Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 10 mar 2024, 12:09
Ostatnio dużo słychać o możliwości przedłużenia linii 155 do Podgórza SKA przez Bonarkę. Wg pomysłu z 2020 miała kursować na trasie Dworzec Płaszów - Wielicka - Malborska - Klonowica/Beskidzka - Swoszowice. Jednak ostatecznie pojechała do zajezdni na Woli Duchackiej, po likwidacji 165 zostawiając odcinek Kurdwanów - Malborska - Wielicka bez jakiejkolwiek rekompensaty. Skoro ZTP wysuwa propozycję na wydłużenie linii przez Kamieńskiego i al. Powstańców Śląskich na rok 2024 (zapewne po przejęciu niektórych linii przez Mobilis), to dlaczego by nie "wyrównać strat" po reformie komunikacyjnej z 2022 roku, na której mocno ucierpiały rejony Woli Duckackiej - Wschód, zamiast tworzyć połączenia do Bonarki, którego (nie licząc 184) nigdy nie było. Uważam, że powinno się w pierwszej kolejności wydłużyć linię 155 przez Malborską do Dworca Płaszów / ewentualnie Podgórza SKA zachowując f30.
Plusy:
- Swoszowice zyskałyby dostęp do bieżanowskich linii tramwajowych przez przystanek Kabel
- Osoby potrzebujące dostać się z Kurdwanowa do szkoły/ Domu Kultury na Malborskiej wreszcie miałyby taką możliwość bez przesiadek
- Mieszkańcy części Woli Duchackiej, którzy podjeżdżają codziennie 169 pod przystanek Malborska, aby udać się na tramwaj, mieliby możliwość łatwiejszej przesiadki (szczególnie w stronę powrotną, gdzie trzeba przejść kilka par świateł, a 169/469 kursują nierzadko z kilkunastominutowym opóźnieniem)
- Jeśli udałoby się reaktywować pętlę Dworzec Płaszów (w Swoszowicach jest już punkt socjalny), mieszkańcy części Dzielnicy X i XI mogliby dojechać na swój pociąg TLK, IC, REG, czy nawet EIP (Pendolino) autobusem.
Wady:
- Jeśli 155 musiałaby jechać do Podgórza SKA, stałaby w korkach na Wielickiej (z drugiej strony po przedłużeniu przez Bonarkę linia "utykałaby" na al. Powstańców Śląskich)
- Mieszkańcy Swoszowic straciliby perspektywę bezpośredniego autobusu do Bonarki
- Linia nie mogłaby być obsługiwana "elektrykami" (dla niektórych zaleta
)
Co myślicie o tym pomyśle?
Plusy:
- Swoszowice zyskałyby dostęp do bieżanowskich linii tramwajowych przez przystanek Kabel
- Osoby potrzebujące dostać się z Kurdwanowa do szkoły/ Domu Kultury na Malborskiej wreszcie miałyby taką możliwość bez przesiadek
- Mieszkańcy części Woli Duchackiej, którzy podjeżdżają codziennie 169 pod przystanek Malborska, aby udać się na tramwaj, mieliby możliwość łatwiejszej przesiadki (szczególnie w stronę powrotną, gdzie trzeba przejść kilka par świateł, a 169/469 kursują nierzadko z kilkunastominutowym opóźnieniem)
- Jeśli udałoby się reaktywować pętlę Dworzec Płaszów (w Swoszowicach jest już punkt socjalny), mieszkańcy części Dzielnicy X i XI mogliby dojechać na swój pociąg TLK, IC, REG, czy nawet EIP (Pendolino) autobusem.
Wady:
- Jeśli 155 musiałaby jechać do Podgórza SKA, stałaby w korkach na Wielickiej (z drugiej strony po przedłużeniu przez Bonarkę linia "utykałaby" na al. Powstańców Śląskich)
- Mieszkańcy Swoszowic straciliby perspektywę bezpośredniego autobusu do Bonarki
- Linia nie mogłaby być obsługiwana "elektrykami" (dla niektórych zaleta

Co myślicie o tym pomyśle?