Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
: 25 lut 2025, 10:31
Zastanawiam się trochę jak to wszystko będzie w praktyce działać. Dwie rzeczy pod dyskusję.
1. Linia roboczo "72" - czyli dwukierunkowy tramwaj CM - Rondo Grunwaldzkie. Jakie tu f może być? Czy MPK jest w stanie zapewnić tu taborowo f=7,5? Jak w tym kontekście wytrzyma to pętla na Makach? Trzy linie tam z f=7,5? Tego nawet w normalnym układzie nie ma... więc opcje są takie, że albo "72" będzie mieć f=15 co wydaje mi się za mało albo coś obecnego zleci na f=15. I czy wtedy dawcą nie stanie się jednak "52" i to ono nie zleci na f=15?
BTW. Wychodzi kolejna krótkowzroczność naszych projektantów, czyli brak wyjazdu z pętli Łagiewniki w stronę Borku. W sytuacji gdy wszystko na Maki jedzie przez Łagiewniki aż się prosi by "11" czasowo kończyło właśnie tam i nie zapychało pętli na Makach. Bo w zawracanie tej linii przez pół roku na zajezdni nie wierzę.
2. Linia autobusowa do pętli Nowy Świat. Rozumiem, że jej zadaniem jest zapewnić przejazd KM na drugą stronę Wisły i połączenie z tramwajem? Tylko w praktyce gdzie będą przystanki??? Jadąc od Konopnickiej, przystanek będzie dopiero na pętli? W tej sytuacji realnie nie będzie jak przesiąść się na tramwaj...? Czy ta linia nie powinna w tej sytuacji jednak jechać pod Filharmonię i dalej w prawo pętla uliczna Straszewskiego-Podzamcze-Powiśle? W drugą stronę to samo pytanie - w zasadzie musi być przystanek wspólny A+T pod Jubilatem, bo bez niego będzie lipa...
Jak to wszystko oceniacie?
1. Linia roboczo "72" - czyli dwukierunkowy tramwaj CM - Rondo Grunwaldzkie. Jakie tu f może być? Czy MPK jest w stanie zapewnić tu taborowo f=7,5? Jak w tym kontekście wytrzyma to pętla na Makach? Trzy linie tam z f=7,5? Tego nawet w normalnym układzie nie ma... więc opcje są takie, że albo "72" będzie mieć f=15 co wydaje mi się za mało albo coś obecnego zleci na f=15. I czy wtedy dawcą nie stanie się jednak "52" i to ono nie zleci na f=15?
BTW. Wychodzi kolejna krótkowzroczność naszych projektantów, czyli brak wyjazdu z pętli Łagiewniki w stronę Borku. W sytuacji gdy wszystko na Maki jedzie przez Łagiewniki aż się prosi by "11" czasowo kończyło właśnie tam i nie zapychało pętli na Makach. Bo w zawracanie tej linii przez pół roku na zajezdni nie wierzę.
2. Linia autobusowa do pętli Nowy Świat. Rozumiem, że jej zadaniem jest zapewnić przejazd KM na drugą stronę Wisły i połączenie z tramwajem? Tylko w praktyce gdzie będą przystanki??? Jadąc od Konopnickiej, przystanek będzie dopiero na pętli? W tej sytuacji realnie nie będzie jak przesiąść się na tramwaj...? Czy ta linia nie powinna w tej sytuacji jednak jechać pod Filharmonię i dalej w prawo pętla uliczna Straszewskiego-Podzamcze-Powiśle? W drugą stronę to samo pytanie - w zasadzie musi być przystanek wspólny A+T pod Jubilatem, bo bez niego będzie lipa...
Jak to wszystko oceniacie?