronę Krakowa ALD odjeżdża o 19:01.
Szczegółowy rozkład jazdy linii A13 znajdziecie tutaj: https://tiny.pl/chqxl.
Informacje w sprawie oferty znajdziecie pod linkiem: https://tiny.pl/wkb6p.
Autobusowe Linie Dowozowe Kolei Małopolskich
Oferta słaba ale cóż... Gdyby tylko gmina Sułoszowa chciała dopłacać do A13 mogłoby to wyglądać zupełnie inaczej a tak to mamy 2 pary połączeń. To i tak lepiej niż w zeszłym roku kiedy był zaledwie 1 kurs.
Pieskowa Skała leży w gminie Sułoszowa, która nie ma podpisanego porozumienia z ZTP, więc wydłużenie LR0 może być bardzo utrudnione. Na ten moment uważam że lepiej będzie jak gmina zaczenie dopłacać do A13 i w końcu ta linia dostanie bardziej sensowny rozkład z korzyścią dla turystów i przede wszystkim mieszkańców.tomek_m pisze: 18 maja 2023, 22:54 Może ZTP powinno pomyśleć nad skierowaniem LR0 z Ojcowa do Pieskowej Skały. Myślę że linia zyskałaby jeszcze większa popularność. Albo nową linię rekreacyjną przez Zielonki, Cianowice, Skałę i do Pieskowej Skały. KMŁ z tą ofertą to żadna oferta.
To wtedy ZTP musiałoby dołożyć kursy do LR0, bo ludzie tym bardziej by się nie pomieścilitomek_m pisze: 18 maja 2023, 22:54 Może ZTP powinno pomyśleć nad skierowaniem LR0 z Ojcowa do Pieskowej Skały. Myślę że linia zyskałaby jeszcze większa popularność. Albo nową linię rekreacyjną przez Zielonki, Cianowice, Skałę i do Pieskowej Skały. KMŁ z tą ofertą to żadna oferta.
Szczegóły dostępne pod adresem: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... wXNR8UQurlOferta na trasie SKA1 w istniejącym kształcie została przyjęta na okres całego rozkładu jazdy 2022/23. Częstotliwość kursowania pociągów Kolei Małopolskich co 30 minut do stacji Wieliczka Rynek Kopalnia przez większość dnia (w godzinach: 5:00 - 20:00) zostanie przywrócona wraz z roczną zmianą rozkładu jazdy od 10 grudnia 2023 r. Na chwilę obecną nie jest przewidywane uruchamianie nocnych kursów na trasie SKA1.