Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 473
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: sorig » 24 paź 2025, 22:15

Hmm, wygląda to na całkiem niezły pomysł, na Bronowicach jest nadpodaż w kierunku PWŚ i niedobór kursów w kierunku dworca.

Jeśli wróci "6" do Salwatora w pełnych godzinach, to taka "x3" mogłaby pojechać wg mnie przez Westerplatte.

CzarnaPerla
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2025, 1:12

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: CzarnaPerla » 24 paź 2025, 22:56

karol dżonson pisze: 24 paź 2025, 15:42 Dodatkowe punkty jeśli udałoby się stworzyć takt 6+5+4 na wspólnym odcinku 18 i 43, ale to podchodzi już pod kombinatorstwo. Wtedy 18 jeździłaby na Ruczaju w takcie 6+9, co prawda byłoby to w stronę odwrotną do potoków więc raczej do zniesienia, natomiast pętla na Makach pewnie miałaby swoje obiekcje co do tego pomysłu. To już tak bardziej jako wisienka na torcie.
Odpada - na Makach potoki są obustronne, generowane przez Kampus UJ i biurowce w okolicach pętli. Gmeranie przy takcie negatywnie odbiłoby się na pasażerach nie tylko 18, ale i 52, które i tak w szczycie jeżdżą wypchane, zwłaszcza od Ronda Grunwaldzkiego do Norymberskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7125
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Kaszmir » 27 paź 2025, 16:47

ant_sm pisze: 22 paź 2025, 21:06To wydaje się naturalne, aby te linie połączyć i by była to jakaś rekompensata za zabranie 52 na Meissnera.
Nie jest to niestety proste. Przyjmując, że w Czyżynach zostanie 20 poc./h (oraz 16-20/h przez Meissnera), to jest to dokładnie tyle ile zostaje po zabraniu "52". Czytając różne wypowiedzi w mediach, mam wrażenie że będą chcieli skierować "49" przez Meissnera i powstanie niestety kolejne rozdzielenie jak z "4" i "44".
ant_sm pisze: 22 paź 2025, 21:06Nie wiem jaką masz wizję, ale to brzmi jak zróbmy pełno linii co 15 min, a to według mnie nie jest dobry pomysł, bo poza wieczorami i weekendami w szczycie kiedy jest najwięcej ludzi to wcale nie zachęca do KMK.
Myślę, że z moich wypowiedzi na forum można odczuć, że sam jestem zwolennikiem linii częstych i nie przepadam za rozdzielaniem mocnych połączeń na słabe.

Jeśli chodzi o Cichy Kącik po powrocie "6" na Salwator, to mogłaby to być linia z f15 która i tak pojedzie przez Meissnera (czy to "12" czy "16").

Jeśli chodzi o wzmocnienie "24", najlepsze wg mnie byłoby na całej trasie, jako dodatkowe kursy linii bazowej z Kurdwanowa do Bronowic Małych. Jeśli jednak koszty albo pojemność pętli byłyby problemem, można ew. uruchomić je jako swoiste "24 bis", np. do Dworca Towarowego. Nawet gdyby miały osobny numer, wzorem dawnej "7", ważne jedynie by były skoordynowane z bazowym "24". Wtedy efektywnie od Kurdwanowa do I obwodnicy byłoby f7,5.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 98
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: PKPfan » wczoraj, 13:49

Kaszmir pisze: 22 paź 2025, 20:48 - druga linia na Pawiej,
Nie kwestionuję tego, że takowa by się nie przydała (najlepiej z f~7,5min), ale gdzie byś taką linię upchał, szczególnie po północnej stronie od Pawiej?? Na DT zawracają już 17 i 19 i trzeciej linii tam nie wciśniesz... Na Krowodrzę czy Górkę też nie puścisz, bo odc. DT-KG już raczej nic więcej nie przyjmie...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7125
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 14:15

PKPfan pisze: wczoraj, 13:49Nie kwestionuję tego, że takowa by się nie przydała (najlepiej z f~7,5min), ale gdzie byś taką linię upchał, szczególnie po północnej stronie od Pawiej?? Na DT zawracają już 17 i 19 i trzeciej linii tam nie wciśniesz... Na Krowodrzę czy Górkę też nie puścisz, bo odc. DT-KG już raczej nic więcej nie przyjmie...
Na pewno potrzebne byłyby jakieś zmiany w siatce, na szybko można by skrócić "44/75" z powrotem do Dw. Towarowego i w zamian skierować taką linię do Górki Narodowej.

Co do południowego odcinka, sprawa na pewno jest otwarta. Na Westerplatte jest w mojej opinii jeszcze niewielki zapas miejsca (w sytuacji gdy węzeł UJ jest otwarty) więc linia powinna się zmieścić. W centrum najbardziej przeciążone są Lubicz i Dunajewskiego.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 98
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: PKPfan » wczoraj, 14:26

Tylko nie wiem czy tak zwolnione miejsce na odc. DT - KG (likwidacja 44/75) w niedalekiej przyszłości bardziej nie przydałoby się pod zwiększenie częstotliwości 5 do 7,5min... 5 już teraz jest dość mocno obciążona a po otwarciu trasy przez Meissnera część linii zostanie zabrana z ciągu Rondo Kocmyrzowskie - Rondo Czyżyńskie - Tauron Arena a dodatkowo w ciągu kilku lat pewnie doczekamy się wreszcie wydłużenia 5 do pętli Azory, więc przybędzie jej sporo nowych pasażerów...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7125
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 14:49

No opinie czy zmieści się więcej tramwajów na Bratysławskiej są tu na forum podzielone ;)

Co do "5", raczej tak łatwo się jej nie wzmocni bo Mogilska będzie miała wyczerpaną przepustowość.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7125
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 16:44

Linie „9”, „16” i „52” pojadą przez Meissnera
https://krabok.wordpress.com/2025/11/06 ... meissnera/
Oto linie, które wg obecnych planów mają pojechać nową trasą, wraz z ich częstotliwościami. Kolorem zaznaczyłem nowe fragmenty marszrut:

„9”: Mistrzejowice – Meissnera – Wieczysta – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – Zabłocie – Estakada – Nowy Bieżanów, co 15 minut,
„16”: Bardosa – Ptaszyckiego – Plac Centralny – R. Kocmyrzowskie – Mistrzejowice – Meissnera – Wieczysta – R. Mogilskie – Salwator, co 15 minut,
„52”: Os. Piastów – Mistrzejowice – Meissnera – Wieczysta – R. Mogilskie – T. Słowackiego – Starowiślna – Stradom – R. Grunwaldzkie – Czerwone Maki, co 7,5 minuty.
Obecnie mówi się o wydłużeniu linii „49” z pętli przy Wieczystej w stronę Nowej Huty, oraz uczynieniu linii „44 (75)” i/albo „49” całodzienną zamiast tylko szczytową.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 473
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: sorig » wczoraj, 16:51

DH Wanda bez żadnej linii w kierunku Mogilskiej i bez żadnej linii z f~7,5? To jest rejon o największej gęstości zaludnienia w Krakowie, liczyłem, że 9 tam zostanie.

Mogilska też dostanie niesamowicie po czterech literach.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2025, 16:57 przez sorig, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7125
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 16:54

sorig pisze: wczoraj, 16:51DH Wanda bez żadnej linii w kierunku Mogilskiej i bez żadnej linii z f~7,5? To jest rejon o największej gęstości zaludnienia w Krakowie, liczyłem, że 9 tam zostanie.
Nie zdziwiłbym się, gdyby "49" pojechało do Bieńczyc.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 473
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: sorig » wczoraj, 16:59

Kaszmir pisze: wczoraj, 16:54 Nie zdziwiłbym się, gdyby "49" pojechało do Bieńczyc.
Pewnie tak, choć to wydaje się za mało. Na Mogilskiej będziemy mieli 20 pociągów na godzinę.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 2019
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » wczoraj, 17:01

Kaszmir pisze: wczoraj, 16:44 Linie „9”, „16” i „52” pojadą przez Meissnera
https://krabok.wordpress.com/2025/11/06 ... meissnera/
Jeżeli to się sprawdzi, mamy tu decyzję złą, dobrą i spodziewaną.

Zacznijmy od spodziewanej - przekierowanie "52". Kontrowersyjne, jednak od lat zapowiadane. Nieuczciwości wobec pasażerów tutaj nie ma, chociaż w Bieńczycach i Czyżynach z pewnością linii będzie brakować.

Zła wiadomość to przekierowanie "9" przez Meissnera. W Bieńczycach zostaną wówczas jedynie "14", "16" oraz "21", czyli połowa obecnej oferty w stałym układzie. Wydłużenie "49" nawet jeżeli nastąpi, albo całkowicie ominie Bieńczyce, albo linia ta pojedzie jedynie do pętli Rondo Hipokratesa. Co wtedy chociażby z przystankiem Dunikowskiego (który obsługuje gęsto zaludnione osiedle Kalinowe)? Obawiam się, że ZTP niezbyt obchodzi los tamtejszych pasażerów. Dużo lepiej byłoby po prostu zostawić "9" na obecnej trasie, a "49" przedłużyć przez Meissnera do Mistrzejowic lub nawet dalej. Oby decyzja ta jeszcze się zmieniła (lub przynajmniej "49" trafiła na Mistrzejowice (od strony Bieńczyc) i dostała nieco lepszy rozkład) - mam nadzieję, że miłośnicy zawalczą o to.

Dobra wiadomość to przedłużenie "16" na Salwator. Pytanie jedynie o trasę - jeżeli faktycznie linia ta pojedzie przez Basztową, w pewnym stopniu zastąpić będzie ona mogła niemal wszystkie kursujące tam linie autobusowe.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
karol dżonson
Pasażer
Posty: 29
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: karol dżonson » wczoraj, 17:10

Tylko 16 kursów/h? Coś mało, ciekawe jak w zamian sytuacja będzie wyglądać na Mogilskiej. Duży plus za trasę szesnastki (jeśli pojedzie przez Lubicz i Bagatelę), w ten sposób Meissnera będzie miała optymalny wachlarz połączeń.

Co do 49 (jeśli ZTP naprawdę nie da się przekonać aby jednak nie została ona rozdzielona), to nie wiem jak wyglądają zapełnienia 1 i 5 na Kocmyrzowskiej, ale jeśli po skróceniu autobusów będzie w nich gęsto, to myślę że 49 na Wzgórzach mogłaby się dobrze odnaleźć. Po skoordynowaniu z piątką dałaby w szczycie niezłe połączenie aż do Ronda Mogilskiego. Ale to zależnie od potoków.

Stąd wynika też, że przystanki Dunikowskiego, R. Hipokratesa i DH Wanda zostaną tylko z 14, 16, i 21 (i ew. 49). Nieźle xD. Czternastka na bank będzie wymagała f7,5.

judash
Ekspert
Posty: 818
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: judash » wczoraj, 17:12

"2" chcą uwalić a "6" na Rakowice, ale o tym skrzętnie milczą.

scyzor663
Specjalista
Posty: 410
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: scyzor663 » wczoraj, 17:20

judash pisze: wczoraj, 17:12 "2" chcą uwalić a "6" na Rakowice, ale o tym skrzętnie milczą.
Też tak myślę, na Salwatorze nie potrzeba nic więcej niż 1, 2 i 6 więc coś za 16 stamtąd wyleci.

Os. Piastów bez dojazdu do Czyżyńskiego to też ciekawe... Nowe 49 powinno jechać właśnie na Piastów, ale pewnie skończy na Hipokratesa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości