Strona 4 z 67
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 07 maja 2020, 21:53
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
ABC pisze: 07 maja 2020, 20:52
Odnośnie układu foteli i rozplanowania wnętrza, niech mnie ktoś poprawi, ale mam wrażenie, że jest mniej miejsc stojących niż w NGT8 mimo podobnej długości.
Jest 5 miejsc siedzących więcej, do tego przestrzeń zajmują "półki na bagaż", więc jak najbardziej może mieć stojących mniej. Zanim wszystkie pięćdziesiąt wejdzie do ruchu, okażą się za krótkie tym bardziej gdy "50" i "52" nie wrócą do f5.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 11 maja 2020, 13:53
autor: Kitek
Mieliśmy bardzo dużą absencję pracowników w połowie marca i na początku kwietnia. Również mieliśmy problem z dostawami materiałów. Globalne łańcuchy dostaw zostały zaburzone, niektóre zakłady Stadlera odczuły to a z nich mamy komponenty do produkcji tych pojazdów - mówi Prezes Stadler Polska Tomasz Prejs.
https://www.eska.pl/krakow/stadler-term ... -N3tp.html
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 12 maja 2020, 22:15
autor: Łukasz
Jak ćwierkają wróbelki, #RY825 został wpisany na stan inwentarzowy zajezdni tramwajowej Podgórze i szykowany jest do debiutu liniowego, a z tego co się słyszy może on nie nastąpić na propagandowej "pięćdziesiątce".
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 13 maja 2020, 0:36
autor: Arsents
Na "18"-ce
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 13 maja 2020, 19:06
autor: Kaszmir
Do końca miesiąca pierwszy z zamówionych 50 takich pojazdów powinien wyjechać na regularne linie.
https://www.instagram.com/p/CAIp8SqHqYO/
Czyli debiut w ciągu niecałych trzech tygodni.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 15 maja 2020, 7:45
autor: ABC
Łukasz pisze: 12 maja 2020, 22:15
Jak ćwierkają wróbelki, #RY825 został wpisany na stan inwentarzowy zajezdni tramwajowej Podgórze i szykowany jest do debiutu liniowego, a z tego co się słyszy może on nie nastąpić na propagandowej "pięćdziesiątce".
Od kiedy również 50-tka jeździła co 60 minut, a teraz kursuje co 30 minut w weekendy propaganda to mit. Jak wspomina PSMKMS teraz wysoka podłoga została na 4 liniach, więc fakt obsługi przez niską podłogę nie jest już czymś ekstra.
W tym momencie linia 50 się niczym nie wyróżnia, więc Lajkonik może się pojawić na każdej linii z wyjątkiem 70 do czasu remontu Ptaszyckiego.
NGT8 debiutował na 14. A PESA na 50, ale wtedy chodziło o kursowanie 4-ki przez Plac Wszystkich Świętych.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 15 maja 2020, 10:05
autor: Kaszmir
Też obstawiam linię inną niż "50" (a także "4" czy "52") bo Lajkonik ma mniejszą pojemność od Krakowiaka - mogłyby być głosy "zamieniają dłuższy tramwaj na mniejszy!", a raczej chcą by premiera wyszła elegancko, "w blasku fleszy". Linie "8" i "18" wydają się prawdopodobne, zwłaszcza że obie przejeżdżają blisko zajezdni (na wypadek problemów).
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 15 maja 2020, 11:02
autor: Kitek
ABC pisze: 15 maja 2020, 7:45W tym momencie linia 50 się niczym nie wyróżnia, więc Lajkonik może się pojawić na każdej linii z wyjątkiem 70 do czasu remontu Ptaszyckiego.
Podejście do "50" się trochę zmieniło w ostatnich latach. Warto przypomnieć, że po maksymalizacji przez pierwsze tygodnie dominowały na tej linii NGT6.
ABC pisze: 15 maja 2020, 7:45NGT8 debiutował na 14. A PESA na 50, ale wtedy chodziło o kursowanie 4-ki przez Plac Wszystkich Świętych.
"50" debiutowała na nowiutkiej wtedy Estakadzie
Kaszmir pisze: 15 maja 2020, 10:05 Linie "8" i "18" wydają się prawdopodobne, zwłaszcza że obie przejeżdżają blisko zajezdni (na wypadek problemów).
Myślę, że to będzie jednak "18". Zawsze może być argument, że "zabraliśmy "194", ale dajemy najnowsze tramwaje".
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 15 maja 2020, 11:24
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Kaszmir pisze: 15 maja 2020, 10:05
Też obstawiam linię inną niż "50" (a także "4" czy "52") bo Lajkonik ma mniejszą pojemność od Krakowiaka - mogłyby być głosy "zamieniają dłuższy tramwaj na mniejszy!", a raczej chcą by premiera wyszła elegancko, "w blasku fleszy". Linie "8" i "18" wydają się prawdopodobne, zwłaszcza że obie przejeżdżają blisko zajezdni (na wypadek problemów).
Akurat "52" od pierwszych koronawirusowych cięć ma kilka brygad obsługiwanych NGT8, więc jak najbardziej mogą je zastąpić i nie będzie straty w długości. Do wyżej wymienionych dołożyłbym "3".
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 15 maja 2020, 11:50
autor: Kaszmir
pasazer_mobilisu pisze: 15 maja 2020, 11:24Akurat "52" od pierwszych koronawirusowych cięć ma kilka brygad obsługiwanych NGT8, więc jak najbardziej mogą je zastąpić i nie będzie straty w długości. Do wyżej wymienionych dołożyłbym "3".
Ja to wiem, Ty to wiesz. Lecz ludzie mogą nie wiedzieć, i siłą rzeczy kojarzyć "52" z krakowiakami.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 15 maja 2020, 12:07
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Propagandowo to najlepiej Lajkonika wysłać na "9" - jeżdżą tam stozłomki, a w ostatnich latach najwięcej było o tłoku w tramwajach na Bieżanów. Zmiany NGT8 na Lajkonika na "3" i "18" część pasażerów po prostu nie zauważy.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 15 maja 2020, 12:33
autor: obserwator
Propagandowo to najlepiej im wysłać na "18" na otwarcie Stradomskiej. Już widzę zdjęcie Prezydenta Majchrowskiego, przecinającego wstęgę nowemu tramwajowi, na wyremontowanej ulicy na tle Wawelu.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 16 maja 2020, 0:34
autor: STADLER Tango
Zdaje mi się że możliwa jest także "24", aktualnie Lajkonik dużo jeździ do Bronowic i na Kurdwanów.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 17 maja 2020, 14:24
autor: ABC
pasazer_mobilisu pisze: 15 maja 2020, 12:07
Propagandowo to najlepiej Lajkonika wysłać na "9" - jeżdżą tam stozłomki, a w ostatnich latach najwięcej było o tłoku w tramwajach na Bieżanów. Zmiany NGT8 na Lajkonika na "3" i "18" część pasażerów po prostu nie zauważy.
Nie propagandowo, tylko taki jest sens kupowania nowego taboru.
W 2007 roku po dostawie NGT6/3 zamieniono składy 105 Na na linii 8.
W 2012 roku w krótkim czasie zastąpiono Wiednie na 14 nawet kosztem dojazdów z PT na Mistrzejowice.
W 2015 roku zastąpiono uffoki na 4 na Pesy.
A wy chcecie puszczać nowy tabor na linie 100% niskopodłogowe?
Dlatego lepiej wpierw obsadzić Lajkonikami 9 (szczególnie, że 105 Na bez GPS zatrzymują się na każdych światłach w korytarzu KST) i 22 jeśli na Ujastku mogą jeździć.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 17 maja 2020, 14:37
autor: Arsents
Lajkonik jeden bo tyle mamy na stanie szykowany jest na "18"-kę, będzie otwarcie Stradom i prezentacja #RY825.