- Linie, trasy, rozkłady
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 1171
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 10 paź 2023, 8:37
miloszkasperczyk pisze: 09 paź 2023, 22:08
Uważam że obecny podział na strefy jest nielogiczny i niesprawiedliwy, bo niby dlaczego Słomniki, Skała, Krzeszowice i Brzeźnica są w 3 strefie a Iwanowice nadal w 2. Jeśli jestem w stanie zrozumieć, to że gminy z Metropolii Krakowskiej są w 2 strefie nawet jak nie graniczą bezpośrednio z Krakowem to nie rozumiem dlaczego Iwanowice nie są w 3 strefie.
A może jak nie wiadomo o co chodzi, to...
...o pieniądze? Pewnie kwestia dofinansowania ze strony gminy - dorzucają więcej z gminnego budżetu, to są w strefie 2

Daliby jeszcze więcej - to może awansowaliby nawet do 1 strefy
Przecież analogiczne rozwiązanie masz chociażby w Warszawie - taki Konstancin czy Marki dokładają sporo kasy i są w 1 strefie (miejskiej), a nie w strefie 2 (aglo).
-
Paulow
- Miłośnik
- Posty: 68
- Rejestracja: 13 lip 2022, 15:45
Post
autor: Paulow » 10 paź 2023, 11:27

Akurat trafiłem na jakiś zjazd - kilka minut wcześniej 3 busy były na tym przystanku, a potem zjechał się ALD z 267 i rynek zablokowany.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Post
autor: miloszkasperczyk » 10 paź 2023, 12:42
Paulow pisze: 10 paź 2023, 11:27

Akurat trafiłem na jakiś zjazd - kilka minut wcześniej 3 busy były na tym przystanku, a potem zjechał się ALD z 267 i rynek zablokowany.
Dopóki remont rynku się nie skończy a przynajmniej nie zostanie wyremontowana zatoka przystankowa to niestety tak się będzie zdarzać.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Post
autor: miloszkasperczyk » 20 paź 2023, 10:41
Został wykonany jeden z pierwszych kroków do wydłużenia linii 257 do Szczodrkowic, czyli remont 1,5 km drogi łączącej Szczodrkowice z Naramą. Udało się uzyskać dofinansowanie na tą inwestycję i według Burmistrza Skały prace mają ruszyć jeszcze w tym roku.
Podpisanie umowy dotacyjnej na remont drogi w Szczodrkowicach
Dzisiaj z Łukasz Kmita - Wojewoda Małopolski w Krakowie w obecności Ministra Infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisałem umowę dotacyjną na remont drogi w Szczodrkowicach - kwota 650 tys. złotych!
Serdecznie dziękuję za przyznane dofinansowanie - przetarg ogłosiłem dzisiaj! Remont 1,5 km tej drogi zostanie wykonany jeszcze w tym roku!
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Post
autor: miloszkasperczyk » 26 paź 2023, 17:37
Nastąpiło podpisanie umowy na remont drogi w Szczodrkowicach na odcinku 1,5 km od granicy z Naramą (Gmina Iwanowice) do centrum wsi. Inwestycja poza polepszeniem komfortu przejazdu ma umożliwić w przyszłości wydłużenie linii 257 do centrum Szczodrkowic (planowana pętla w okolicy kaplicy/szkoły) w tym miejscu:
https://maps.app.goo.gl/rnFUtW34oLkSfDvf6
Podpisałem umowę na remont drogi w Szczodrkowicach

Długo wyczekiwany (ileż to już lat?) remont aż 1,5 km drogi gminnej w Szczodrkowicach będzie zrealizowany... jeszcze w tym roku

🖊 Podpisałem umowę z wykonawcą, który niebawem zacznie prace przygotowawcze i do końca listopada droga ma być wyremontowana.

Wartość inwestycji to 720 tys. złotych, dotacja - 576 tys. złotych!

Dziękuję Panu Wiceprzewodniczącemu Marek Piekara za wsparcie w uzyskaniu tego finansowania od Łukasz Kmita - Wojewoda Małopolski - ukłony za pomoc Panie Wojewodo!

Podziękowania składam także dla Radnej Marzanna Tomczyk za dobrą współpracę, aby doprowadzić do realizacji tej inwestycji.

Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 514
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
Post
autor: tomek_m » 27 paź 2023, 1:13
A nie lepiej gdyby do Szczodrkowic zamiast "257" pojechało "227"? W jakim celu mieszkańcy tej miejscowości w drodze do Krakowa, mieliby dodatkowo zwiedzać Michałowice? Plus taki że przedłużając "227" trasa byłaby krótsza o 1,5 kilometra.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Post
autor: miloszkasperczyk » 27 paź 2023, 14:25
tomek_m pisze: 27 paź 2023, 1:13
A nie lepiej gdyby do Szczodrkowic zamiast "257" pojechało "227"? W jakim celu mieszkańcy tej miejscowości w drodze do Krakowa, mieliby dodatkowo zwiedzać Michałowice? Plus taki że przedłużając "227" trasa byłaby krótsza o 1,5 kilometra.
Zapewne wynika to z tego że wydłużenie 257 jest tańsze niż 227 i jest szansa że dogadanie się z Gminą Iwanowice będzie prostsze niż z Zielonkami.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 514
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
Post
autor: tomek_m » 27 paź 2023, 19:56
Najtańszym rozwiązaniem byłoby uruchomienie gminnej dowozówki na trasie np: Skała - Cianowice - Szczodrkowice - Owczary i przesiadka na "337" tamże. Rozkład dowozówki skoordynowany z "337". Jest przecież fundusz autobusowy.
Ewentualnie jak koniecznie musi być linia Aglo to jest jeszcze "280".
A w przypadku "257" dochodzi jeszcze dogadanie się z Michałowicami oprócz Iwanowic.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Post
autor: miloszkasperczyk » 27 paź 2023, 20:57
tomek_m pisze: 27 paź 2023, 19:56
Najtańszym rozwiązaniem byłoby uruchomienie gminnej dowozówki na trasie np: Skała - Cianowice - Szczodrkowice - Owczary i przesiadka na "337" tamże. Rozkład dowozówki skoordynowany z "337". Jest przecież fundusz autobusowy.
Ewentualnie jak koniecznie musi być linia Aglo to jest jeszcze "280".
A w przypadku "257" dochodzi jeszcze dogadanie się z Michałowicami oprócz Iwanowic.
Na dowozówkę do 337 nie ma szans, ponieważ Gmina Zielonki się na nią nie zgodzi z tego samego powodu co nie zgodziła się na wydłużenie 337 do Skały czyli ze względu na to, że nie chcą zwiększać tłoku w tej linii. Wydłużenie linii 257 byłoby ukłonem w stronę mieszkańców Szczodrkowic i sołtysa tej wsi, który w zeszłych latach o to walczył między innymi za pomocą petycji internetowej
https://secure.avaaz.org/community_peti ... odrkowice/ w 2020 roku była o niej informacja na Kraboku. Może to moje subiektywne zdanie ale uważam, że łatwiej się dogadać z Iwanowicami czy nawet Michałowicami niż Zielonkami, które nieraz już pokazały niechęć wobec swoich północnych sąsiadów.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1194
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 27 paź 2023, 21:40
A gdyby z 337 wydzielić wariantowe kursy jako 367 obsługiwane przegubami do Skały?
-
sorig
- Specjalista
- Posty: 460
- Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22
Post
autor: sorig » 27 paź 2023, 21:59
mkm3 pisze: 27 paź 2023, 21:40
A gdyby z 337 wydzielić wariantowe kursy jako 367 obsługiwane przegubami do Skały?
Pomysł sam się narzuca, ale w mniemaniu Gminy Zielonki Owczary muszą mieć autobus co 15 minut do centrum Krakowa i kropka. Co się raz dało, trudno odebrać.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6837
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 27 paź 2023, 22:17
Mogłyby nawet kieszeniowo wjeżdżać do Owczar, i tak wyszłoby szybciej niż "267"

Choć i do takiego rozwiązania ciężko będzie namówić Zielonki bo z ich perspektywy to mały zysk - zamiast pustego autobusu z pętli, przyjeżdżałby teraz kurs naładowany mieszkańcami Skały.
-
sorig
- Specjalista
- Posty: 460
- Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22
Post
autor: sorig » 27 paź 2023, 22:23
Tutaj wydłużenie co drugiego kursu do Skały i obsługa przegubami naprawdę mogłaby nie wyjść Zielonkom na złe. Co drugi kurs autobusu byłby luźniejszy (tak jak jest w przypadku "310"), a te bardziej obciążone obsługiwane większym taborem. Dużo z tych pasażerów przecież już teraz korzysta z "337". Pytanie ile Skała byłaby skłonna się dorzucić do takiego rozwiązania.
"267" też przecież puste nie jeździ, też można podnieść argument że wydłużenie do Skały to dodatkowi pasażerowie.
Kaszmir pisze: 27 paź 2023, 22:17
Mogłyby nawet kieszeniowo wjeżdżać do Owczar, i tak wyszłoby szybciej niż "267"

Choć i do takiego rozwiązania ciężko będzie namówić Zielonki bo z ich perspektywy to mały zysk - zamiast pustego autobusu z pętli, przyjeżdżałby teraz kurs naładowany mieszkańcami Skały.
Jakieś to takie nieestetyczne i pozbawione logiki

-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1194
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 27 paź 2023, 22:35
Skałę raczej nie będzie stać na nic więcej niż f=60 cały tydzień na 367. Jeśli ZTP rzetelnie zsynchronizowałoby 337 i 367, dodatkowo, gdyby Skała była skłonna dopłacić różnicę między stawką obecną a stawką za 18m na odcinku Zielonek, to pewnie Zielonki nie miałyby nic przeciwko.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Post
autor: miloszkasperczyk » 28 paź 2023, 9:30
mkm3 pisze: 27 paź 2023, 22:35
Skałę raczej nie będzie stać na nic więcej niż f=60 cały tydzień na 367. Jeśli ZTP rzetelnie zsynchronizowałoby 337 i 367, dodatkowo, gdyby Skała była skłonna dopłacić różnicę między stawką obecną a stawką za 18m na odcinku Zielonek, to pewnie Zielonki nie miałyby nic przeciwko.
Nie sądzę żeby Skałę było w tym momencie stać na 367 skoro 257 chcą wydłużyć tylko do Szczodrkowic ze względu na koszty. Jeśli chodzi o transport w tej gminie to raczej skupiałbym się na próbie zmiany trasy 267 na trasę przez Glogera i na dołożeniu kursów do A12/A13.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości