Plusy:
- Swoszowice zyskałyby dostęp do bieżanowskich linii tramwajowych przez przystanek Kabel
- Osoby potrzebujące dostać się z Kurdwanowa do szkoły/ Domu Kultury na Malborskiej wreszcie miałyby taką możliwość bez przesiadek
- Mieszkańcy części Woli Duchackiej, którzy podjeżdżają codziennie 169 pod przystanek Malborska, aby udać się na tramwaj, mieliby możliwość łatwiejszej przesiadki (szczególnie w stronę powrotną, gdzie trzeba przejść kilka par świateł, a 169/469 kursują nierzadko z kilkunastominutowym opóźnieniem)
- Jeśli udałoby się reaktywować pętlę Dworzec Płaszów (w Swoszowicach jest już punkt socjalny), mieszkańcy części Dzielnicy X i XI mogliby dojechać na swój pociąg TLK, IC, REG, czy nawet EIP (Pendolino) autobusem.
Wady:
- Jeśli 155 musiałaby jechać do Podgórza SKA, stałaby w korkach na Wielickiej (z drugiej strony po przedłużeniu przez Bonarkę linia "utykałaby" na al. Powstańców Śląskich)
- Mieszkańcy Swoszowic straciliby perspektywę bezpośredniego autobusu do Bonarki
- Linia nie mogłaby być obsługiwana "elektrykami" (dla niektórych zaleta

Co myślicie o tym pomyśle?