fysztof pisze: wczoraj, 19:37
I prawdę mówiąc mam taki nieco sensacyjny strzał, że w tej opcji może... powróci na tory linia "12" na trasie Bronowice Małe - Cmentarz Rakowicki? Czy to w sumie nie byłaby całkiem dobra opcja? Wzmocniłaby "4" i ciąg bronowicki w kierunku Basztowej i Teatru Słowackiego:-)
fysztof pisze: wczoraj, 22:14
Ja w takich okolicznościach liczę na powrót "12" na trasie Bronowice Małe - Cmentarz Rakowicki:-) Wraz z "4" utworzyłaby takt f=7,5 w tygodniu i f=10 w weekendy z ciągu bronowickiego w stronę Basztowej i Lubicz. Ponadto "44/75" mogłoby wtedy już pełnoprawnie jako "15" pozostać na Górce Narodowej.
4 nie potrzebuje wzmocnienia do Teatru Słowackiego czy Lubicz - jeżdżą tam zwykle również 14 (nawet na Mogilskie) i 24, ale to 4 ma największe napełnienia. Tym bardziej widać to w obecnej sytuacji, gdzie jeździ 20 z f7,5 aż do Mogilskiego, do tego 24 i 8 do Teatru Słowackiego, a pomimo tego 4 radzi sobie w Stadlerach słabo lub wręcz nie radzi sobie wcale.
4 potrzebuje wzmocnienia w relacji Królewska-Mogilska, i wzmocnieniem tym musi być 75 (ew. przedłużone na Bronowice 16), gdyż żadna nowa linia się na Mogilskiej (po otwarciu Meissnera) nie zmieści, tak samo zresztą na Lubicz.
Moim zdaniem, na Rakowicki mogłaby pojechać linia "7" z Kurdwanowa po trasie 24. Prezes MPK udzielił właśnie wywiadu że taniej puszczać szczytówki niż jeździć dłuższym taborem, to do dzieła

.