mikolaj.boron pisze: 21 mar 2022, 14:58
Ale tu nie chodzi o to żeby pozbyć się najstarszych wozów tylko wysłać coś co pojedzie i będzie w stanie wytrzymać tam jakiś bliżej nieokreślony czas.
Może jeszcze DO201 oddajmy, bo powinien najdłużej wytrzymać ...
Rozumiem potrzebę pomocy Ukrainie, jednak pomagając innym nie powinno się szkodzić sobie. Po ukraińskich miastach (w tym Lwowie, gdzie krakowskie autobusy mają trafić) w dalszym ciągu kursuje sporo autobusów wysokopodłogowych. Nawet najgorsze egzemplarze z przedziału BU851-BU885 z pewnością są od nich w lepszym stanie technicznym, a w Krakowie już niestety dość mocno rażą (oczywiście mleczaki również idealne nie są ...).
mikolaj.boron pisze: 21 mar 2022, 14:58
Mnie za to dziwi fakt, że wysyłają solówki a nie przeguby.
Solówki na wielu liniach można zastąpić przegubami, podczas gdy w drugą stronę jest to już cięższe. Na dzień dzisiejszy przeguby przydałyby się m.in. na "169/469", "301" oraz "304" (obecnie w pierwszym przypadku problemem jest rodzaj napędu, a w agloekspresach pojemność pętli i warunki trasy, jednak wierzę, że te problemy dałoby się rozwiązać). Ponadto w ostatnim czasie znacząco wzrosły potoki pasażerskie, więc z pewnością autobusy przegubowe przydadzą się nam bardziej od standardowych.