Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
-
- Pasażer
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 cze 2025, 16:29
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
Pierwszy raz jestem pozytywnie zaskoczona informacją o utworzeniu przystanków tymczasowych na wysokości Muzeum Lotnictwa. Do tej pory przy tego typu remontach mieszkańcy okolic ul. Markowskiego byli zmuszeni do wycieczek na Wieczystą. O ile dla zdrowej osoby to nie aż taki problem, tak wielu starszych czy rodziców z wózkami przeszło swoje.
Natomiast również żałuję, że nie da się rozwiązać kwestii autobusu 704 pętlą na dolnym poziomie ronda Mogilskiego, bo tkwienie często kilku minut na objeździe Mogilskiego u góry faktycznie jest uciążliwe. A w końcu jakby nie patrzeć to autobus za tramwaj.
Natomiast również żałuję, że nie da się rozwiązać kwestii autobusu 704 pętlą na dolnym poziomie ronda Mogilskiego, bo tkwienie często kilku minut na objeździe Mogilskiego u góry faktycznie jest uciążliwe. A w końcu jakby nie patrzeć to autobus za tramwaj.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
Odnośnie przystanków tymczasowych dla KMK na jezdni na wysokości MLP oraz Cystersów wnioskowaliśmy już w połowie kwietnia
Jak widać, jeśli się chce, to "da się" 
Jak dla mnie osobiście wcześniejsze rozwiązania, z brakiem obsługi tych miejsc, były "lekko" nieakceptowalne i na szczęście jest zgoda ZTP i IR na taką zmianę.
Pod kątem poziomu -1 na Mogilskim - autobus musiałby jechać dalej. Pierwotnie wnioskowaliśmy o obsługę Mogilskiej tramwajami dwukierunkowymi (co nie przeszło), niemniej szczerze to liczyliśmy na to, że ZTP zaproponuje jednak jakąś inną sensowną alternatywę. Jak dla mnie najsensowniejszą, tym bardziej w obliczu równoczesnego zamknięcia tunelu, byłoby poprowadzenie 704 aż do Teatru Słowackiego i potem w Pawią (z powrotem przez pl. Matejki), ew. analogicznie jak 125 przez Lubicz - Rakowicką - do RDA.


Jak dla mnie osobiście wcześniejsze rozwiązania, z brakiem obsługi tych miejsc, były "lekko" nieakceptowalne i na szczęście jest zgoda ZTP i IR na taką zmianę.
Pod kątem poziomu -1 na Mogilskim - autobus musiałby jechać dalej. Pierwotnie wnioskowaliśmy o obsługę Mogilskiej tramwajami dwukierunkowymi (co nie przeszło), niemniej szczerze to liczyliśmy na to, że ZTP zaproponuje jednak jakąś inną sensowną alternatywę. Jak dla mnie najsensowniejszą, tym bardziej w obliczu równoczesnego zamknięcia tunelu, byłoby poprowadzenie 704 aż do Teatru Słowackiego i potem w Pawią (z powrotem przez pl. Matejki), ew. analogicznie jak 125 przez Lubicz - Rakowicką - do RDA.
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
"704" w takim przypadku musi jechać dołem, bo inaczej nie pełni podstawowej funkcji w postaci zapewnienia przesiadki na tramwaj... Obecna trasa jest dużym uproszczeniem, z wielką niedogodnością dla pasażerów. Wydaje się, że opcji jest wiele. Ta z Pawią - mało realna cenowo niestety, bo znacznie dłuższa. Realnie albo opcja jak "125" do RDA.
Natomiast absolutnym minimum powinno być zrobienie tymczasowego przystanku za wlotem Kieleckiej, aby pasażerowie "704" mogli wysiąść przed objeżdżaniem ronda.
Natomiast absolutnym minimum powinno być zrobienie tymczasowego przystanku za wlotem Kieleckiej, aby pasażerowie "704" mogli wysiąść przed objeżdżaniem ronda.
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
Gdyby "50" pojechała Grzegórzecką to nie obsłużyłaby ronda Mogilskiego które jest chyba najważniejszym węzłem na jej trasie. Stąd wg mnie dobrze, że skierowano ją przez Lubicz.miki3uwu pisze: 20 cze 2025, 22:54Dziwi mnie że 50 nie wysłali Grzegórzecką i Pawią, to samo którejś z linii 4, 74 ale ok, też ujdzie.
Podobnie z "4" i "74". Przy zawieszonej "44" oraz globalnie obniżonych częstotliwościach, te linie będą się wzajemnie odciążać więc dobrze, że dostaną tę samą trasę.
Wg ostatnich zapowiedzi - w połowie lipca.
Do tego zawieszenie "10" oznacza, że w weekendy oraz w tygodniu po godz. 20 nie będzie połączenia z Trasy Łagiewnickiej w stronę Podgórza, a nawet w ogóle do Łagiewnik! Zostaje sama "50" z f20-30. Pewien ratunek w "133+135", jednak dojeżdżają one tylko do Łagiewnik, do tego nie obsługują przystanku w tunelu TŁ.Kowalik pisze: 23 cze 2025, 16:31Ja w dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego linia 11, kursuje tylko w dni powszednie, w okresie wakacyjnym.. Nikt z Kurdwanowa, Woli, Piasków nie może wybrać się komunikacją w weekend np. nad Zakrzówek lub Ruczaj?
-
- Pasażer
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 cze 2025, 16:29
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
W imieniu wszystkich mieszkańców: bardzo za takie starania dziękuję!kot_feliks pisze: wczoraj, 8:46 Odnośnie przystanków tymczasowych dla KMK na jezdni na wysokości MLP oraz Cystersów wnioskowaliśmy już w połowie kwietniaJak widać, jeśli się chce, to "da się"
"

-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
A nie da się posłać wodorowców na 133/135 i puścić tunelem?
-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
Żeby obsługiwały przystanek. Zawsze można zrobić tymczasowy przed/po tunelu samochodowym
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
No to przecież masz przystanki po obu stronach tunelu - Turowicza (gdzie autobusy już stają) oraz Łagiewniki SKA.Gołąb_NGT8 pisze: dzisiaj, 7:55 Żeby obsługiwały przystanek. Zawsze można zrobić tymczasowy przed/po tunelu samochodowym
Przy samym wlocie/wylocie z tunelu nikt nie zrobi przystanków - nawet tymczasowych - bo nie ma tam żadnego chodnika, tylko bariery energochłonne.
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
Gołąb- Ale po co? Skoro te linie są potrzebne na Fredry?
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
Tak samo "704" może się nawracać na Rondzie Grzegórzeckim, lub jeżeli korki będą stwarzać problem to może warto rozważyć taką trasę. Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie - Al. Pokoju - Fabryczna - Cystersów - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Czyżyny Dworzec. Powrót Czyżyny Dworzec - Al. Jana Pawła II - Mogilska - Rondo Mogilskie.fysztof pisze: wczoraj, 10:15 "704" w takim przypadku musi jechać dołem, bo inaczej nie pełni podstawowej funkcji w postaci zapewnienia przesiadki na tramwaj... Obecna trasa jest dużym uproszczeniem, z wielką niedogodnością dla pasażerów. Wydaje się, że opcji jest wiele. Ta z Pawią - mało realna cenowo niestety, bo znacznie dłuższa. Realnie albo opcja jak "125" do RDA.
Natomiast absolutnym minimum powinno być zrobienie tymczasowego przystanku za wlotem Kieleckiej, aby pasażerowie "704" mogli wysiąść przed objeżdżaniem ronda.
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
Najważniejsze żeby 704 jechało dołem w stronę centrum. Każdy przystanek autobusowy jest albo daleko od przystanku tramwajowego, gdzie na początku będą dostępne tylko 2, przy wlocie od Ronda Grzegórzeckiego lub dojazd do niego zajmuje długo (07, 09). W stronę Czyżyn 704 mógłby stawać na 07, ponieważ jest do niego niedaleko od tramwaju.
Najlepiej by było, żeby 704 jechał pod Dworzec Główny Wschód po trasie 125. Skoro ZTP już i tak "zapomina" o komunikacji zastępczej za tunel, to można chociaż zapewnić kawałek pod dworzec. Ewentualnie, jeśli nie pod dworzec, 704 mogłoby zawracać przez Lubicz, Rakowicką, Lubomirskiego i zatrzymać się na Rondzie Mogilskim 07. Wtedy Lubicz 01 mógłby być przystankiem końcowo-początkowym i w stronę Czyżyn dodatkowo obsługiwać Uniwersytet Ekonomiczny 03
Najlepiej by było, żeby 704 jechał pod Dworzec Główny Wschód po trasie 125. Skoro ZTP już i tak "zapomina" o komunikacji zastępczej za tunel, to można chociaż zapewnić kawałek pod dworzec. Ewentualnie, jeśli nie pod dworzec, 704 mogłoby zawracać przez Lubicz, Rakowicką, Lubomirskiego i zatrzymać się na Rondzie Mogilskim 07. Wtedy Lubicz 01 mógłby być przystankiem końcowo-początkowym i w stronę Czyżyn dodatkowo obsługiwać Uniwersytet Ekonomiczny 03
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
A na samym Grzegórzeckim i Cystersów nie będzie też stał? Weź jeszcze pod uwagę problematyczną (czasowo) nawrotkę na Al. Pokoju, żeby w tych Cystersów w ogóle mógł skręcić.Szymi pisze: dzisiaj, 18:33 Tak samo "704" może się nawracać na Rondzie Grzegórzeckim, lub jeżeli korki będą stwarzać problem to może warto rozważyć taką trasę. Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie - Al. Pokoju - Fabryczna - Cystersów - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Czyżyny Dworzec. Powrót Czyżyny Dworzec - Al. Jana Pawła II - Mogilska - Rondo Mogilskie.
Re: Układ linii w czasie zamknięcia Wieczystej
Bautosz pisze: dzisiaj, 20:29 Najważniejsze żeby 704 jechało dołem w stronę centrum. Każdy przystanek autobusowy jest albo daleko od przystanku tramwajowego, gdzie na początku będą dostępne tylko 2, przy wlocie od Ronda Grzegórzeckiego lub dojazd do niego zajmuje długo (07, 09). W stronę Czyżyn 704 mógłby stawać na 07, ponieważ jest do niego niedaleko od tramwaju.
Najlepiej by było, żeby 704 jechał pod Dworzec Główny Wschód po trasie 125. Skoro ZTP już i tak "zapomina" o komunikacji zastępczej za tunel, to można chociaż zapewnić kawałek pod dworzec. Ewentualnie, jeśli nie pod dworzec, 704 mogłoby zawracać przez Lubicz, Rakowicką, Lubomirskiego i zatrzymać się na Rondzie Mogilskim 07. Wtedy Lubicz 01 mógłby być przystankiem końcowo-początkowym i w stronę Czyżyn dodatkowo obsługiwać Uniwersytet Ekonomiczny 03
Może rozwiązaniem byłaby też dość kontrowersyjna trasa Lubicz - Topolowa - Ariańska - Lubicz
Wiem, że może być ciasno. Skręt w lewo z Ariańskiej wymagałby dodatkowo usunięcia separatorów.
Innym co przyszło mi do głowy to Lubicz - Strzelecka - Kopernika - Botaniczna - Lubicz, jednak tu na Botanicznej najprawdopodobniej trzeba by (o zgrozo) ograniczyć miejsca parkingowe.