ABC pisze: 24 cze 2020, 19:28I zastanawiam się jaka jest prawda na temat finansów miasta? Skoro w porównaniu z wakacjami 2019 w szczycie będzie prawie taka sama ilość brygad i dodatkowo podniesiona zostanie częstotliwość w dni powszednie wieczorem oraz przez część rozkładu świątecznego do 20 minutowej.
Wg mnie skala cięć jest olbrzymia i właśnie dowodzi, że finanse są w złym stanie. Nawet jeśli powzmacniano pojedyncze linie, to całość jest na minus. "5" i wiele innych linii zawieszonych, plus zamknięcia tras. Wprawdzie takie "74" będzie częściej niż "14", jednak to w końcu remont a na Mogilskiej zostanie niewiele kursów, a Mistrzejowice nie dostaną właściwie nic w zamian - zamiast "14" i "16" będą mieć tylko szczytowe "76" - tak słabej obsługi tramwajowej Mistrzejowice jeszcze nigdy nie miały.
kot_feliks pisze: 21 cze 2020, 11:04Bo generalnie imho na Kurdwanowie spokojnie wystarczyłyby dwie naprawdę mocne linie:
- jedna do centrum przez Starowiślną (24);
- druga przez estakadę i do tunelu (50);
Gdyby to było zrobione uczciwie, czemu nie. Przy czym uczciwie oznacza również "24" co 10 minut w weekendy, bo skoro obecnie z Kurdwanowa jest dojazd do centrum co 10 minut ("6"+"24") to powinno tak zostać. Niestety w warunkach krakowskich zapewne okazałoby się, że w weekendy byłoby samo "24" co 20 minut, czyli cięcia.
No i przy braku "6" przydałoby się puścić "13" w dni powszednie z ~f=7,5 przez cały dzień by było mocne połączenie z Krakowską. Tu wychodzi czemu "6" się wybroniła przez wszystkie lata: jest tańsza niż wzmocnienia "13" i "24" jednocześnie.
Bayer2003 pisze: 21 cze 2020, 11:06Nie wiem czy ktokolwiek z Mistrzejowic/Huty marzy o "16" drogą okrężną przez Rondo Czyżyńskie (co wynika z mapki). Al. Solidarności - ok, jeżeli jest taka wola mieszkańców to dlaczego nie, przy czym nie można odbierać mieszkańcom Mistrzejowic oraz Bieńczyc bezpośredniego dojazdu do al. Jana Pawła II oraz Ptaszyckiego. Proponuję chociażby co drugi kurs starą trasą jako np. "46", przynajmniej w niektórych godzinach.
"76" zastąpi raczej "14" (Mistrzejowice - rondo Czyżyńskie) i "49" (rondo Czyżyńskie - Kopiec Wandy). "16" raczej niestety wciąż jest na wylocie
Bayer2003 pisze: 21 cze 2020, 11:06Przypuszczam (jest to oczywiście moje prywatne przypuszczenie i może się ono nie sprawdzić), że "12" powstanie po to, żeby na razie przyzwyczaić do siebie pewną (zapewne niewielką, ale jednak) grupę ludzi, a po otwarciu Trasy Łagiewnickiej zostanie ona przedłużona o kilka przystanków na Kurdwanów, po czym nabierze większego sensu.
Coś w tym może być. Niemniej zanim nie wyląduje na docelowej trasie, też uważam że będzie pustakiem, tak jak dawniej.