Komunikacja miejska w 2025 roku
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ostatnio pełno jest słuchów, że Pani wójt stara się o autobus mpk do Wawrzeńczyc. Niestety pomysł blokuje rada gminy. Czy jest jakaś możliwość nagłośnienia sprawy?
Mieszkańcy oczekują autobusu, gmina podobno chce do Czyżyn ale to mija się z celem, do Pleszowa zupełnie wystarczy. Czy przedstawiciele PKK mogą coś zadziałać? Wywrzeć presję? My tego autobusu potrzebujemy jak ryba wody l, dość samowolki prywaciarzowi.
Mieszkańcy oczekują autobusu, gmina podobno chce do Czyżyn ale to mija się z celem, do Pleszowa zupełnie wystarczy. Czy przedstawiciele PKK mogą coś zadziałać? Wywrzeć presję? My tego autobusu potrzebujemy jak ryba wody l, dość samowolki prywaciarzowi.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A to MLD nie wystarczają? Przecież jest A37 i A50
-
- Specjalista
- Posty: 272
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A gdyby rada nie blokowała to czy Gminę w ogóle stać na MPK? Igołomia-Wawrzeńczyce jest jedną z biedniejszych w Obwarzanku Krakowskim. ZTP przecież sobie teraz krzyczy więcej za linie aglomeracyjne. A37 i A50 realizują razem 16 kursów w dni powszednie na trasie Wawrzeńczyce - Kraków Pleszów. Jak jest potrzeba na więcej to zdecydowanie lepiej (taniej) uderzać do Marszałka.Gremlinek pisze: 09 mar 2025, 19:47 Ostatnio pełno jest słuchów, że Pani wójt stara się o autobus mpk do Wawrzeńczyc. Niestety pomysł blokuje rada gminy. Czy jest jakaś możliwość nagłośnienia sprawy?
Mieszkańcy oczekują autobusu, gmina podobno chce do Czyżyn ale to mija się z celem, do Pleszowa zupełnie wystarczy. Czy przedstawiciele PKK mogą coś zadziałać? Wywrzeć presję? My tego autobusu potrzebujemy jak ryba wody l, dość samowolki prywaciarzowi.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Dokładnie tak jak pisze @mikolaj.boron. Zresztą od 2026 ZTP planuje zmiany w partycypowaniu kosztów okolicznych gmin co do finansowania KMK Aglo po których to zmianach, wiele linii 2xx może zniknąć gdyż gmin zwyczajnie nie będzie na to stać.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Pętla na Wzgórzach powinna być na czarno zakładając brak opóźnień ale tak... Będzie fajnie...
Re: Działalność ZTP
No ale z tym się należy zgodzić że jak puszczamy tramwaje innym korytarzem, bo ich dotychczasowy korytarz jest zamknięty, to logiczne że może pojechać mniej tramwajów. To tak jak mamy 2 rury i obydwoma płynie woda, to jak zamkniemy jedną z nich to w tej drugiej ciśnienie będzie 2x wyższe.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
O ile w centrum więcej tramwajów się pewnie nie pomieści, tak w wielu miejscach była to tylko wymówka by ciąć nawet gdy nie było ograniczeń.
Czemu "78" nie dociera do Górki Narodowej, choćby w dni powszednie, skoro zastępuje połowę kursów "18"?
Czemu "16" jest dalej zawieszona? Mogłaby jechać choćby na trasie Bardosa - Piastów.
Czemu "52" pocięto w weekendy, nawet na odcinku huckim który nie dostał nic w zamian?
Czemu nie ma linii zastępczej Bronowice - Filharmonia - Salwator?
Itd.
Czemu "78" nie dociera do Górki Narodowej, choćby w dni powszednie, skoro zastępuje połowę kursów "18"?
Czemu "16" jest dalej zawieszona? Mogłaby jechać choćby na trasie Bardosa - Piastów.
Czemu "52" pocięto w weekendy, nawet na odcinku huckim który nie dostał nic w zamian?
Czemu nie ma linii zastępczej Bronowice - Filharmonia - Salwator?
Itd.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Porobili nowe linie autobusowe, nie wszystkie do końca potrzebne a teraz ograniczają komunikację tramwajową, bo nie ma pieniędzy. Uważam, że na Alejach jest za dużo autobusów i tutaj powinni poszukać oszczędności. Bardziej je skoordynować. Pomiędzy godzinami szczytów wiele autobusów jest słabo napełniona a jeżdżą co chwilę. Z linii autobusowych, które się nie udały powinni się wycofać lub je przyciąć skoro nie ma kasy. Przykładem jest choćby Górka N. Przedłużono linie autobusowe a teraz obcięto częstotliwość '18'. Coraz większy bałagan, pączkowanie linii autobusowych brak koordynacji. A jeśli szuka się oszczędności to tnie się linie główne np. na majówkę 50 i 52.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Zgodzę się choć częściowo. Na Górce Narodowej autobusy i tramwaje to inne potoki i relacje, oba są potrzebne. Autobusy zresztą też zaczęto ciąć, czego przykładem "147", "189", "199", nieodwieszanie "108", "137", czy nieuruchamianie "183", "438".impuls pisze: 13 maja 2025, 12:39Porobili nowe linie autobusowe, nie wszystkie do końca potrzebne a teraz ograniczają komunikację tramwajową, bo nie ma pieniędzy. Uważam, że na Alejach jest za dużo autobusów i tutaj powinni poszukać oszczędności. Bardziej je skoordynować. Pomiędzy godzinami szczytów wiele autobusów jest słabo napełniona a jeżdżą co chwilę. Z linii autobusowych, które się nie udały powinni się wycofać lub je przyciąć skoro nie ma kasy. Przykładem jest choćby Górka N. Przedłużono linie autobusowe a teraz obcięto częstotliwość '18'. Coraz większy bałagan, pączkowanie linii autobusowych brak koordynacji. A jeśli szuka się oszczędności to tnie się linie główne np. na majówkę 50 i 52.
Też mam odczucie, że na Alejach zrobiło się tłoczno, trochę efekt polityki rozcinania linii i skracania ich tras. Np. dawniej na al. Słowackiego było jedno "192" (Huta - Wola Justowska), teraz są "189" i "192". Mam duże wątpliwości czy wszystkie linie są efektywnie wykorzystane. "513" kończące w MCO, zamiast dołożyć 2,5 km by dotarła do N. Bieżanowa, jest jednym z bardziej uderzających przykładów. "189" kończące na N. Kleparzu też nie wykorzystuje swojego potencjału.
-
- Pasażer
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 maja 2025, 13:55
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A gdzie uważasz, że powinno kończyć 189? Kiedyś widziałem pomysł przedłużenia do Azorów przez Wrocławską, ale raczej nie miałoby to sensu ze względu na korki. Może przez Prądnicką do którejś z pętli na północy?Kaszmir pisze: 13 maja 2025, 12:51
Też mam odczucie, że na Alejach zrobiło się tłoczno, trochę efekt polityki rozcinania linii i skracania ich tras. Np. dawniej na al. Słowackiego było jedno "192" (Huta - Wola Justowska), teraz są "189" i "192". Mam duże wątpliwości czy wszystkie linie są efektywnie wykorzystane. "513" kończące w MCO, zamiast dołożyć 2,5 km by dotarła do N. Bieżanowa, jest jednym z bardziej uderzających przykładów. "189" kończące na N. Kleparzu też nie wykorzystuje swojego potencjału.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Wrocławska to świetny pomysł gdyby nie te korki. Przy obecnej sytuacji lepiej wszelkie środki na wzmocnienie tego ciągu dokładać do "130" niż narażać kolejną linię na opóźnienia.siemenscombino2 pisze: 13 maja 2025, 15:25A gdzie uważasz, że powinno kończyć 189? Kiedyś widziałem pomysł przedłużenia do Azorów przez Wrocławską, ale raczej nie miałoby to sensu ze względu na korki. Może przez Prądnicką do którejś z pętli na północy?
Trochę zastanawiałem się nad skierowaniem "189" w stronę Miasteczka Studenckiego. Acz po otwarciu tramwaju na Meissnera może w ogóle zrezygnować ze "189" i jej kursy przesunąć np. na "502", czyli właściwie wrócić do układu sprzed 2016? Pozostaje kwestia połączenia Pilotów z Alejami o które walczyli mieszkańcy. W ostateczności można dołożyć przystanek "501/511" przy Narzymskiego choć nie jestem wielkim fanem tej opcji.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Mnie rozbawił ten fragment. Fajnie, ale od kwietnia są nowe stawki dla autobusów MPK, a od nowego roku dla tramwajów, więc takie stwierdzenia to jawna manipulacja. Przykładowo praca przewozowa na tramwajach spadła według artykułu z 1,42 mln km na 1,37 mln km, ale koszty wzrosły z 39,08 mln zł do 40,11 mln zł więc oceńcie sami jak jest naprawdę...Koszt funkcjonowania komunikacji miejskiej również wzrósł: z 90,1 mln zł w kwietniu 2024 r. do ponad 102 mln zł w kwietniu 2025 r. – co zdaniem miasta dowodzi, że nie mamy do czynienia z ograniczaniem nakładów na transport publiczny.
-
- Pasażer
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 maja 2025, 13:55
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Tylko czy na Czarnowiejskiej 189 nie woziłoby jedynie przypadkowych pasażerów? W końcu linia dublowałaby się ze 139 i 199 do Nowego Kleparza, a z 501/511 jeszcze dalej. Gdy jakiś czas temu 189 jeździło do Cracovii, to wielokrotnie widziałem, że na końcowym odcinku jechało jedynie kilka osób, więc skrócenie do Nowego Kleparza jednak miało jakieś uzasadnienie.Kaszmir pisze: 13 maja 2025, 15:47 Wrocławska to świetny pomysł gdyby nie te korki. Przy obecnej sytuacji lepiej wszelkie środki na wzmocnienie tego ciągu dokładać do "130" niż narażać kolejną linię na opóźnienia.
Trochę zastanawiałem się nad skierowaniem "189" w stronę Miasteczka Studenckiego. Acz po otwarciu tramwaju na Meissnera może w ogóle zrezygnować ze "189" i jej kursy przesunąć np. na "502", czyli właściwie wrócić do układu sprzed 2016? Pozostaje kwestia połączenia Pilotów z Alejami o które walczyli mieszkańcy. W ostateczności można dołożyć przystanek "501/511" przy Narzymskiego choć nie jestem wielkim fanem tej opcji.
Ale, jak zauważyłeś, jakiekolwiek większe zmiany pewnie będą przeprowadzone dopiero po otwarciu tramwaju na Meissnera.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Też uważam, że do Cracovii "189" jeździło puste. Myślę, że da się to zrozumieć - ci co chcieli dojechać z N. Huty do Muzeum Narodowego wybierali szybsze "502" lub ew. "152", z kolei ci co chcieli przesiąść się na Alejach na inne autobusy, zapewne robili to od razu na N. Kleparzu.siemenscombino2 pisze: 13 maja 2025, 16:31Tylko czy na Czarnowiejskiej 189 nie woziłoby jedynie przypadkowych pasażerów? W końcu linia dublowałaby się ze 139 i 199 do Nowego Kleparza, a z 501/511 jeszcze dalej. Gdy jakiś czas temu 189 jeździło do Cracovii, to wielokrotnie widziałem, że na końcowym odcinku jechało jedynie kilka osób, więc skrócenie do Nowego Kleparza jednak miało jakieś uzasadnienie.
Ale, jak zauważyłeś, jakiekolwiek większe zmiany pewnie będą przeprowadzone dopiero po otwarciu tramwaju na Meissnera.
Na Czarnowiejskiej linia mogłaby mieć większe wzięcie bo Miasteczko Studenckie to dość spory generator potoków. Acz tak jak piszesz, pewnie linia "walczyłaby" o potoki z "501/511" które to linie dla większości są lepszą opcją.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Justforfun, podróżnik_kmk i 6 gości