Strona 3 z 4

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 08 mar 2021, 9:37
autor: Kaszmir
pjetrek pisze: 07 mar 2021, 21:23Ale to odpowiedź jest bardziej w stylu "nie da się i koniec". Bo przecież przejazd był, jest i będzie i raczej nie szykuje się jego przebudowa na bezkolizyjne skrzyżowanie...
Przypomina się batalia Złocienia o linię w kier. Nowego Bieżanowa. Ile to miesięcy (lat?) "nie dało się" bo przejazd kolejowy przez Półłanki itd. W końcu jednak wywalczono "183", a z czasem skierowano tamtędy nawet linię dalekosiężną "163". I świat się nie skończył.

Coraz bardziej jednak skłaniam się do linii lokalnej, która obsłużyłaby Poznańską czy Friedleina, bez przekraczana torów kolejowych. Wszak o to głównie chodzi, by mieszkańcy tych rejonów zyskali autobus do centrum.

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 30 maja 2021, 11:49
autor: Kaszmir
Swoją drogą, a propos planów dodania przystanku "Friedleina" na Wrocławskiej (artykuł), RDV zajęła negatywne stanowisko w tej sprawie:
Moja Krowodrza pisze:Biorąc pod uwagę zdanie mieszkańców co do planowanej przez urzędników miejskich lokalizacji nowych przystanków przy ulicy Wrocławskiej (odcinek pomiedzy ulicami Łokietka I Odrowąża) jako Marcin Grega - Radny Dzielnicy V Krowodrza wraz z innymi radnymi zająłem się tą sprawą. W ramach prac Zarządu Dzielnicy V Krowodrza zaproponowaliśmy projekt uchwały, przyjętej na ostatniej sesji dzielnicy, który negatywnie opiniuje zaproponowane przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie lokalizacje nowych przystanków komunikacji miejskiej przed budynkami przy Wrocławskiej 12B i 5B.

Negatywna opinia została wydana że względu na:

* usytuowanie przystanków zaraz pod oknami mieszkańców budynków Wrocławska 12B i 5B, powodowałoby dodatkowy hałas, zanieczyszczenie spalinami oraz drgania budynków, co znacznie pogorszyłoby warunki ich życia

* utworzenie przystanków wiąże się z likwidacją 9 miejsc parkingowych oraz stojaków rowerowych, z których korzysta wielu mieszkańców

* planowana lokalizacja przystanku przy posesji 5B jest wyznaczona na prywatnym wyjeździe z posesji, co może prowadzić do blokowania przystanku, znacznie utrudnić wyjazd z posesji oraz uniemożności dokonania wymiany pasażerów w autobusie

* przez wprowadzenie nowych przystanków ulegnie zmianie organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Wrocławskiej, Śląskiej i Odrowąża oraz skrzyżowaniu ulic Wrocławskiej, Łokietka i Freidleina co jedynie pogorszy i tak złą sytuację komunikacyjną w tym rejonie Krowodrzy

* projektowane przystanki są oddalone od obecnie istniejących jedynie około 260 m, co tym samym nie uzasadnia wprowadzenia tak znaczących zmian wpływających bezpośrednio na sytuację mieszkających w pobliżu ludzi jak i dotychczasowy układ drogowy

Przy okazji brdzo dziękuję za pomoc i wsparcie w tej sprawie radnym Marta Burzyńska - Radna Dzielnicy V Krowodrza, Natalia Schmidt-Polończyk, Annie Pojałowskiej, Edwardowi Tarczałowiczowi i Mariuszowi Bembenkowi.

Jednocześnie należy podkreślić, iż sytuacja komunikacyjna na ulicy Wrocławskiej, zwłaszcza w godzinach szczytu, jest bardzo zła – tworzą się ogromne zatory, a autobusy jeżdżą poza wyznaczonym rozkładem i stoją w korku, tym samym pasażerowie pokonują odcinki pomiędzy przystankami znacznie szybciej pieszo, niż komunikacją miejską. Mam nadzieję, że urzędnicy miejscy zamiast planować inwestycje za biurka, podejdą konstruktywnie do tematu i wszelkie nowe pomysły będą najpierw konsultować z mieszkańcami i Radą Dzielnicy a dopiero potem chwalić się nimi w mediach.
https://www.facebook.com/MojaKrowodrza/ ... 7313281490

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 22 sty 2024, 17:21
autor: pjetrek
Jutro 17:00 zaplanowane jest spotkanie ZDMK w sprawie przebudowy skrzyżowania ulic Łokietka/Poznańska/Składowa. Pomysłów było kilka, w tym niektóre wręcz futurystyczne, jak wielkie rondo dookoła zabytkowej rogatki, czy wprowadzenie autobusu w ulicę Składową. Po wstępnej krytyce doprojektowano kolejne dwa warianty, już mniej rewolucyjne... Spotkanie jutro, a propozycje i uwagi można składać do końca stycznia.

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kolej ... 53190.html

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 18 gru 2024, 19:26
autor: Cyjan
Czy były kiedyś postulowane jakieś radykalne zmiany ze strony mieszkańców albo rady w tym rejonie pokroju puszczenia autobusu przez Mazowiecką? To jest jedna z najgęściej zaludnionych okolic Krakowa, gdzie mieszka masa młodych osób i tylko się prosi o pozyskiwanie pasażerów. Z mojego mieszkania tam pamiętam ile razy widziałam jak ludzie wolą czasem iść na nogach na Kleparz albo Królewską, oraz zawsze w szczycie 100% zapełnień.

Druga linia nic nie da, częstotliwościowo lepiej nic się nie ugra, więc co w takim razie? Problem będzie się spiętrzał tylko z czasem, warto już teraz planować.

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 18 gru 2024, 20:01
autor: Aułrora
Cyjan pisze: 18 gru 2024, 19:26 Czy były kiedyś postulowane jakieś radykalne zmiany ze strony mieszkańców albo rady w tym rejonie pokroju puszczenia autobusu przez Mazowiecką? To jest jedna z najgęściej zaludnionych okolic Krakowa, gdzie mieszka masa młodych osób i tylko się prosi o pozyskiwanie pasażerów. Z mojego mieszkania tam pamiętam ile razy widziałam jak ludzie wolą czasem iść na nogach na Kleparz albo Królewską, oraz zawsze w szczycie 100% zapełnień.

Druga linia nic nie da, częstotliwościowo lepiej nic się nie ugra, więc co w takim razie? Problem będzie się spiętrzał tylko z czasem, warto już teraz planować.
Właśnie. Tak patrząc to de facto na ul. Mazowieckiej nie ma przeciwwskazań na to aby tam jechał autobus. To w czym jest problem aby tam jechał autobus no np. 189? Tak jak kiedyś proponowałem pod twoim postem ws. ul. Mazowieckiej:
Zorza Polarna pisze: 29 lis 2024, 13:00 189: PL. CENTRALNY IM. RONALDA REAGANA - [...] - Nowy Kleparz - Słowackiego - - Mazowiecka -Al. Kijowska - Wrocławska - Radzikowskiego - Weissa - AZORY
Z tą właśnie różnicą, że własnie by jechał przez Mazowiecką.
Co stoi na przeszkodzie???

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 18 gru 2024, 20:21
autor: yosujiro
Kiedyś bym powiedział, że na przeszkodzie stoi skręt z Alej w Mazowiecką. Ale skoro wepchnęli 125 w skręt z Mogilskiej w Cystersów...

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 18 gru 2024, 21:06
autor: Filip
Cyjan pisze: 18 gru 2024, 19:26 Czy były kiedyś postulowane jakieś radykalne zmiany ze strony mieszkańców albo rady w tym rejonie pokroju puszczenia autobusu przez Mazowiecką? To jest jedna z najgęściej zaludnionych okolic Krakowa, gdzie mieszka masa młodych osób i tylko się prosi o pozyskiwanie pasażerów. Z mojego mieszkania tam pamiętam ile razy widziałam jak ludzie wolą czasem iść na nogach na Kleparz albo Królewską, oraz zawsze w szczycie 100% zapełnień.

Druga linia nic nie da, częstotliwościowo lepiej nic się nie ugra, więc co w takim razie? Problem będzie się spiętrzał tylko z czasem, warto już teraz planować.
Jako mieszkaniec tej okolicy powiem Ci że to bez sensu. Mówisz masa młodych osób więc nie są oni ograniczeni ruchowo, ja do wysportowanych nie należę a idę od siebie (bloki na wysokości Wójtowskiej) na Wrocławską 3-4 minuty. Pod Radio Kraków 5-6. Na Plac Inwalidów 8, na Kleparz 10. Mazowiecka stoi a będzie stać jeszcze bardziej jak zaczną budować pod 21. Dużo bardziej bym się ucieszył jakby przy Grottgera w końcu zaczęło stawać więcej linii bo w tej chwili większość autobusów omija przystanek a ludzie stoją jak głupi. Czekanie na 189 które jeździ jak chce vs 8 minut spaceru na tramwaj, dla mnie wybór jest prosty.

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 18 gru 2024, 21:14
autor: pjetrek
Też mi się nie wydaje, żeby Mazowiecka potrzebowała swojej linii autobusowej. Całość przejścia z Wrocławskiej do Królewskiej to max. 10 minut, a miejscowi znają jeszcze skróty między blokami i można przeskoczyć szybciej... I już jest tramwaj w każdą stronę miasta. Można też podejść w stronę Wrocławskiej, ale 130 jest mocno loteryjna przez korki na Kleparzu...
Natomiast co do przystanku "Radio Kraków" to faktycznie przydałoby się, żeby zatrzymywało się tam więcej linii... Na 14 linii dziennych, aż siedem pomija ten przystanek! A na dodatek właściwie i tak często muszą tam zwolnić/zatrzymać się bo są blokowane, albo ustępują miejsca kolegom, którzy obsługują ten przystanek. Gdyby chociaż miejskie przyspieszone zatrzymywały się na tym przystanku, to już by była większa oferta o 4 linie...

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 18 gru 2024, 22:42
autor: gadolin
Może zamiast próbować wpychać linie wzdłuż ciągów warto kombinować w poprzek? W sensie wewnątrzdzielnicowe (no, mniej więcej) dowozówki do szyny, zarówno SKA jak i tramwaju. Na przykład propozycja linii w relacji Górka–Wizjonerów, jaka tutaj niedawno padła: viewtopic.php?p=54650#p54622
Tego, że tory i przystanki leżą na pustkowiach prędko nie przeskoczymy, ale wydaje mi się, że nierzadko potencjał kolei mógłby być lepiej wykorzystany, gdyby dało się do niej wygodnie dostać.

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 18 gru 2024, 22:59
autor: Kaszmir
Mazowiecką nic nie jeździ bo leży 200-250 metrów od Wrocławskiej. Wybrano zatem by Wrocławską jechała jedna mocniejsza linia, niż by każda z tych dwóch ulic miała swój autobus lecz dwa razy rzadziej.

I odwrotnie, gdyby były środki i wola na kolejną linię w tym rejonie, lepiej wg mnie skierować ją Wrocławską by wszystkie kursy można było łapać w jednym miejscu.

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 19 gru 2024, 8:38
autor: Kacper
gadolin pisze: 18 gru 2024, 22:42 Tego, że tory i przystanki leżą na pustkowiach prędko nie przeskoczymy, ale wydaje mi się, że nierzadko potencjał kolei mógłby być lepiej wykorzystany, gdyby dało się do niej wygodnie dostać.
W przypadku Łobzowa naprawdę dużo dałoby już samo dobudowanie ścieżki od strony gigantycznego blokowiska, a najlepiej wraz z kładką nad peronami od strony wschodniej (do ul Styki)

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 19 gru 2024, 9:24
autor: Cyjan
Kaszmir pisze: 18 gru 2024, 22:59 Mazowiecką nic nie jeździ bo leży 200-250 metrów od Wrocławskiej. Wybrano zatem by Wrocławską jechała jedna mocniejsza linia, niż by każda z tych dwóch ulic miała swój autobus lecz dwa razy rzadziej.

I odwrotnie, gdyby były środki i wola na kolejną linię w tym rejonie, lepiej wg mnie skierować ją Wrocławską by wszystkie kursy można było łapać w jednym miejscu.
Okej, w takim razie z czasem i coraz to nowszymi budowami można by rozważyć f <10 dla 130, skoro f10 nawet czasem w szczycie nie wystarcza.

Co do tego, że nie ma sensu robić lepszej komunikacji, bo są młodzi ludzie i mogą chodzić to jest to proszenie się o gigantyczne korki w zimie i deszczu, plus Łobzów jest zamieszkiwany dalej ponadprzeciętnie przez osoby starsze. Pamiętam, że na Wrocławskiej praktycznie każde miejsce siedzące potrafiło być zajęte przez osobę starszą. Jest to też linia, która mimo wszystko ma najbliższy przystanek do Szpitala Wojskowego.

Myślę, że znakiem tego jak ten rejon jest niedokomunikowany jest fakt, że dalej są tam ogromne korki (przy czym połowa z problemu wynika z układu skrzyżowań Wrocławska-Prądnicka-Aleje) i powinno się poprawiać jakość kursów dopóki to nie zostanie choć trochę okiełznane.

W Kwestii Radia Kraków - ciężko się nie zgodzić, koniecznie widziałabym tam przynajmniej 501.

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 19 gru 2024, 9:50
autor: Kaszmir
Cyjan pisze: 19 gru 2024, 9:24Okej, w takim razie z czasem i coraz to nowszymi budowami można by rozważyć f <10 dla 130, skoro f10 nawet czasem w szczycie nie wystarcza.
Pełna zgoda! Dawniej "130" jeździło częściej. Wg mnie jest kandydatem na (co najmniej) f7,5.

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 19 gru 2024, 13:59
autor: kbieniu7
Kaszmir pisze: 19 gru 2024, 9:50 Pełna zgoda! Dawniej "130" jeździło częściej. Wg mnie jest kandydatem na (co najmniej) f7,5.
I na parę buspasów ;)

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

: 19 gru 2024, 14:36
autor: Cyjan
kbieniu7 pisze: 19 gru 2024, 13:59 I na parę buspasów ;)
I przebudowę Kleparza