Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
: 08 wrz 2023, 15:30
Nie. Mieszkańcy osiedla.suchy pisze: 08 wrz 2023, 15:23Tylko takie moje pytanie - KTO I PO CO miałby wysiadać na tej pętli - pasażerowie autobusów?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Nie. Mieszkańcy osiedla.suchy pisze: 08 wrz 2023, 15:23Tylko takie moje pytanie - KTO I PO CO miałby wysiadać na tej pętli - pasażerowie autobusów?
No ale to tak wybiórczo mogliby sobie tam wysiadać - bo ktoś akurat jechał 18tką z centrum, to przecież już nie wysiądzie na pętli, tylko na przelotowym. I co wtedy, będzie czekał kilka minut, aż podjedzie mu 3 albo 5, żeby podjechać te 100 czy 150 metrów?
Naprawdę nie wiesz?suchy pisze: 08 wrz 2023, 15:23 Tylko takie moje pytanie - KTO I PO CO miałby wysiadać na tej pętli - pasażerowie autobusów? Nikomu by się to nie opłacało czasowo.
Nikt nie mówi że pomoże się pasażerom wszystkich linii. Jednak masz konkretnie pasażerów linii "3", "5", "19" którzy nimi jeżdżą i mogliby mieć bliżej do domów. Zresztą popytaj w dzielnicy - wiele osób z osiedla skarży się że nowy układ pętli jest beznadziejny i mają dalej do domów. I mają rację.suchy pisze: 08 wrz 2023, 15:47No ale to tak wybiórczo mogliby sobie tam wysiadać - bo ktoś akurat jechał 18tką z centrum, to przecież już nie wysiądzie na pętli, tylko na przelotowym. I co wtedy, będzie czekał kilka minut, aż podjedzie mu 3 albo 5, żeby podjechać te 100 czy 150 metrów?
Jak ktoś jest starszy, albo ma kłopoty z chodzeniem to tak. Jak najbardziej tak. Sam, gdybym widział na horyzoncie 3, 5, 19 (wysiadając z 50 albo 18), to nawet bym się nie zastanawiał i poczekał dwie minuty i wsiadł na tym ostatnim przystanku, aby dojechać na osiedle, czyli na drugą stronę autostrady. A kłopotów z chodzeniem nie mam.suchy pisze: 08 wrz 2023, 15:47 No ale to tak wybiórczo mogliby sobie tam wysiadać - bo ktoś akurat jechał 18tką z centrum, to przecież już nie wysiądzie na pętli, tylko na przelotowym. I co wtedy, będzie czekał kilka minut, aż podjedzie mu 3 albo 5, żeby podjechać te 100 czy 150 metrów?
Da się - są dwa perony na pętli. Peron zewnętrzny ten z chodnikiem staje się przystankiem końcowym linii 3, 5, 19. Peron wewnętrzny zostaje jako techniczny.suchy pisze: 08 wrz 2023, 15:23
Dwa - nie da się połączyć dwóch funkcji naraz - tak żeby przystanek liniowy służył jednocześnie za przystanek techniczny.
Liniowe kursy 3, 5, 19 wjeżdżają na prawy tor. I to jest przystanek końcowy dla wysiadających. Lewy tor skoro już musi być technicznym, to takim pozostaje. Nie wiem jakie studia skończyli ci co to projektowali i kto ich na tych studiach uczył, że potrafili zrobić pętlę z dwoma peronami technicznymi i bez peronów dla wysiadających. Tak samo nie wiem, gdzie się patrzyli ci, co to zatwierdzali. Bo na pewno nie na plany.suchy pisze: 08 wrz 2023, 15:23 W sytuacji, którą wy opisujecie, nie byłoby takiej opcji - bo albo motorniczy wyprasza pasażerów przed przystankiem końcowym (na pętli), albo wjeżdża z nimi na pętlę na lewy tor i nie daje możliwości opuszczenia pojazdu (bo peron jest na prawym torze).
Dlaczego? Jedziesz 18 albo 50 - wysiadasz na przelotowym, bo te linie nie kończą na KG, tylko jadą dalej. Jedziesz 3,5,19 - wysiadasz tam gdzie ci wygodniej. Masz do wyboru przystanek na trasie, albo na pętli. Jakoś z autobusami się tak dało zrobić - mają przystanek przy torach (nazwany Krowodrza Górka P+R) oraz końcowy na pętli, nazwany dokładnie tak samo.Ydhflx pisze: 08 wrz 2023, 16:17 Wtrącę swoje trzy grosze: uważam, że pasażerowie gubili by się, czy muszą wysiąść na przelotowy, czy mogą podjechać na pętlę.
Jedziesz 5 siedzisz sobie bo wysiądziesz na pętli, a tu nagle motorniczy przez głośnik każe wysiąść (i przechodzi się upewnić, blokując ruch?), bo na pętli zajęte i będzie wjeżdżał na wewnętrzny łuk.pablo pisze: 08 wrz 2023, 16:27 Dlaczego? Jedziesz 18 albo 50 - wysiadasz na przelotowym, bo te linie nie kończą na KG, tylko jadą dalej. Jedziesz 3,5,19 - wysiadasz tam gdzie ci wygodniej. Masz do wyboru przystanek na trasie, albo na pętli. Jakoś z autobusami się tak dało zrobić - mają przystanek przy torach (nazwany Krowodrza Górka P+R) oraz końcowy na pętli, nazwany dokładnie tak samo.
Gdzie ty na Krowodrzy masz dwa perony końcowe? Jest tylko JEDEN peron przy prawym torze. Obok lewego toru jest WĄSKI TRAWNIK, na którym w dodatku stoją słupy trakcyjne - więc nie możesz tego nazwać peronem (który z definicji jest miejscem do wysiadania/wsiadania pasażerów).pablo pisze: 08 wrz 2023, 16:23 Da się - są dwa perony na pętli. Peron zewnętrzny ten z chodnikiem staje się przystankiem końcowym linii 3, 5, 19. Peron wewnętrzny zostaje jako techniczny.
Nie da się dobudować chodnika na lewym torze, bo jak napisałem wyżej - jest zbyt ciasno pomiędzy obydwoma torami, w dodatku stoją tam słupy trakcyjne. Gdyby miała tam wysiąść np. osoba na wózku inwalidzkim, to nie byłaby w stanie się wydostać z tego peronu - bo centralnie pośrodku byłby słup, a po lewej i prawej stronie (zachowując odpowiednią skrajnię) niecały 1 metr miejsca, może nawet i mniej.pablo pisze: 08 wrz 2023, 16:42 Tramwaj zatrzymuje się na końcowym, pasażerowie wysiadają. Tramwaj opuszcza peron. Podjeżdża następny. Tam nie ma już tylu kursów co dawniej, żeby się zatkało. 16/h w szczycie na tych trzech liniach. A w ostateczności, to niech miasto dobuduje chodnik na lewym torze. Może nie przepadnie dofinansowanie... Jakoś w Borku jest przystanek dla wysiadających mający dwa perony. Czyli mogłoby tak być.
No i właśnie o to chodzi - że dyskutujemy o tym "jak można było zaprojektować pętlę, co powinno było się zrobić", itp.pablo pisze: 08 wrz 2023, 19:37 Kolego suchy; ja rozumiem, że to wszystko nie jest proste, rozumiem Twoje wywody i logiczne argumenty. Ja je nawet podzielam i w dużej mierze się z nimi zgadzam. Tylko Ty udowadniasz, że się nie da. Natomiast ja chciałbym znaleźć taką opcję, że się da. Trzeba wyciąć słupy? To należy je wyciąć i postawić z drugiej strony torów (po lewej stronie lewego toru dojazdowego). I dobudować peron. I powinni to zrobić ci, którzy spier... projekt. Za darmo. A nie, że się nie da. Dyletantów powinno się usuwać ze stanowisk. Na tym forum jest kilku-kilkunastu użytkowników, którzy zaprojektowaliby tę pętlę lepiej. Ty też gdybyś usiadł i pomyślał, zrobiłbyś to lepiej. Myślę, że ja też. I wielu innych. Tylko, żeby to zrobić, to wypadałoby korzystać trochę z komunikacji miejskiej. A tu było zapewne na zasadzie gadania ze ślepym o kolorach. I powstał bubel.
Tego się właśnie obawiałem. Czyli pięć lat... Dobrze, że nie 10.suchy pisze: 08 wrz 2023, 20:01
Ale niestety cała trasa wraz z pętlą już powstały, więc teraz możemy dyskutować jedynie o tym "co się da zrobić" - a obecnie przez co najmniej najbliższe 5 lat NIE DA SIĘ wyciąć słupów, żeby wybudować drugi peron, bo nie pozwala na to dofinansowanie z Unii.