Strona 23 z 24
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 17:23
autor: Bayer2003
karol dżonson pisze: wczoraj, 17:10
Tylko 16 kursów/h? Coś mało, ciekawe jak w zamian sytuacja będzie wyglądać na Mogilskiej. Duży plus za trasę szesnastki (jeśli pojedzie przez Lubicz i Bagatelę), w ten sposób Meissnera będzie miała optymalny wachlarz połączeń.
A ile chciałeś kursów na Meissnera, żeby Czyżyny nie były mocno w plecy? Przepustowość Mogilskiej jest niestety ograniczona.
karol dżonson pisze: wczoraj, 17:10
Co do 49 (jeśli ZTP naprawdę nie da się przekonać aby jednak nie została ona rozdzielona), to nie wiem jak wyglądają zapełnienia 1 i 5 na Kocmyrzowskiej, ale jeśli po skróceniu autobusów będzie w nich gęsto, to myślę że 49 na Wzgórzach mogłaby się dobrze odnaleźć. Po skoordynowaniu z piątką dałaby w szczycie niezłe połączenie aż do Ronda Mogilskiego. Ale to zależnie od potoków.
Rozdzielenie "9" i "49" nie jest niczym złym, jednak niestety można odnieść wrażenie, że ma to być zrobione odwrotnie niż powinno. Na Wzgórzach przydałaby się dodatkowa (czwarta) linia tramwajowa, jednak na pewno nie powinno to się odbyć kosztem Bieńczyc. Być może "9" powinna tam trafić (od strony Mistrzejowic)? Wtedy i wilk syty i owca cała (linia obsłużyłaby zarówno Bieńczyce, jak i Wzgórza), chociaż koszt takiego rozwiązania mógłby być spory.
karol dżonson pisze: wczoraj, 17:10
Stąd wynika też, że przystanki Dunikowskiego, R. Hipokratesa i DH Wanda zostaną tylko z 14, 16, i 21 (i ew. 49). Nieźle xD. Czternastka na bank będzie wymagała f7,5.
Z f~7,5 będzie problem - przepustowość al. Powstania Warszawskiego jest ograniczona i już to co w stałym układzie ledwo daje tam radę przejeżdżać. Alternatywą jest tabor 40m+, ale... no właśnie.
judash pisze: wczoraj, 17:12
"2" chcą uwalić a "6" na Rakowice, ale o tym skrzętnie milczą.
Oby nie okazało się to prawdą, ale skąd informacja? Gdyby przestały istnieć autobusy linii "124" oraz "424" (lub zostały one przekierowane poza 1O), linia ta powinna się napełnić. A że przez Meissnera pojadą linie "16" oraz "52", naprawdę autobusów na 1O nie ma sensu trzymać.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 17:24
autor: judash
scyzor663 pisze: wczoraj, 17:20
Os. Piastów bez dojazdu do Czyżyńskiego to też ciekawe... Nowe 49 powinno jechać właśnie na Piastów, ale pewnie skończy na Hipokratesa.
Może "skręcą" 21 na Czyżyńskie, a "10" przez Andersa i paradoksalnie nie byłoby to głupie.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 17:29
autor: miki3uwu
Może 6 pojedzie na Cmentarz Rakowicki, a 2 do Huty? Zamiast 49 które zostanie zlikwidowane. Wtedy może nawet skierowanie 2 na Pleszów, a 10 do Ronda Hipokratesa (Os. Piastów?) byłoby sensowne, skróciłoby tą linię, która pojechałaby na Bieżanów bo budowie tych mitycznych łuków (gdzie byłoby miejsce przez brak 49).
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 17:31
autor: scyzor663
judash pisze: wczoraj, 17:24
Może "skręcą" 21 na Czyżyńskie, a "10" przez Andersa i paradoksalnie nie byłoby to głupie.
Nie jestem fanem wydłużania czasu przejazdu "10". Zapleszowianie już i tak mają ciężko.
Linia ze Wzgórz na Mistrzejowice też nie ma sensu.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 17:36
autor: Bayer2003
judash pisze: wczoraj, 17:24
Może "skręcą" 21 na Czyżyńskie, a "10" przez Andersa i paradoksalnie nie byłoby to głupie.
miki3uwu pisze: wczoraj, 17:29
Może 6 pojedzie na Cmentarz Rakowicki, a 2 do Huty? Zamiast 49 które zostanie zlikwidowane. Wtedy może nawet skierowanie 2 na Pleszów, a 10 do Ronda Hipokratesa (Os. Piastów?) byłoby sensowne, skróciłoby tą linię, która pojechałaby na Bieżanów bo budowie tych mitycznych łuków (gdzie byłoby miejsce przez brak 49).
Czym więcej mieszania w układzie linii, tym gorzej - obecny funkcjonuje względnie akceptowalnie, a na pewno linia "10" po wymianie taboru nie należy do takich, których trasę jakkolwiek trzeba byłoby zmieniać.
scyzor663 pisze: wczoraj, 17:31
Linia ze Wzgórz na Mistrzejowice też nie ma sensu.
Z ciekawości - dlaczego? Czy naprawdę potrzebna jest tam kolejna linia w kierunku Ronda Czyżyńskiego i pasażerowie woleliby ją od połączenia z Mistrzejowicami, Prądnikiem Czerwonym i Olszą? Przyznaję, że potoków pasażerskich w rejonie Wzgórz zupełnie nie znam, więc chciałbym poznać opinię pasażerów oraz znających potoki na ten temat.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 17:39
autor: scyzor663
Potoki ze Wzgórz w tamtą stronę załatwiają autobusy które jadą szybszą trasą. W dojeździe do centrum też by nie była atrakcyjna czasowo. To by był gniot na miarę "12" z KG na Bronx.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 17:42
autor: Bayer2003
scyzor663 pisze: wczoraj, 17:39
Potoki ze Wzgórz w tamtą stronę załatwiają autobusy które jadą szybszą trasą. W dojeździe do centrum też by nie była atrakcyjna czasowo. To by był gniot na miarę "12" z KG na Bronx.
Szybszą - czy jednak na pewno w godzinach szczytu i w korkach? Jeżeli jest taka możliwość, podstawą komunikacji miejskiej powinny być raczej tramwaje, nie autobusy. Co do autobusów - myślę, że wiele linii przez Olszę i Prądnik Czerwony nie przeżyje oddania torowiska tramwajowego. Co jednak zostanie, a co nie - tutaj planów ZTP nie znam (i nie wiem czy chcę znać, bo obawiam się, że cięcia w autobusach będą większe niż koszt przedłużenia kilku linii tramwajowych). Co do linii KG - BM, myślę że jeżeli pojechałaby ona przez Pawią, od strony Bronowic 26-metrowy tramwaj w godzinach szczytu by się zapełnił

.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 17:47
autor: scyzor663
Korki są głównie na Okulickiego, mimo wszystko w większości przypadków powinno być szybciej autobusem.
Cóż - ja cały czas uważam, że 511 do WK powinno dostać f7,5...
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 17:50
autor: Bayer2003
scyzor663 pisze: wczoraj, 17:47
Korki są głównie na Okulickiego, mimo wszystko w większości przypadków powinno być szybciej autobusem.
Weź jednak pod uwagę, że tramwaj na tej trasie jechałby wyłącznie torowiskiem wydzielonym. Jeżeli jednak mieszkańcy Wzgórz faktycznie nie chcą tramwaju w stronę Mistrzejowic, Prądnika Czerwonego i Olszy, być może na siłę uszczęśliwiać ich nie należy.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 18:58
autor: Ad7
A co myślicie o wywaleniu "2", "6" skierować z Cmentarza Rakowickiego na Mały Płaszów przez PWŚ , "16" tak jak proponują, "44" i "49" całotygodniowe obowiązkowo z tym żeby "49" wydłużyć do Os.Piastów.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 19:01
autor: clash
sorig pisze: wczoraj, 16:51
DH Wanda bez żadnej linii w kierunku Mogilskiej i bez żadnej linii z f~7,5? To jest rejon o największej gęstości zaludnienia w Krakowie, liczyłem, że 9 tam zostanie.
Mogilska też dostanie niesamowicie po czterech literach.
Na Mogilską będzie przecież 16. Nic nie będzie na JPII
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 19:19
autor: judash
Ad7 pisze: wczoraj, 18:58
A co myślicie o wywaleniu "2", "6" skierować z Cmentarza Rakowickiego na Mały Płaszów przez PWŚ , "16" tak jak proponują, "44" i "49" całotygodniowe obowiązkowo z tym żeby "49" wydłużyć do Os.Piastów.
No właśnie chcą tak zrobić - tym samym zniszczyć coś co im się udało, czyli "szóstkowe" połączenie Cichego Kącika z pl. Wszystkich Świętych.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 19:32
autor: Ad7
judash pisze: wczoraj, 19:19
No właśnie chcą tak zrobić - tym samym zniszczyć coś co im się udało, czyli "szóstkowe" połączenie Cichego Kącika z pl. Wszystkich Świętych.
Ciężko im się dziwić, chyba najbardziej sensowne i tak Cichy Kącik zostałby z "20".
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 19:37
autor: fysztof
miki3uwu pisze: wczoraj, 17:29
Może 6 pojedzie na Cmentarz Rakowicki, a 2 do Huty? Zamiast 49 które zostanie zlikwidowane. Wtedy może nawet skierowanie 2 na Pleszów, a 10 do Ronda Hipokratesa (Os. Piastów?) byłoby sensowne, skróciłoby tą linię, która pojechałaby na Bieżanów bo budowie tych mitycznych łuków (gdzie byłoby miejsce przez brak 49).
Myślę, że jednak są małe szanse by to się sprawdziło...
Z perspektywy Bieżanowa trudno wyobrazić sobie likwidację "49".
Co do "6", to ZTP jest wyraźnie fanem tej linii na Cichym Kąciku (jako jadącej od Filharmonii) i raczej bym obstawiał, że tam zostanie (bo to ma sens). Jeśli faktycznie "16" pojedzie do Salwatora, to są dwie opcje:
a. 'na bogato' czyli po prostu zostaje też w siatce obecna "2"
b. 'na realnie' czyli "2" wylatuje
Jestem realistą, według mnie "2" zostanie wycięta w tej sytuacji. I prawdę mówiąc mam taki nieco sensacyjny strzał, że w tej opcji może... powróci na tory linia "12" na trasie Bronowice Małe - Cmentarz Rakowicki? Czy to w sumie nie byłaby całkiem dobra opcja? Wzmocniłaby "4" i ciąg bronowicki w kierunku Basztowej i Teatru Słowackiego:-)
A co do Huty, tu bym był też realistą. Myślę, że przy tych trasach jak w przecieku jedyne co trafi na Broniewskiego to wydłużone "49". Oby jako całodzienne. Wtedy ten ciąg będzie miał oczywiście mniej niż obecnie, ale w miarę przyzwoicie - "14" na al. Pokoju, "49" na Aleję JPII, do centrum też "16" choć ciut dłużej. Nie sądzę, by ZTP miał teraz z czego dać więcej niż to.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 06 lis 2025, 19:37
autor: kucyk
scyzor663 pisze: wczoraj, 17:20
Też tak myślę, na Salwatorze nie potrzeba nic więcej niż 1, 2 i 6 więc coś za 16 stamtąd wyleci.
Os. Piastów bez dojazdu do Czyżyńskiego to też ciekawe... Nowe 49 powinno jechać właśnie na Piastów, ale pewnie skończy na Hipokratesa.
Też myślę, że "49" (lub "9" jak ta zostanie na obecnej stałej trasie a "49" pojedzie Meissnera) powinna znaleźć się na os. Piastów. W każdym razie jedna z linii: "9" / "49" powinna jechać Meissnera a druga przez Al. JPII - Bieńczycką - DH Wanda - Rondo Hipokratesa do os. Piastów.
