Strona 31 z 31
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 10 lip 2025, 0:19
autor: Robert
Całkowicie bez obsługi będą przystanki Zawiła, Las Borkowski i wcześniej Borkowska.
Dla okolicy zostaje jedynie Komuny Paryskiej z 736... ew spacer z Kliny Zacisze

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 10 lip 2025, 0:21
autor: Ydhflx
Skawina szuka oszczędności. Przypominam, z powodu remontu w Krakowie zawieszono "233", również bez żadnej rekompensaty w części skawińskiej. Wtedy mi tu napisano, że autobus się nie zmieści... Jak to się mówi, przypadki chodzą parami. A w zasadzie to więcej niż parami, jak zauważył ktoś wyżej, pocięto i 3 inne linie.
A jeśli Skawina naprawdę chce oszczędności, to ja już pisałem (do nich, co olali, oraz tutaj) - 283 (jeden z dwóch) jedzie tuż po 253 de facto będąc trasą skróconą tejże linii. Włączamy 283 do 253, i albo mamy brygadę mniej przy tylko nieco gorszej f (f30), albo f20 do Skawina Ajka za obecne pieniądze. Obecnie jest synchronizacja 8+30+22.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 10 lip 2025, 12:01
autor: Aszaf
151 można skierować do Pod Fortem, zamiast kończyć trasę na SKA Swoszowice. Na SKA obecnie praktycznie nikt nie dojeżdża - ludzie z Żywieckiej dojeżdżają 151 do tramwaju na Borek i właściwie tylko w tych rejonach ta linia jest wykorzystywana.
Po co uruchamiano 104, jeżeli znowu odcina się Kliny od dojazdu do kolei. Teraz, kiedy nie trzeba synchronizować 104 z 204, może dałoby się też 151 dowiązać z odjazdami pociągów ze Swoszowic? Znaczy kogo ja oszukuję, na pewno nic takiego się nie stanie
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 10 lip 2025, 12:05
autor: Jelczyk
Aszaf pisze: 10 lip 2025, 12:01
151 można skierować do Pod Fortem, zamiast kończyć trasę na SKA Swoszowice. Na SKA obecnie praktycznie nikt nie dojeżdża - ludzie z Żywieckiej dojeżdżają 151 do tramwaju na Borek i właściwie tylko w tych rejonach ta linia jest wykorzystywana.
Po co uruchamiano 104, jeżeli znowu odcina się Kliny od dojazdu do kolei. Teraz, kiedy nie trzeba synchronizować 104 z 204, może dałoby się też 151 dowiązać z odjazdami pociągów ze Swoszowic? Znaczy kogo ja oszukuję, na pewno nic takiego się nie stanie
Mogli 736 wydłużyć do SKA, a 151 puścić do Pod Fortem od Zakopiańskiej.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 06 sie 2025, 12:55
autor: Quackked
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1536-2025
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 09.08.2025 r. (sobota) w związku z budową ul. 8 Pułku Ułanów zostanie zamknięta dla ruchu ul. Zawiła, między ul. Żywiecką a Cmentarzem Borek Fałęcki. Nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii KMK.
Linie autobusowe:
linia 151 – zostanie skierowana na kolejną trasę czasowo-zmienioną (skróconą):
Borek Fałęcki – … – Las Borkowski;
bez obsługi pozostaną przystanki na dotychczasowej trasie zmienionej: Cmentarz Borek Fałęcki 01/02, Góra Borkowska 03, Judyma 01/02, Kąpielowa 03/04, Swoszowice SKA 02;
zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek Las Borkowski 72 (końcowo-początkowy) na pętli zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic Żywiecka/Zawiła.
linia 721 – zostanie uruchomiona tymczasowa linia autobusowa na trasie:
Borek Fałęcki – Zakopiańska, Zawiła – Cmentarz Borek Fałęcki;
na trasie będą obsługiwane przystanki: Borek Fałęcki 04, Góra Borkowska 01/02, Cmentarz Borek Fałęcki 71 (końcowy) /02 (początkowy);
zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek Cmentarz Borek Fałęcki 71 (końcowy) na pętli zlokalizowanej w rejonie parkingu przy cmentarzu.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Powiem Wam, że coraz ciekawiej się ogląda te zmiany na "151". Zaraz będzie wyjeżdżać z Borku Fałęckiego i kończyć pod CH Zakopianka

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 06 sie 2025, 15:23
autor: Cyjan
Nie żeby coś - taka linia miałaby branie

Carrefourowi już się nie chce puszczać busa ale kiedyś pamiętam że jechał czasami zapchany full, gdzie inni widzą cięcia trzeba widzieć okazje!
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 06 sie 2025, 17:39
autor: tomaszep42
Cyjan pisze: 06 sie 2025, 15:23
Nie żeby coś - taka linia miałaby branie

Carrefourowi już się nie chce puszczać busa ale kiedyś pamiętam że jechał czasami zapchany full, gdzie inni widzą cięcia trzeba widzieć okazje!
Pamiętam ultrakrótką linię z Geant na Bora-Komorowskiego (dziś CH Krokus) do Ronda Barei (okrężna, bywał tu ciekawy tabor - Scanie 112 oraz np Jelcz pr110 po tuningach taki jakby bardziej niskowejściowy - gdzieś lata 1999/2000), oraz linię Rondo Matecznego - CH Bonarka. A swego czasu (1998) pamiętam jak linie autobusowe "borkowskie" robiły kółko z Zakopiańskiej przez Carrefoura na pętlę w Borku. Co miało nawet sens - na zakupy trzeba było podreptać z tramwaju a do tramwaju z siatami już podjechać. No kiedyś tam przejechał mi niestety koło nosa taki krótki Ikarus z tylnymi drzwiami przerobionymi na okno na 255 - wtedy był leasing prywatnych autobusów przez MPK na niektóre linie podmiejskie i różne kwiatki tam się widziało - ponieważ równocześnie podjechał inny autobus na ten przystanek a z tamtego niestety nikt nie wysiadał

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 06 sie 2025, 23:36
autor: tomek_m
tomaszep42 pisze: 06 sie 2025, 17:39wtedy był leasing prywatnych autobusów przez MPK na niektóre linie podmiejskie i różne kwiatki tam się widziało - ponieważ równocześnie podjechał inny autobus na ten przystanek a z tamtego niestety nikt nie wysiadał
To raczej nie był leasing tylko prywaciarze obsługiwali wybrane linie autobusowe na zlecenie MPK. (Tzw podwykonawcy)
Pamiętam że na 227 oraz na 238 jeździło przez pewien czas KPPU.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 07 sie 2025, 0:12
autor: Cyjan
Ten autobus do Bonarki to mi wogle wypadł z pamięci a był faktycznie. To tłumaczy ten układ drogowy od strony komina, który wygląda jakby tam miał być przystanek. Swoją drogą rozwiązałoby to fatalnego peronu w wąwozie na Kamieńskiego.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 07 sie 2025, 10:24
autor: Kolec
Warto zwrócić uwagę, iż pod koniec istnienia ten autobus do Bonarki był płatny.