- Linie, trasy, rozkłady
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 890
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 12 lip 2024, 15:25
krawiec pisze: 12 lip 2024, 10:03
Coś mi się zdaje, że 11 może wylądować na Dąbiu.
Całkiem ciekawy pomysł! Zanim "11" w ogóle mogłoby pojechać do Prokocimia, to miną lata... więc tu i teraz mogłoby spokojnie z estakady pojechać przez Zabłocie do Dąbia. A po otwarciu trasy przez Meissnera być opcją na uzupełnienie pustek po liniach, które z Bieńczyckiej wylecą - trafiając na Bieńczyce czy Mistrzejowice

-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 407
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Post
autor: Aułrora » 13 lip 2024, 0:17
Już kiedyś o tym pisałem w kwestii 11-stki że powinna mieć dwa warianty do przyszłego Prokocimia/Rżąki i Małego Płaszowa (ta mogłaby być do Dąbia) jednakże wymagałoby zwiększyć to f co przy naszym kryzysie kadrowym jest niemożliwe...
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 13 lip 2024, 10:42
Zorza Polarna pisze: 13 lip 2024, 0:17
Już kiedyś o tym pisałem w kwestii 11-stki że powinna mieć dwa warianty do przyszłego Prokocimia/Rżąki i Małego Płaszowa (ta mogłaby być do Dąbia) jednakże wymagałoby zwiększyć to f co przy naszym kryzysie kadrowym jest niemożliwe...
Tyle, że "11" z f7,5 to trochę nadpodaż i zajęcie przepustowości dla Kurdwanowa, który bardziej potrzebuje zwiększyć częstotliwość "24".
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1902
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 13 lip 2024, 10:53
kbieniu7 pisze: 13 lip 2024, 10:42
Tyle, że "11" z f7,5 to trochę nadpodaż i zajęcie przepustowości dla Kurdwanowa, który bardziej potrzebuje zwiększyć częstotliwość "24".
Przepustowość na Kurdwanowie jeszcze jest, a "24" nie potrzebuje wzmocnienia jeżeli "10" trafi do Prokocimia. Pytanie czy wtedy na pewno "11" jest tam potrzebna (zanim oddadzą Rżąkę, minie wiele lat)? Prawdziwym problemem jest jednak pętla na Czerwonych Makach, która 28 tramwajów na godzinę nie przyjmie (a jeżeli jakimś ktoś zakłada, że by przyjęła, chyba lepiej wzmocnić "52" lub "18").
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 407
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Post
autor: Aułrora » 13 lip 2024, 11:08
Bayer2003 pisze: 13 lip 2024, 10:53
Przepustowość na Kurdwanowie jeszcze jest, a "24" nie potrzebuje wzmocnienia jeżeli "10" trafi do Prokocimia. Pytanie czy wtedy na pewno "11" jest tam potrzebna (zanim oddadzą Rżąkę, minie wiele lat)? Prawdziwym problemem jest jednak pętla na Czerwonych Makach, która 28 tramwajów na godzinę nie przyjmie (a jeżeli jakimś ktoś zakłada, że by przyjęła, chyba lepiej wzmocnić "52" lub "18").
Zakładamy też przyszłościowo że tramwaj i tu zostanie wydłużony do centrum Kobierzyna (fakt odległe to jak tramwaj do Rżąki ale warto też o tym gdybać).
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
Kowalik
- Ekspert
- Posty: 556
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
Post
autor: Kowalik » 13 lip 2024, 19:01
Dla pasażerów "Piasków Nowych", czy "Dauna" wydłużenie 10 niewiele da, bo podróż z tych przystanków będzie około 10 minut dłuższa do Centrum, niż właśnie tą 24. Różnicy nie będą mieli na Kurdwanowie, czy Witosa.
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1902
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 13 lip 2024, 20:17
Kowalik pisze: 13 lip 2024, 19:01
Dla pasażerów "Piasków Nowych", czy "Dauna" wydłużenie 10 niewiele da, bo podróż z tych przystanków będzie około 10 minut dłuższa do Centrum, niż właśnie tą 24. Różnicy nie będą mieli na Kurdwanowie, czy Witosa.
Da bezpośredni dojazd do Korony czy zachodnich części Kazimierza. Faktem jest, że na Witosa wyjdzie remis, jednak już z Kurdwanowa szybciej na Pocztę Główną czy Teatr Słowackiego dojechać będzie można "10". Jasne, linia ta nie przejmie połowy potoków "24", jednak z pewnością odciążenie takie będzie zauważalne.
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 660
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 13 lip 2024, 20:38
Nie zapominajmy że po remoncie Starowiślnej 24 powinno jechać tak ~2 minuty krócej. Nie jest to dużo, ale jak liczymy każdą minutę, to ma znaczenie.
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 2060
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Post
autor: Scania_9640 » 13 lip 2024, 22:30
Ydhflx pisze: 13 lip 2024, 20:38
Nie zapominajmy że po remoncie Starowiślnej 24 powinno jechać tak ~2 minuty krócej. Nie jest to dużo, ale jak liczymy każdą minutę, to ma znaczenie.
Gdzie chcesz 2 minuty zyskać? Odcinek Starowiślna - Wawrzyńca jedzie 2minuty
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 660
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 14 lip 2024, 0:15
Scania_9640 pisze: 13 lip 2024, 22:30
Gdzie chcesz 2 minuty zyskać? Odcinek Starowiślna - Wawrzyńca jedzie 2minuty
A potem 3 minuty Wawrzyńca - Plac Boh. Getta na wyrównanie strat. Te dwa przystanki dzieli 600m i żadne światła. Do tego w drugą stronę akurat są 3 minuty na Starowiślną-Wawrzyńca, co ciekawe.
Edit: na dowód że tramwaj nie jedzie tego odcinka 2 minuty szybkie obliczenie: za Googlami dzieli te przystanki 800m. W dwie minuty oznacza to średnią prędkość 24 km/h, i to nie licząc przystanków, co (poprawcie mnie jeśli się mylę) ale jest więcej niż dopuszczalna prędkość na tym odcinku z uwagi właśnie na stan torowiska oraz rozjazdy węzła Starowiślna.
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 2060
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Post
autor: Scania_9640 » 14 lip 2024, 6:31
Ydhflx pisze: 14 lip 2024, 0:15
A potem 3 minuty Wawrzyńca - Plac Boh. Getta na wyrównanie strat. Te dwa przystanki dzieli 600m i żadne światła. Do tego w drugą stronę akurat są 3 minuty na Starowiślną-Wawrzyńca, co ciekawe.
Edit: na dowód że tramwaj nie jedzie tego odcinka 2 minuty szybkie obliczenie: za Googlami dzieli te przystanki 800m. W dwie minuty oznacza to średnią prędkość 24 km/h, i to nie licząc przystanków, co (poprawcie mnie jeśli się mylę) ale jest więcej niż dopuszczalna prędkość na tym odcinku z uwagi właśnie na stan torowiska oraz rozjazdy węzła Starowiślna.
Na Starowiślnej nie ma ograniczenia prędkości, mimo złego stanu torowiska
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 660
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 14 lip 2024, 20:17
Scania_9640 pisze: 14 lip 2024, 6:31
Na Starowiślnej nie ma ograniczenia prędkości, mimo złego stanu torowiska
Ciekawe, bardzo ciekawe, bo jadąc od Podgórza tramwaje zwalniają wyjeżdżając na ten odcinek. Może rzeczywiście rozpędziłem się z tymi 2 minutami, jednak przynajmniej minutę powinno być krócej. Zresztą mimo że rozkłady są z dokładnością do minuty to nie oznacza że tramwaj nie może jechać np. 1:20 krócej.
Tak czy siak, nie ma to większego znaczenia, bo na chwilę obecną przedłużenie 10 na Prokocim to perspektywa wielu lat, może 2030+ - obecnie na nic nie ma pieniędzy, a nawet prostsze i bardziej potrzebne inwestycje są opóźnione o lata (skrzyżowanie przy Bagateli czy właśnie remont Starowiślnej). A 24 potrzebuje wznocnienia już dzisiaj.
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1284
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Post
autor: kot_feliks » 14 lip 2024, 20:46
Jak nie ma na nic pieniędzy? Przecież zablokowano ostatnio zmiany w SPP, gdzie większe wpływy byłyby przeznaczone na funkcjonowanie KMK.
-
Łukasz
- Moderator fb pkk
- Posty: 716
- Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
- Lokalizacja: Rondo Matecznego
Post
autor: Łukasz » 15 lip 2024, 21:04
Koniec prac na Rondzie Mogilskim i Grzegórzeckim
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... egorzeckim
Jeśli tramwaje powrócą od soboty na torowisko pomiędzy Rondem Mogilskim i Grzegórzeckim, planowane jest jednoczesne zamknięcie torowiska w ciągu ulicy Westerplatte oraz trasy do Nowego Bieżanowa i to od węzła Bieżanowska. W pierwszym przypadku remontowany będzie ciepłociąg, natomiast w drugim między innymi przejazdy przez ulicę Prostą i Telimeny.
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 890
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 15 lip 2024, 21:20
Czy ZTP naprawdę nie może poinformować wcześniej kiedy i jakie torowiska planuje w wakacje zamknąć? Czy urzędnicy naprawdę muszą tak lekceważyć i mieć w 'du*iu' pasażerów? Czy muszą tak olewać i zniechęcać swoich własnych klientów?
Przecież to niepojęte...
Prezydent się zmienił, ale niestety kierownik w zarządzie już nie:-/ No i dalej mamy dziadostwo i bylejakość... mentalność bez zmian.