Ydhflx pisze: 30 wrz 2025, 10:39
Po pierwsze, przychody z biletów idą do Krakowa. Po drugie - nie, pożytek nie jest zerowy - chodzi o korki i SPP parkowania tu wiele nie pomoże, bo sporo osób jedzie do pracy i ma w niej parking, albo np. odwozi dziecko do szkoły.
No tak, ale to jest rola przede wszystkim danej gminy, aby zorganizować transport dla swoich mieszkańców. I ok, można by dyskutować, że Krk powinien wydawać więcej, bo ogranicza korki itd., ale w przypadku niektórych gmin ta dysproporcja jest kilkukrotna (uwzględniając już wielkość budżetu danej gminy).
Wydaje mi się, że "lekko" nie fair jest sytuacja, gdzie gmina wydaje $ na remonty dróg, chodników, szkoły, basen itd. a do KMK dokłada się w wysokości 3% - 3,5% własnego budżetu, narzekając następnie na to, że Kraków nie chce dopłacić więcej...
A może Kraków też by chciał zainwestować w chodniki, szkoły itd.?
Ydhflx pisze: 30 wrz 2025, 10:39Warto też podkreślić jak bardzo absurdalny jest w tej sytuacji brak woli współpracy w busikach gminnych gmin ościennych. Nie ma chyba innego powodu niż czysta złośliwość ZTP. Przecież one dosłownie są tańsze za WZKM, powinni się cieszyć. Ale przecież to nie oni płacą, skrócimy "14" i pora na CSa.
Z "busikami" miasto chyba dosyć długo chciało współpracować, zrobiono zresztą dla nich nawet dodatkowy "dworzec" pod estakadą itd. Problem jest w tym, że jeśli przez lata "busiki" nie potrafiły nauczyć się, że np. nie staje się na minutę na początku przystanku na ATW blokując cały przejazd, aby radośnie sprzedawać bilety...