Strona 27 z 173

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 lis 2020, 18:13
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:22 Ja się nie cieszę. "9" super, jednak czemu kierowane są też na "24", w chwili gdy Kurdwanów i tak ma mocną i nowoczesną "50", a na reszcie trasy będą pokrywać się w sporej części ze "stadlerową" "3"? I czemu w ogóle "24" ma pierwszeństwo przed "9"?
Może chcą im wynagrodzić zabranie "184", zawieszenie "6" i zabranie szczytówek "50"? Wiem, jest to idiotyczne wytłumaczenie, ale nie zdziwiłbym się gdyby takimi motywami się kierowano XD
Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:22Do tego km to nie plebiscyt "kto się bardziej skarży", tym bardziej że to można łatwo zmanipulować - każdy może wysłać dowolną liczbę skarg, udając różne osoby. Myślę też że np. mieszkańcy starej Huty już nauczyli się, że Miasto i tak ich ignoruje taborowo i nie co walczyć.

Jeśli Miasto jednak chce, możemy zorganizować masową akcję pisania skarg o tabor na "22". Ciekawe, czy wtedy będzie tak chętne by wysłuchać próśb.
100% racji. Chętnie pomogę jak coś ;)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 lis 2020, 18:29
autor: Zieleńczanin
Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:22 Jeśli Miasto jednak chce, możemy zorganizować masową akcję pisania skarg o tabor na "22". Ciekawe, czy wtedy będzie tak chętne by wysłuchać próśb.
Tylko trzeba się podpisywać jako pasażerowie z Borku jadący na Kapelankę :D Bo ludzi z Huty przecież słuchać nie będą...

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 lis 2020, 18:33
autor: mkm3
Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 18:29 Jeśli Miasto jednak chce, możemy zorganizować masową akcję pisania skarg o tabor na "22". Ciekawe, czy wtedy będzie tak chętne by wysłuchać próśb.
Wystarczy jakieś wydarzenie na fb i pójdzie gładko. "9" nie dojeżdza do centrum Huty, więc to taka manipulacja. Jedyną niskopodłogową linią w Hucie jest tak naprawde tylko "4".

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 lis 2020, 19:57
autor: Kitek
Łukasz pisze: 26 lis 2020, 12:16
Zarząd Transportu Publicznego, w związku z licznymi wnioskami pasażerów zwraca się o kierowanie kolejnych wprowadzanych do ruchu wagonów Stadler Tango Lajkonik do obsługi w pierwszej kolejności linii 9 i 24
Dodam jeszcze, że w tym artykule była informacja, że od poniedziałku na linii "9" będą się pojawiać nowe wagony, ale po kilku minutach informację tę usunięto...

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 lis 2020, 21:17
autor: impuls
W tytule lovekrakow.pl też przesadziło

"ZTP zobowiązało MPK"

To nie jest równoznaczne że tak będzie. O linii 14 i 24 już dawno pojawiały się informacje nieoficjalne, że planują na te linie wprowadzić Lajkoniki. Na temat "9" na razie trzeba się wstrzymać z otwieraniem korka szampana.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 lis 2020, 21:48
autor: prezes
Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:22 Ja się nie cieszę. "9" super, jednak czemu kierowane są też na "24", w chwili gdy Kurdwanów i tak ma mocną i nowoczesną "50", a na reszcie trasy będą pokrywać się w sporej części ze "stadlerową" "3"? I czemu w ogóle "24" ma pierwszeństwo przed "9"?
Szczerze, to ja nie doszukiwałbym się stereotypów zakładających, że dane części miasta są faworyzowane taborowo z założenia i że to dlatego trafiają tam Stadlery. Myślę, że kryterium, którym bardziej kierują się urzędnicy jest to, aby linie bardziej reprezentatywne, kursujące głównie przez centrum dostały lepszy tabor, gdyż w jakimś stopniu poprawia to wizerunek miasta wśród osób odwiedzających nasze miasto. Z Kurdwanowem czy Krowodrzą jest akurat tak, że na tych osiedlach kończą linie dość ważne, przejeżdżające przez centrum miasta, gdzie jest dużo turystów.

A propos Kurdwanowa, ostatnie lata pokazały, iż nie było tam takiej faworyzacji taborowej jaką większość sobie wyobraża. Owszem, "50" zawsze jest obsadzana najnowszym taborem, ale na "24" praktycznie cały czas większość brygad była obsadzana wysokopodłogowym taborem, nie wspominając o "6" na którą były wysyłane mniej komfortowe tramwaje GT8S.

Żeby nie było, nie mówię, że popieram taką politykę miasta co do rozdziału taboru, aczkolwiek chcę zwrócić uwagę na używanie stereotypów, które niekoniecznie muszą mieć potwierdzenie w rzeczywistości.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 lis 2020, 21:51
autor: obserwator
Jeśli chodzi o to jak turyści postrzegają Kraków pod kątem taboru to sądzę, że najwięcej turystów przyjeżdża do Krakowa na weekendy. Zatem jeśli MPK myśli o wizerunku Krakowa w oczach turystów to w weekendy Konstale i Wiednie powinny mieć zakaz wyjazdu z zajezdni (z wyjątkiem linii "10").

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lis 2020, 8:36
autor: Kaszmir
prezes pisze: 26 lis 2020, 21:48Myślę, że kryterium, którym bardziej kierują się urzędnicy jest to, aby linie bardziej reprezentatywne, kursujące głównie przez centrum dostały lepszy tabor, gdyż w jakimś stopniu poprawia to wizerunek miasta wśród osób odwiedzających nasze miasto.
Linie z Huty też przejeżdżają przez centrum. Taka "1" czy "14" to nawet przejeżdżają przez centrum bardziej niż "50".
impuls pisze: 26 lis 2020, 21:17"ZTP zobowiązało MPK"

To nie jest równoznaczne że tak będzie.
Dokładnie. Np. myślicie, że powakacyjne zniknięcie przegubowców ze "138" odbyło się za zgodą i wiedzą ZTP? :D

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lis 2020, 9:35
autor: impuls
http://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/new ... nr-24.html

Delikatnie MPK odpowiedziało na pismo ZTP. My mamy swoje plany od dawna i nikt nas nie będzie zobowiązywał, gdzie mamy wysyłać nowe wagony.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lis 2020, 12:36
autor: Kaszmir
Jeszcze odnośnie do "52" - linia ta praktycznie nie zyskała brygad niskopodłogowych. W marcu, przed pandemią i przed dostawą Lajkoników, miała 7 brygad wysokopodłogowych (link), a obecnie ma 6.

Czyli można powiedzieć, że - z dokładnością do jednej brygady - trójskłady po prostu zastąpiły kursujące tam wcześniej wiedeńczyki, a niskiej podłogi prawie nie przybyło.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lis 2020, 12:47
autor: mkm3
impuls pisze: 26 lis 2020, 21:17 "ZTP zobowiązało MPK"
Zresztą to jakiś kabaret. Miejska instytucja powoływana przez urzędników Prezydenta itd. chce wpłynąć na inną miejską instytucję.. przecież jak coś Majchrowski każe to czy to ZTP czy MPK zrobi. ZTP może najwyżej mieć wpływ na Mobilis, bo to inna relacja.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lis 2020, 12:51
autor: obserwator
Warto zaznaczyć że linia "52" wtedy miała 20 brygad, natomiast obecnie ma 19. Zatem można powiedzieć że ilość brygad niskopodłogowych na tej linii nie uległa zmianie ;)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lis 2020, 12:57
autor: Kaszmir
obserwator pisze: 27 lis 2020, 12:51Warto zaznaczyć że linia "52" wtedy miała 20 brygad, natomiast obecnie ma 19. Zatem można powiedzieć że ilość brygad niskopodłogowych na tej linii nie uległa zmianie ;)
O, nawet nie wiedziałem! Jest pewność, że obecnie ma 19 brygad? Twoja uwaga jest bardzo ważna i wolę byśmy byli pewni zanim użyjemy tego argumentu ;)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lis 2020, 13:13
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Kaszmir pisze: 27 lis 2020, 12:57 Twoja uwaga jest bardzo ważna i wolę byśmy byli pewni zanim użyjemy tego argumentu
Użyjecie w walce z kim? Z dwoma typkami powiązanymi z KKMK którzy przy każdym poście w tym temacie bronią miejskiego przewoźnika? Nie wiem na co oni liczą, na sfinansowanie pasty do butów dla załogi KLM chyba :D

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lis 2020, 13:35
autor: brovar
Kaszmir pisze: 27 lis 2020, 12:57 O, nawet nie wiedziałem! Jest pewność, że obecnie ma 19 brygad? Twoja uwaga jest bardzo ważna i wolę byśmy byli pewni zanim użyjemy tego argumentu ;)
Tak obecnie jest 19 brygad.
Już pisałem w tym temacie, że jedyna różnica z marcem, to zamiana EC na uffoki.