Komunikacja miejska w 2025 roku

- Linie, trasy, rozkłady
dsp
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 24 paź 2023, 12:12

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: dsp » 28 lut 2025, 9:33

Mnie zastanawia inny fragment informacji na stronie "psmkms": "Dodatkowo, wprowadzony będzie ruch jednokierunkowy dla pojazdów wzdłuż ulicy Straszewskiego w kierunku Filharmonii". Natomiast z planów stałej organizacji ruchu dostępnej w projekcie wynika, że ruch będzie w dalszym ciągu dwukierunkowy, jedynie w kierunku Piłsudskiego będzie przeniesiony na torowisko tramwajowe: "Utrzymano dwukierunkowy ruch samochodowy w ulicy Straszewskiego poprzez zaprojektowany pas ruchu ogólnego szerokości 3,0m i pas dla komunikacji zbiorowej szerokości 3,55m na kierunku od ulicy Piłsudskiego do granicy opracowania przy przejściu dla pieszych na wysokości ul. Smoleńsk oraz na kierunku przeciwnym tj. od przejścia dla pieszych przy ul. Smoleńsk do granicy opracowania w ul. Straszewskiego zaprojektowano jeden pas ruchu ogólnego po torowisku tramwajowym oraz wydzielenie pasa rowerowego szerokości 1,5m przed skrzyżowaniem z ul. Piłsudskiego."

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Ydhflx » 02 mar 2025, 14:27

W weekendy, linie 1 i 22 ze Starowiślnej w stronę Huty jeżdżą w zawrotnym takcie 5+15. Można dodać do długiej listy porażek synchronizacji.

Z drugiej strony, 173+164 w DP do centrum w teorii są w idealnym takcie 7+8. A w praktyce to w ostatni czwartek jechałem właśnie z Bronowic SKA, i odjechały minutę po sobie (a kolejny w związku z tym za kwadrans), i oczywiście ponieważ jadą z różnych przystanków to skończyłem w tym jadącym później. Prawie też zdążyłem na spóźnionego 7 minut 310, zsynchronizowanego notabene z 173 do zawrotnego taktu 4+11 w rannym szczycie (a przypominam, 310 zastąpiło 114 na miejskim odcinku). Tak z kolei niestety wygląda synchronizacja autobusów stojących w różnych korkach a jej efektem jest systematyczne pogarszanie realnej oferty przy braku spadku kosztów.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: impuls » 02 mar 2025, 21:06

Ydhflx pisze: 02 mar 2025, 14:27 W weekendy, linie 1 i 22 ze Starowiślnej w stronę Huty jeżdżą w zawrotnym takcie 5+15. Można dodać do długiej listy porażek synchronizacji.
Ale na wspólnym długim odcinku z 14 już jest dużo lepiej. Np z Ronda Grzegórzeckiego w stronę Huty
"14" 06
"1" 13
"22" 18
"14" 26 itd.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 530
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kowalik » 02 mar 2025, 21:40

To tak samo wygląda w niedzielę synchronizacja 11 i 50 na wspólnym odcinku. Zwłaszcza w godzinach 9-14 gdy obie kursują co 20 minut. W obie strony mają takt 4+16. Dodatkowo w kierunku centrum o ile jest 24, to oczywiście przyjeżdża na Kabel za 9, więc nie ma alternatywy by dotrzeć do Ronda Mogilskiego. Na powrocie jest zawrotna minuta zapasu :lol:

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Ydhflx » 02 mar 2025, 22:11

impuls pisze: 02 mar 2025, 21:06 Ale na wspólnym długim odcinku z 14 już jest dużo lepiej. Np z Ronda Grzegórzeckiego w stronę Huty
"14" 06
"1" 13
"22" 18
"14" 26 itd.
Przynajmniej tyle... za to dodam, że przystanek Hala Targowa to również przesiadki z SKA czyli słynna "integracja z koleją". Jak działa w praktyce - jak napisałem wyżej, dwie linie do Huty w takcie 5+15.

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Piotr246 » 03 mar 2025, 14:26

Skrzyżowanie Centralna/Nowohucka przejezdne od piątku 7 marca. Pytanie czy ruszy jakaś linia przy tej okazji?

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: 28.02.2025

Post autor: Piotr246 » 04 mar 2025, 13:55

Szybko poszło.
linia 163 – zostanie wykonany dodatkowy kurs z przystanku Szpital Rydygiera o godz. 05:05 w dni powszednie;
nastąpi korekta odjazdu z przystanku Szpital Rydygiera z godz. 04:59 na godz. 04:54;

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kaszmir » 04 mar 2025, 18:46

Kontynuując tutaj z wątku o Bronowicach:
Ydhflx pisze: 04 mar 2025, 18:37Należy dążyć do złączenia 501 i 511 w jedną mocną linię po otwarciu pętli na Wzgórzach Krzesławickich, a nie tworzyć kolejne potworki których synchronizacja się nie udaje.
Też byłbym za tym - gdzie się da to łączyć takie pary w jedną linię, ew. jeśli jest potrzeba lokalnego rozdzielenia trasy to zostawiać jako dwie lecz o marszrutach jak najbardziej zbliżonych do siebie. Podobnie z końcówkami - ze względu na ułatwienie synchronizacji i ustawiania brygad dobrze by takie pary miały choć jedną pętlę wspólną, a najlepiej obie.

"501+511" mogłyby stać się jedną linią, ew. bliźniakami z sąsiednimi końcówkami na wschodzie - gdyby była potrzeba, jedna mogłaby kończyć na Stokach, druga na Wzgórzach (choć najlepiej by stały się jedną linią). Oczywiście w zamian na Obrońców Krzyża inny autobus o szybkiej trasie do centrum.

"132+139" podobnie. Tu ew. rozdzielenie w Hucie ze względu na obsługę os. Zielonego. Można by w praktyce zatem zrobić "139+439".

Może kandydatami byłyby również dwie z trójki linii "152/189/502". Tu otwarcie tramwaju na Meissnera będzie dobrą okazją by uporządkować układ tras.

fysztof
Ekspert
Posty: 877
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: fysztof » 05 mar 2025, 8:33

impuls pisze: 26 lut 2025, 21:08 W jednym czasie w okolicach maja - czerwca możemy mieć
- zamknięty Most Grunwaldzki
- przebudowę Straszewskiego lub Franciszkańskiej
- przebudowę Mogilskiej
- przebudowę Solidarności
- przebudowę pętli Wzgórza K
- funkcjonowanie pętli Mistrzejowice w ograniczonym zakresie
Zatem powyższe inwestycje wpłyną na zawieszenia lub zmiany na liniach
1,2,4,5,6,8,9,10,13,16,18,19,20,21,22,52,44,49,75. W zasadzie remonty nie dotkną 3, 11 (choć tu też mogą coś zrobić), 14, 50.
Zacząłem to sobie spisywać, co nas i kiedy w tym roku tramwajowo czeka... I wyszło mi jak niżej. Wskazane przedziały czasowe oznaczają czasy wyłączenia torowiska w danej lokalizacji (sama inwestycja może trwać dłużej) - na podstawie tego, co po portalach znalazłem. Jeśli są jakieś korekty, to piszcie proszę.
a. Franciszkańska: połowa marca - koniec(?) czerwca
b. Most Grunwaldzki: połowa maja - koniec października
c. Piłsudskiego/Straszewskiego: koniec(?) czerwca - koniec(?) grudnia
d. Mogilska/Meissnera: koniec czerwca - koniec(?) września
e. al. Solidarności: do końca kwietnia(?)
f. pętla Wzgórza Krzesławickie: - koniec czerwca(?)
g. pętla Mistrzejowice: zapewne w obecnym stanie przez cały 2025 rok
Bagatela czy Starowiślna w tym roku nie wejdą.

Przekładając powyższe na miesiące, w uproszczeniu można przyjąć następujące zamknięcia:
III-IV: Franciszkańska, Solidarności, Mistrzejowice, Wzgórza K.
V-VI: Franciszkańska, Most Grunwaldzki, Mistrzejowice, Wzgórza K.
VII-IX: Most Grunwaldzki, Piłsudskiego/Straszewskiego, Mogilska/Meissnera, Mistrzejowice
X: Most Grunwaldzki, Piłsudskiego/Straszewskiego, Mistrzejowice
XI-XII: Piłsudskiego/Straszewskiego, Mistrzejowice

Wygląda, że nie będzie tak źle jak wróżyłeś... ale zależy jak będzie to wszystko szło. Największy znak zapytania mam co do terminu alei Solidarności, bo przy starcie podawano koniec kwietnia jako termin przywrócenia ruchu - pytanie czy to aktualne na dziś jest. Wzgórza zakładam, że na wakacje najdalej oddadzą w formie przejezdności - a może nawet wcześniej. Franciszkańska ma trwać do czerwca (pewnie do wakacji) i dopiero wtedy ruszy Straszewskiego. Mogilska od wakacji "do września" (ale tu zakładam, że to obejmie wrzesień, choć zobaczymy). Najtrudniejsze będą oczywiście wakacje (pytanie właśnie czy z wrześniem), ale zamknięte będą jednocześnie maksymalnie "tylko" cztery miejsca - w wakacje będą to: Most Grunwaldzki, Piłsudskiego/Straszewskiego, Mogilska/Meissnera i pętla Mistrzejowice.

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: krawiec » 05 mar 2025, 8:51

Kaszmir pisze: 04 mar 2025, 18:46 Kontynuując tutaj z wątku o Bronowicach:


Też byłbym za tym - gdzie się da to łączyć takie pary w jedną linię, ew. jeśli jest potrzeba lokalnego rozdzielenia trasy to zostawiać jako dwie lecz o marszrutach jak najbardziej zbliżonych do siebie. Podobnie z końcówkami - ze względu na ułatwienie synchronizacji i ustawiania brygad dobrze by takie pary miały choć jedną pętlę wspólną, a najlepiej obie.

"501+511" mogłyby stać się jedną linią, ew. bliźniakami z sąsiednimi końcówkami na wschodzie - gdyby była potrzeba, jedna mogłaby kończyć na Stokach, druga na Wzgórzach (choć najlepiej by stały się jedną linią). Oczywiście w zamian na Obrońców Krzyża inny autobus o szybkiej trasie do centrum.

"132+139" podobnie. Tu ew. rozdzielenie w Hucie ze względu na obsługę os. Zielonego. Można by w praktyce zatem zrobić "139+439".

Może kandydatami byłyby również dwie z trójki linii "152/189/502". Tu otwarcie tramwaju na Meissnera będzie dobrą okazją by uporządkować układ tras.
Niepotrzebnie ruszali stare układy linii. Lepsze były stare 105 (z przedłużeniem do Os. Piastów), 139 i 192.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Cyjan » 05 mar 2025, 11:13

Obrazek

Tak to się chyba rozkłada, szykują się niezapomniane wakacje
ona/jej

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kaszmir » 05 mar 2025, 11:36

krawiec pisze: 05 mar 2025, 8:51Niepotrzebnie ruszali stare układy linii. Lepsze były stare 105 (z przedłużeniem do Os. Piastów), 139 i 192.
I część z tych zmian ciężko odkręcić bo jak dało się ludziom raz daną relację, zawsze będą pasażerowie którym ona pasuje. Przykładem Prądnik Czerwony - gdyby po prostu zwiększono częstotliwość "105" z f10 do f7,5 to pewnie wszyscy by chwalili. Teraz jednak, gdy już funkcjonuje "199", trudno byłoby odebrać Prądnikowi połączenie z Alejami, nawet gdyby w zamian wzmocniono inny autobus.

Myślę, że pewną szansą może być otwieranie tramwaju w danym rejonie bo ono i tak wymusi roszady w trasach. Np. oddanie trasy Wieczysta-Mistrzejowice mogłoby być dobrą okazją by spróbować scalić "132+139", "189+502" (lub "152+502") czy "501+511". Podobnie tramwaj do Azorów dałby szansę na ponowne połączenie "194+494".

fysztof
Ekspert
Posty: 877
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: fysztof » 05 mar 2025, 14:26

Cyjan pisze: 05 mar 2025, 11:13 Tak to się chyba rozkłada, szykują się niezapomniane wakacje
Na pewno będą pamiętne. Dołączą do kolekcji takich wakacji jak w 2005 r., gdzie mieliśmy zamknięte skrzyżowanie pod Dworcem i zamieszanie na pół sieci - czy szczególnie do 2017 roku i jednoczesnego zamknięcia przejazdu przez Lubicz i przez Grzegórzecką. Uważam, że to był kulminacyjny punkt jeśli chodzi o niezapomniane aspekty zmian remontowych. Wschodnia i zachodnia część sieci łączyły się tylko przez tunel pod dworcem i estakadę w Płaszowie.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Cyjan » 05 mar 2025, 14:41

fysztof pisze: 05 mar 2025, 14:26 Na pewno będą pamiętne. Dołączą do kolekcji takich wakacji jak w 2005 r., gdzie mieliśmy zamknięte skrzyżowanie pod Dworcem i zamieszanie na pół sieci - czy szczególnie do 2017 roku i jednoczesnego zamknięcia przejazdu przez Lubicz i przez Grzegórzecką. Uważam, że to był kulminacyjny punkt jeśli chodzi o niezapomniane aspekty zmian remontowych. Wschodnia i zachodnia część sieci łączyły się tylko przez tunel pod dworcem i estakadę w Płaszowie.
Pamiętamy :D

W tym roku lipiec-październik sieć będzie wyglądać następująco:

Obrazek
ona/jej

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: krawiec » 06 mar 2025, 22:22

Kaszmir pisze: 05 mar 2025, 11:36 Myślę, że pewną szansą może być otwieranie tramwaju w danym rejonie bo ono i tak wymusi roszady w trasach. Np. oddanie trasy Wieczysta-Mistrzejowice mogłoby być dobrą okazją by spróbować scalić "132+139", "189+502" (lub "152+502") czy "501+511".
A nie lepiej 189+192?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Justforfun, podróżnik_kmk i 6 gości