Strona 22 z 36

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 15 wrz 2020, 13:53
autor: mkm3
Skoro mimo wszystko "11" potrzebuje wzmocnienia to może zamiast tego stworka "49" przywrócić "23" choćby tylko w szczycie.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 15 wrz 2020, 14:06
autor: Kitek
mkm3 pisze: 15 wrz 2020, 13:53 Skoro mimo wszystko "11" potrzebuje wzmocnienia to może zamiast tego stworka "49" przywrócić "23" choćby tylko w szczycie.
I wtedy w "9" rano ludzie będą jeździć na dachu (jeszcze przy braku f~5 na "50")? Nawet jak dasz Lajkoniki to wątpię by sama "9" dała radę bez wsparcia.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 15 wrz 2020, 14:34
autor: Kaszmir
Z tego co mi mówili urzędnicy, w 2019 badano napełnienia tramwajów bieżanowskich i to "9" była najbardziej przetłoczona (a wtedy "50" jeszcze kursowała co 5 minut). Nie oceniam czy to prawda czy nie, jednak jestem w stanie w to uwierzyć bo "9" miała najsłabszą ~f w szczycie ze wszystkich tramwajów docierających do wspomnianej końcówki.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 15 wrz 2020, 16:23
autor: prezes
pasazer_mobilisu pisze: 15 wrz 2020, 10:34 Dziś koło 7 rano minęły mnie dwie "44" na Rondzie Mogilskim - w obu ilość pasażerów poniżej 20, tymczasem "4" w stronę BM jadąca chwilę za "52" miała zapełnienie na poziomie 70%.
Jakie są Wasze obserwacje odnośnie "44"? W pomiarach widzę że jest ujęta razem z "44", ale nie ma żadnych wpisów.
Podejrzewam, że z "44" jest ten problem, że nie zapewnia dojazdu do Bagateli i ciągu bronowickiego, czyli nie zapewnia jednych z ważniejszych połączeń zapewnianych przez linię "4". Nie wiem jak długo linia "44" przetrwa w obecnym kształcie, ale uważam, że powinno się coś zrobić, aby nadać tej linii większy potencjał.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 15 wrz 2020, 16:52
autor: Bayer2003
prezes pisze: 15 wrz 2020, 16:23
pasazer_mobilisu pisze: 15 wrz 2020, 10:34 Dziś koło 7 rano minęły mnie dwie "44" na Rondzie Mogilskim - w obu ilość pasażerów poniżej 20, tymczasem "4" w stronę BM jadąca chwilę za "52" miała zapełnienie na poziomie 70%.
Jakie są Wasze obserwacje odnośnie "44"? W pomiarach widzę że jest ujęta razem z "44", ale nie ma żadnych wpisów.
Podejrzewam, że z "44" jest ten problem, że nie zapewnia dojazdu do Bagateli i ciągu bronowickiego, czyli nie zapewnia jednych z ważniejszych połączeń zapewnianych przez linię "4". Nie wiem jak długo linia "44" przetrwa w obecnym kształcie, ale uważam, że powinno się coś zrobić, aby nadać tej linii większy potencjał.
Żeby linia odzyskała potencjał, należałoby skierować "44" na ciąg bronowicki. Tu pojawia się jednak argument dotyczący braku miejsc na tamtejszych pętlach. Argument ten jest jednak dosyć kaleki, ponieważ był już okres kiedy przy obecnych częstotliwościach "4", "8", "14" i "24" kursowały na BM, a "13" i "44" na Bronowice. Może i czasem na pętli BM było trochę ciasno oraz tramwaje się opóźniały, jednak ogólnie dla pasażerów na tym ciągu był to korzystniejszy układ. W przypadku "44" zapewne jak zwykle chodzi o koszty, ponieważ jednak jest spora różnica w odległości od Starego Kleparza do DT oraz Bronowic, a i odległość między pętlami BM oraz Bronowice w przypadku "14" swoje wynosi.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 15 wrz 2020, 17:20
autor: prezes
Bayer2003 pisze: 15 wrz 2020, 16:52 Żeby linia odzyskała potencjał, należałoby skierować "44" na ciąg bronowicki. Tu pojawia się jednak argument dotyczący braku miejsc na tamtejszych pętlach. Argument ten jest jednak dosyć kaleki, ponieważ był już okres kiedy przy obecnych częstotliwościach "4", "8", "14" i "24" kursowały na BM, a "13" i "44" na Bronowice. Może i czasem na pętli BM było trochę ciasno oraz tramwaje się opóźniały, jednak ogólnie dla pasażerów na tym ciągu był to korzystniejszy układ. W przypadku "44" zapewne jak zwykle chodzi o koszty, ponieważ jednak jest spora różnica w odległości od Starego Kleparza do DT oraz Bronowic, a i odległość między pętlami BM oraz Bronowice w przypadku "14" swoje wynosi.
Zgadzam się. Najlepszym rozwiązaniem tego problemu byłoby przywrócenie większej częstotliwości w szczycie dla linii "4". Nie podoba mi się jak ta linia jest traktowana od czasów remarszrutyzacji w 2018 roku.

Ale tak jak wspomniałeś, chodzi o koszty.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 15 wrz 2020, 18:30
autor: Lw25
prezes pisze: 15 wrz 2020, 17:20
Bayer2003 pisze: 15 wrz 2020, 16:52 Żeby linia odzyskała potencjał, należałoby skierować "44" na ciąg bronowicki. Tu pojawia się jednak argument dotyczący braku miejsc na tamtejszych pętlach. Argument ten jest jednak dosyć kaleki, ponieważ był już okres kiedy przy obecnych częstotliwościach "4", "8", "14" i "24" kursowały na BM, a "13" i "44" na Bronowice. Może i czasem na pętli BM było trochę ciasno oraz tramwaje się opóźniały, jednak ogólnie dla pasażerów na tym ciągu był to korzystniejszy układ. W przypadku "44" zapewne jak zwykle chodzi o koszty, ponieważ jednak jest spora różnica w odległości od Starego Kleparza do DT oraz Bronowic, a i odległość między pętlami BM oraz Bronowice w przypadku "14" swoje wynosi.
Zgadzam się. Najlepszym rozwiązaniem tego problemu byłoby przywrócenie większej częstotliwości w szczycie dla linii "4". Nie podoba mi się jak ta linia jest traktowana od czasów remarszrutyzacji w 2018 roku.

Ale tak jak wspomniałeś, chodzi o koszty.
Wiadomo kiedy MPK skończy remont Nowej Huty? Nową bramę już chyba oddali, tak, że już nie trzeba jechać pod prąd, żeby nią zjechać.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 15 wrz 2020, 21:05
autor: Radek_D
pasazer_mobilisu pisze: 15 wrz 2020, 10:34 Dziś koło 7 rano minęły mnie dwie "44" na Rondzie Mogilskim - w obu ilość pasażerów poniżej 20, tymczasem "4" w stronę BM jadąca chwilę za "52" miała zapełnienie na poziomie 70%.
Jakie są Wasze obserwacje odnośnie "44"? W pomiarach widzę że jest ujęta razem z "44", ale nie ma żadnych wpisów.
Przed pandemią pracowałem na Armii Krajowej. Dość często jeździłem zamiennie 44 i 4 z Czyżyn na Głowackiego. "4" mimo Krakowiaka była praktycznie o każdej porze pełna a 44 dawała faktycznie trochę wytchnienia, chociaż w niej można było spokojnie stać.🤓 Tak jak już tu było poruszone: brakuje bezpośredniego połączenia Czyżyn z Bagatelą. Może jakby chociaż 44 była na Salwator to by zyskała tych pasażerów? 🤔

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 15 wrz 2020, 21:29
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Mam to samo zdanie co koledzy wyżej, "44" na obecnej trasie jest w ogóle nieatrakcyjna. Gdybym miał jechać z Huty do Bronowic to niby dałoby się podjechać na Basztową i łapać dodatkowo 14 i 24, ale czy nie lepiej zamiast się przesiadać zająć sobie wygodne miejsce w krakowiaczku mimo że jeździ co 20 minut?

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 16 wrz 2020, 8:50
autor: Krakowianin
Na jakdojade pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Na szybko zauważone, że na "52" kilka brygad wysokiej będzie. Wysoka podłoga w tygodniu całkowicie na "24".

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 16 wrz 2020, 9:50
autor: mkm3
Krakowianin pisze: 16 wrz 2020, 8:50 Na jakdojade pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Na szybko zauważone, że na "52" kilka brygad wysokiej będzie. Wysoka podłoga w tygodniu całkowicie na "24".
Zapewne to uffoki.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 16 wrz 2020, 10:30
autor: kucyk
Krakowianin pisze: 16 wrz 2020, 8:50 Na jakdojade pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Na szybko zauważone, że na "52" kilka brygad wysokiej będzie. Wysoka podłoga w tygodniu całkowicie na "24".
Również "9" będzie cała wysoka. Zastanawiam się nad "17". Czyżby Podgórze na niej zagościło i wystawiło na 2 brygadach wagony GT8N? :o

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 16 wrz 2020, 10:38
autor: Krakowianin
kucyk pisze: 16 wrz 2020, 10:30
Krakowianin pisze: 16 wrz 2020, 8:50 Na jakdojade pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Na szybko zauważone, że na "52" kilka brygad wysokiej będzie. Wysoka podłoga w tygodniu całkowicie na "24".
Również "9" będzie cała wysoka. Zastanawiam się nad "17". Czyżby Podgórze na niej zagościło i wystawiło na 2 brygadach wagony GT8N? :o
Dobre pytanie z tą "17". Wysoka podłoga z Podgórza również na '1" więc tutaj obstawiam 105Na lub też GT8x.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 16 wrz 2020, 11:03
autor: Kitek
Linia "12" będzie kończyć kursowanie godzinę wcześniej. Ostatni kurs z Łagiewnik o 19:09 (obecnie 20:03) a z Wieczystej 19:54 (obecnie 20:51).

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 16 wrz 2020, 11:49
autor: Kaszmir
Bayer2003 pisze: 15 wrz 2020, 16:52W przypadku "44" zapewne jak zwykle chodzi o koszty, ponieważ jednak jest spora różnica w odległości od Starego Kleparza do DT oraz Bronowic, a i odległość między pętlami BM oraz Bronowice w przypadku "14" swoje wynosi.
Można zostawić "14" w Bronowicach, a do Bronowic Małych skierować "44" - zawsze to trochę niższe koszty niż w układzie który działał po marszrutyzacji. A jeśli to wciąż drogo, to skierować "44" do T. Bagatela, a potem do najbliższej pętli :)
prezes pisze: 15 wrz 2020, 17:20Najlepszym rozwiązaniem tego problemu byłoby przywrócenie większej częstotliwości w szczycie dla linii "4".
Ano, przynajmniej od Kombinatu bo do Wzgórz ~f=7,5 przez Ujastek chyba nie jest aż tak potrzebne.
Radek_D pisze: 15 wrz 2020, 21:05Może jakby chociaż 44 była na Salwator to by zyskała tych pasażerów? 🤔
Na Salwatorze się nie zmieści. Może do Cichego Kącika? Dzięki temu wciąż obsłużyłaby T. Bagatela, a i może podkradłaby kilku pasażerów "4" jadących do Miasteczka Studenckiego czy Armii Krajowej.