Strona 30 z 34

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 22 lis 2024, 21:39
autor: scyzor663
Temat nie umarł, bo wrócił przy okazji ostatnich wyborów. Klika osób chciało tym ugrać dodatkowe głosy w wyborach do rady gminy, a i dla wójta, miała to być pokazowa inwestycja zapewniająca kolejną kadencję. Dzięki kilku osobom (w tym mnie) temat ucichł, bo pokazaliśmy absurdy tego pomysłu. Ale z tego co wiem, kilka zapytań do ZDW poszło np. o możliwość prowadzenia tramwaju na prawych pasach obecnej DW.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 27 lis 2024, 9:32
autor: anty_wiedenczyk
Od poniedziałku 2 grudnia br. otwarcie przystanku tramwajowego "Darwina" - podaje MPK na FB.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 27 lis 2024, 12:54
autor: kucyk
anty_wiedenczyk pisze: 27 lis 2024, 9:32 Od poniedziałku 2 grudnia br. otwarcie przystanku tramwajowego "Darwina" - podaje MPK na FB.
Są już rozkłady na stronie MPK

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 06 gru 2024, 12:33
autor: judash
Najpewniej szykują się zmiany w organizacji ruchu pomiędzy Elektromontażem a Kocmyrzowską. Nowy łącznik w stronę górnego ronda jest wyasfaltowany. Prawdopodobnie tam zostanie skierowany ruch w tej relacji.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 16 gru 2024, 23:00
autor: Cyjan
Obserwuję sobie 701 od jakiegoś czasu i dochodzę do wniosku, że jest wyłącznie zostawione dla osób, które jeżdżą z Architektów do Teatru Ludowego. Zapełnienia nie są jakieś wybitne, nawet w deszczową pogodę, ale stałe. Na Jarzębiny jest ok. 800m po nierównym terenie, teoretycznie można by łapać 180 i przesiadać się na Darwina w tramwaj, ale to jest czekanie na linię f40/60, jechanie dwóch przystanków, przesiadka po błocie i jechanie 4-5 przystanków. Jest też 122 i 422 z Leszka, ale one znowu jadą okrężnie i na przystanek, który jest już dalej, więc szkoda czasu. Mało kto jeździ faktycznie do dworca w Czyżynach odkąd jest 142 wydłużone, na samo rondo Czyżyńskie też, bo to już się opłaca tramwajem.

Moja propozycja reorganizacji tego stanu rzeczy:

701
Skrócenie taboru do dwunastek, albo nawet dziewiątek, trzeba by zrobić poważniejszą analizę napełnień, częstotliwość jest spoko.
Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, R. Kocmyrzowskie (zawrotka), Kocmyrzowska, Architektów, Os. Na Stoku.

Obrazek

180
Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, Kantorowicka, Geodetów, Grębałowska, Grębałów, Grębałowska, Darwina, Poległych w Krzesławicach, Architektów, Os. Na Stoku.
Rozważam też wariant posłania go do Szpitala Okulistycznego na kieszeni, ale to już chyba wygenerowałoby zbyt duże korki, natomiast w zamian za to można byłoby usunąć 149 już kompletnie i jakoś inaczej zorganizować rejon ul. Wańkowicza.
Częstotliwość kursowania do synchronizacji z SKA4 ws. Krakowa, to ma być dowozówka na Luboczę dla Wzgórz, które obecnie o dziwo jej nie mają.

Obrazek

Dajcie znać co uważacie

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 17 gru 2024, 0:05
autor: goracygreg
180
Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, Kantorowicka, Geodetów, Grębałowska, Grębałów, Grębałowska, Darwina, Poległych w Krzesławicach, Architektów, Os. Na Stoku.
Rozważam też wariant posłania go do Szpitala Okulistycznego na kieszeni, ale to już chyba wygenerowałoby zbyt duże korki, natomiast w zamian za to można byłoby usunąć 149 już kompletnie i jakoś inaczej zorganizować rejon ul. Wańkowicza.
Częstotliwość kursowania do synchronizacji z SKA4 ws. Krakowa, to ma być dowozówka na Luboczę dla Wzgórz, które obecnie o dziwo jej nie mają.
180 nie zmieści się na Grębałowskiej.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 18 gru 2024, 0:23
autor: Kaszmir
Cyjan pisze: 16 gru 2024, 23:00701
Skrócenie taboru do dwunastek, albo nawet dziewiątek, trzeba by zrobić poważniejszą analizę napełnień, częstotliwość jest spoko.
Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, R. Kocmyrzowskie (zawrotka), Kocmyrzowska, Architektów, Os. Na Stoku.
"701" specjalnie nie ma pętli na "Os. Na Stoku" bo wtedy mieszkańcy Wzgórz nie mogliby korzystać z tej linii w drodze do centrum. Do tego wspomniana końcówka jest na granicy przepustowości. Dlatego może niech już ta linia zostanie na takiej trasie jak obecnie ;)
Cyjan pisze: 16 gru 2024, 23:00180Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, Kantorowicka, Geodetów, Grębałowska, Grębałów, Grębałowska, Darwina, Poległych w Krzesławicach, Architektów, Os. Na Stoku.
"180" też nie przesuwałbym na Grębałowie bo obecnie linia objeżdża w miarę sporą część regionu, służąc wielu mieszkańcom. Raz, że po zmianie okolice przystanku "Folwarczna" straciłyby dogodny dostęp do km. Dwa że również "Morcinka" korzysta ze "180" bo choć są tam inne linie, to każdy kurs jest na wagę złota, zwłaszcza wobec przepełnień w liniach aglo. A "180" tam akurat stanowi całkiem sporą część kursów :)

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 19 sty 2025, 10:29
autor: Cyjan
Jest niedziela, kilka osób pracuje na pętli, chyba budowa zrobiła fokus na Wzgórza

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 23 sty 2025, 11:20
autor: Cyjan
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/od-pi ... 59997.html

Od jutra nowa organizacja ruchu na terenie węzła Grębałów

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 12 lut 2025, 16:20
autor: scyzor663
https://www.facebook.com/share/p/1ExXDWAwUi/

511 do pętli Wzgórza Krzesławickie jako całodniowe i całotygodniowe pod warunkiem pocięcia / skrócenia 182.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 15 lut 2025, 9:03
autor: Piotr246
Moja propozycja połączona z otwarciem tramwaju na Mistrzejowice, likwidacją buspasa na Mikołajczyka.

1. Linia 511 na obecnej trasie co 7,5/10/20 w dni powszednie (szczyt,międzyszczyt,wieczór), oraz co 10/20 w weekendy.
Wtedy od Wiślickiej do Chełmońskiego wchłania 501 w jedną linię.
2. Linia 139, w celu ominięcia Mikołajczyka i Mistrzejowic, oraz zastępstwo za 501, zmiana trasy pomiędzy Rondem Hipokratesa i Os. Oświecenia przez Andersa i Broniewskiego/Dunikowskiego oraz wydłużenie do Mydlnik/Bronowic za wycofanie 199. Co 7,5/10/20 w dni powszednie (szczyt,międzyszczyt,wieczór), oraz co 10/20 w weekendy.
3. Linia 132, powrót na w przybliżeniu poprzednią trasę: Teatr Ludowy- Kocmyrzowska- Andersa- Wiślicka.
4. Linia 105 po likwidacji 199, co 7,5/10/20 w dni powszednie (szczyt,międzyszczyt,wieczór), oraz co 10/20 w weekendy.
5. Linia 189 likwidacja, wzrost częstotliwości 502, co 7,5/10/20 w dni powszednie (szczyt,międzyszczyt,wieczór), oraz co 10/20 w weekendy.
6. Linia 182 Os. Na Stoku- Srebrnych Orłów- Wiślicka- Stella Sawickiego- Nowohucka- Powstańców Wlkp- Konopnickiej- Kościuszki- Salwator.

Do przemyślenia pozostaje obsługa przystanku Brodowicza, ponieważ postanie tylko 152.

Zmiany mają na celu:
- mniej linii, a częściej
- cztery linie co 7,5 minuty 105,139,502,511
- wzmocnienie Nowohuckiej, utworzenie brakującego połączenia Salwatora z Podgórzem, Kuklińskiego z alejami.
- linia 182 zamiast zostać wydmuszką i ogryzkiem pojedzie w całkiem nowym kierunku.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 15 lut 2025, 12:14
autor: pasazer_mobilisu
Piotr246 pisze: 15 lut 2025, 9:03 Do przemyślenia pozostaje obsługa przystanku Brodowicza, ponieważ postanie tylko 152.
Najprościej i najtaniej: obsługiwać go liniami, które pozostaną "502" i/lub "511".

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 15 lut 2025, 12:51
autor: Cyjan
A propos 189 - co jakby połączyć go ze 142?

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 15 lut 2025, 12:57
autor: Piotr246
pasazer_mobilisu pisze: 15 lut 2025, 12:14 Najprościej i najtaniej: obsługiwać go liniami, które pozostaną "502" i/lub "511".
Najlepiej by było aby jedna z tych linii obsługiwała Rondo Młyńskie i Narzymskiego, druga Pilotów i Brodowicza.

Zawsze można pomyśleć o pozostawieniu linii 482 na krótkiej trasie Rondo Młyńskie - Dworzec Główny Wschód.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 15 lut 2025, 23:59
autor: canoe_bart
Piotr246 pisze: 15 lut 2025, 9:03
6. Linia 182 Os. Na Stoku- Srebrnych Orłów- Wiślicka- Stella Sawickiego- Nowohucka- Powstańców Wlkp- Konopnickiej- Kościuszki- Salwator.

- wzmocnienie Nowohuckiej, utworzenie brakującego połączenia Salwatora z Podgórzem, Kuklińskiego z alejami.
- linia 182 zamiast zostać wydmuszką i ogryzkiem pojedzie w całkiem nowym kierunku.
Koncepcja nowej 182 jak najbardziej jest interesująca, ale obawiam się przede wszystkim, że podzieli los 174 i 178/578 (daj Boże, żeby kiedyś na Nowohuckiej powstał buspas). Przy okazji zastanawiam się, jak byłaby rozwiązana kwestia skrzyżowania przy Jubilacie, bo z tego co pamiętam, jest zakaz skrętu w lewo z Mostu Dębnickiego. Nawet jeśliby dopuścić lewoskręt dla KMK, to trzeba by przeprogramować całkowicie sygnalizację świetlną, co by jedynie pogorszyło przejazd od strony Alej. Nie wspomnę o tym, że należałoby wyznaczyć przystanki na Kościuszki (ciężko mi sobie wyobrazić brak zatrzymania w tym miejscu) - o ile w stronę Salwatora dałoby się bez większych problemów wyznaczyć przed Włóczków, tak w drugą stronę byłby problem, bo wątpię, żeby autobus się zmieścił na przystanku tramwajowym (nie mówiąc o wyjeździe z niego bez złamania się przegubu), a na prawoskręcie mielibyśmy zatory, bo zdaje się nie ma warunkowego zielonego.

Zastanawiam się też, czy nie byłoby prościej wysłać taką linię na Nowy Kleparz lub na Cichy Kącik przez Czarnowiejską (z drugiej strony raczej nie trzeba przypominać, jak kończyły takie tasiemce), zaś samo połączenie z Powstańców Wielkopolskich zapewnić poprzez 6.