Strona 24 z 25
Re: Metro / premetro
: 25 wrz 2025, 17:43
autor: kucyk
Dla mnie całe to metro i pokazany jego przebieg to jedna wielka kpina i żenada. Myślałem, że powstanie jedna linia Powiedzmy Nowa Huta (Wzgórza K. lub Kombinat) - os. Kliny (Opatkowice) a później za kolejne 7 - 10 ;lat druga linia powiedzmy Bronowice / Prądnik Biały - Złocień / Prokocim (powiedzmy, że do rejonów Szpitala UJ przez Nowy Bieżanów). Na mapie Krakowa wyglądało by to w formie "X" (wschód - zachód oraz północ - południe).
A tu gong. Tworzymy dwie linie po tej samej trasie z odnogą do Opatkowic i na Kurdwanów - pytanie po co?
chwalą się, że 40 % mieszkańców będzie mogło z niego korzystać. Super. A co z pozostałą 60% częścią? Twierdzą, że pozostałe rejony mają super działającą komunikację autobusową i tramwajową. Kłamstwo.
Taki Kurdwanów ma najczęściej kursującą w mieście linię tramwajową "50" do tego TŁ i wszelkie korytarze szybkiego dostania się do Centrum i pozostałych kierunków (rejonów) miasta. Ale włodarze twierdzą: przecież oni mają tam źle to dodajmy im tam jeszcze metro.
A reszta mieszkańców niech tłoczy się w tych tramwajach kursujących zdecydowanie rzadziej niż do Kurdwanowa. Paronoi dodaje kolejny fakt: Urzędnicy chcą zbudować wielką dzielnicę mieszkaniową i biurową w okolicach Rybitw i Złocienia opartą na (pseudo)pętli do której będą kursować tramwaje dwukierunkowe bo nie będzie normalnej pojemnej pętli.
Przecież to się "k.py, d.py nie trzyma.
No chyba, że w zamian za uruchomienie metra połowę tramwajów na Kurdwanowie zlikwidują i przeniosą do Złocienia, Bieżanowa, Płaszowa, Bronowic, Mistrzejowic, Azorów. To wtedy mówię "TAK" ma to sens - te 60% mieszkańcow będzie mogło spokojnie i po ludzku korzystać z tramwajów.
Re: Metro / premetro
: 25 wrz 2025, 18:54
autor: cynamon
Gołąb_NGT8 pisze: 25 wrz 2025, 13:06
M2 można na GN przez KG lub 29L. Wtedy nie będzie dublowało M1.
Można nawet do Bibic. Ale w tej formie w jakiej obecnie ujęto trasy w projekcie, założono pewne ograniczenie kosztów budowy (im więcej km tuneli, tym drożej).
Re: Metro / premetro
: 25 wrz 2025, 20:52
autor: clash
cynamon pisze: 25 wrz 2025, 18:54
Można nawet do Bibic. Ale w tej formie w jakiej obecnie ujęto trasy w projekcie, założono pewne ograniczenie kosztów budowy (im więcej km tuneli, tym drożej).
Za granicę miasta to już musiałoby województwo budować
Ogólnie to jestem przeciwny wpychaniu metra w tak zabudowane miasto jak Kraków bo nikomu się nie dogodzi. Ale jeśli już ma być to lepiej właśnie żeby łączyło tereny o kiepskiej komunikacji a z perspektywą zabudowy (tak jak właśnie Złocień, Rybitwy) z centrum miasta. Ale widocznie ktoś stwierdził że trzeba poprawić komunikację tam gdzie jest a nie dawać jej tam gdzie jej nie ma.
Re: Metro / premetro
: 26 wrz 2025, 8:21
autor: Gołąb_NGT8
1. Jak chcą oszczędzać to mogą zrobić M2 tylko do Ronda Gruwaldzkiego. Można też zrobić krótką ślepą odnogę, i zmienić przebieg trasy w przyszłości. W Wiedniu po wybudowaniu U5 będzie zmieniony przebieg U2, lecz tam nie pomyśleli o odnodze, chcieli wpuścić U5 na tory dawnej U2 i w efekcie... zamknęli kawałek U2.
2. W rejonach, gdzie nie wybudowano transportu szynowego, zwykle są na tyle małe potrzeby przewozowe, że wystarczy tramwaj. I, również w Wiedniu myślano o U7 (Leopoldau-Florisdorf), lecz jedynie zmodernizowano linię tramwajową.
Re: Metro / premetro
: 26 wrz 2025, 8:38
autor: Kojak
Jaki jest sens budowy metra poza granice miasta ?
Re: Metro / premetro
: 26 wrz 2025, 18:13
autor: mems
Kojak pisze: 26 wrz 2025, 8:38
Jaki jest sens budowy metra poza granice miasta ?
no ogólnie budowa metra do obsługi mieszanki domków jednorodzinnych i szeregówek nie ma sensu
Gołąb_NGT8 pisze: 26 wrz 2025, 8:21
1. Jak chcą oszczędzać to mogą zrobić M2 tylko do Ronda Gruwaldzkiego. Można też zrobić krótką ślepą odnogę, i zmienić przebieg trasy w przyszłości. W Wiedniu po wybudowaniu U5 będzie zmieniony przebieg U2, lecz tam nie pomyśleli o odnodze, chcieli wpuścić U5 na tory dawnej U2 i w efekcie... zamknęli kawałek U2.
poza tym, że oszczędności dużo nie będzie bo trzeba wybudować cały odcinek do nowej huty łącznie z zajezdnią (troche zabawne, że w tej Wizji nie było zaznaczone gdzie miałaby być, za to była zaznaczona Olsza jako węzeł przesiadkowy

)
Re: Metro / premetro
: 26 wrz 2025, 19:56
autor: scyzor663
Podobno STP jednak ma być w Opatkowicach.
Re: Metro / premetro
: 26 wrz 2025, 21:21
autor: Ankin
mems pisze: 26 wrz 2025, 18:13
no ogólnie budowa metra do obsługi mieszanki domków jednorodzinnych i szeregówek nie ma sensu
[...]
W Warszawie tak nie uważają, patrz stacja Zacisze na M2

Re: Metro / premetro
: 26 wrz 2025, 21:33
autor: Aułrora
scyzor663 pisze: 26 wrz 2025, 19:56
Podobno STP jednak ma być w Opatkowicach.
Serio? A to ciekawe...
Gdzie oni w Opatkowicach zmieszczą?:
- P+R który musi być spory bo wg nich ma z niego korzystać całe południe
- STP wspomnianą przez cb przy założeniu, że byłaby ona wielkości STP ulokowanego na Warszawskich Kabatach które ma ok 32ha, to zajęłaby ok 70% terenu zielonego który tam jest. Być może wybudują mniejszą ale i tak ludziom pod domami będą STP budować. No XD ciekawe czy teraz mieszkańcy z tą informacją będą zadowoleni z faktu dostępu do metra i że to właśnie u nich jest stacja końcowa.
- I JESZCZE jakieś połączenie z autostradą by się przydało o którym mówili (chociaż patrząc, że do węzła Zakopiańskiego jest ok 500m nwm czy dostaną zezwolenie na to połączenie)
Nie ukrywam chciałbym zobaczyć tego projekt

Re: Metro / premetro
: 26 wrz 2025, 23:12
autor: mems
Ankin pisze: 26 wrz 2025, 21:21
W Warszawie tak nie uważają, patrz stacja Zacisze na M2
No alternatywą było, żeby z Targówka przejeżdżało metro pod cmentarzem na Bródno. Zresztą Olsza to może nie Zacisze ale trochę domków jest

Re: Metro / premetro
: 27 wrz 2025, 9:57
autor: Ankin
mems pisze: 26 wrz 2025, 23:12
No alternatywą było, żeby z Targówka przejeżdżało metro pod cmentarzem na Bródno. Zresztą Olsza to może nie Zacisze ale trochę domków jest
Pod względem wymiany pasażerów ewentualna stacja cmentarz bródnowski, mogłaby się pochwalić sensowną wymianą pasażerów szczególnie w listopadzie, nie wiem jak w pozostałych miesiącach, ale zapewne do Zacisza, które raptem obsługuje średnio 1700 pasażerów na dobę w dni robocze (dane z 2024 roku) dużoby brakowało

Re: Metro / premetro
: 30 wrz 2025, 21:03
autor: Gołąb_NGT8
Projekt powinien zakładać komorę rozjazdową w okolicy MNK lub dworca, aby móc w przyszłości wybudować odcinek M2 na Bronowice Małe/Prądnik Biały/Górkę Narodową. M2 można też wydłużyć przez Witosa/Nowosądecką/Wielicką do Szp. Uniwersyteckiego lub Nowego Bieżanowa.
Re: Metro / premetro
: 01 paź 2025, 13:09
autor: Bautosz
Gołąb_NGT8 pisze: 30 wrz 2025, 21:03
Projekt powinien zakładać komorę rozjazdową w okolicy MNK lub dworca, aby móc w przyszłości wybudować odcinek M2 na Bronowice Małe/Prądnik Biały/Górkę Narodową. M2 można też wydłużyć przez Witosa/Nowosądecką/Wielicką do Szp. Uniwersyteckiego lub Nowego Bieżanowa.
Faktycznie wartałoby zaplanować dalszy rozwój podziemnego transportu, jednak mam wątpliwości czy ktokolwiek w magistracie myśli przyszłościowo. Pytanie, czy stworzenie przestrzeni pod komorę będzie miało sens, jeśli nikt nie pomyśli o przyszłej nitce. Mam obawy, czy nie okaże się, że w sumie ta komora jest w złym miejscu i nagle okaże się zupełnie niepotrzebna. Ale bądźmy dobrej myśli. W studium odnosnie metra jest napisane czemu trasa nie biegnie w wspomniane rejony, więc odsyłam do dokumentu.
Re: Metro / premetro
: 01 paź 2025, 14:59
autor: Kuba Ciepły Guzik
Jak powszechnie wiadomo, MKMy wymyślą na poczekaniu w parę dni na forum lepszy projekt niż specjaliści z latami doświadczenia po tysiącach godzin prac. Trudno się nie uśmiechnąć, czytając o pomysłach metra do Bibic.
Ciekaw jestem, ile z tu obecnych osób przeczytało te niecałe 100 stron studium. Raczej praktycznie nikt, wnioskując po tym, że 90% postów można obalić częściowo lub całkowicie cytatami z niego.
Re: Metro / premetro
: 01 paź 2025, 15:40
autor: Kojak
Kuba Ciepły Guzik pisze: 01 paź 2025, 14:59
Jak powszechnie wiadomo, MKMy wymyślą na poczekaniu w parę dni na forum lepszy projekt niż
specjaliści z latami doświadczenia po tysiącach godzin prac. Trudno się nie uśmiechnąć, czytając o pomysłach metra do Bibic.
Ciekaw jestem, ile z tu obecnych osób przeczytało te niecałe 100 stron studium. Raczej praktycznie nikt, wnioskując po tym, że 90% postów można obalić częściowo lub całkowicie cytatami z niego.
Jeśli to są tacy specjaliści z latami doświadczenia po tysiącach godzin prac jak ci co projektowali obwodnicę Krakowa, że grupa hobbystów z forum wytknęła im rażące błędy projektowe i ostatecznie projekt węzła zmieniono, to rzeczywiście masz powody do uśmiechu... o naiwności...