Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

- Linie, trasy, rozkłady
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 2019
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » dzisiaj, 17:23

karol dżonson pisze: dzisiaj, 17:10 Tylko 16 kursów/h? Coś mało, ciekawe jak w zamian sytuacja będzie wyglądać na Mogilskiej. Duży plus za trasę szesnastki (jeśli pojedzie przez Lubicz i Bagatelę), w ten sposób Meissnera będzie miała optymalny wachlarz połączeń.
A ile chciałeś kursów na Meissnera, żeby Czyżyny nie były mocno w plecy? Przepustowość Mogilskiej jest niestety ograniczona.
karol dżonson pisze: dzisiaj, 17:10 Co do 49 (jeśli ZTP naprawdę nie da się przekonać aby jednak nie została ona rozdzielona), to nie wiem jak wyglądają zapełnienia 1 i 5 na Kocmyrzowskiej, ale jeśli po skróceniu autobusów będzie w nich gęsto, to myślę że 49 na Wzgórzach mogłaby się dobrze odnaleźć. Po skoordynowaniu z piątką dałaby w szczycie niezłe połączenie aż do Ronda Mogilskiego. Ale to zależnie od potoków.
Rozdzielenie "9" i "49" nie jest niczym złym, jednak niestety można odnieść wrażenie, że ma to być zrobione odwrotnie niż powinno. Na Wzgórzach przydałaby się dodatkowa (czwarta) linia tramwajowa, jednak na pewno nie powinno to się odbyć kosztem Bieńczyc. Być może "9" powinna tam trafić (od strony Mistrzejowic)? Wtedy i wilk syty i owca cała (linia obsłużyłaby zarówno Bieńczyce, jak i Wzgórza), chociaż koszt takiego rozwiązania mógłby być spory.
karol dżonson pisze: dzisiaj, 17:10 Stąd wynika też, że przystanki Dunikowskiego, R. Hipokratesa i DH Wanda zostaną tylko z 14, 16, i 21 (i ew. 49). Nieźle xD. Czternastka na bank będzie wymagała f7,5.
Z f~7,5 będzie problem - przepustowość al. Powstania Warszawskiego jest ograniczona i już to co w stałym układzie ledwo daje tam radę przejeżdżać. Alternatywą jest tabor 40m+, ale... no właśnie.
judash pisze: dzisiaj, 17:12 "2" chcą uwalić a "6" na Rakowice, ale o tym skrzętnie milczą.
Oby nie okazało się to prawdą, ale skąd informacja? Gdyby przestały istnieć autobusy linii "124" oraz "424" (lub zostały one przekierowane poza 1O), linia ta powinna się napełnić. A że przez Meissnera pojadą linie "16" oraz "52", naprawdę autobusów na 1O nie ma sensu trzymać.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

judash
Ekspert
Posty: 818
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: judash » dzisiaj, 17:24

scyzor663 pisze: dzisiaj, 17:20 Os. Piastów bez dojazdu do Czyżyńskiego to też ciekawe... Nowe 49 powinno jechać właśnie na Piastów, ale pewnie skończy na Hipokratesa.
Może "skręcą" 21 na Czyżyńskie, a "10" przez Andersa i paradoksalnie nie byłoby to głupie.

miki3uwu
Miłośnik
Posty: 77
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: miki3uwu » dzisiaj, 17:29

Może 6 pojedzie na Cmentarz Rakowicki, a 2 do Huty? Zamiast 49 które zostanie zlikwidowane. Wtedy może nawet skierowanie 2 na Pleszów, a 10 do Ronda Hipokratesa (Os. Piastów?) byłoby sensowne, skróciłoby tą linię, która pojechałaby na Bieżanów bo budowie tych mitycznych łuków (gdzie byłoby miejsce przez brak 49).

scyzor663
Specjalista
Posty: 410
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: scyzor663 » dzisiaj, 17:31

judash pisze: dzisiaj, 17:24 Może "skręcą" 21 na Czyżyńskie, a "10" przez Andersa i paradoksalnie nie byłoby to głupie.
Nie jestem fanem wydłużania czasu przejazdu "10". Zapleszowianie już i tak mają ciężko.

Linia ze Wzgórz na Mistrzejowice też nie ma sensu.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 2019
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » dzisiaj, 17:36

judash pisze: dzisiaj, 17:24 Może "skręcą" 21 na Czyżyńskie, a "10" przez Andersa i paradoksalnie nie byłoby to głupie.
miki3uwu pisze: dzisiaj, 17:29 Może 6 pojedzie na Cmentarz Rakowicki, a 2 do Huty? Zamiast 49 które zostanie zlikwidowane. Wtedy może nawet skierowanie 2 na Pleszów, a 10 do Ronda Hipokratesa (Os. Piastów?) byłoby sensowne, skróciłoby tą linię, która pojechałaby na Bieżanów bo budowie tych mitycznych łuków (gdzie byłoby miejsce przez brak 49).
Czym więcej mieszania w układzie linii, tym gorzej - obecny funkcjonuje względnie akceptowalnie, a na pewno linia "10" po wymianie taboru nie należy do takich, których trasę jakkolwiek trzeba byłoby zmieniać.
scyzor663 pisze: dzisiaj, 17:31 Linia ze Wzgórz na Mistrzejowice też nie ma sensu.
Z ciekawości - dlaczego? Czy naprawdę potrzebna jest tam kolejna linia w kierunku Ronda Czyżyńskiego i pasażerowie woleliby ją od połączenia z Mistrzejowicami, Prądnikiem Czerwonym i Olszą? Przyznaję, że potoków pasażerskich w rejonie Wzgórz zupełnie nie znam, więc chciałbym poznać opinię pasażerów oraz znających potoki na ten temat.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

scyzor663
Specjalista
Posty: 410
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: scyzor663 » dzisiaj, 17:39

Potoki ze Wzgórz w tamtą stronę załatwiają autobusy które jadą szybszą trasą. W dojeździe do centrum też by nie była atrakcyjna czasowo. To by był gniot na miarę "12" z KG na Bronx.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 2019
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » dzisiaj, 17:42

scyzor663 pisze: dzisiaj, 17:39 Potoki ze Wzgórz w tamtą stronę załatwiają autobusy które jadą szybszą trasą. W dojeździe do centrum też by nie była atrakcyjna czasowo. To by był gniot na miarę "12" z KG na Bronx.
Szybszą - czy jednak na pewno w godzinach szczytu i w korkach? Jeżeli jest taka możliwość, podstawą komunikacji miejskiej powinny być raczej tramwaje, nie autobusy. Co do autobusów - myślę, że wiele linii przez Olszę i Prądnik Czerwony nie przeżyje oddania torowiska tramwajowego. Co jednak zostanie, a co nie - tutaj planów ZTP nie znam (i nie wiem czy chcę znać, bo obawiam się, że cięcia w autobusach będą większe niż koszt przedłużenia kilku linii tramwajowych). Co do linii KG - BM, myślę że jeżeli pojechałaby ona przez Pawią, od strony Bronowic 26-metrowy tramwaj w godzinach szczytu by się zapełnił ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

scyzor663
Specjalista
Posty: 410
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: scyzor663 » dzisiaj, 17:47

Korki są głównie na Okulickiego, mimo wszystko w większości przypadków powinno być szybciej autobusem.

Cóż - ja cały czas uważam, że 511 do WK powinno dostać f7,5...

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 2019
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » dzisiaj, 17:50

scyzor663 pisze: dzisiaj, 17:47 Korki są głównie na Okulickiego, mimo wszystko w większości przypadków powinno być szybciej autobusem.
Weź jednak pod uwagę, że tramwaj na tej trasie jechałby wyłącznie torowiskiem wydzielonym. Jeżeli jednak mieszkańcy Wzgórz faktycznie nie chcą tramwaju w stronę Mistrzejowic, Prądnika Czerwonego i Olszy, być może na siłę uszczęśliwiać ich nie należy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Ad7
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Ad7 » dzisiaj, 18:58

A co myślicie o wywaleniu "2", "6" skierować z Cmentarza Rakowickiego na Mały Płaszów przez PWŚ , "16" tak jak proponują, "44" i "49" całotygodniowe obowiązkowo z tym żeby "49" wydłużyć do Os.Piastów.

clash
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 28 mar 2025, 19:29

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: clash » dzisiaj, 19:01

sorig pisze: dzisiaj, 16:51 DH Wanda bez żadnej linii w kierunku Mogilskiej i bez żadnej linii z f~7,5? To jest rejon o największej gęstości zaludnienia w Krakowie, liczyłem, że 9 tam zostanie.

Mogilska też dostanie niesamowicie po czterech literach.
Na Mogilską będzie przecież 16. Nic nie będzie na JPII

judash
Ekspert
Posty: 818
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: judash » dzisiaj, 19:19

Ad7 pisze: dzisiaj, 18:58 A co myślicie o wywaleniu "2", "6" skierować z Cmentarza Rakowickiego na Mały Płaszów przez PWŚ , "16" tak jak proponują, "44" i "49" całotygodniowe obowiązkowo z tym żeby "49" wydłużyć do Os.Piastów.
No właśnie chcą tak zrobić - tym samym zniszczyć coś co im się udało, czyli "szóstkowe" połączenie Cichego Kącika z pl. Wszystkich Świętych.

Ad7
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Ad7 » dzisiaj, 19:32

judash pisze: dzisiaj, 19:19 No właśnie chcą tak zrobić - tym samym zniszczyć coś co im się udało, czyli "szóstkowe" połączenie Cichego Kącika z pl. Wszystkich Świętych.
Ciężko im się dziwić, chyba najbardziej sensowne i tak Cichy Kącik zostałby z "20".

fysztof
Ekspert
Posty: 936
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: fysztof » dzisiaj, 19:37

miki3uwu pisze: dzisiaj, 17:29 Może 6 pojedzie na Cmentarz Rakowicki, a 2 do Huty? Zamiast 49 które zostanie zlikwidowane. Wtedy może nawet skierowanie 2 na Pleszów, a 10 do Ronda Hipokratesa (Os. Piastów?) byłoby sensowne, skróciłoby tą linię, która pojechałaby na Bieżanów bo budowie tych mitycznych łuków (gdzie byłoby miejsce przez brak 49).
Myślę, że jednak są małe szanse by to się sprawdziło...
Z perspektywy Bieżanowa trudno wyobrazić sobie likwidację "49".
Co do "6", to ZTP jest wyraźnie fanem tej linii na Cichym Kąciku (jako jadącej od Filharmonii) i raczej bym obstawiał, że tam zostanie (bo to ma sens). Jeśli faktycznie "16" pojedzie do Salwatora, to są dwie opcje:
a. 'na bogato' czyli po prostu zostaje też w siatce obecna "2"
b. 'na realnie' czyli "2" wylatuje
Jestem realistą, według mnie "2" zostanie wycięta w tej sytuacji. I prawdę mówiąc mam taki nieco sensacyjny strzał, że w tej opcji może... powróci na tory linia "12" na trasie Bronowice Małe - Cmentarz Rakowicki? Czy to w sumie nie byłaby całkiem dobra opcja? Wzmocniłaby "4" i ciąg bronowicki w kierunku Basztowej i Teatru Słowackiego:-)

A co do Huty, tu bym był też realistą. Myślę, że przy tych trasach jak w przecieku jedyne co trafi na Broniewskiego to wydłużone "49". Oby jako całodzienne. Wtedy ten ciąg będzie miał oczywiście mniej niż obecnie, ale w miarę przyzwoicie - "14" na al. Pokoju, "49" na Aleję JPII, do centrum też "16" choć ciut dłużej. Nie sądzę, by ZTP miał teraz z czego dać więcej niż to.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2025, 19:37 przez fysztof, łącznie zmieniany 1 raz.

kucyk
Ekspert
Posty: 2569
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: kucyk » dzisiaj, 19:37

scyzor663 pisze: dzisiaj, 17:20 Też tak myślę, na Salwatorze nie potrzeba nic więcej niż 1, 2 i 6 więc coś za 16 stamtąd wyleci.

Os. Piastów bez dojazdu do Czyżyńskiego to też ciekawe... Nowe 49 powinno jechać właśnie na Piastów, ale pewnie skończy na Hipokratesa.
Też myślę, że "49" (lub "9" jak ta zostanie na obecnej stałej trasie a "49" pojedzie Meissnera) powinna znaleźć się na os. Piastów. W każdym razie jedna z linii: "9" / "49" powinna jechać Meissnera a druga przez Al. JPII - Bieńczycką - DH Wanda - Rondo Hipokratesa do os. Piastów. ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości